Öö just.. Naapurin 50v pariskunta saa esikoisensa.
Naapuriin muutti pari vuotta sitten vähän alle 50v pariskunta. Ihmeteltiin miehen kanssa, miksi sellaiseen asuntoon muuttaa lapseton pariskunta. Neljä makuuhuonetta ja muutenkin tosi tavallinen lapsiperheen asunto.
Nyt rouva kertoi olevansa raskaana, vauva syntyy helmikuussa.
Siis ymmärrän, ettei lapsia tule toiveesta ja takana saattaa olla pitkät lapsettomuushoidot jne. Mutta jos saa esikoisen tuossa iässä.. Ovat jo eläkkeellä, kun lapsesta tulee täysi-ikäinen.
Mies on nyt 50v, rouva 44v.
Kommentit (66)
No höh, Brooke Logankin tuli raskaaksi, vaikka on 50v. Itse olen 62v ja meillä käytetään ehkäisyä.
Synnärilä pari vuotta sitten mun huonekaveri oli 49v ja sai kaksoset. Eli lapsien 1v päivänä äipällä 5-kymppiset. Naisella harmaat hiukset ja näytti ihan mummolta!
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 11:49"]Synnärilä pari vuotta sitten mun huonekaveri oli 49v ja sai kaksoset. Eli lapsien 1v päivänä äipällä 5-kymppiset. Naisella harmaat hiukset ja näytti ihan mummolta!
[/quote]
Enpä ole nykypäivänä nähnyt harmaahiuksisia, mummolta näyttäviä viisikymppisiä. Moni haluaa siinä iässä panostaa itseensä ja näyttää todella hyvältä.
Noin vanhana lapsen haluaminen ei ole enää vauvakuumetta, vaan kuolemanpelkoa.
Mene nyt ap ihmeessä sanomaan, että abortti on tehtävä! Ei tuo nyt käy laatuun ollenkaan. Joka päivä joudut katsomaan jotain mummoäitiä, huh huh.
Ap:n laskukaavan mukaan 24-vuotias on kolmikymppinen ja 34-vuotias nelikymppinen. Kumpihan ap näistä on, sulle vanhuus tulee aikasemmin kuin meille muille:))
Tajuatko ollenkaan kuinka tärkeä se lapsi heille voi olla. Ovat ehkä kärsineet lapsettomuudesta.
Ei tuossa ole mitään kummallista. Entinen pomoni sai miehensä kanssa molempien esikoisen heidän ollessaan 46-vuotiaita, lapsi oli todella toivottu. He ovat tosi mukavia, vastuuntuntoisia ja tasapainoisia ihmisiä, joilla on talous kunnossa ja aikaa lapselle. En näkisi, että hieman korkeampi ikä on mikään peruste paheksua toisten lisääntymistä. Monet saavat sitä paitsi iltatähtiä vielä pitkälti yli nelikymppisenä.
Lapsuudessani muuten oman hyvän ala-astekaverini isä oli kuusikymppinen ja eläkkeellä. Jaksoi touhuta lasten kanssa loputtomasti, kun siellä oli kylässä ja oli aktiivinen koulun vanhempainyhdistyksessä. Niin, ja kukaan ei kiusannut vanhasta isistä.
Mikä aloituksen pointti oli? En kerta kaikkiaan tajunnut. Sen tosiseikan esiintuominen, että jotkut ihmiset saavat esikoisensa yli 40-vuotiaina? Onko täällä joku, joka ei tiennyt asiaa?
Ei tuo minusta ole enää normaalia.. En ymmärrä miksi nyky-yhteiskunnassa vanhat äidit on ok mutta nuoria (20-25v) katsotaan kieroon. Mennäänpä ajassa taaksepäin 50 vuotta niin asiat oli päinvastoin ja musta ne kuuluis olla niin..
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 12:09"]
Ei tuo minusta ole enää normaalia.. En ymmärrä miksi nyky-yhteiskunnassa vanhat äidit on ok mutta nuoria (20-25v) katsotaan kieroon. Mennäänpä ajassa taaksepäin 50 vuotta niin asiat oli päinvastoin ja musta ne kuuluis olla niin..
[/quote]
Mennäänpä ajassa 50 vuotta taaksepäin, niin niitä lapsia saatiin sekä kakskymppisenä, että viiskymppisenä ja kaiken aikaa siltä väliltä. Mitään päin vastoin ollut, oli sekä että ja kaikki ok niin. Miksei nyt olisi?
Minä sain ainokkini 42-vuotiaana, eli ap:n laskukaavan mukaan liki viiskymppisenä. Nyt 52-vuotiaana (siis n. kuuskymppisenä:D) olen edelleen elämäni kunnossa. Lapsen kanssa on harrastettu, leikitty ja matkusteltu paljon ja minä ja mieheni olemme erittäin suosittuja lapsen kavereiden keskuudessa. Yleensä kaverilapset haluavat leikkiä juuri meillä ja lapset myös juttelevat meille paljon ihan oma-aloitteisesti. Oma tenavamme on ylpeä vanhemmistaan!
Kiirettä pitää, mutta saat ap ehkä aiheutettua vielä keskenmenon naapurillesi, eihän tuollaista luonnottomuutta voi sallia! Käyt vaikka järkyttämässä näillä aivopieruajatuksillasi tai näytät hänelle että teit vauvapalstalle asti keskustelun.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 12:03"]
Ei tuossa ole mitään kummallista. Entinen pomoni sai miehensä kanssa molempien esikoisen heidän ollessaan 46-vuotiaita, lapsi oli todella toivottu. He ovat tosi mukavia, vastuuntuntoisia ja tasapainoisia ihmisiä, joilla on talous kunnossa ja aikaa lapselle. En näkisi, että hieman korkeampi ikä on mikään peruste paheksua toisten lisääntymistä. Monet saavat sitä paitsi iltatähtiä vielä pitkälti yli nelikymppisenä.
Lapsuudessani muuten oman hyvän ala-astekaverini isä oli kuusikymppinen ja eläkkeellä. Jaksoi touhuta lasten kanssa loputtomasti, kun siellä oli kylässä ja oli aktiivinen koulun vanhempainyhdistyksessä. Niin, ja kukaan ei kiusannut vanhasta isistä.
[/quote]
Mulla oli sama juttu, yläasteen alkaessa kaverini oli 13 v. ja isänsä 64 v ja muistaakseni jo eläkkeellä, heitti keikkaa (oli lääkäri). Ei siinä meistä mitään kummallista ollut. Mukava tyyppi, ehti kuljetella meitä sinne ja tänne.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 10:53"]
Ovat jo eläkkeellä, kun lapsesta tulee täysi-ikäinen.
Mies on nyt 50v, rouva 44v.
[/quote]
Hehheh eläkkeellä.... Juuri Jyrki K. lupasi taas nostaa kahdella vuodella eläkeikiä. Rouva ehtii olla töissä vielä lapsen opiskelujenkin ajan, mies on eläkeiän kynnyksellä, kun lapsi tulee täysi-ikäiseksi. Tai mitä ne eläkeiät sitten siinä vaiheessa ovatkaan.....
Oikeasti ajattelin että 50v, mutta sehän oli vasta 44v.
Minä sain vauvan 48-vuotiaana. Naapurustossa ei kukaan luultavasti tiedä, että en ole itse häntä synnyttänyt. Pitävätköhän minua ihan kahjona, kun eivät tiedä kaikkea.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2013 klo 11:57"]
Noin vanhana lapsen haluaminen ei ole enää vauvakuumetta, vaan kuolemanpelkoa.
[/quote]
Ihanko totta :D heh heh, sanoo joku 20 v ilmeisesti. Itse olen 44 ja mieheni 47, voisin hyvin kuvitella meidät vanhemmiksi, jos huomaisin olevani raskaana (lapset 10v ja 11v), mutta ymmärrän, että kun on 15- 20 v, on henkinenkin kehitys vielä kesken, jos tuntuu siltä, että nelikymppinen on vanha. 40- kymppisillä on yleensä elämä ja talous hallussa, toisin kuin aika monella alle kakskymppisellä äidillä, jotka tutntuvat tekevän lapsia , jotta saavat sossusta tukea. Eivätkä osaa sitten opettaa omille lapsilleenkaan, kuinka kasvetaan itsenäisiksi aikuisiksi, kun ei itsekkään olla vielä edes kotipesästä ulkona. Siinä sulle yleistystä, miltä tuntuu?
Oma isäni oli 51 ja äitini 42 kun synnyin. Olen ainoa lapsi. Nyt olen kolmekymppinen, äiti on seitsemänkymppinen ja isäkin on hyvässä kunnossa ja reipas. Koskaan en ole kärsinyt siitä, että minulla on "vanhat" vanhemmat. Ja hyvin jaksoivat touhuta kanssani silloin kun olin pieni. Talous oli kunnossa ja vanhemmat muutenkin menneet menonsa ja rauhoittuneet.