Mitä löytyy sinun bucket lististäsi?
Eli mitä haluaisit vielä tehdä tai kokea ennen kuolemaasi?
Itse haluaisin ainakin vuokrata vuodeksi huvilan Toscanasta, viettää yö revontulien loimussa sellaisessa lasi-iglussa sekä vaeltaa kaikissa Suomen kansallispuistoissa.
Inspiroidutaan!
Vain asiallisia vastauksia, kiitos.
Kommentit (307)
Aion viettää kesät mökillä ja talvet lämpimässä, sitten kun pääsen eläkkeelle. Toteutuu ellei sattuma korjaa satoa. Ei mitään suurempia intohimoja, kaunis maisema yöpaikka ja hyvä ruoka ja juoma riittää mainiosti. Rakastumisesta en uskalla haaveilla, niin monta kertaa näin käynyt ja sitten pettynyt. En halua sydistä tuon takia.
Jos nyt uskoon ehtis tulla niin se ois aina kohtalaisen jees
Vierailija kirjoitti:
Vielä 16 matkakohdetta näkemättä. Pääsisi nyt äkkiä taas lentämään vapaasti.
.Kade, olet reissannut tosi paljon!
Mulla on yli 80 matkaa takana ja vielä tuhansia paikkoja näkemättä:(
Vierailija kirjoitti:
Muutama haave on vielä kokematta:
- roadtrip Euroopassa moottoripyörällä
- työskentely viinitilalla sadonkorjuuaikaan (peruuntui tältä vuodelta)
- kierros englantilaisissa maalaispuutarhoissa (tämäkin peruuntui tältä vuodelta)
- yö rakastetun kanssa Lapissa lasi-iglussa
- oma b&b Italiassa
- 4x3kk maailmalla eri paikoissa aurinkoa seuraten
- joulu lasten perheiden kanssa Lapissa isossa mökissä ilman anoppia
- poimia runsaasti marjoja, hedelmiä ja kasviksia omalta pihalta (istutettu vasta vuosi sitten)
Palaan tähän omaan listääni vuoden takaa:)
Lasi-igluun pääsin tänäkesänä. En tosin Lapissa vaan keski-Suomessa mutta ihanaa silti. Bonuksena upea hiekkaranta, iglusauna ja poreallas. Jostain syystä olimme ainoat käyttäjät
Kuukauden kuluttua lähdemme katsomaan taloa Italiassa. 3 huoneistoa, 350m2, pihassa hedelmäpuita. Vain pientä pintaremonttia pienimpään asuntoon ja pihalle kesäkeittiö ja uima-allas. 850m korkeudessa upean vuoren rinteellä. 10 laskettelukeskusta ympärillä ja hyvä yhteys Välimerelle.
Kotipha tuotti upeasti satoa, tomaatteja, munakoisoja, perunoita, marjoja, yrttejä yms yms. Jotain on vieläkin kasvihuoneessa tulossa. Unelmien täyttymys.
Aina kannattaa unelmoida!
LM(Lanka ja muovi), Orthex ja Sinituote nyt ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Päivä ja yö Juankoskella.
Museo missä paljon Gauguinin taidetta.
Kuorokonsertti missä tulisi Maan korvessa kulkevi ja Taivas on sininen ja valkoinen.
Nähdä Skotlannin kanervia.
Vierailla jossain laajassa luonnonpuistossa, jossa kävelisi päivän.
Maistaa absintia yksi dl ja kirota sen väkevyyttä. Ja unohtaa dandyismi:)
Kerätä metsässä puolukoita minimi litra
Yöllinen kävely minimi 5 tuntia suomessa tai ulkomailla.
Maalata ja piirtää jossain kauniissa talossa, jossa saisi elää ja taiteilla. Esim. 4 viikkoa.
Nähdä Espanjalaisia aaseja.(kyllä)
Kävellä Rooman, Milanon tai Prahan katuja.
Yöpyä korkeassa pilvenpiirtäjässä ehkä New Yorkissa.
Mulla kasvaa absinttia pihalla. Luultavasti jos sitä uuttaisi kossuun saisi tymäkän juoman. Mulle se on vain kaunis kasvi
Vierailija kirjoitti:
Päivä ja yö Juankoskella.
Museo missä paljon Gauguinin taidetta.
Kuorokonsertti missä tulisi Maan korvessa kulkevi ja Taivas on sininen ja valkoinen.
Nähdä Skotlannin kanervia.
Vierailla jossain laajassa luonnonpuistossa, jossa kävelisi päivän.
Maistaa absintia yksi dl ja kirota sen väkevyyttä. Ja unohtaa dandyismi:)
Kerätä metsässä puolukoita minimi litra
Yöllinen kävely minimi 5 tuntia suomessa tai ulkomailla.
Maalata ja piirtää jossain kauniissa talossa, jossa saisi elää ja taiteilla. Esim. 4 viikkoa.
Nähdä Espanjalaisia aaseja.(kyllä)
Kävellä Rooman, Milanon tai Prahan katuja.
Yöpyä korkeassa pilvenpiirtäjässä ehkä New Yorkissa.[/quote
.Oikein hyvät haaveet eikä edes mahdottomia toteuttaa! Näistä olen kokenut 8
Vierailija kirjoitti:
Matkusteluun varmaan liittyy suurin osa veivilistastani:
Nähdä Australia, Uusi-Seelanti ja joku Tyynenmeren saari ja vetää rommia paratiisirannalla
Vetää viskiä Skotlannissa, joku juoppokuskina tislaamokierroksella
Vetää samppanjaa Ranskassa, joku juoppokuskina viinitilakierroksella
Hevosvaellus Islannissa, laukkaa laavahiekkarannalla, tämä selvinpäin
Meitä oli Skotlannin ja Ranskan kierroksella 3 pariskuntaa joten aina löytyi kuski. Tosin kukaan ei vetänyt lärvejä (liian hyviä juomia haaskattavaksi) mutta ei sitä kuitenkaan muutaman maistiaisen jälkeen viitsnyt rattiin mennä.
Haluaisin:
- ostaa hirsitalon järven rannalta
- kesäisin mökkeillä ja veneillä
- kiertää kesällä Suomea asuntoautolla
- hyvän avioliiton ja paljon lapsia
- nopean avoauton
- taloudellisesti vakaan elämän
- matkustella paljon
- kiinnostavan työn ja hyvän tittelin
- hyvän ja luotettavan sydänystävän
Näistä kaikki saavutettu, mutta kiinnostavia matkakohteita vielä paljon käymättä.
Minulla on hyvä elämä 😊
-terveyden takaisin edes osittain
-matkustaa vielä kerran Kreikkaan
-muuttaa maalle
Miksi kaytat englantia otsikossa kun kuitenkin naet tarpeelliseksi selittaa saman asian suomeksi?
My bucket list: Listia kaikki finglishin kayttajat.
Haluaisin kovasti:
- Haluaisin ensin rakastua loppuiäkseni.
- Sen jälkeen ajelisimme asunto autolla ympäri Suomea. Viettäisimme ihanaa arkea yhdessä, sekä viettäisimme vanhuuden yhdessä.
- Monenlaista ulko liikuntaa toivoisin todella paljon. Ja ihania lounaita, päivällisiä, kaikenlaisia ruokia. Söisin myös mielelläni Kämpissä, etenkin aamiaisen. Söisin mielelläni hyvissä ravintoloissa, joissa on terveellistä oikeaa ruokaa.
- Kansallispuistot voisi kiertää, mutta ilman itikoita. Rakastan mattojen pesua ulkona. Ottaisin myös jonkun verran aurinkoa. Kesällä uisin joka ikisessä järvessä.
- Ulkomaan matkat eivät päästöjen vuoksi kiinnosta, eikä tautien leviämisen vuoksi, kuten edellä joku jo osasi fiksusti kuvailla.
- haluaisin osallistua ”Nuku yö ulkona” ohjelmaan.
- haluaisin elää vielä pitkään ja kokea mielekästä elämää.
Haluaisin asua maalla. Aamukahvilla keittiön ikkunasta avautuisi perinteinen peltomaisema. Maisema vaihtuu vuodenajan mukaan, tähän aikaan vuodesta pellolla saattaisi nähdä aamu-usvassa vielä kurjen, joka on myöhässä syysmuutosta.
Monet haaveet liittyvät matkustamiseen.
- haluaisin äitiyslomalla mennä kuukaudeksi Italiaan koko perheen voimin. Saa nähdä millainen vauva tulee että toteutuuko
- road trip USA:n länsirannikolla
- road trip Australiassa
- Japanin kylpylöissä olisi ihanaa käydä
- osallistuminen joogaretriitille
- oppia puhumaan ranskaa
- omakotitalo merenrannalle
- työnteon vähentäminen
- joskus haluan vielä kissan
- haluan oppia soittamaan hyvin jotakin soitinta
- haluan maalata taulun (siis sellaisen josta oikeasti pidän)
Tämä on kiva aihe ja hyvä että joku kommentoija osasi käyttää sanaa veivilista.
Lähestyn eläkeikää. 45 työvuoden jälkeen minulle on aukeamassa huikeiden mahdollisuuksien avaruus, josta olen haaveillut varmaan jo parikymmentä vuotta. Haaveilen siitä että saan kokea saman vapaudentunteen mitä koin parikymppisenä. Nyt olisi myös resursseja (eläke, koti, kottero) kunhan kunto kestäisi.
Sanotaan vaikka että haaveilen siitä että laahustan jonakin aamuna auringon noustessa jostakin kälyisestä majapaikasta ja tähyilen aamiaismahdollisuuksia. Minnekään ei ole kiire ja aamuaurinko ja pölyn leijuminen kylän raitilla on sopiva elämys tunnelman luojaksi. Minulla on olkalaukussa kännykkä, tabletti ja löytötavarakirja, jonka toissaöisen majapaikan puhelias siivooja antoi minulle tipistä ilahtuneena. Olen joko reilaamassa tai siirryn paikasta toiseen kuhmuisella pikku kotterollani.
Toinen haave on se, että kotini on kokenut muodonmuutoksen kohti harmonista mutta käytännöllistä sisustusta ja minä istuskelen harmonisen kotini harmonisella parvekkeella sohvalle käpertyneenä ja luen kirjaa keskittyneenä. Kaipa se parvekesohva on sitten omalla veivilistallani :)
Parisuhde, naimisiin, lapsia. Tuskin tapahtuu enää. N35
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde, naimisiin, lapsia. Tuskin tapahtuu enää. N35
ei toivoa enää, rekan alle vaa.
Hommata keittiöön valaisin ja olohuoneeseen matot. Näin pienistä mä aloitan.
Schönebrunnin konsertti, Stepan Hauser esiintyisi vain minulle! Never gonna happen.