Mieheni on pettänyt minua 3 kertaa
ja olen antanut anteeksi. Olemme olleet yhdessä 24 vuotta. Nyt näyttäisi siltä, että voisi olla taas kyse sellaisesta. Viimeisestä on aikaa jo 7 vuotta ja on mennyt ok.
Jos käy toteen, että näin on taas käynyt, en tiedä mitä tehdä....
Onko ketään kohtalotoveria tai hyviä neuvoja?
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 18:00"]
ja olen antanut anteeksi. Olemme olleet yhdessä 24 vuotta. Nyt näyttäisi siltä, että voisi olla taas kyse sellaisesta. Viimeisestä on aikaa jo 7 vuotta ja on mennyt ok.
[/quote]
eipä tuohon voi muuta todeta kuin voi, voi... :c olet tavallaan antanut hyväksyntäsi miehen uskottomuudelle sietämällä moista touhua 24 vuoden ajan, joten ei hän tule tuosta muuttumaan (ja tuskin tulet sinäkään.)
[quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 19:52"][quote author="Vierailija" time="06.12.2013 klo 18:00"]
[/quote]
eipä tuohon voi muuta todeta kuin voi, voi... :c olet tavallaan antanut hyväksyntäsi miehen uskottomuudelle sietämällä moista touhua 24 vuoden ajan, joten ei hän tule tuosta muuttumaan (ja tuskin tulet sinäkään.)
[/quote]
Tässä on juuri niitä näkökantoja, joita minä en oikein ymmärrä. En ole antanut mieheni toiminnalle hyväksyntää, vaikka näen avioliittomme kokonaisuutena arvokkaammaksi kuin pettäminen. Miten se tarkoittaa muka sitä, että hyväksyisin mieheni syrjähypyt?
Ja miksi minun pitäisi muuttua? Mieheni pettää. Onko vika muka aina toisessa osapuolessa? Vai tarkoittaako se sitä, että minun pitäisi muuttaa elämänarvojani erotakseni? Miksi?
-15-
En kyllä osaa neuvoa vaikka samantapaisessa pitkässä suhteessa elänkin. Mies on pettänyt joitain kertoja ja saattaa sen vielä uudelleenkin tehdä.
Sen vaan haluan sanoa, että mielestäni tärkeintä on se, että minä en elä missään harhassa. Tiedostan tilanteen. Osaan erotella parisuhteemme, perheemme ja koko elämämme hyvät ja huonot puolet.
En ole tossukk enkä taloudellisesti riippuvainen miehestäni. Olen tehnyt tietoisen valinnan pitää perheemme kasassa satunnaisesta pettämisestä huolimatta. Elämässämme on tästä huolimatta paljon rakkautta ja arvostustakin puolin ja toisin. Ja ennen kaikkea meillä on paljon yhteistä, joka on satunnaista pettämistä tärkeämpää.