Mies ilmoitti ettei haluaa enää lapsia :(
Puhuttiin illalla lapsista,sanoin et haluaisin vauvan.Mies totes et hän ei halua.Et mun on hyväksyttävä tämä asia,mä sanoin et mä haluan vauvan ja se on hyväksyttävä.ei kuulemma ole sama asia.Sit ku sanoin et on se aika vituttavaa elää ku tietää et koskaan ei enää saa lasta ku mies on niin päättäny,johon mies totes et elämä on.Sanoin sille et mee sit sterilisaatioon jos et lapsia halua,et turhaan mä mitään hormoniehkäisyä käytän jos koskaan ei enää lapsia tule,et helpompaa ois hänen vaan käydä sterilisaatiossa,johon sit totes et ei hän uskalla tehdä semmosta ku jos mä joskus haluan lapsen niin hän ei voi sitä sit tehdä mun kans.Tiuskasin vaan et mä en koskaan sua pakota tekeen lasta mun kans ku hän ei itse enää lapsia halua,et sen takia ei kannate jättää sterilisaatiota väliin.Ikää on mulla 29 ja miehellä 31....ja mies ei ymmärrä miksi musta tuntuu pahalta se että mun pitää unohtaa vauvahaaveet....mä oon kuulemma itsekäs ku semmosta suren.
Kommentit (69)
Kiitos hyvästä ja mielenkiintoisesta keskustelusta vastauksineen. Minä tästä lähden opiskelemaan kirjakieltä oikeinkirjoitusasuineen. Ilmoitan miehelleni, että hän on jälleen kerran saanut tahtonsa läpi ja minä jatkan ehkäisyä, enkä enään sanallakaan mainitse lapsista. Tarkista ny tää teksti kuinka paljo löydät virheitä.Sori mut mä oon vaan niin surkee etten parempaan pysty... -ap
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 14:08"]
mä en kirjotakkaa kuten äidinkielentunnilla pitää kirjottaa.Mä kirjotan kuten puhun,enkä ota asiasta paineita sun takia äidinkielenopettaja.Ei ne sun opettamat teinitkää puhu ja kirjota kirjakieltä pilkkuineen ja huutomerkkeineen oikein muutako sun tunneilla :D se on heidän tehtävä,jotta saavat hyvän numeron todistukseen... -ap
[/quote]
Tosiärsyttäväävaanlukeekunkaikkionyhteenpötköönjatosipitkästi.
Eli ei ne typot ja pilkut ja kieli muutenkaan niin tökkää, jos välillä malttaa vetää henkeä että kerkee sitäsitämään mitä on lukenut.
Vielä pitää se kirjottaa et ehkä mä sanon miehelle sen mitä hän eilenillalla ehdotti, että kumpikin tekee sterilisaation jottei kumpikaan voi enää tehdä lasta....vaikka ero joskus tulis.Siinäpä vasta hemmetin järkevä idea mieheltä.pisteet hälle. -ap
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 14:12"]
Kyllä samalla vaivalla voi kirjoittaa sekä huolitellusti että huolimattomasti. Kielinormien turhuudesta valittavat ovat poikkeuksetta ihmisiä, jotka eivät osaa kirjoittaa normien mukaisesti. Huomaat varmaan itsekin, miten sekava porinasi aiheuttaa ihmisissä vastareakioita ja saa heidän kääntymään asiaasi vastaan.
[/quote]
Sinunlaisesi yleensä pilaa ketjun. Tästäkin ketjusta olisi voinut hyötyä moni muukin. Mutta sinun (ja muiden) piti takertua sivuseikkoihin.
Jos et ymmärrä ap:n kirjoittamaa tekstiä, voit kyllä jättää ketjun rauhaan.
Vielä pitää se kirjottaa et ehkä mä sanon miehelle sen mitä hän eilenillalla ehdotti, että kumpikin tekee sterilisaation jottei kumpikaan voi enää tehdä lasta....vaikka ero joskus tulis.Siinäpä vasta hemmetin järkevä idea mieheltä.pisteet hälle. Kumpikaa ei vois sit kumpaakaan enää painostaa,eikä tarvis enää miettiä tehdäkö lapsia,tai et tuleeko ero jos ei lapsia tehdäkään....-ap
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 14:31"]Vielä pitää se kirjottaa et ehkä mä sanon miehelle sen mitä hän eilenillalla ehdotti, että kumpikin tekee sterilisaation jottei kumpikaan voi enää tehdä lasta....vaikka ero joskus tulis.Siinäpä vasta hemmetin järkevä idea mieheltä.pisteet hälle. -ap
[/quote]Älä mene sterilisaatioon kerran vielä olet lapsista haaveillut! Sinä voit sen kolmannen saada vaikka 10v. päästä, tilanteet muuttuu. Älä pilaa sitä mahdollisuutta itseltäsi <3
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 14:08"]
mä en kirjotakkaa kuten äidinkielentunnilla pitää kirjottaa.Mä kirjotan kuten puhun,enkä ota asiasta paineita sun takia äidinkielenopettaja.Ei ne sun opettamat teinitkää puhu ja kirjota kirjakieltä pilkkuineen ja huutomerkkeineen oikein muutako sun tunneilla :D se on heidän tehtävä,jotta saavat hyvän numeron todistukseen... -ap
[/quote]
Saa puhekieltä kirjoittaa edelleen, mutta oikeasti se väli sinne pilkkujen ja pisteiden jälkeen ja isot alkukirjaimet. Ne osaa teinitkin laittaa...
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 14:05"]
se ei vaan tässä perheessä onnistu et kumpiki ottais vastuuta ehkäisystä vaikka vuorotellen ku mies on sanonu et hän ei ala pelleilemään kumiukkojen käytön kans ollenkaa ku naisilla on enemmän vaihtoehtoja ehkäisyyn ja miehillä kortsut tai sterilisaatio.Mulle ei sovi pilleri,liikaa vaikuttaa mielialan,kuparikierrukka joskus oli,mut melkein heti siirty pois paikalta ja oli kivulias toimenpide poistaa.hormonikierrukkaa en ton takia uskalla kokeilla....renkaat ollu hyvät ku ei vaikuta mielialaan,mut silti mä ihan turhaan vejän kehoon hormooneita ehkäisyn muodossa ku koskaan ei enää lasta oo tulossa.Miksei sit mies tee lopullista ehkäsyä itelle,mä voisin lopettaa hormoneitten "pumppaamisen" itteeni... -ap
[/quote]
No mutta eihän miehen tarvitse kondomia käyttää jos ei halua. Ottaa vaan sitten riskin. Ihan mielenkiinnosta, mitä tapahtuisi, jos ilmoittaisit, ettet enää huolehdi ehkäisystä (siis ihan ystävällisesti ja ilmoitusasiana) ? Eihän mies voi pakottaa sinua käyttämään ehkäisyä, kuten säkään et voi pakottaa miestä isäksi.
Perustelut on mielestäni sulla hyvät: haluat lapsen, hormonit ei sovi sinulle ja kierukka on a) epäluotettava b) vieras esine kehossa.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 14:31"]
Kyllä samalla vaivalla voi kirjoittaa sekä huolitellusti että huolimattomasti. Kielinormien turhuudesta valittavat ovat poikkeuksetta ihmisiä, jotka eivät osaa kirjoittaa normien mukaisesti. Huomaat varmaan itsekin, miten sekava porinasi aiheuttaa ihmisissä vastareakioita ja saa heidän kääntymään asiaasi vastaan.
[/quote]
Sinunlaisesi yleensä pilaa ketjun. Tästäkin ketjusta olisi voinut hyötyä moni muukin. Mutta sinun (ja muiden) piti takertua sivuseikkoihin.
[/quote]
Mielestäni tässä ei ole kyse nyt "tuonlaisista" ihmisistä, sillä itsekin puutuin nyt kirjoitustapaan, vaikka 90 % aloituksista täällä se ei häiritse. Nyt on niin keskiarvoa alempaa tekstitasoa, että vaikeuttaa lukemista.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 15:15"]
[/quote]
[/quote]
Mielestäni tässä ei ole kyse nyt "tuonlaisista" ihmisistä, sillä itsekin puutuin nyt kirjoitustapaan, vaikka 90 % aloituksista täällä se ei häiritse. Nyt on niin keskiarvoa alempaa tekstitasoa, että vaikeuttaa lukemista.
[/quote]
Tässä ei myöskään ollut kyse kirjoitustyylistä.
Kannattaa jättää lukematta jos ei ymmärrä. Turhaan tulette pilaamaan keskustelun.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 15:22"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kannattaa jättää lukematta jos ei ymmärrä. Turhaan tulette pilaamaan keskustelun.
[/quote]
Ap:n mahdollisuudet saada enemmän neuvoja paranee, kun kirjoittaa tekstiä, jota mahdollisimman moni tajuaa eli ihan ap:n parasta ajatellen. Etenkin jos hän on aiheesta kuullut aikaisemminkin, voisi miettiä, kannattaisiko asialle tehdä jotain
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 15:26"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 15:22"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ap:n mahdollisuudet saada enemmän neuvoja paranee, kun kirjoittaa tekstiä, jota mahdollisimman moni tajuaa eli ihan ap:n parasta ajatellen. Etenkin jos hän on aiheesta kuullut aikaisemminkin, voisi miettiä, kannattaisiko asialle tehdä jotain
[/quote]
Voisitko keties jo lopettaa?.Tässä ketjussa keskustellaan lapsen hankkimisesta ei kirjoittamisesta. Mitäs jos ap olisi vaikka dyslexia tai dysfasia? Tullainen nälviminen ja ojentaminen on jo kiusaamista.
Toisia vähettälemällä et itse suurene hiventäkään.
ap:n kannattaa ajatella asiaa toisinpäin. Jos se olisikin mies joka haluaa lapsen? Olisiko oikeus kiukutella asian kanssa? Miksi kukaan yleensä haluaa lapsen sellaisen kumppanin kanssa joka ei halua lisää lapsia. Lapsella on oikeus syntyä haluttuna eikä vaan siksi että äiti haluaa vauvan.
En jaksa lukea koko ketjua, mutta olen 100-prosenttisen varma, että ap on käynyt vain amiksen.
Kielinormien turhuudesta valittavat ovat poikkeuksetta ihmisiä, jotka eivät osaa kirjoittaa normien mukaisesti.
[/quote]
Itse kirjoitan yleensä ihan tavallisesti ja ymmärrettävästi, mutta minua kyllä ärsyttää suunnattomasti nämä kielipoliisit...
Eikö ihmiset tosiaan osaa lukea? Ap ei kirjoita kovin hyvin, mutta kyllä tosta mun mielestä ihan hyvin selvää saa... :D
kyllä tuosta asia käy ilmi.Joillain nyt vaan on hiekkaa emättimessä.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 15:56"]
En jaksa lukea koko ketjua, mutta olen 100-prosenttisen varma, että ap on käynyt vain amiksen.
[/quote]
Amis Porvoossa... natsaa varmasti.
Ikä ja sukupuoli voi sitten ollakin hakusessa.
[/quote]
[/quote]
Minä en ole jaksanut lukea ap:n vuodatuksia, paitsi ne huudetut HALUAN VAUVAN, koska ne hyppäävät silmille.
Hyvin jäsennellyt ja kappalejaksotetut vastaukset olen sen sijaan lukenut.
Itse asiaan: jos kerran lapsia on jo "siunaantunut", niin miksi vielä lapsi? Ota lemmikkieläin, se ajaa saman tarpeen olla pienelle huolehdittavalle tarpeellinen. Sillä siitähän yleensä on kysymys: tarve olla tarpeellinen.
Kiitos hyvästä ja mielenkiintoisesta keskustelusta vastauksineen. Minä tästä lähden opiskelemaan kirjakieltä oikeinkirjoitusasuineen. Ilmoitan miehelleni, että hän on jälleen kerran saanut tahtonsa läpi ja minä jatkan ehkäisyä, enkä enään sanallakaan mainitse lapsista. Tarkista ny tää teksti kuinka paljo löydät virheitä.Sori mut mä oon vaan niin surkee etten parempaan pysty... -ap