Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todellista apua! Joku polttaa sisällä, isännöitsijälle on ilmoitettu,

Vierailija
27.09.2020 |

mutta ei reagoi. Valitanko turhasta? Onko kokemuksia?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenelle voin valittaa, kun rappukäytävässä tuoksuu aina erilaiset ruuat, kun tulen kotiin 17.30 töistä.

Otanko yhteyttä isännöitsijään?

Tarvitsen todellista apua.  Jotkut laittavat ruokaa keittiössään.

Vaikka oletkin trolli niin vastaan kuitenkin että erona on se, ettei ruuan haju ole syöpää aiheuttavaa. Tupakansavu on.

Ap:lle - kannattaa ottaa yhteyttä muihin asukkaisiin, et varmasti ole ainoa joka asiasta kärsii. Joukkovoimalla valituksia isännöitsijälle ja vuokranantajille/taloyhtiölle. Olen samassa valituskierteessä itse - sisällä ei saisi tupakoida, taloyhtiön sääntöjen mukaan, mutta yksi kuspiä näin tekee ja se leviää sitten ilmastoinnin kautta muuallekin. Kaikki tietävät kuka kyseinen kuspiä on, mutta häätöä harvemmin tehdään vain yhden ihmisen valituksien vuoksi.

Vierailija
22/29 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenelle voin valittaa, kun rappukäytävässä tuoksuu aina erilaiset ruuat, kun tulen kotiin 17.30 töistä.

Otanko yhteyttä isännöitsijään?

Tarvitsen todellista apua.  Jotkut laittavat ruokaa keittiössään.

Vaikka oletkin trolli niin vastaan kuitenkin että erona on se, ettei ruuan haju ole syöpää aiheuttavaa. Tupakansavu on.

Ap:lle - kannattaa ottaa yhteyttä muihin asukkaisiin, et varmasti ole ainoa joka asiasta kärsii. Joukkovoimalla valituksia isännöitsijälle ja vuokranantajille/taloyhtiölle. Olen samassa valituskierteessä itse - sisällä ei saisi tupakoida, taloyhtiön sääntöjen mukaan, mutta yksi kuspiä näin tekee ja se leviää sitten ilmastoinnin kautta muuallekin. Kaikki tietävät kuka kyseinen kuspiä on, mutta häätöä harvemmin tehdään vain yhden ihmisen valituksien vuoksi.

Kuinka monta ihmistä on sairastunut syöpään siksi, että on haistanut naapurin polttavan jossain tupakkaa? Passiivisella tupakoinnilla tarkoitetaan sitä, että olet samassa tilassa polttajan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä sille mitään voi, ap.

Ainoa mitä voit, on muuttaa pois.

Ja mitä se tupakointia haittaa, jos omaan asuntoosi ei tule savua tuosta polttamisesta?

Savu nimenomaan leviää omaan asuntooni. Ei kai minua muuten voisi vähempää kiinnostakaan. Aivan rauhassa saisi polttaa, mutta niin, ettei haju leviä muihin asuntoihin.

Se on sitten taloyhtiön ongelma ja vaatii luultavasti kalliit ilmastointiremontit.

Vierailija
24/29 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sinä sille mitään voi, ap.

Ainoa mitä voit, on muuttaa pois.

Ja mitä se tupakointia haittaa, jos omaan asuntoosi ei tule savua tuosta polttamisesta?

Savu nimenomaan leviää omaan asuntooni. Ei kai minua muuten voisi vähempää kiinnostakaan. Aivan rauhassa saisi polttaa, mutta niin, ettei haju leviä muihin asuntoihin.

Jos se tulee savuna asuntoon, ei pelkästään hajuna, silloin on rakenteissa/ilmanvaihdossa pahoja ongelmia.

Vierailija
25/29 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savu on vaarallista mutta haju ainoastaan ärsyttävää. Pelkkä haju ei sairastuta ketään. Tuskin sulla savupilvi siellä asunnossa leijailee ja jos näin on, niin sittenhän sulla on täydellinen keissi kasassa ja nou hätä.

Vierailija
26/29 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20/80-laki pätee tässäkin. Viidennes suomalaisista saa pilata muiden hengitysilman. 

Työkaveri muutti savuttomaan taloon, jossa he eivät saa tupakoida, mutta röökinaapurit saavat. Röökaajat muuttivat taloon aikaisemmin. 

Todella harva polttaa, joten valtaosa asuinrakennuksista voisi olla savuttomia ja haisunäädillä olisi oma asuinalue jossain. 

Se olisi segregaatiota josta halutaan nyt kaikin keinoin eroon. Paremminkin asia tulee muuttaa niin että joka rapusta löytyy kiintiötupakoija, -alkoholisti, -narkkari yms.

Jos taloyhtiön yhtiöjärjestyksessä kielletään tupakanpoltto asunnoissa/parvekkeilla, ei siellä kukaan saisi polttaa.

Itse vartavasten varmistin, ettei parveketupakointia ole kielletty, kun olin ostamassa kämppää. Sisällä ei tulisi mieleenikään polttaa.

Ja vähän ohi aiheen:

Samoin, että lemmikkieläimet sallitaan. Omani ovat kuuroja ja mykkiä, mutta ei minua naapurin koirakaan häiritse, kun se tervehtii oven läpi mennessäni ja tullessani, toivottelen sille vaan hyvää päivänjatkoa!

Vierailija
27/29 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se tulee savuna asuntoon, ei pelkästään hajuna, silloin on rakenteissa/ilmanvaihdossa pahoja ongelmia.[/quote]

Jep, näin on. Taloyhtiön korjattava ilmastointi !

Ap, eikun aina uusi valitus ja kellonaikoineen isännöitsijälle JA HALLITUKSEN PUHEENJOHTAJALLE, vaikka päivittäin !

Senhän me tiedämme, ettei isännöitsijät paljon välitä. Itse odottelen vieläkin isännöitsijältä vastausta/toimenpiteitä syksyllä 2018 lähettämääni meiliin koskien ulkoseinän sienikasvustoa

Vierailija
28/29 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

20/80-laki pätee tässäkin. Viidennes suomalaisista saa pilata muiden hengitysilman. 

Työkaveri muutti savuttomaan taloon, jossa he eivät saa tupakoida, mutta röökinaapurit saavat. Röökaajat muuttivat taloon aikaisemmin. 

Todella harva polttaa, joten valtaosa asuinrakennuksista voisi olla savuttomia ja haisunäädillä olisi oma asuinalue jossain. 

Jos taloyhtiön yhtiöjärjestyksessä kielletään tupakanpoltto asunnoissa/parvekkeilla, ei siellä kukaan saisi polttaa.

Itse vartavasten varmistin, ettei parveketupakointia ole kielletty, kun olin ostamassa kämppää. Sisällä ei tulisi mieleenikään polttaa.

Ja vähän ohi aiheen:

Samoin, että lemmikkieläimet sallitaan. Omani ovat kuuroja ja mykkiä, mutta ei minua naapurin koirakaan häiritse, kun se tervehtii oven läpi mennessäni ja tullessani, toivottelen sille vaan hyvää päivänjatkoa!

Tämän piti tietysti olla kommentti tuohon savuttomaan taloon.

Vierailija
29/29 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savu on vaarallista mutta haju ainoastaan ärsyttävää. Pelkkä haju ei sairastuta ketään. Tuskin sulla savupilvi siellä asunnossa leijailee ja jos näin on, niin sittenhän sulla on täydellinen keissi kasassa ja nou hätä.

Radonikin on hajuton, eli ei hätää, ääntä kohti vain!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi