Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan ryhmätöitä

Vierailija
28.09.2020 |

näillä työkkärin kursseillakin on jatkuvaa ryhmätyötä, ryhmäytymistä, tiimejä, joka välissä itsensä esittelyä. Taptetaanko sillä aikaa tehokkaalta työskentelyltä ja substanssiopetukselta? Luulenpa näin.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräät pääsevät vähällä.

Vierailija
2/21 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä perkeleen ryhmätöitä tungetaan joka paikkaan. Aina mukana on yks tai kaks laiskaa mulkkua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne työt tulisivat tehtyä perusteellisemmin yksilötyönä. Ryhmässä menee siihen säätöön ihan turhaa aikaa.

Jos haluan oppia jonkun asian oikeasti, en todellakaan tee sitä ryhmätyönä.

Vierailija
4/21 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ne työt tulisivat tehtyä perusteellisemmin yksilötyönä. Ryhmässä menee siihen säätöön ihan turhaa aikaa.

Jos haluan oppia jonkun asian oikeasti, en todellakaan tee sitä ryhmätyönä.

jep, no sinänsä ei haittaa tämä lyhyt kurssi tätä helkatin ryhmäytymistä mutta toisaalta tämän pari kuukautta olisi voinut käyttää tehokkaaseen opiskeluun ennemmin. Olisi päästy työelämäänkin nopeammin. Sarkasmivaroitu :)

Vierailija
5/21 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmätöiden teettäminen kertoo opettajan laiskuudesta. Pääsee helpommalla, kun laittaa opiskelijat puuhastelemaan keskenään. Itse voi samalla vaikka näpytellä tietsikkaa ja hörppiä kahvia. :)

Vierailija
6/21 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin vihaan mutta haluun kyllä tutustua enemmän mielestäni mielenkiintoisiin ihmisiin myös. Kunhan tietäis vaan tosi hyvän tekniikan siihen. T: 26-vuotias asperger nuorimies

Vierailija
7/21 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyi, onneks en oo ollu missään työkkärikursseilla.

Vierailija
8/21 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi olla työkkärikurssilla joutuakseen ryhmätöihin.  Niitä on itse asiassa melkein joka ikisellä kurssilla ja tiimipäivillä ja koulutustilaisuuksissa, ja ihan missä muualla vaan.  Kuinkahan monta kertaa elämässäni olenkaan ollut ryhmätöissä, tuskin on edes laskettavissa.

Ja totta, ne on niitä vihonviimeisiä käytäntöjä.  Tiedättehän tämän:  Nyt aletaan tästä rivistä, lasketaan viiteen ja sitten kaikki ykköset tuonne ja kakkoset tuonne jne!  Jaetaan paperit ja kynät ja valitkaa joukostanne kirjuri joka sitten myös esittelee tulokset koko porukalle!  Eli mitä ajatuksia teille on herännyt tästä aiheesta ja mitä ehdotuksia teillä olisi parannettavaksi ja niin pois päin.   No niin, yksi - kaksi -kolme...

YÄK!   Tekee mieli aina juosta karkuun!  

Yksi joutuu lopulta aina ottamaan vastenmielisen kirjuritehtävän ja muut huokaisee helpotuksesta.  Sitten pitää vaan väkisin yrittää väkertää jotakin sanottavaa, keksiä jotain uutta ja mullistavaa, vaikka ei olisi mitään erityistä mielessä.

En ole vielä elämässäni tavannut yhtään ihmistä, joka olisi sanonut tykkäävänsä näistä iän ikuisista ryhmätöistä.  

Ne, jotka haluaa olla esillä ja joilla on oikeasti jotain sanottavaa, voisivat aivan hyvin sanoa asiansa yleisessä keskustelussakin.  

Vierailija
9/21 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä myös oikeassa työelämässä tehdään tiimityötä.

Vierailija
10/21 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin vihaan mutta haluun kyllä tutustua enemmän mielestäni mielenkiintoisiin ihmisiin myös. Kunhan tietäis vaan tosi hyvän tekniikan siihen. T: 26-vuotias asperger nuorimies

https://www.nyyti.fi/opiskelijoille/opi-elamantaitoa/treenaa-sosiaalisi…

Vierailija
11/21 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te sitten lammasmaisesti suostutte siihen? Minäkiin olen aina vihannut, mutta en ole sitten osallistunut aikuisella iällä kun saa itse päättää sellaiseen. Joka paikassa, yliopistolta työelmään koulutuksiin, ryhmätyöt on saanut tehdä yksin kun vaan ilmoittaa että haluaa ja aikoo niin tehdä.

Jostain työkkärin jutuista en tiedä kun en ole ollut työttömänä, mutta mtä ne muka voi tehdä, jos sanoo vaan, että ei, en osallistu tällaiseen pelleilyyn? Ei siitä sakkoa eikä vankilaakaan voi antaa. 

"Ikävä kyllä myös oikeassa työelämässä tehdään tiimityötä."

Täysin eri asia, koska siellä tehdään sitä tarkoitusta varten, eikä tiimipelleilyn itsensä takia. Eikä useimpiia asioita varsinaisesti tehdä tiimeinä. Minäkin olen projektissa jossa on noin 10 h tiimi, mutta pääosin työt jaetaan ja sitten jokainen touhuaa omia osiaan itsekseen. 

Vierailija
12/21 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuntuu olevan samaa ns. oikeissa töissä. Palavereissa ei oikeasti saada paljon pask#akaan aikaiseksi. Höpötellään jotain aiheen vierestä ja pidetään esittelykierroksia kun taas on joku uusi joukossa.

Vierailija
13/21 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmätentit on parhaita. Itse en tutustunut materiaaliin lainkaan ajatuksena, että katson millainen tentti on. No ryhmän muut jäsenet hoiti meille kaikille täydet pisteet joten kiitti ja kuitti.

N25

Vierailija
14/21 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 11, varmaan saa karenssin joka ei osallistu työkkärille kelpaavalla tavalla kurssiin.

Vierailija
15/21 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hae enää työkkärin täydennyskoulutuskursseille.

Kävin 20 vuotta sitten ja oli laadukas. (sisälsi hiukan ilmaistyötäkin, mutta toisalta sisälsi viikon matkan Britanniaan)

Nykyään ne sisältää heikostiopetusta ja suurin osa kurssia on ilmaistyötä.

Olen akateeminen ja nyt työtön. Miksi tekisin oman alani työtä ilmaiseksi, vaikka meillekin noita kursseja suunnataan.

Pitäisi olla yliopistolla opetusta, joka tähtää tietojen päivittämiseen. (usein työ on ollut suppealta alalta ja kun siitä jää työttömäksi, muut aiheet ovat vanhentunutta tietoa, kun koulusta kauan)

Vierailija
16/21 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te sitten lammasmaisesti suostutte siihen? Minäkiin olen aina vihannut, mutta en ole sitten osallistunut aikuisella iällä kun saa itse päättää sellaiseen. Joka paikassa, yliopistolta työelmään koulutuksiin, ryhmätyöt on saanut tehdä yksin kun vaan ilmoittaa että haluaa ja aikoo niin tehdä.

Jostain työkkärin jutuista en tiedä kun en ole ollut työttömänä, mutta mtä ne muka voi tehdä, jos sanoo vaan, että ei, en osallistu tällaiseen pelleilyyn? Ei siitä sakkoa eikä vankilaakaan voi antaa. 

Täysin eri asia, koska siellä tehdään sitä tarkoitusta varten, eikä tiimipelleilyn itsensä takia. Eikä useimpiia asioita varsinaisesti tehdä tiimeinä. Minäkin olen projektissa jossa on noin 10 h tiimi, mutta pääosin työt jaetaan ja sitten jokainen touhuaa omia osiaan itsekseen. 

En opiskeluaikoina halunnut tehdä ykisn, sillä Pelkäsin liian isoa työmäärää ja etten osaa yksin.

Vierailija
17/21 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ryhmätentit on parhaita. Itse en tutustunut materiaaliin lainkaan ajatuksena, että katson millainen tentti on. No ryhmän muut jäsenet hoiti meille kaikille täydet pisteet joten kiitti ja kuitti.

N25

Oikein , sulla on hyvä asenne työelämään ja sitten samantien kortistoon. Tuollaiset perseilijät vähennetään työvoimasta samantien.

Vierailija
18/21 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En opiskeluaikoina halunnut tehdä ykisn, sillä Pelkäsin liian isoa työmäärää ja etten osaa yksin.

Opit todennäköisesti enemmän ryhmässä kuin yksin puurtaessa. Tätä vaan eivät nämä sosiaalirajoitteiset ryhmätöistä nillittäjät lainkaan tajua.

Vierailija
19/21 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmätyöt voivat olla antoisia kun pääsee hyvään, ahkeraan ryhmään joka haluaa tehdä työn hyvin. Itsekään en pidä ryhmätöistä kun noita siipeilijöitä/plagioijia on tunguksi asti ihan yliopistoa myöten. :(

Vierailija
20/21 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt mikä näiden epäreilujen ja jonninjoutavien ryhmätöiden perimmäinen salaisuus on. Onko se vain käyttäytymisen opettelua , hermojen hallintaa? Yllätyin miten minusta 4 kymppisenä tänä vuonna tuntui lapselliselta aloittaa ryhmätyössä 🙊 Lopetin kesken sen ei niin elintärkeän projektin kun oli vaikeeta saada yhteistyö sujumaan mummo ikäisten kanssa jotka mitätöi minua ja lopulta otti omiin nimiinsä minun etsimää aineistoa yms. kaiken olisi pitänyt mennä niinkuin ne haluaa ja muistutus ajan kulumisesta meni sekin kuuroille korville ...niille tulikin kiire lopulta saada homma hoidettua

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan