Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ilmoitti ettei haluaa enää lapsia :(

Vierailija
05.12.2013 |

Puhuttiin illalla lapsista,sanoin et haluaisin vauvan.Mies totes et hän ei halua.Et mun on hyväksyttävä tämä asia,mä sanoin et mä haluan vauvan ja se on hyväksyttävä.ei kuulemma ole sama asia.Sit ku sanoin et on se aika vituttavaa elää ku tietää et koskaan ei enää saa lasta ku mies on niin päättäny,johon mies totes et elämä on.Sanoin sille et mee sit sterilisaatioon jos et lapsia halua,et turhaan mä mitään hormoniehkäisyä käytän jos koskaan ei enää lapsia tule,et helpompaa ois hänen vaan käydä sterilisaatiossa,johon sit totes et ei hän uskalla tehdä semmosta ku jos mä joskus haluan lapsen niin hän ei voi sitä sit tehdä mun kans.Tiuskasin vaan et mä en koskaan sua pakota tekeen lasta mun kans ku hän ei itse enää lapsia halua,et sen takia ei kannate jättää sterilisaatiota väliin.Ikää on mulla 29 ja miehellä 31....ja mies ei ymmärrä miksi musta tuntuu pahalta se että mun pitää unohtaa vauvahaaveet....mä oon kuulemma itsekäs ku semmosta suren.

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja tilanne. Mutta miehelläsi on oikeus olla tekemättä lapsia. Sen sijaan sinulla ei ole velvollisuutta ehkäistä, kunhan kerrot sen rehellisesti miehellesi. Sano että se ehkäisee kuka ei lapsia halua. Ja ole valmis sitten myös pitämään yksin lapsesta huolta, jos tulet raskaaksi vasten miehen tahtoa.

Vierailija
2/69 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa ja hanki uusi mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä jo monta lasta?

Vierailija
4/69 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 2 vastauksesta,en huomannutkaan ajatella sitä et sanon et se joka ei halua lasta,huolehtii ehkäisystä.Pitääpä sanoa,niin joko hankkii kortsut(mitä kumpiki inhotaan) tai menee sterilisaatioon.

Ero ei mun mielestä ole ratkaisu tähän asiaan.....en halua erota ukosta vaikka ei lapsia haluakaan enää....pitää vain päästä sinuiksi sen asian kanssa ettei niitä lapsia tule.

Vierailija
5/69 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 2 vastauksesta,en huomannutkaan ajatella sitä et sanon et se joka ei halua lasta,huolehtii ehkäisystä.Pitääpä sanoa,niin joko hankkii kortsut(mitä kumpiki inhotaan) tai menee sterilisaatioon.

Ero ei mun mielestä ole ratkaisu tähän asiaan.....en halua erota ukosta vaikka ei lapsia haluakaan enää....pitää vain päästä sinuiksi sen asian kanssa ettei niitä lapsia tule.

Vierailija
6/69 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko teillä jo entuudestaan lapsia? montako?

Vierailija
7/69 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on 29v ja kirjoittaa kuin teini...

Vierailija
8/69 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mies siis ilmoitti ettei suostu tekemään enempää lapsia ja samaan syssyyn, ettei uskalla tehdä sterilisaatiota koska jos sinä haluatkin vielä vauvan niin hän ei voi sitä sinulle antaa???

Vierailija
9/69 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasta on. Mikä mun kirjotustyylistä tekee teinimäisen? -ap

Vierailija
10/69 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei ainoastaan kirjoita kuin teini, vaan myös ajattelee kuin teini.

Ja haluaa "vauvan". Entäs sitten kun se vauva ei enää ole vauva, haluatko taas uuden vauvan?

Vierailija
11/69 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri näin sano.Ei halua lapsia,mut ei uskalla tehdä sterilisaatiota jos mä joskus haluan lapsia niin ei sit niitä voi antaa.Sano et pelkää että otan hänestä eron jos ei voi lasta mun kans tehdä.Totesin vain et jos et oo huomannu niin mä haluan sitä vauvaa jo nyt ja edelleenkää en oo eronnu vaikka ei aio lapsia enää tehdä.Ärsyttää niin toi et sen pelossa et eroa siitä ei tee sterilisaatiota!!!Mä en enää kertaakaan mainitse hänelle mitään vauvakuumeista...en aio puskee häntä nurkkaan et nyt tehdään se lapsi. -ap

Vierailija
12/69 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä haluan vauvan,ja sit ku se kasvaa niin so what???se vauva on mun jälkeläinen,mä haluan itselleni lapsia!!! haluaisin ison perheen,tai ainaki isomman ku 2 lasta!Onko se niin väärin haluta vauva,joka kyllä todellakin kasvaa isoksikin.....ei ole kyse siitä et mä haluan VAIN vauvan....mut asia on vaan niin et ku se syntyy niin se on vauva ja siksi sanon et haluan vauvan.KORJAAN NYT TÄMÄN VÄÄRINKÄSITYKSEN.... Haluan vielä LAPSIA!!!

Vierailija
13/69 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:ta hyvin. Sano, ettet ota asiaa enää puheeksi mutta et myöskään enää ehkäise, eli hoitakoot asian miten lystää. Ja jos raskaus alkaa niin parempi olla tukena, koska ei ole huolehtinut ehkäisys kunnolla :)

Vierailija
14/69 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 11:06"]

Ap on 29v ja kirjoittaa kuin teini...

[/quote]

Niin, tuossa näkyy Suomen Pisa-tuloksen romahdus konkreettisesti. Ei osata kirjoittaa yksinkertaista tekstiä äidinkielellä.

Vierailija
15/69 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hemmetin väliä on sillä kirjotanko selvää äidinkieltä,vai murteella niinko ruukaan puhua??? Tekeeko se ihmisestä jotenki vähä-älysempää jos ei kirjakieltä kirjota ku ei sitä puheessakaa käytä????Mulle ainaki on iha sama puhutaanko tai kirjotetaanko mulle kirjakieltä vai murretta,ei se ihmisestä tee sen huonompaa tai parempaa. Mietin tota et jos miehelle sanon et hän saa ehkäsystä huolehtia ku ei kerta lapsiakaa enää halua,et onko seki periaatteessa häntä kohtaan kiristystä?? Mie ku oon aina ennen tähän asti sen ehkäsyn huolehtinu.Mut nyt vaan tuntuu enää niin turhalta mitään hormoneita itteesä laittaa ku kerta ei lapsiakaa oo tulossa,et eikö se sillon voi ite tehä sen streilisaation,niin mieki pääsisin hormoonihommista eroon... -ap

Vierailija
16/69 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni taas tarttuu epäoleellisuuksiin.

Meillä sama tilanne kuin ap:llä. Kaksi lasta, ihania ja terveitä. Alettiin seurustelemaan alle kaksikymppisinä, jolloin tiedettiin, että halutaan lapsia, määrästä ei puhuttu. Matkan varrella oli puhetta, että 2-3 lasta. Itse haluaisin sen kolmannen ja olen noista keskusteluista lähtien ollut sen kannalla, että kolme ois just hyvä. Nyt mies sitten on ehdottomasti päättänyt, että meidän perhe on tässä. Ei juurikaan suostu puhumaan asiasta (ei ole puhumista, koska hän ei puhumalla päätään käännä). Minulla olisi sylissä tilaa vielä yhdelle, säästelen tavaroita vielä yhtä varten, mietin "haavetaloa", jossa huoneita kolmelle lapselle. Tuntuu, että perheemme ei ole vielä täysi. Ei tarvitsisi yrittää saada kolmatta heti, vaan esim. muutaman vuoden päästä. Mutta mies on ehdottamasti, että EI, ei nyt eikä muutaman vuoden päästä, ei edes harkita tai jätetä ovea raolleen. Kaikki vauvatarvikkeet  vaan myyntiin, koska kolmatta EI tule. Eikä hän ymmärrä suruani ja kaipuutani. Muuten on hyvä mies, ihana isä, ero ei tulisi kysymykseenkään ja ollaan onnellisia. Mutta tämä yksi asia on meillä iso elefantti olkkarissa...  :(

Vierailija
17/69 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

just sama olo itellä niinku nro 17 kirjotti... -ap

Vierailija
18/69 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, opettelisit kirjoittamaan edes jotenkin tajuttavaa tekstiä. Kannattaa myös huomioida se, että pisteen ja pilkun perään tulee aina välilyönti.

Mitä itse asiaasi tulee, mielestäni miehesi on vastuuntuntoinen, kun ei suostu lisäämään maapallon liikakansoitusta. Tuo jankkaamisesi "mä haluun" on kuin pikkupentujen itkupotkuraivarista. Osta Babyborn-nukke. Siinäpä sinulle vauvaa.

Vierailija
19/69 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 ja ap, meillä oli sama tilanne. Ehkäisin sitten kuitenkin itse. En painostanut vuosia, mutta kerroin ajoittain, että kaipaan edelleen sitä kolmatta. Kuopuksen ollessa yli kolme mies yllätten vastasi näihin jorinoihini, että nyt voisi olla aika. En rynnännyt heti poistamaan kierukkaa, mutta kyselin aikaa sitä varten tk:sta ja kun sitten kerroin miehelle, että ennen kesälomia oli enää yksi aika, hän vastasi että otit kai sitten sen. Ennen kolmannen tuloa oli vielä kaksi keskenmenoa, jotka osoittivat että mies on todella tässä hankkeessa mukana omasta tahdostaan, kun ei enää perumaankaan lähtenyt. Lopulta pienimpien ikäeroa tulee siis runsaat 5 vuotta, mutta minustakin tämä on nyt alkanut tuntua juuri oikealta näin. Tämä kolmas on miehestä ehdottomasti viimeinen ja itsekin olen yrittänyt suhtautua raskauteen nyt niin, vaikka alunperin haaveilin neljästä. Molemmat ovat nyt mielestäni myönnytyksensä tehneet.

Vierailija
20/69 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ap. Olen aika varma että mies joko valehtelee sinulle tai itselleenkin tuosta syystä miksi ei mene sterilisaatioon. Oikeasti se joko pelkää toimenpidettä, sen seurauksia tai haluaa pitää vielä ovea auki jos haluaakin sittenkin lapsia vielä jonkun kanssa.

Voithan sä luvata sille että saa mennä sterilisaatioon. Ja voit minusta ihan hyvin perustella ettet enää halua käyttää hormooneja kun mies voi hoitaa pysyvän ehkäisyn  kerta ei enää halua lapsia. Ihan järkevääkin koska eihän tuo hormoonien syöminen ole kovin terveellistä pitkän päälle.