Kuinka ottaa ero hyvästä miehestä?
Mieheni on paras mies mitä ikinä voisin toivoa. On järkevä, välittävä, ahkera, hoitaa oman osansa lastenhoidosta ja kotitöistä, rakastaa minua ja muutenkin kaikin puolin tyydyttävä. En kuitenkaan tunne häntä kohtaan siten, kuin aviopuolisoa kohtaan tulisi tuntea. Niinpä olen alkanut vikkuilemaan aidan toiselle puolen, mutten jotenkin uskalla erota niin hyvästä miehestä vaikken olekaan onnellinen elämääni.
Eli miten voisin erota hänestä kun haluaa tehdä kaikkensa jotta pysyisimme yhdessä ja lasten perhe pysyisi koossa. Olen puhunut tästä hänelle jo aiemmin, muttei minulla ole kiire ollut joten olen tässä roikkunut vielä, mutta nyt alkaa olemaan mitta täynnä.
Kommentit (85)
Nyt ei oikein trollaus nappaa, sori. Liian läpinäkyvä yritys.
Pariterapia? Kuulostaa kipinän puutteella, mikä voi olla hyvin pienillä asioilla muutetavissa.
No oikeastaan haluaisin pysytellä sinkkuna mahdollisimman pitkän ajan jos eroan. En etsi miestä vaan kipinää. Jännitystä ja uutuuden viehätystä, jota en ole saanut elämääni moneen moneen vuoteen.
Ap
Ehdota miehellesi avointa suhdetta.
Sanot sille, että se on hyvä mies, mutta...ja pyydät allekirjoittamaan avioerohakemuksen. Jos kyseessä olisi ns. paha mies, joutuisit toimittamaan asiakirjat postitse tai haastemiehen välityksellä.
Et tainnut jutella yläasteella niille kilteille pojille.
Vierailija kirjoitti:
Ehdota miehellesi avointa suhdetta.
No itseasiassa tein tämän jo. Ei halunnut, sanoi ettei halua koskea keneenkään muuhun naiseen. Uskon kyllä että ongelma on enemmän se, ettei halua muiden miesten koskevan minuun.
Ap
Laihduta ensin hyvä ihminen. Olemus keventyy ja asiat saa uutta kipinää 🐖
Vierailija kirjoitti:
No oikeastaan haluaisin pysytellä sinkkuna mahdollisimman pitkän ajan jos eroan. En etsi miestä vaan kipinää. Jännitystä ja uutuuden viehätystä, jota en ole saanut elämääni moneen moneen vuoteen.
Ap
Onpa huono syy rikkoa perhe.
Minulla on sama tilanne. Mies on hyvä, mutta suhde ei tunnu enää miltään. Tuntuu siltä, että yksin olisin onnellisempi. Miestä kiinnostaa omat rakennusprojektinsa enemmän kuin yhteinen aika, joka muutenkin on kortilla molempien pitkien työpäivien takia. On vähän epätoivoinen olo, kun tuntuu, että iltaisin viereen nukahtaa vieras ihminen. Tein suhteen alussa virheen ja kannattelin meitä molempia. Kerroin rakastavani ja mies myötäili. Lakkasin puhumasta tunteistani eikä mieskään enää sano rakastavansa tai tykkäävänsä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei oikein trollaus nappaa, sori. Liian läpinäkyvä yritys.
Eikös tuo ollut yleisimpiä syitä eroamiseen?
Nyt on ongelma, johon on vaikea samastua. Jos hyvän miehen löytäisin, niin tekisin kaikkeni pitääkseni hänet onnellisena. Ap, niitä ei ole montaa yhdelle naiselle tarjolla.
Olin itse tuossa tilanteessa. Minä erosin. Olisin kuollut pystyyn siinä. En nyt sano että olisi ollut helppoa sen eron jälkeen, mutta en ole oikeastaan ikinä katunut sitä. 💁
Tuossa voi huonolla tuurilla käydä niinkin, että AP saa eron jälkeen saa hoitaa 80% lastenhoidosta. Kiltti ja hyväkin mies saattaa "pimahtaa" erosta, jonka jälkeen ei ole kykenevä hoitamaan omaa osuuttaan.
Tällöin se ajateltu oma aika ja tila muuttuukin vankilaksi, kun joutuu lähes koko aika hoitamaan lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Ap
1. ota ero
2. vietä ihanaa "sinkkuelämää" 6kk eli harkinta-aika
3. dumppaa tapailemasi sinkkumies tekstarilla ja palaa yhteen perheesi kanssa
Noinhan se peruskaava näissä kipinänetsintä-keisseissä tuntuu menevän.
Siinä taas yksi milleniaali jonka mielestä koko ajan pitää tapahtua ja kipinöidä. Kohta on uusi ukko jonka kanssa väsätään pari mukulaa ja taas erotaan kun arki koittaa ja kipinä lakkaa. Tätä jatketaan maailman tappiin asti, loppusaldona 6 entistä puolisoa ja epämääräinen lauma minun sinun ja meidän lapsia. Mutta olipa koko elämän jännää ja kipinää
Vierailija kirjoitti:
Kiltti ja hyväkin mies saattaa "pimahtaa" erosta, jonka jälkeen ei ole kykenevä hoitamaan omaa osuuttaan.
Tällöin se ajateltu oma aika ja tila muuttuukin vankilaksi, kun joutuu lähes koko aika hoitamaan lapsia.
"Parhaassa" tapauksessa kipinää etsivä nainen saa vielä sitä kaipaamaansa jännitystä elämään, kun alkaa vainoaminen siihen tyyliin mitä nytkin on luettavissa lehden isossa lööpissä.
Ei se ruoho ole vihreämpää aidan toisella puolen.
Menetys on paljon suurempi kuin mitä saat. Ehkä saat.
Ehjä perhe on arvokkaampi kuin mikään muu tässä maailmassa, jos mies on kiltti ja hyvä.