Mies ilmoitti ettei haluaa enää lapsia :(
Puhuttiin illalla lapsista,sanoin et haluaisin vauvan.Mies totes et hän ei halua.Et mun on hyväksyttävä tämä asia,mä sanoin et mä haluan vauvan ja se on hyväksyttävä.ei kuulemma ole sama asia.Sit ku sanoin et on se aika vituttavaa elää ku tietää et koskaan ei enää saa lasta ku mies on niin päättäny,johon mies totes et elämä on.Sanoin sille et mee sit sterilisaatioon jos et lapsia halua,et turhaan mä mitään hormoniehkäisyä käytän jos koskaan ei enää lapsia tule,et helpompaa ois hänen vaan käydä sterilisaatiossa,johon sit totes et ei hän uskalla tehdä semmosta ku jos mä joskus haluan lapsen niin hän ei voi sitä sit tehdä mun kans.Tiuskasin vaan et mä en koskaan sua pakota tekeen lasta mun kans ku hän ei itse enää lapsia halua,et sen takia ei kannate jättää sterilisaatiota väliin.Ikää on mulla 29 ja miehellä 31....ja mies ei ymmärrä miksi musta tuntuu pahalta se että mun pitää unohtaa vauvahaaveet....mä oon kuulemma itsekäs ku semmosta suren.
Kommentit (69)
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 11:56"]
Kuule ap. Olen aika varma että mies joko valehtelee sinulle tai itselleenkin tuosta syystä miksi ei mene sterilisaatioon. Oikeasti se joko pelkää toimenpidettä, sen seurauksia tai haluaa pitää vielä ovea auki jos haluaakin sittenkin lapsia vielä jonkun kanssa.
Voithan sä luvata sille että saa mennä sterilisaatioon. Ja voit minusta ihan hyvin perustella ettet enää halua käyttää hormooneja kun mies voi hoitaa pysyvän ehkäisyn kerta ei enää halua lapsia. Ihan järkevääkin koska eihän tuo hormoonien syöminen ole kovin terveellistä pitkän päälle.
[/quote]
Ja mitäpä sitä menemään, kun hoituu se ehkäisy pillereitä syömällä. Älä aliarvioi laiskuutta ;)
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 12:06"]
Miksei 2 lasta riitä? Teillä kaksi pientä lasta niin voit hyvin odotella 4 vuottakin ja sitten katsotte uudestaan.
[/quote]
Meillä mies ehdottomasti sitä mieltä, että ei katsota uudelleen, ei edes 5v päästä. Lapsiluku on tässä ja nyt. Tokihan voi ihmisellä mieli muuttua, mutta vakaasti on mies päättänyt, että ei. Ei suostu edes jättämään asiaa auki, että päätetään lopullisesti 5v päästä. Vain EI.
Kaipuulleen ei mitään voi, haluaisin kolmannen...
t. 17
Ymmärrän teitä, mutta minusta toive kahteen lapseen tyytymisestä on kohtuullinen. Meillä mies haluaisi kolmannen ja mä epäröin jaksanko ja onko meillä sitten enää varaa mihinkään.
Mutta ehdottomasti komppaan tuota, että älä enää syö pillereitä, mies hoitakoon ehkäisyn.
haistakaa vittu kaikki kirjakieli paasaajat,.!?ja ei välilyontiä tullu eikä iso kirjaintakaa tohon!Tälle palstalle on niin ärsyttävä mitään kirjottaa ku te joiden elämä ei oo mitään muuta ku omaa täydellisyyttä ja muiden kirjotusvirheitä täynnä.ku ees joskus tajuaisitte olla kirjottamatta mittää jos ei mitään järkevää oo kirjotettavana!!!Oli virhe tulla tänne mitään kirjottamaan,ennenki on samaa paskaa saanu niskaan siitä kuinka en osaa kirjottaa ja sillon jo aatellu et saa riittää tänne kirjottelu,mut aattelin et josko tällä kertaa ei kukaan niponipo tulis kirjottaan mitään turhaa....väärässä olin!
Anteeksi tää purkautuminen,mut tää oli ainut paikka missä viittin asiasta "puhua" ku ei ny omalle suvullekaa viitti mennä tätä asiaa purkamaan,tai kavereille.-ap
niin,ehkäpä mies halua sitä sterilisaatiota sen takia et haluaa lapsen jonku toisen kans.....itehä se sano senki ettei tee sterilisaatiota eron pelossa. -ap
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 12:26"]
niin,ehkäpä mies halua sitä sterilisaatiota sen takia et haluaa lapsen jonku toisen kans.....itehä se sano senki ettei tee sterilisaatiota eron pelossa. -ap
[/quote]
Eli haiskahtaa, että nykyisetkin lapset on tehty siksi ettei tulisi eroa. "Tehdään sitten kersa, ettei nainen lähde etsimään isää muualta". Ei täysin vieraalta ajatukselta tunnu, olisin itekkin voinut päälle parikymppisenä sortua tuollaiseen. Olen siis päälle kolmekymppinen lapseton, ei vielä steriloitu, mies.
Haaveilette kolmannesta lapsesta ja "haavetalosta", jossa olis kaikille lapsille omat huoneet? Käyttekö töissä, onko teillä säästöjä vai mieskö joutuis "elättämään" teitä? Ehkä se huolettaa, että onko varaa..
Mun mielestä parisuhteeseen kuuluu kompromisseja. Onhan teillä jo kaks lasta?! Jotkut ei saa niitä ollenkaan. Tosi itsekästä mun mielestä alkaa kiukuttelemaan, kun ei saa kolmatta.
Joillain on vaan järkeä sanoa se totuus eikä vaan olla niin vietävissä. Minusta on typerää vaan jankuttaa jollekin lisää lapsia jos ei halua, oli sitten mies tai nainen. Jotkut tietää omat voimavaransa, taloutensa tai on vaan muuten muut suunnitelmat.
Ei aina uusi lapsi pidä mitään perhettä koossa vaikka niinkin joku luulee. Ihan fiksu mies sanoo niinkuin ajattelee.
No minä en nyt lähtisi yhtään pohtimaan että jättääkö mies steriilisoinnin jos tahtookin lapsia joskus JONKUN TOISEN KANSSA vai eikö vaan tahdo leikkausta!
Minusta tämä on käsittämätön asia ja ihan turha riita. Tässä on kaksi eri ongelmaa niputettuna tyhmästi yhteen: 1. Tahdotaanko lapsia lisää ja 2. mitä ehkäsyä käytätte. Eikö noi ole aiheita joista joka suhteessa puhutaan? MIKSI tehdä tästä noin iso ongelma ja alkaa sekoillakin että "tahtoo jonkun toisen kanssa lapsen" HALOO!!!!!!!!!!! Hommaa joku järki tähän. Eli ei lasta, ei ainakaan nyt. Jos tahdot lisää niin varmaan pitää erota ja etsiä isäehdokas koska miehesi saa olla tyytyväinen kahteen lapseen.
Ja sitten se ajankohtaisempi asia; miten ehkäisette? Mene vaikka lääkäriin: kierukat, laastarit, pillerit (e. ja minit) yms vaihtoehdot käytte läpi lääkärissä.
Mutta älä kasvata tästä jotain isoa mörköä kuten tahtoo lapsia jonkun muun kanssa, koska epäilen että se oikea ongelma suhteessa ei ole enää se hommataanko teille lapsi vai ei, vaan lähinnä se miten teidän PARIsuhteessa te molemmat viihdytte. Minusta vaikka molemmat tahtoisittekin lasta, niin pitäisi vähän kyseenalaistaa tuo teidän kahden välinen suhde.
Ja ps. vaikka täällä joku heittää sinun päällesi kuraa, niin ei se poista sitä asianydintä että sinulla on ongelma jota kysyt täältä jossa joku nyt saattaa vastata huumorilla. Ei me kuuluta teidän parisuhteeseen ja joka suhteessa pitää käsitellä ongelmia ihan omasta takaa. Sinäkin teet omat valintasi suhteessasi, ei tässä kukaan meistä voi antaa mitään järkevää vastausta. Minusta jokaisen pitää kunnioittaa kumppaninsa mielipidettä: miehesi sinun ja päinvastoin. Ei se niin mene että se ehkäsee joka ei lasta tahdo. Tottakai päätös lapsesta on yhteinen ja yhdessä ehkäisy päätetään. Etoo tuollainen että miehen pitää sterilisaatioon lähteä 3-kymppisenä tai nainen ei anna, vai peräänkö tarttee ukon laittaa? Vai suuhun? Ei seksi voi olla vallanväline. Kyllä on surullista. Kyllä mä järkytyn välillä tän palstan jutuista siitä miten parisuhteissa sovitaan asioista.
Sinä saat toivoa lasta, miehen ei kuulu sterilisoida voidakseen harrastaa seksiä kanssasi! Ihan kamalaa. Te olette varmaan molemmat joteenkin huonoista kodeista lähtöisin ja kysymys kuuluu lapsianne ajatellen: putoaako omena miten kauas? Näettekö edes miten ne lapsenne voivat? Minä, minä, minä, minä..
edelliset lapset on kyl saanu alkunsa sillä et mies sanoi et tehtäiskö vauva,haluaisiko mä,ekan sain 18vuotiaana.Mä en koskaan oo pakottanu tekeen et en ymmärrä miksi mies ois sanonu noin eron pelossa.Kummallakin työ,mä olen yksityinen perhepäivähoitaja,joten joka tapauksessa olen kotona ja raha-asiat kunnossa.Nuorimmainen täytti kesällä 3vuotta,vanhempi tyttö jo 11v,en siis kauheesti oo pakottanu lapsien tekoon jo tuota ikäeroa katsoen. -ap
Niin se minustaki tuntuu idiootilta ilmottaa miehelle et en enää ehkäise,hoida ite ehkäisy jos et halua lapsia.Toistaiseksi jatkan renkailla. Mutta kun nuorin synty,niin mies jo silloin sano et oisko minun sterilisaatio hyvä ehkäisy keino eteenpäin.Silloin sanoin et ei todellakaan,että haluan tulevaisuudessa lapsia.Asia jäi siihen ja otin renkaat käyttöön imetyksen loputtua.Nyt ku otin vauva asian puheeksi,niin hän kun selkeesti ilmoitti ettei lapsia aio hankkia,niin miksei hän itse sit voi mennä sinne strilisaatioon,jos kerran 3 vuotta sitten mua oli siihen ehottamassa???
31, kondomia voi käyttää. Monille naisille hormoniehkäisy ei sovi. (sorry ap, tämä ei liittynyt sinuun).
ja miksei voinu jo sillon 3vuotta sitten itse mennä sterilisaatioon jos mulle sitä ehdotti ja kuuli mun mielipiteen etten tee niin lopullista ehkäisyä...olishan se ite voinu tehä sen lopullisen ehkäisyn.Miksi naisen aina täytyy olla se joka ehkäisystä huolehtii??? -ap
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 12:49"]
Haaveilette kolmannesta lapsesta ja "haavetalosta", jossa olis kaikille lapsille omat huoneet? Käyttekö töissä, onko teillä säästöjä vai mieskö joutuis "elättämään" teitä? Ehkä se huolettaa, että onko varaa..
Mun mielestä parisuhteeseen kuuluu kompromisseja. Onhan teillä jo kaks lasta?! Jotkut ei saa niitä ollenkaan. Tosi itsekästä mun mielestä alkaa kiukuttelemaan, kun ei saa kolmatta.
[/quote]
17 vastaa. Olen ihan työssäkäyvä, tienaan enemmän kuin mies. Rahat yhteisiä, eikä siitä ole kiinni, säästöjäkin on. Olin hoitovapaalla puoli vuotta äitiysloman jatkona, jolloin käytettiin noita yhteisiä säästöjä, eikä mikään katastrofitilanne ollut, että ei olisi rahat riittäneet mihinkään. Mies itse hinkuaa omakotitaloa ja haluaa osallistua sen rakentamiseen ym., itse en tuota hingu niinkään. Eli ei se mies joutuisi elättämään minua. On vain tyytyväinen meidän perheesen tällaisena. Ei suostu edes miettimään muuta näkökulmaa...
Minä en myöskään näe mitään järkeä enkä oikeudenmukaisuutta siinä, että se, joka lasta haluaa, ottaa vastuun ehkäisystä. Ei tietenkään saa jättää salaa pillereitä pois, vaan asiasta pitää kertoa. Toinen voi sitten toimia sen puitteissa miten itse haluaa. Muutenkin olisi reilua, että molemmat ottaisivat vuorollaan vastuuta ehkäisystä.
Tietty jos itselle on se ja sama, käyttääkö hormoneita, niin eihän siinä sitten mitään.
Opetan äidinkieltä teineille. Kyllä teinit osaavat kirjoittaa keskimäärin paremmin kuin aloittaja.
se ei vaan tässä perheessä onnistu et kumpiki ottais vastuuta ehkäisystä vaikka vuorotellen ku mies on sanonu et hän ei ala pelleilemään kumiukkojen käytön kans ollenkaa ku naisilla on enemmän vaihtoehtoja ehkäisyyn ja miehillä kortsut tai sterilisaatio.Mulle ei sovi pilleri,liikaa vaikuttaa mielialan,kuparikierrukka joskus oli,mut melkein heti siirty pois paikalta ja oli kivulias toimenpide poistaa.hormonikierrukkaa en ton takia uskalla kokeilla....renkaat ollu hyvät ku ei vaikuta mielialaan,mut silti mä ihan turhaan vejän kehoon hormooneita ehkäisyn muodossa ku koskaan ei enää lasta oo tulossa.Miksei sit mies tee lopullista ehkäsyä itelle,mä voisin lopettaa hormoneitten "pumppaamisen" itteeni... -ap
mä en kirjotakkaa kuten äidinkielentunnilla pitää kirjottaa.Mä kirjotan kuten puhun,enkä ota asiasta paineita sun takia äidinkielenopettaja.Ei ne sun opettamat teinitkää puhu ja kirjota kirjakieltä pilkkuineen ja huutomerkkeineen oikein muutako sun tunneilla :D se on heidän tehtävä,jotta saavat hyvän numeron todistukseen... -ap
Kyllä samalla vaivalla voi kirjoittaa sekä huolitellusti että huolimattomasti. Kielinormien turhuudesta valittavat ovat poikkeuksetta ihmisiä, jotka eivät osaa kirjoittaa normien mukaisesti. Huomaat varmaan itsekin, miten sekava porinasi aiheuttaa ihmisissä vastareakioita ja saa heidän kääntymään asiaasi vastaan.
Miksei 2 lasta riitä? Teillä kaksi pientä lasta niin voit hyvin odotella 4 vuottakin ja sitten katsotte uudestaan.