"Tänä vuonna ei osteta joululahjoja aikuisille"
Näin on nyt päätetty. Minun äitini, isäni ja veljet ovat sitä mieltä, ja miehen vanhemmat ja sisarukset.
Joulu on lasten juhla ostetaan vain heille.
joo, okei...
MUtta kun minusta on hauskaa ostaa ja saada lahjoja!!!
Ja minä haluaisin taas etsiä jokaiselle jotain pientä, mistä tykäävät. Ja haluaisin itsekin saada jotain, ihan "vain" vaikka Geisha-suklaalaatikon...
Mutta ei, tänä vuonna ei lahjoja aikuisille =(
En näytä muille että mökötän, ilmoitin että ostan "säästyneillä" rahoilla sitten jotain tuohon Joulupuukeräykseen, niin joku ainakin ilahtuu.
Kommentit (39)
Osta niitä lahjoja itsellesi nyt ja paketoi ja laita jonnekin jemmaan. Olet jo jouluun mennessä unohtanut, että mitä oikein ostit ja aattoa pakettien avaamisesta tulee jännittävää. Mulla ainakin toimis, kun muutenkin olen tällainen lahopää :D
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 18:34"]
Mutta siis vinkiksi ap:lle. Jos haluat kovasti antaa lahjoja niin voisit esimerkiksi antaa jotain pientä jokaiselle vaikka olettekin sopineet, että jahjoja ei anneta. Tai sitten juhlaseurasi saisi vaikka itse päättää korissa olevista jutuista mitä haluavat ja se mitä jää, jääkin sulle ja sä et voi etukäteen tietää, mitä sulle jää, että siinä olis ainakin jotain jännitystä.
[/quote]
Ei hyvä idea, ei todellakaan. Ensin yksi poikkeaa sopimuksesta ja ostaa lahjat muille, seuraavana vuonna joku muukin hankkii lahjat jne. Hemmetin epämukavaa niille jotka ovat noudattaneet yhteistä sopimusta. Paprempi tosiaan ostaa jahjoja vaikka itselleen jos siitä niin paljon nauttii.
Ehkä keksit jonkun aikuisen, jonka kanssa voitte vaihtaa lahjoja :) Meilläkin on yleinen sopimus, että aikuisille ei lahjoja, mutta muutamien kanssa keskenämme "rikomme" tätä sopimusta.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 19:14"]
Eikö ne lahjat kuuluisi päivänsankarille, jos joku vielä muistaa kenen synttäreitä tässä juhlitaan.
[/quote]
Meillä on aina vietetty sellaista kekrin ja joulupukin yhteissekoitusjuhlaa. Ruokaa, hyvää mieltä ja lahjoja. Mutta kenelläkään ei ole jouluna synttäreitä.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 19:18"]
Eikö ne lahjat kuuluisi päivänsankarille, jos joku vielä muistaa kenen synttäreitä tässä juhlitaan.
[/quote]
Meillä on aina vietetty sellaista kekrin ja joulupukin yhteissekoitusjuhlaa. Ruokaa, hyvää mieltä ja lahjoja. Mutta kenelläkään ei ole jouluna synttäreitä.
[/quote]
Eikö ne oo Jeesuksen synttärit? Oon vähä huono tässä mytologiaosaamisessa.
Meillä minun puolen suvun kanssa ollut jo vuosia sopimus, että korkeintaan joulukukka aikuisille. Miehen suku taas on ihan eri maata, lahjoja pitää olla kaikille kassi kaupalla. Olen monena vuonna sanonut että älkää ostako meille mitään, kaikkea on mitä tarvitaan ja liikaakin. Mutta miehen 3 siskoa ovat oikein lahjahulluja ja aattoiltana raahaamme kotiin taas kerran 10 uutta koriste-esinettä + muuta tilpehööriä.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 19:31"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei ole. Joulua juhlitaan Jeesuksen syntymän muistoksi, mutta hänen syntympäivänsä arvellaan olleen aiemmin syksyllä.
Sitten ateistit: Mitä Jeesuksen olemassaoloon tulee, niin itse ainakin uskon siihen versioon, että Jeesus on ollut taitava itseoppinut lääkäri, jonka tekoja on liioiteltu. Neitseellinen syntymä taas - no joo, joku peitetarina piti olla.
[/quote]
Meillä on yksi joulun aikaan synttäreitään viettävä, mutta kyllä meillä yleensä on pidetty synttärit ja joulu erikseen, eikä synttärisankarilla ole oikeutta kaikkiin lahjoihin.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
On ne joillekin sitäkin, mutta tuo taitaa olla se uusin juhlinnan aihe. Jos mä oisin Jeesus, ni musta ois vähän noloa, että on ajankohta, kun koko maailma juhlii jostain syystä, kaikilla siis omat syynsä, joilla selitetty päivän mystisyyttä. Ja sitten jotkut tyypit keksisi julistaa mun synttärit siihen kohtaan ja alkaa pokilla väittään, että nää kaikki juhliikin niitä synttäreitä vaikla juhlitti on jo paljon ennen kuin koko Jessestä on kerrottu edes tarinoita. Jesse-parka.
Paras päätös ikinä, meillä jo viidettä vuotta!
jää kaikki turhat ja tyhmät lahjat saatamatta JA myös antamatta. Kun paniikissa ostaa jotain turhaa ja kallista jne.
miehen kanssa saatetaan ostaa jotain toivottua, kallista itsellemme...ne annetaan "piilossa".
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 19:34"]
Meillä minun puolen suvun kanssa ollut jo vuosia sopimus, että korkeintaan joulukukka aikuisille. Miehen suku taas on ihan eri maata, lahjoja pitää olla kaikille kassi kaupalla. Olen monena vuonna sanonut että älkää ostako meille mitään, kaikkea on mitä tarvitaan ja liikaakin. Mutta miehen 3 siskoa ovat oikein lahjahulluja ja aattoiltana raahaamme kotiin taas kerran 10 uutta koriste-esinettä + muuta tilpehööriä.
[/quote]
Niin tuttua. Minusta on rasittavaa joulun alla juosta kaupoissa miettimässä, voinko ostaa suklaata (ai niin, joku inhoaa suklaalahjoja), vai olisiko vinkkupullot parempia.Ei kääk, pitääkö sille ostaa sittenkin hemmotteluhoito.
Joku vuosi ostan koko hemmetin miehen suvulle tuikkukippoja kaikille. Itse en myöskään kaipaa niitä hassuja mukeja ja kuudetta pandan suklaarasiaa ja viidettä halpaa punaviiniä tai kahdeksansia pörrösukkia.
Aikuisten lahajt on rasite. Joulun alla on muutenkin kova työruuhka ja siinä pitäisi miettiä lahjat aikuisille sukulaisille, kolmelle opettajalle kuudelle päiväkodintädille, lapsille ja miehelle,
Tavara ei saa olla se tärkein vaan yhdessä vietetty aika.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 19:35"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei ole. Joulua juhlitaan Jeesuksen syntymän muistoksi, mutta hänen syntympäivänsä arvellaan olleen aiemmin syksyllä.
Sitten ateistit: Mitä Jeesuksen olemassaoloon tulee, niin itse ainakin uskon siihen versioon, että Jeesus on ollut taitava itseoppinut lääkäri, jonka tekoja on liioiteltu. Neitseellinen syntymä taas - no joo, joku peitetarina piti olla.
[/quote]
Meinaat, että Joosef kasvatti jonkun toisen lasta? Ja tietoisesti? Olipa siinä kova jätkä.
Se on oikeasti hyvä päätös niille, joille se aiheuttaa stressiä ja harmia.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 18:23"]
Näin on nyt päätetty. Minun äitini, isäni ja veljet ovat sitä mieltä, ja miehen vanhemmat ja sisarukset.
joo, okei...
Ja minä haluaisin taas etsiä jokaiselle jotain pientä, mistä tykäävät. Ja haluaisin itsekin saada jotain, ihan "vain" vaikka Geisha-suklaalaatikon...
En näytä muille että mökötän, ilmoitin että ostan "säästyneillä" rahoilla sitten jotain tuohon Joulupuukeräykseen, niin joku ainakin ilahtuu.
[/quote]
Mä olisin niin itsekäs, että ostaisin niillä säästyneillä rahoilla itselleni jotain, mistä olen aina haaveillut.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 18:23"]
joo, okei...
[/quote]
Anteeksi, mutta en ymmärrä. Joulupukki tuo lahjat. Kun on ollut kiltti, saa lahjoja. :) Outoa sakkia tuollainen suku. En tykkäisi yhtään. - Olen sentään vasta 57-vuotias.
Meillä on miehen puolen suvun kanssa myös sopimus, että perheelliset ostavat lahjoja vain lapsille. Siis ne, joilla on lapsia, eivät osta keskenään aikuisten lahjoja (toki puolisot toisilleen). Järjestely on erittäin hyvä, koska lapsiakin on niin paljon, yhteensä pelkästään miehen puolen lähisuvun piirissä jo 12. Ja on läheisiä tätejä, setiä, isomummuja etc. lisäksi. Iso ja tiivis suku siis. Ja lapsettomille / vanhemmille sukulaisille toki ostetaan, koska hekin ostavat vähintään lapsillemme aina lahjoja!
Sen sijaan oman puoleni suvulle ostetaan kaikille lahjat, koska lähisukua on hyvin vähän (äitini, isäni ja siskoni perheineen).
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Mitä se pääsiäinen sitten on? Ttu mä en tajuu näitä.
Millon ne synttärit on ja millon juhlitaan kuolemaa. Miksi kuolemaa muuten juhlitaan.
Selittäkää joku. Oon ihan pihalla näissä kristjuhlajutuissa.