Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on pettänyt minua 3 kertaa

Vierailija
06.12.2013 |

ja olen antanut anteeksi. Olemme olleet yhdessä 24 vuotta. Nyt näyttäisi siltä, että voisi olla taas kyse sellaisesta. Viimeisestä on aikaa jo 7 vuotta ja on mennyt ok.

Jos käy toteen, että näin on taas käynyt, en tiedä mitä tehdä....

Onko ketään kohtalotoveria tai hyviä neuvoja?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 18:51"]

Minusta riippuu kyllä suhteen laadusta, sekä oman että pettämissuhteen. Seksistä en viitsisi olla mustasukkainen, mutta ns. rakastuminen on vähän eri juttu. Entä jos mies jaksaa kotonakin olla parempi kumppani, kun saa vähän vauhtia muualta? 

[/quote]

Tuosta rakastumisesta pitkässä suhteessa... Mun mies sanoi, kun kysyin, entä jos rakastuisin johonkin toiseen, että sehän olisi onnellista (minulle). Tosin olen hänelle sanonut, että hän ei ole elämäni rakkaus. 

Silti vähän tuntui hassulta. Että ookoo, se olisi vain onnellista, jos mä rakastun toiseen. Meillä on kakai lasta, joten en ihan helpolla sitä tee ja tästä lähde.

Vierailija
2/23 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko AP vielä paikalla?

Mitä sinä itse ajattelet? Miksi olet jäänyt suhteeseen ja antanut anteeksi tähän asti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 20:09"][quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 19:52"][quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 18:00"]

ja olen antanut anteeksi. Olemme olleet yhdessä 24 vuotta. Nyt näyttäisi siltä, että voisi olla taas kyse sellaisesta. Viimeisestä on aikaa jo 7 vuotta ja on mennyt ok.

[/quote]

eipä tuohon voi muuta todeta kuin voi, voi...  :c  olet tavallaan antanut hyväksyntäsi miehen uskottomuudelle sietämällä moista touhua 24 vuoden ajan, joten ei hän tule tuosta muuttumaan (ja tuskin tulet sinäkään.)

[/quote]

Tässä on juuri niitä näkökantoja, joita minä en oikein ymmärrä. En ole antanut mieheni toiminnalle hyväksyntää, vaikka näen avioliittomme kokonaisuutena arvokkaammaksi kuin pettäminen. Miten se tarkoittaa muka sitä, että hyväksyisin mieheni syrjähypyt?

Ja miksi minun pitäisi muuttua? Mieheni pettää. Onko vika muka aina toisessa osapuolessa? Vai tarkoittaako se sitä, että minun pitäisi muuttaa elämänarvojani erotakseni? Miksi?

-15-

[/quote]Saisiko oikeasti vastauksia alapeukkujen sijaan? tiedän, että moni on kanssani eri mieltä. Mutta miksi olen väärässä mielestänne?

-15-

Vierailija
4/23 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 20:09"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 19:52"][quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 18:00"]

[/quote]

eipä tuohon voi muuta todeta kuin voi, voi...  :c  olet tavallaan antanut hyväksyntäsi miehen uskottomuudelle sietämällä moista touhua 24 vuoden ajan, joten ei hän tule tuosta muuttumaan (ja tuskin tulet sinäkään.)

[/quote]

Tässä on juuri niitä näkökantoja, joita minä en oikein ymmärrä. En ole antanut mieheni toiminnalle hyväksyntää, vaikka näen avioliittomme kokonaisuutena arvokkaammaksi kuin pettäminen. Miten se tarkoittaa muka sitä, että hyväksyisin mieheni syrjähypyt?

Ja miksi minun pitäisi muuttua? Mieheni pettää. Onko vika muka aina toisessa osapuolessa? Vai tarkoittaako se sitä, että minun pitäisi muuttaa elämänarvojani erotakseni? Miksi?

-15-

[/quote] En ole edellinen vastaaja, mutta tottakai olet antanut hyväksyntäsi vieraissa hyppelylle kun kerran kaiken annat uudestaan ja uudestaan tapahtua ja itse vain hymyilet lempeästi vieressä. Jos kerran et asialle mitään tee, niin ei auta valitus enää. Elämänarvoilla en tässä vaiheessa myöskään enää kerskuisi, irvikuvia ne ovat.

Vierailija
5/23 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 20:44"][quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 20:09"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 19:52"][quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 18:00"]

[/quote]

[/quote]

-15-

[/quote] En ole edellinen vastaaja, mutta tottakai olet antanut hyväksyntäsi vieraissa hyppelylle kun kerran kaiken annat uudestaan ja uudestaan tapahtua ja itse vain hymyilet lempeästi vieressä. Jos kerran et asialle mitään tee, niin ei auta valitus enää. Elämänarvoilla en tässä vaiheessa myöskään enää kerskuisi, irvikuvia ne ovat.

[/quote]Suurin arvo mitä ihmisellä siis elämässään pitää olla, on se, että puoliso ei saa harrastaa seksiä muiden kanssa? Sekö todella on tärkeämpää kuin mikään muu?

Vierailija
6/23 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 20:44"]

j

[/quote]En hymyile vieressä lempeästi tai muutenkaan. Minulla ei nähdäkseni ole muita vaihtoehtoja kuin erota tai jatkaa suhteessa, jossa mies pettää satunnaisesti. Erota en halua. Syitä siihen en ala täällä erittelemään, mutta niitä on monia. En ymmärrä, miten sinä tai kukaan muukaan voi sanoa, että hyväksyn asian, kun tee sen eteen mitään? Olen tehnyt: terapiassa on käyty yhdessä mies erikseen, keskusteltu kotona paljon, panostettu yhteiseen seksielämään jne. Mitä muuta voisin tehdä, jotta palstaraati ei voisi enää tulla sanomaan, että minä olen asian mukisematta hyväksyn? Miksi tämä on asia, jonka takia on pakko erota, jotta voisi säilyttää ihmisarvonsa?

-15-

Vierailija
7/23 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 21:05"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 20:44"]

j

[/quote]En hymyile vieressä lempeästi tai muutenkaan. Minulla ei nähdäkseni ole muita vaihtoehtoja kuin erota tai jatkaa suhteessa, jossa mies pettää satunnaisesti. Erota en halua. Syitä siihen en ala täällä erittelemään, mutta niitä on monia. En ymmärrä, miten sinä tai kukaan muukaan voi sanoa, että hyväksyn asian, kun tee sen eteen mitään? Olen tehnyt: terapiassa on käyty yhdessä mies erikseen, keskusteltu kotona paljon, panostettu yhteiseen seksielämään jne. Mitä muuta voisin tehdä, jotta palstaraati ei voisi enää tulla sanomaan, että minä olen asian mukisematta hyväksyn? Miksi tämä on asia, jonka takia on pakko erota, jotta voisi säilyttää ihmisarvonsa?

-15-

[/quote] Mitä ihmettä tulet tänne sitten suhdettasi itkemään, jos kerran olet siihen tyytyväinen? Jatkakaa samaan malliin, se on ihan oma asiasi miten.

Vierailija
8/23 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi katsot tuollaista? Yhden kerran voisi vielä antaa anteeksi.

Vierailija
9/23 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jopa enemmän, mutta jäänyt kiinni/ tunnustanut kolme kertaa. Paska tilanne.

Vierailija
10/23 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katselisi tuollaista. Ensimmäisen olisin EHKÄ antanut anteeksi mutta toisesta kerrasta olisi lähtenyt ovesta ulos ja nopeasti kengänkuva takapuolessa.

Vierailija
11/23 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, onneks mulla on toi sinisilmäisyyden aika ohi. Jos nykyinen pettää, se on jo kerrasta poikki. 2 vuotta katselin pettämistä edelliseltä, ei onnistuis enää. Miten sä olet jaksanut valehdella ittelles kaikki nää vuodet, ettei se enää pettäis?

Vierailija
12/23 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet jo noin pitkälle mennyt, niin mitä väliä onko pettänyt kolme vai neljä kertaa? Itse saattaisin tilanteesta riippuen anataa anteekis kerran, en enää toistamiseen, sen jälkeen pitäiis miettiä jatkettaisiinko vapaata suhdetta vai miten.

Vierailija
13/23 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset opettavat toisilleen, kuinka heitä tulee kohdella. Jos annat kohdella itseäsi kynnysmattona, sinua kohdellaan kynnysmattona.

Vierailija
14/23 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta kertaa sinä olet käynyt vieraissa, kun kerran olet noin monta kertaa antanut mennä miehelläsi läpi? Vuoroin vieraissa periaatteella ilmeisesti menette? Toivottavasti teillä ei ole lapsia.

Vierailija
15/23 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä olette vielä yhdessä? Onko se tosiaan sen arvoista? Jos ette halua erota, niin sano miehellesi, että myös sinulla on oikeus tehdä samoja asioita kuin mitä mies tekee. Eli petä sinä myös miestäsi. Jotkut voivat suht tyytyväisinä jatkaa liittoa vaikka kummallakin olisi muitakin hoitoja.

Itse en usko että voisin antaa anteeksi pettämistä, mutta sen olen miehelleni sanonut, että jos hän pettää, niin minäkin petän kostoksi. Sitten oltais tasoissa ja voitais alkaa miettimään, että erotaanko vai voidaanko asia jotenkin käsitellä ja päästä yli. Sinänsä utopistinen ajatus, koska en usko että mieheni pettäisi enkä itsekään niin tekisi. Mutta siis jos mies pettäisi, niin sanoisin miehelle, että minullakin on nyt oikeus pettää.

Vierailija
16/23 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisten pariskuntien on parasta pysytelläkin yhdessä. Toinen saa pettää ja toinen  nauttii marttyyrinä, koska rakastaa niiiiin kovin. Älä vaan päästä miestäsi vapaille markkinoille.

Vierailija
17/23 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta riippuu kyllä suhteen laadusta, sekä oman että pettämissuhteen. Seksistä en viitsisi olla mustasukkainen, mutta ns. rakastuminen on vähän eri juttu. Entä jos mies jaksaa kotonakin olla parempi kumppani, kun saa vähän vauhtia muualta? Tosin puhun vasta 17 vuoden avioliiton kokemuksella, voihan mieli vielä muuttua. Minusta vaan tuntuu, että ei se välttämättä ole minulta pois sen enempää kuin jonkin muukaan harrastus yhteisestä ajasta. Mutta se on sanottava, että mielummin olen tietämättä kuin tiedän. Eli haluan hyödyt, en tunnetaakkaa. Kantakoon sen hinnan pettäjä itse. Mitäänhän ei saa ilmaiseksi elämässä.

Vierailija
18/23 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pettänyt myös kolme kertaa miestäni... Olen siitä pahoillani. Uskon kuitenkin että perisyy löytyy omasta liitosta. Se ei ole silloin onnellinen. Loppujen lopuksi, tämänkin tilanteen olisi voinut pelastaa puhuminen :( Puhukaa hyvät ihmiset!

Vierailija
19/23 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot antanut liikaa anteeks.. Kerran nyt viä menis mutta kun on kolme jo niin nyt täytyy kyllä sanoa että pettäjä on pettäjä eikä muuksi muutu. Voit joko alistua ja jatkaa kun kaikki olis muka ok ja kenties odottaa ihmettä tai voit jatkaa omaa elämääs ilman pettäjää  ja löytää jotain parempaa ja sinun arvoista. Pallo on ihan sun käsissäs.

Vierailija
20/23 |
06.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 19:03"]

Itse olen pettänyt myös kolme kertaa miestäni... Olen siitä pahoillani. Uskon kuitenkin että perisyy löytyy omasta liitosta. Se ei ole silloin onnellinen. Loppujen lopuksi, tämänkin tilanteen olisi voinut pelastaa puhuminen :( Puhukaa hyvät ihmiset!

[/quote] Ei suhde välttämättä puhumisella parane, pilalla mikä pilalla, sitä saa mitä tilaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi