Miten aiot jaksaa läpi pitkän pimeän talven, jos koronatilanne pahenee huomattavasti?
Mitkä ajatukset auttavat tällä hetkellä pitämään positiivista mielialaa yllä?
Haluaisin tämän olevan tsemppiketju heille, joita tilanne masentaa tai ahdistaa. Ei siis lyödä lyötyjä tässä ketjussa.
Kommentit (31)
Menee varmaan samoissa merkeissä kuin viime kevätkin eli yötä päivää töissä. Ei edes ehdi huomata mitään talvea ja pimeyttä, kun valveillaoloaika on pelkkää työtä ja vapaa-aika menee univajetta kiinni nukkuessa.
Kerrankin on aikaa siivota kaapit kunnolla.
Ihanaa, kun saa kerrankin olla rauhassa kotona, kun kukaan ei pyydä/vaadi käymään tai vänkää johonkin kissanristiäisiin mukaan! Hermolepoa, aaah!
Ei pikkujouluja, joulumyyjäisiä, muita juhlia tai harrasteita. Nyt on mannaa. Aion vaan käpertyä vilttiin ja lukea, juoda kaakaota ja touhuta omia juttujani kenenkään keskeyttämättä.
Hyvää ja rauhallista talvea kaikille, ollaan kuin nallet talviunilla❤️
Elän normaalisti ja en lue koronauutisia jun toki sen mikä väkisin hyppää silmille. Olin juuri vkl:n kylpylässä rentoutumassa😊
Jos saan toteutettua varaamani 2 viikon kanarianmatkan joulukuussa uskon selviäväni talven läpi. Minua ei kiinnosta vaikka siellä olisi miten iso tautiesiintyvyys. En ole ikinä viittätoista minuuttia samaa ihmistä lähempänä kuin pari metriä.
En todellakaan tiedä. Jos koronatilanne menee samanlaiseksi kuin keväällä, lennän varmaan pellolle töistä. Näen jo itseni makaamassa peiton alla monta kuukautta putkeen. Masentaa ajatuskin siitä pimeydestä ja loskakeleistä. Toivottavasti tulee edes luminen talvi. Aloitan vaikka hiihtoharrastuksen. Lisäksi lämmin viltti ja paljon kirjoja, lankoja ja hyviä tv-sarjoja. Kotoilusta nauttimista. Tämähän on melkein kuin olisi talviunilla.
Jos kaikki menee kiinni mä varmaan ihan vaihtelun vuoksi tylsyyteen koittaisin hankkia sen 283taudin ja sairastaisin sen pois.
Jos olis vaihtoehto, en jaksaisikaan. Mutta kai sitä pakon edessä jaksaa.
- Lumilautailemalla. Vaikka hissit eivät olisi auki niin sitten vaan vanhanaikaisesti kiipeän itse ja lasken niin monta kertaa kuin jaksan kiivetä (asun rinteen vieressä). Hiihtoharrastusta suunnittelen myös mutta en tiedä kestääkö kädet sellaista hommaa. Varmaan sitten muuten vaan ulkoilen ja kävelen (+pyöräilen) paljon päivän valoisina tunteina. Muutenkin noiden valoisien tuntien hyödyntäminen on mulla kiikarissa niin ei pääse niin synkistymään.
- Toivottavasti saan keskityttyä lukemaan. Ihana olisi innostua ja uppoutua siihen harrastukseen pitkästä aikaa. Ei ole oikein pää pysynyt kasassa niin on jäänyt vähemmälle viime vuosina.
- Säännöllinen meditointi.
- Uusien ruokien tekemisen opettelu. Sushi on ekana listalla. Toistaiseksi oikein säästelen tätä talveksi. :)
- Vaatteiden tekeminen ja vanhojen liian isojen pienentäminen. Tätäkin säästelen talveksi.
- Super Mario Lost Levelsin haluaisin päästä läpi! Varmaan jotain muitakin Super Nintendo -pelejä pelailen.
- Ehkä jotain kotijumppahaasteita voisin ottaa. Kehittää kehonhallintaa ja voimaa.
- Niin joo ja Tai Chitä ajattelin opetella Youtuben avulla. Ehkä jotain uutta tanssiakin.
- Haen ehkä isoäidiltä palapelejä pelailtavaksi.
- Hakeudun matalalla kynnyksellä (takaisin) mielenterveyspalvelujen pariin enkä kärvistele liian pitkään koska se ei hyödytä sitten yhtään mitään.
Oon jo aika paljon suunnitellut näköjään. Tiedän että tulen olemaan työttömänä talven (ellei ihme tapahdu!) joten paljon on aikaa enkä halua toistaa viime kevään ahdistusta. Nyt on se hyvä puoli että vaikka onkin pidempi pätkä ns. karanteenia tulossa, niin se ei tule yllätyksenä ja järkytyksenä eikä tällä kertaa tarvitse käsitellä uutena tietona globaalia pandemiaa. Aina parempi kun varautuu ja siinähän me suomalaiset vissiin ollaan aika vahvoilla noin yleensä ottaen. Tsempit kaikille muillekin! :)
Ryyppään ja vesijuoksen