Mitä löytyy sinun bucket lististäsi?
Eli mitä haluaisit vielä tehdä tai kokea ennen kuolemaasi?
Itse haluaisin ainakin vuokrata vuodeksi huvilan Toscanasta, viettää yö revontulien loimussa sellaisessa lasi-iglussa sekä vaeltaa kaikissa Suomen kansallispuistoissa.
Inspiroidutaan!
Vain asiallisia vastauksia, kiitos.
Kommentit (307)
Haaveilen kesäisestä päivästä lapsuuden maisemissa. Vielä kerran jos saisin uida järvessä ja tuntea varpaissa hiekkapohjan. Siitä haaveilen.
Saada naista niin paljon, että muutamaan viikkoon ei seksi olisi mielessä. Mutta suurin toive olisi pitää lapsenlasta sylissä. Tosin, siihen asiaan en voi itse vaikuttaa. Suurin (hiljainen) toive se kuitenkin on. Tällä hetkellä lapseni eivät ole sen ikäisiä, että vielä perustaisivat perheen.
m56
Lento pohjoiseen Etelä-Amerikkaan, vaikkapa Surinameen, Guyanaan tai Ranskan Guayanaan. Sieltä purjelaivalla tai vastaavalla läpi Karibianmeren pysähtyen harkinnan mukaan Martiniquella (rommia), Dominicalla ja/tai Barbadoksella päätyen Nassauhun Bahamasaarille kuuntelemaan Funky Nassauta. Bahamalta Key Westiin, josta mantereen puolelle. Autolla läpi Syvän Etelän aina New Orleansiin, jossa pitempi breikki jazzin, soulin ja funkin sekä drinksujen parissa.
Kunhan maksa sanoo däng-däng, matka jatkuu Teksasiin Austiniin, jossa bluesia ja rockia. Tämän jälkeen suunnaksi mm. New Mexicon kautta San Fransiscoon, missä voikin esimerkiksi juoda itsensä kuoliaaksi, jos ajatus paluusta Suomeen ahdistaa. Tarina ei kerro, mikä katoamisen todellinen syy on mutta paluulippua ei tarvita.
Toinen mieluisa reissu olisi pitempi Ibizankeikka mukaan lukien Formenteralla nakuilu. Mulla on ikää jo sen verran, että teknoklubit jäisivät väliin. Enemmänkin kiinnostaisi Ibizan syrjäisemmät kolkat ja hippimeininki.
Vierailija kirjoitti:
Muutama haave on vielä kokematta:
- roadtrip Euroopassa moottoripyörällä
- työskentely viinitilalla sadonkorjuuaikaan (peruuntui tältä vuodelta)
- kierros englantilaisissa maalaispuutarhoissa (tämäkin peruuntui tältä vuodelta)
- yö rakastetun kanssa Lapissa lasi-iglussa
- oma b&b Italiassa
- 4x3kk maailmalla eri paikoissa aurinkoa seuraten
- joulu lasten perheiden kanssa Lapissa isossa mökissä ilman anoppia
- poimia runsaasti marjoja, hedelmiä ja kasviksia omalta pihalta (istutettu vasta vuosi sitten)
Muutama näistä on taas toteutunut, toteutumassa: Lappiin emme lähteneet mutta lasi-iglussa vietettiin 2 yötä viimekesän lomareissulla. Se riittää oikein hyvin.
Talo Italiassa on löytynyt. Ei b&b mutta iso maalaistalo jota voimme vuokrata kun itse emme tarvitse. Ja kun kerran viinialueella ollaan niin viininkorjuuseenkin päästään tutulle tilalle.
Enkä voi valittaa kuluneen kesän marja- enkä kasvissadostakaan, koko talvelle riittää herkkuja,. Vain hedelmäpuut odottelee vielä (toisaalta Italian puutarhan puut tuottaa satoa)
Niin ne haaveet vaan toteutuu kun jaksaa uskoa!
Jos et osaa kirjoittaa kysymystäsi suomeksi, älä kysy ollenkaan, kiitos
Vierailija kirjoitti:
Saada naista niin paljon, että muutamaan viikkoon ei seksi olisi mielessä. Mutta suurin toive olisi pitää lapsenlasta sylissä. Tosin, siihen asiaan en voi itse vaikuttaa. Suurin (hiljainen) toive se kuitenkin on. Tällä hetkellä lapseni eivät ole sen ikäisiä, että vielä perustaisivat perheen.
m56
Jotenkin sympaattiset toiveet ja molemmat jopa ihan mahdollisia.
Käydä vielä kahdessa niissä erittäin eksoottisessa matkakohteessa joissa en ole vielä käynyt. Ei oikein muuta. Elämässä on kaikki tarvittava, henkistä kasvua toki tapahtuu loppuun saakka. Haaveet liittyy siihen että maailman hienoimmat ja kiinnostavimmat paikat haluan nähdä. Niitä tulee varmastikin lisää noiden jälkeen mutta en usko että mulla on varaa toteuttaa noita ennenkuin joskus 10-15 vuoden aikajanalla.
Lasi-iglussa oon yöpynyt kahdesti enkä ole nähnyt elämässäni yhtään revontulta että sikäli todellisuus voi vähän poiketa siitä unelmasta. Mutta hieno oli silti! Toisella kerralla pelkkiä pilviä, toisella näkyi kaunis Lapin tähtitaivas.
- aloittaa säännöllinen tubettaminen (olen kohta 60 v)
- kirjoittaa kirja / näytelmä / elokuvakässäri
- maalata, tehdä taidetta
- säveltää (tietokoneella) omaa musiikkia ja julkaista sitä
- käynnistää oma podcast
Ensimmäinen kohta on vaiheessa. Musiikin teossa en tiedä millä softalla sitä lähtisin tekemään. En myöskään tiedä miten saisin podcastini jakoon.
Mulla on tavoitteena yhdistää matkailu, kieltenopiskelu ja kaupunki(puoli)maratonit. Olisi hienoa tutustua uusiin kaupunkeihin juoksemalla niiden läpi autoista tyhjennetyillä kaduilla. Urakan jälkeen voisi tutustua paikallisiin ihmisiin esimerkiksi baareissa, jos osaisi auttavasti paikallista kieltä. Aikomuksena on opetella italian-, espanjan- ja ranskankieltä. Marató Barcelona, Milano City Marathon, French Riviera Marathon, Rock'n'Roll Madrid Marathon, Le Marathon du Médoc, Frankfurt Marathon (osaan jo saksaa), Hannover Marathon, Berlin-Marathon ja Rotterdam Marathon esimerkkeinä.
Okei, nämä on vähän materialistisia unelmia, mutta vietin nuoruuteni matkalaukkuelämää seikkaillen ympäriinsä, joten en oikein keksi enää mitään "to do"-juttuja. Tällä hetkellä suurimmat haaveet: mökki Lapista ja pieni kaupunkiasunto Etelä-Helsingistä kakkosasunnoksi nykyisen kodin rinnalle.
- elää pitkä ja hyvä elämä puolisoni kanssa mahdollisimman terveinä (unelmoin siitäkin, että kaahaamme satavuotiaina rollaattoreillamme yhdessä hihittäen) ja päättää ne rauhallisesti, ilman kärsimystä ja pelkoa Sveitsin eutanasiaklinikalla, sitä ennen:
- maalata ja kirjoittaa enemmän, saada useampia ideoita valmiiksi asti
- käydä puolison kanssa useissa Euroopan kohteissa, kävellä rauhassa ympäriinsä ja nauttia ympäristön kauneudesta, taiteesta jne. (pääsisimme kätevästi junalla, mutta emme nyt koska emme halua koronatartuntaa)
- nähdä täydellinen auringonpimennys
- viettää useampi viikko jossain vähän kauempana, esim. Australia, Egypti (pyramidit, Niilin risteily yms.), joku paratiisisaari, jossa on älyttömän paljon palmuja (pelkään lentämistä, joten saa nähdä onnistuuko)
- viettää useammin aikaa hevosten kanssa (en voi hankkia omia allergioista johtuen ellei sitten olisi varaa palkata niille laumaa hoitajia)
- elää riittävän pitkään ja nähdä useita tieteen edistysaskelia
Pääasia on, että kuolen ennen lapsia ja lastenlapsia. Mieluummin myös ennen veljiä. Ja ilman vaippoja.
Kolme tavoitetta loppuelämälle:
1. Haluaisin vielä joskus kävellä kivuttomasti
2. Haluaisin vielä joskus kävellä kivuttomasti
3. Haluaisin vielä joskus kävellä kivuttomasti
Saada orgasmin ilman omaa kättä
Matkustaa omalla autolla euroopan halki Etelä-Espanjaan ja olla siellä muutama kuukausi.
Yksinvaellus Norjassa
Mökki kaukana kaikesta, järven rannalla
Haluaisin viettää karavaani elämää Suomessa ja mielellään olisi myös pysyvä ympärivuotinen leiripaikka lähellä kotia. Asuntoauto ehkä olisi mukavampi reissailuun ja vaunu oleiluun. Koti olisi mukava saada rempattua. Muutoin vaatimaton arki elämä riittää. Ystävät ja läheiset ovat elämän tärkein asia.
Lista,
Okt osto
BMW osto
Mp osto
Perhe, lapsi
KAIKKI on jo toteutuneet.
Nyt sitten yleisesti,
matkustaminen.
Vierailija kirjoitti:
Monet sanoo haluavansa kirjoittaa kirjan. Mitä mielenkiintoista kirjoitettavaa teillä on? Jos todella haluaisitte tehdä sen, niin miksi ette ole jo tehnyt? Täytyy olla melko hyvä idea, että jotain kiinnostaisi myös lukea se.
Mietin ihan samaa. Olen itse kirjoittanut tässä omaan työtäni ja uraa koskevaa kirjaa kohta puolitoista vuotta. Ihan jäätävä määrä työtä, aina on odottamassa kotona joko lähdetutkimustehtäviä ja joka viikko on PAKKO kirjoittaa tietty määrä sisältöä kirjaan että saan tekstin taittoon ja julkaisuun sovitulla aikataululla. En olisi kyllä todellakaan lähtenyt tekemään tätä jos olisin tiennyt miten paljon projekti kuormittaa ja kuinka paljosta muusta on joutunut luopumaan tämän projektin takia.
Maailma on jo täynnä kirjoja ja lisää tuutataan. Ketä kiinnostaa? Huonoja kirjoja ei kannata kirjottaa. Kirjota vasta sitten jos siitä tulee hyvä. Älä kuormita toimillasi meitä muita ja yhteiskuntaa!
Täysin samat haaveet täälläkin!😊