Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitseeko lapsi 2 km koulumatkalle talvella bussikortin?

Vierailija
27.09.2020 |

Onko olemassa jokin ohje siitä, mille matkalle lapsi tarvitsisi talvella bussikortin? Lapset alakouluikäisiä ja koulureitti turvallinen.

Omassa lapsuudessa ei olisi tullut kuulonkaan kulkea tuollaista matkaa bussilla, mutta asia lienee nykyisin eri..

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ne pyörät tahtoo lähteä koulujenkin pihoista.

Vierailija
22/63 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko matka kouluun jalkakäytävää tai kevyenliikenteen väylää vai autotien reunaa?

Autotien laitaan kävelemään pimeässä räntäsateessa lähettäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 km? Kun minä olin lapsi, käveltiin tuon verran pelkästään sinne liiteriin, josta haettiin ne sukset, joilla sitten hiihdettiin kouluun susia vilisevän korven läpi, ylämäkeen mennen tullen. Takaperin. Kesälläkin. Vaikka oli loma.

Vierailija
24/63 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulumatka on turvallinen kevyen liikenteen väylä. Yksi ainoa tien ylitys, sekin koulun kohdalla.

Vierailija
25/63 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa kortti ja siihen saldoa. Voi käyttää huonossa säässä. Muuten tuo on niin lyhyt matka, että menee kävellen. Minäkin kuljen töihin pyörällä kesät talvet, mutta kyllä siinä suoraan sanottuna vtuttaa kun räntää sataa niin sakeaan että kävellenkin olisi nopeammin perillä kuin pyörää pakkotaluttamalla. Lasten ei tarvitse sellaista kokea.

Vierailija
26/63 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on noin helppo ja turvallinen reitti, niin sitten vain yksittäismatkoja tarvittaessa.

Vierailija
27/63 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä alakouluikäiset lapset menevät 2,5km matkan aina joko pyörällä tai kävellen. Ihan kategorisesti olen kieltänyt bussilla kulkemisen, vaikka tiedän monen muun liikkuvan talvella bussilla.

Itse hyppäät mukavasti lämpimään autoon ja vilkuttelet pakkasessa tarpoville lapsille iloisesti?

Näin juuri teen! Itse kuljen 8km matkan autolla, mies 6km pyörällä läpi vuoden. Lapsella ei tarvitse olla samoja vapauksia kuin aikuisella, sillä heillä ei ole samoja velvollisuuksia.

Rehellisesti jos puhutaan, ei meillä lapset koskaan valita koulumatkasta. Valittaisivat varmasti, jos olisivat tottuneet huonolla kelillä kulkemaan bussilla, koska raja on niin häilyvä milloin on huono ja milloin ei. Itse pidän ainakin vain hyvänä asiana, että tytär, joka vähemmän liikkuu, liikkuu edes ne koulumatkat. Pojille taas ei tunnu olevan mikään ongelma kyseinen matka.

Vierailija
28/63 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti, kulkeeko teidän lapset 2km matkat bussilla?

Minä ainakin kuljin koko alakoulun ja yläkoulun, kun matkaa oli 1,5km. Kävellen 20min ja bussilla 5min, joten miksi ei?

Vierailija
29/63 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin kuljin koko alakoulun ja yläkoulun, kun matkaa oli 1,5km. Kävellen 20min ja bussilla 5min, joten miksi ei?

Siksi että kouluun kävely tai pyöräily on tärkeää hyötyliikuntaa. Miksi ehdoin tahdoin vähentää sitä?

Vierailija
30/63 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se maksaa matkan käteisellä.

Vierailija
31/63 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi että kouluun kävely tai pyöräily on tärkeää hyötyliikuntaa. Miksi ehdoin tahdoin vähentää sitä?

Koska Suomen ilmasto. Ihan terve aikuinen minusta kasvoi. Samoin kavereista, jotka kulkivat autolla kaikki matkat.

Vierailija
32/63 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lähes 2,5 km matka kouluun ja pelottaa laittaa lapsi kävelemään se matka. On suojatie johon ihminen on kuollut, koska autoilijat eivät oikeasti hidasta siinä jalankulkijoille vaan ajavat 60km/h.

Vierailija
33/63 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuljin alakouluun tuon kaksi kilsaa ja yläkouluun tuon kaksi kilsaa plus bussimatkan 20 kilsaa.

Mikään ei tapa liikunnan iloa niin tehokkaasti kuin rännässä ja rähmässä pimeässä repun ja luistinkassin raahaaminen.

Omat lapseni saa kaupungilta bussiliput. Ihan ovat itse saaneet päättää kulkeeko bussilla vai kävellen.

Fillarilla täällä on turha liikkua kun se varastetaan aina.

Vierailija
34/63 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö lapsesi osaa kävellä?

Se on varmaan jo liian lihava semmoiseen ettei sovi rääkätä sitä ja kun niskat on jääny alakenoon puhelinta räplätessä, olisi liian suuri riski että törmäisi johonkin. Ap:n kannattaa hakea vammaispalvelulain mukaista taksikorttia, kyllähän se lapsi täytyisi hakea kotiovelta. Lasu tulee muuten.

Vierailija
35/63 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kuljin alakouluun tuon kaksi kilsaa ja yläkouluun tuon kaksi kilsaa plus bussimatkan 20 kilsaa.

Mikään ei tapa liikunnan iloa niin tehokkaasti kuin rännässä ja rähmässä pimeässä repun ja luistinkassin raahaaminen.

Omat lapseni saa kaupungilta bussiliput. Ihan ovat itse saaneet päättää kulkeeko bussilla vai kävellen.

Niin kyllä nykylapset ansaitsee sellaisen elämän ettei ikinä ole ankeaa. Kuten vaikka vesisade, johan siinä stiinapetterin päivä on lopullisesti pilalla ja tarvitsee terapiaa.

Vierailija
36/63 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin kyllä nykylapset ansaitsee sellaisen elämän ettei ikinä ole ankeaa. Kuten vaikka vesisade, johan siinä stiinapetterin päivä on lopullisesti pilalla ja tarvitsee terapiaa.

Onpa väsynyttä provoilua.

Vierailija
37/63 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulkee, kun bussi menee kymmenen minuutin välein. Onko siinä jotain pahaa? Mutta ei tuo matka tietenkään ole liian pitkä käveltäväksikään. Lapset tarvitsevat muutenkin bussikortin harrastuksia varten. Eipähän tarvitse kuskata.

Vierailija
38/63 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää joka ketjuun keksiä noita typeriä nimiä?

Vierailija
39/63 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 km? Kun minä olin lapsi, käveltiin tuon verran pelkästään sinne liiteriin, josta haettiin ne sukset, joilla sitten hiihdettiin kouluun susia vilisevän korven läpi, ylämäkeen mennen tullen. Takaperin. Kesälläkin. Vaikka oli loma.

Helppoa teillä oli meillä oli tuon lisäksi vielä vastatuuli kumpaankin suuntaan.

Vierailija
40/63 |
27.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö lapsesi osaa kävellä?

Aina pitää jonkun irvileuan olla paikalla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi