Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummilapsen lahja

Vierailija
28.09.2020 |

Minulla on kummilapsi jonka vanhempien kanssa ei olla missään tekemisissä muuta kun kerran vuodessa tulee kutsu lapsen synttäreille. Tänä vuonna kun olisi synttärit niin emme pääse sinne kun on muuta menoa. Antaisitteko lapselle lahjan silti vaikka ette pääse juhliin?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin. Kusti polkee ja posti kulkee.

Vierailija
2/21 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olet vapaaehtoisesti ja omasta tahdostasi kummiksi ryhtynyt, niin toki annat lahjan.

Vierailija
4/21 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin jos on alle 18 v.

Vierailija
5/21 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo antaisin. Yrittäisin kyllä ottaa yhteyttä lapseen/vanhempiin ja tavata joskus muulloinkin kuin synttäreillä.

Vierailija
6/21 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ripille pääsy ole se ikä mihin asti muistetaan kummilasten synttäreitä? Sen jälkeen ylioppilaaksi valmistuessa ym.

Vierailija
7/21 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
8/21 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ripille pääsy ole se ikä mihin asti muistetaan kummilasten synttäreitä? Sen jälkeen ylioppilaaksi valmistuessa ym.

Joo näin mä teen.

Vierailija
9/21 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 46v ja kummitätini kanssa ihan aikuisissa ystäväväleissä ja molemmat kyllä onnittelemme toisiamme syntymäpäivinä ja lähettelemme onnittelukortteja ja myös matkoilta lähetän kummitädille kortin. Asumme samalla paikkakunnalla ja olen yrittänyt jelppiä häntä myös nyt korona-aikaan kun hänellä ei ole omia lapsia.

Vierailija
10/21 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestäisin jonkun muun päivän jolloin käyn esim lapsen kanssa syömäsäs ja antaisin lahjan silloin.

Vierailija
11/21 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi. Mulla kummiksi tuleminen oli selvää että miksikään lahjakoneeksi en ala. Ostan vain omasta vapaasta tahdostani tai äitini ostaa jos taloudellinen tilanne huono. Kummilapsen vanhemmat tietävät tämän ja heille oli tärkeintä että on vain läheinen ihminen elämästä.

Itse saan kummilta aina välillä lahjoja mutta en odota niitä vaikka oon jo keski-ikäinen. Se on jokaisen oma asia mitä ostaa ja mitä ei. Toki jos menen jonkun kummilapsenn synttäreille niin ostan lahjan, ostan myös kummillekin vaikka on mua vanhempi.

Ei ole mitään normia tähän.

Vierailija
12/21 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä mietin asiaa niin päin, että haluanko ilahduttaa kummilasta vai en. En mieti "normeja", koska sellaisia ei tässä asiassa ole. Jos kummilapsi on kiva ja sulle läheinen, niin totta kai ostat. Jos taas ei ole, ja olet puoliväkisin kaukaa hakemalla haettu kummi, jonka kanssa ei olla tekemisissä, niin et osta.

Vierailija
13/21 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään osta.

Vierailija
14/21 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä kortti. Se on nykylapselle harvinaista herkkua saada postia. Mun 4v veljenpoika rakastaa kirjeitä. Vaikka olis lasku, niin siitä kirjeen avaamisesta riittää iloa. :)

Vierailija
15/21 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En antaisi. Mulla kummiksi tuleminen oli selvää että miksikään lahjakoneeksi en ala. Ostan vain omasta vapaasta tahdostani tai äitini ostaa jos taloudellinen tilanne huono. Kummilapsen vanhemmat tietävät tämän ja heille oli tärkeintä että on vain läheinen ihminen elämästä.

Itse saan kummilta aina välillä lahjoja mutta en odota niitä vaikka oon jo keski-ikäinen. Se on jokaisen oma asia mitä ostaa ja mitä ei. Toki jos menen jonkun kummilapsenn synttäreille niin ostan lahjan, ostan myös kummillekin vaikka on mua vanhempi.

Olet keski-ikäinen, mutta äitisi ostaa lahjoja puolestasi jos taloustilanteesi on huono? Kannattaisi pikkuhiljaa aikuistua. Ja samalla opetella kirjoittamaan. P.S. Yleensä kummi on kummilastaan vanhempi.

Vierailija
16/21 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet keski-ikäinen, mutta äitisi ostaa lahjoja puolestasi jos taloustilanteesi on huono? Kannattaisi pikkuhiljaa aikuistua. Ja samalla opetella kirjoittamaan. P.S. Yleensä kummi on kummilastaan vanhempi.

Meitä on moneen junaan. Kiinnitin huomiota samaan.

Vierailija
17/21 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noudatan samaa linjaa kuin kummivanhempani, ostaa lahjan jos huvittaa. En myöskään osta lahjaa jos ei ole rahaa edes ruokaan.

Vierailija
18/21 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, mä mietin asiaa niin päin, että haluanko ilahduttaa kummilasta vai en. En mieti "normeja", koska sellaisia ei tässä asiassa ole. Jos kummilapsi on kiva ja sulle läheinen, niin totta kai ostat. Jos taas ei ole, ja olet puoliväkisin kaukaa hakemalla haettu kummi, jonka kanssa ei olla tekemisissä, niin et osta.

Samaa sukua ollaan , ei muuta. Ainoa kontakti lapseen on vain nämä synttärit. Kitkaa vanhempien välillä puolin ja toisin. Synttärikutsu on aina tullut ja siellä ollaan aina oltu. Viime jouluna lähetin lahjan ja kiitosta en ole siitä vielä saanut, joten tänä vuonna jätän ainakin joululahjan antamatta. Lapsi on 11 vuotias.

Ap

Vierailija
19/21 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ostan myös kummillekin vaikka on mua vanhempi.

Olisi tosi mielenkiintoista nähdä sellainen tilanne jossa kummi on kummilastaan nuorempi. Oletko jotenkin vajaa?

Vierailija
20/21 |
28.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi