Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ideoita miten järjestää arki kun lapsi mener päiväkotiin?

Vierailija
28.09.2020 |

Sekä minulla että miehellä on tunnin työmatka suuntaansa eli työpäivistä tulee siksi aika pitkiä. Itse joudun lyömään lukkoon työajan alun ja lopun ennakkoon eli liukumaa ei ole ja työaika on 37 h viikossa. Miehellä on liukuma ja myös tekee täyttä viikkoa.

Lapsi menee kohta päiväkotiin ja en keksi miten järkevimmin järjestää arki eli kuka vie ja hakee lapsen. Ongelma on se että meillä on kaksi isoa koiraa, ne oli miehellä ennen kuin tapasimme enkä pärjää niiden kanssa ollenkaan ulkona. En siis voi ulkoiluttaa niitä vaan ainoastaan mies ulkoiluttaa. Ideoita miten säädetään aikataulut ja hakemiset ja viemiset?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on molemmilla oikeus lyhennettyyn työaikaan. Ja koirille voi palkata ulkoiluttajan.

Vierailija
2/11 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä on molemmilla oikeus lyhennettyyn työaikaan. Ja koirille voi palkata ulkoiluttajan.

Minulla ei ole koska aloitan uudessa työssä. Miehellä periaatteessa on mutta tekee sellaista päällikköhommaa että tyln kannalta lyhyempi päivä olisi hyvin vaikea niin yritetään nyt setviä tämä täydellä työajalla. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähän voisi limittää työaikoja, toinen hakee, toinen vie. Jos et ole tähänkään mennessä ulkoiluttanut koiria, niin sehän jatkuu samalla tavalla kuin tähänkin asti, eli mies hoitaa.

Ja jos koirat sun harteille kuitenkin jää, niin voiko asiaa ratkaista niin, että otat yhden koiran kerrallaan ja viet sen pissalle vain lähimpään paikkaan mihin on sovelias koira pissattaa ja takas kotiin.

Vierailija
4/11 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole koska aloitan uudessa työssä. Miehellä periaatteessa on mutta tekee sellaista päällikköhommaa että tyln kannalta lyhyempi päivä olisi hyvin vaikea niin yritetään nyt setviä tämä täydellä työajalla. Ap

No puolen vuoden päästä on sinullakin.

Ja miehesi voi tehdä nelipäiväistä viikkoa.

Vierailija
5/11 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle on hyväksi rutiinit, kun hän aloittaa sen päiväkodin. Haetaan ja viedään samaan aikaan, hakijakin mielummin sama, että lapsi tietää kumpi hakee. Teinä tekisin niin, että sinä hoitaisit lapsen ja mies koirat. Ja tehkää viikonlopuuna porukalla ruokaa jääkaappiin ja pakkaseen valmiiksi. 

Vierailija
6/11 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan teidän on järkevintä toimia niin että sinä viet ja haet lapsen ja mies huolehtii koirista.

Ruokaa kannattaa tehdä jo viikonloppuna viikon varalle pakkaseen, sieltä sitten sulattaa ruoka kotiin tullessa, ei tarvitse, kun vähän salaattia/ raastetta tms. pilkkoa lisäksi.

Kotiin voi hyvällä omallatunnolla palkata esim. siivousapua. Sillä työllistää ja säästää aikaa esim. perheen yhteiseen aikaan.

Vierailija
7/11 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäkää koirat pois tuosta kuviosta. Miksi teillä on lemmikkejä joiden kanssa ei pärjätä ja näköjään, joille teillä ei ole edes kohta enää aikaa huolehtia?

Vierailija
8/11 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistäkää koirat pois tuosta kuviosta. Miksi teillä on lemmikkejä joiden kanssa ei pärjätä ja näköjään, joille teillä ei ole edes kohta enää aikaa huolehtia?

Minä olen täysin osaton kyllä siihen että mies oli ottanut kaksi koiraa ennen kuin tapasimme. Ja hän kyllä pärjää niiden kanssa hyvin. Ap

Vierailija
9/11 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset päiväkodin aukioloajat ovat. Olisiko niiden puitteissa mahdollista että sinä viet ja haet lapsen? Silloin mies voisi käyttää koirat ennen ja jälkeen työpäivää eikä koirien ulkoiluttamaton päivä venyisi. Lisäksi hänen todennäköisesti on selkeästi helpompaa käyttää ne koirat kun mukana ei ole lasta.

Meillä on kaksi pientä koiraa jotka ovat hallinnassa vaikka ilman hihnaakin, mutten silti mielelläni ulkoiluta niitä (kunnon lenkkiä) lapsen kanssa. Toki lapsen ja koirien kanssa voi sellaisen pienen tepastelun tehdä, mutta tosiasiassa pysähdymme vähän väliä katsomaan kukkaa, kiveä, käpyä, kärpästä... lista on loputon. En usko että koirat saavat siitä sellaista liikuntaa kuin oikeasti kaipaavat.

Vierailija
10/11 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin viedä lapset päiväkotiin ja hakea ne jos palkasta sovitaan.

Naapurin työtön setä.

Vierailija
11/11 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että mies ei osallistu pitämään lapsen hoitopäivää kohtuullisen pituisena ei vaikuta koirien tilanteeseen mitenkään, oli hän sitten työssä matkoineen klo 6-16 tai 8-18, mutta lapselle se on iso ero jos vanhemmat limittää 2 tuntia työpäiviään ja hoitopäivä on 10 h sijaan "vain" 8 h. Jos ap ei ole osallistunut ennenkään koirien ulkoilutukseen, niin mitä hyötyä jakaa asiaa mies ottaa koirat, vaimo lapsen, kun lapsen hoitopäivä venyy kohtuuttomaksi.