Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ateismi ärsyttää?

Vierailija
27.09.2020 |

Mä olen ateisti, mutta en yleensä viitsi sanoa sitä ääneen, koska tapakristityt provosoituvat asiasta kierroksille. Ketään en käännytä enkä mitään saarnaa, mutta melko varmasti jonkunlaiset haukut on edessä, jos tulee edes maininneeksi a-sanaa käyttämällä ohimennen, etten usko yliluonnollisiin, enkä kuulu mihinkään kirkkoon.

Yleismpiä meuhkaamisia on, että kirkkoon pitää kuulua, koska se on perinne Suomessa, tai koska kirkko tekee niin paljon hyvää. Tai sitten aletaan kyselemään, että mistä tietän, ettei ihmisiä saa tappaa, jos en ole sitä oppinut kymmenestä käskystä, mikä on todella loukkaavaa. Ihan kuin olisin joku barbaari.

Mikä ihme siinä on, että jos sanoisin vaikka olevani hindu, harva varmaan kehtaisi alkaa heti kertomaan kuinka hanurista olen, mutta ateistille saa aina nalkuttaa?

Kommentit (194)

Vierailija
181/194 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa AP siltä, että oot tavannu jotain muita kuin tapakristittyjä. Selostuksesi kuulostaa ihan äärilahkolaisten ja joittenkin uskovaisten jutuilta. 

Mä olen ns tapakristitty. Mulle on ihan se ja sama kuka uskoo ja mihin uskoo. Samaa mieltä on kaikki kenet tunnen. Mun mielestä on suorastaan ajan hukkaa väitellä siitä onko jotain jumalaa olemassa vai ei. Se on puhtaasti uskon asia. 

Polemiikkia tulee siitä, kun jotkut on jossain ääripäässä, oli ääripää sitten sitä ateismin ääripäätä tai uskovaisten ääripäätä. Ääripäässä ollaan aina sitä mieltä, että vain minä olen oikeassa ja kaikki jotka on eri mieltä on väärässä. Samalla sitten suhtaudutaan ylimielisesti kaikkiin eri mieltä oleviin. Ja koitetaan tuputtaa sitä omaa ajattelua toisille. Olen törmännyt näihin ääripäissä oleviin ateisteihin ja olen törmännyt ääripäässä oleviin uskovaisiin.

Tuttavapiirissäni on niin ateisteja kuin johonkin uskovia, heitä kaikkia yhdistää se, ettei kukaan ole vannoutunut ja ehdottomasti ajatteleva oli heidän uskonsa laita miten tahansa. Kaikki elää sulassa sovussa keskenään.

Vierailija
182/194 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatana pitää ateisteista.

Mielikuvitusolennon pitämisiä ei lasketa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/194 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla toisinpäin. Ateistit reagoi jokaiseen vähänkään uskontoon viittaavan ketjuun, raivon sekaisella tunteella. Valtaosa uskonnottomista ohittaa ketjun sen kummen sitä huomaamatta.

Vierailija
184/194 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ateismia, jos haluaa kieltää Suvivirret, sensuroida Jeesuksen joulujuhlista, tai jos pyytää korvauksia kun muksulle on kerrottu päiväkodissa Jeesuksesta. Se on pelaamista perkeleen joukkueessa. Oikealle ateistille ei tuota ongelmaa laulaa joululauluja. Intersektionaalinen marxilaisuus on canceloimassa kristinuskoa, ja siksi sekin on jotain muuta kuin pelkkää ateismia.

Vierailija
185/194 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paha on olemassa ja sillä on nimi.

Vierailija
186/194 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska uskovaiset ovat niin epävarmoja itsestään.

Vierailija
187/194 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei persoonaa.

Vierailija
188/194 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Putin

Vierailija
189/194 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateistit ovat jumalatonta porukkaa.

Vierailija
190/194 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ole ikinä vastaavaan törmännyt, mitä AP kertoo. Mulla on lähinnä päinvastainen kokemus, että joku ateisti mesoaa ja huutaa, kuinka perseestä uskovat ovat.

Vierailija
191/194 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitä kanssa-ateistejasi, jotka ovat luoneet teistä kauniin kuvan.

Inhokkilistalle pääsevät:

-"Mä en vois syödä mitään tuollaista, mä oon vegaani!"

-"Ei näitä vanhoja vaatteita voi viedä tonne kirpparille, ne on jeesus-jengiä! Et kai sä ole uskis?"

-"Ilmastonmuutos tappaa meidät kaikki! Mikromuovi! Miksei kukaan tee mitään?!!"

-"Ihmisoikeudet! Rajaton maailma! Taakanjako! EIT!"

-"Rajat kiinni ja kaikki uuniin!!!"

Onneksi olkoon, olet tosi hyvässä seurassa.

Mitä v i t t u a sinä selität? Ensinkin nämä on ihan selvästi keksitty päästä. Toiseksi, jos joku sanoo näin niin mistä tiedät että hän on juuri ateisti vai oletatko vain? Tämä avaus todisti juuri väittämän todeksi. Teillä uskovaisilla on asennevamma.

Vierailija
192/194 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ateistit ovat jumalatonta porukkaa.

Niin on.

Vierailija
193/194 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ateismia, jos haluaa kieltää Suvivirret, sensuroida Jeesuksen joulujuhlista, tai jos pyytää korvauksia kun muksulle on kerrottu päiväkodissa Jeesuksesta. Se on pelaamista perkeleen joukkueessa. Oikealle ateistille ei tuota ongelmaa laulaa joululauluja. Intersektionaalinen marxilaisuus on canceloimassa kristinuskoa, ja siksi sekin on jotain muuta kuin pelkkää ateismia.

Kaikki ateistit vastaavat kieltävästi kysymykseen "oletko vakuuttunut, että jokin jumaluus on olemassa". Jokainen ihminen, joka vastaa kieltävästi kysymykseen "oletko vakuuttunut, että jokin jumaluus on olemassa" on ateisti.

Siinä kirjaimellisesti ateismi kokonaan ja tyhjentävästi selitettynä. Kaikki, mitä väität tuossa ateismiin kuuluvan tai olevan kuulumatta on omien korviesi välissä.

Vierailija
194/194 |
02.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on.  Niitä on monta ja niillä on nimet.  Pahan joukkoa nimitetään ihmiseksi, ja ihmisiä maapallolla on  noin 8 miljardia.  Siihen jokkoon mahtuu valtava määrä pahuutta.

Joukossa  on myös lukematon määrä ns.  kristittyjä jotka ylentävät itsensä,  puhuvat ja tekevät pahaa  uskonnon nimissä.  Olisipa mukava nähdä mitä  Jeesuksella olisi heille sanottavaa,

Paha on ihmisessä, se on tietoista ja tietoisesti valittua.  Muualta sitä on turha hakea.

"Saatana pitää ateisteista."  Tässä erinomainen esimerkki hurskaasta kristitystä!

Onko unohtunut: Älkää tuomitko ettei teitä tuomittaisi.  Mutta tässä mennäänkin Jeesukseksi Jeesuksen paikalle.  Tekopyhyys, tekohurskaus, varmasti siellä taivaassa riemuitaan kun näin hyviä kristittyjä köytyy!

Minä olen ateisti ja olen ollut aina.  Ajattelen paljon asioita,  pohdin ja  tutkin monesta suunnasta. En niele mitään purematta.  En koskaan tohtisi mennä nostamaan itseäni jalustalle julistamaan hyvyyttäni ja paremmuuttani kuten täällä monet  tohtivat.  Olen vain heikko ihminen ja tiedostan etten  voi ylistää hyvyyttäni ja paremmuttani. 

Omia ohjenuoriani ovat lähimmäisen, kaikkien ihmisten rotuun ihonväriin kieleen sukupuoleen ikään jne. katsomatta kunnioitus ja hyväksyntä, että eri mieltä olevia on eikä se minulta mitään vie.  Omasta puolestani saa uskoa mihin tahtoo,  sekään ei ole minulta pois.  Ainoa asia on, että en hyväksy omien uskomusten tuputtamista ja aivopesua ja tuomitsemista.  Elä ja anna elää, siinä hyvä  neuvo.  En hyväksy vihaa enkä vainoa jos joku uskoo toisin. Se on jokaisen yksinoikeus ja privaatti asia kun se pidetään itsellään ja jätetään heidät rauhaan jotka  eivät halua kuulla.  Eihän tämä nyt niin vaikeaa voi olla?