Miksi teillä jaetaan joululahjat jo illansuussa tai iltapäivällä?
Oletteko itse niin malttamattomia, ettette jaksa lasten jännitystä ja touhotusta?
Ainakin opetatte lapsenne kärsimättömiksi? Vaikka kyse onn yhdestä illasta kuvastaa se yleistä linjaa. Sitä paitsi lapsille se ilo on sitä suurempi, mitä pidempään lahjoja joutuu odottamaan ja siitä se lapsen joulumieli tulee.
Kommentit (55)
Ainoa oikea aika jakaa lahjat on ennen juustoja ja jälkkäriä, mutta jouluaterian jälkeen. Kello on tällöin 19.00. Ettäs tiedätte ja osaatte hoitaa homman tänä jouluna oikein!
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 01:03"]
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 01:01"]
Viette lapsiltanne yhden joulun suurimmista iloista tuolla iltapäivällä/illansuussa jakamisella.
[/quote]
Mä olen äiti ja mun tehtäväni on tuottaa lapsille pettymyksiä että kestävät sitten maailman tuulet.
Olkoon jouluaaton aikainen lahjojen jakoaika yksi niistä.
[/quote]
Juju on se, että lapsille, ainakin pienemmille tuo vaikka iltaseitsemältä lahjojenjako voi olla, ei nyt pettymys, mutta koetus, mutta niiden sitten avaus sitäkin hauskempaa. Itse lapsi ei tätä välttämättä hoksaa.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 23:30"]
Jouluaattona? Kuka hullu enää säästelee lahjoja jouluaattoon? Meillä ainakin annetaan ne heti saman tien kun on ostettu, tai lapset on itse kaupassa mukana ostamassa. Säästyy paketoimisen vaivalta ja lapset saavat taatusti mieleisiään lahjoja.
[/quote]Meillä annetaan jokaiselle heti alkuvuodesta pari satasta, saavat sitten vuoden mittaan jokainen itse hankkia itselleen joululahjat. Ei tarvitse paketoida vaan saa ottaa suoraan käyttöön.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 01:17"]
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 01:03"]
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 01:01"]
Viette lapsiltanne yhden joulun suurimmista iloista tuolla iltapäivällä/illansuussa jakamisella.
[/quote]
Mä olen äiti ja mun tehtäväni on tuottaa lapsille pettymyksiä että kestävät sitten maailman tuulet.
Olkoon jouluaaton aikainen lahjojen jakoaika yksi niistä.
[/quote]
Juju on se, että lapsille, ainakin pienemmille tuo vaikka iltaseitsemältä lahjojenjako voi olla, ei nyt pettymys, mutta koetus, mutta niiden sitten avaus sitäkin hauskempaa. Itse lapsi ei tätä välttämättä hoksaa.
[/quote]
Jos lahjoja on odotettu jo monta päivää, niin miten joku parin-kolmen tunnin lisäodotus siinä enää jalostaa tai tuo iloa?
Siksi, kun pukin pitää ehtiä moneen paikkaan yhden illan aikana, ei voi olla joka kodissa 19.00. Työvuoro alkaa jo 15.00 sen mukaan eletään.
Meillä jaetaan jo kello 14 aikaan eli ennen aaton päivällistä. Halutaan keskittyä sitten rauhassa syömiseen ja etenkin alkoholipitoisten juomien nauttimiseen ilman lasten vinkumisen kuuntelemista.
Meilläpä jaetaan 8-weelle lahjat jo viimeistään klo 17:00. Buahhahhaa! Anarkiaa! Ehditään ainakin leikkiä uusilla leluilla koko ilta :)
Milloin ne sitten pitäisi sinun mielestäsi jakaa?
Entäs jo jaammme ne jo jouluaattoaamuna? Tai englantilaiseen tapaan joulupäivänä?
Me jaetaan lahjat suunnilleen noin kello 18 koska se sopii miedän joulunviettoomme.
Lapset odottavat jo nyt niitä lahjoja! Miksi pitäisi kiusata lapsia koko ilta kun ovat jo heti aattoaamuna jännityksestä sekaisin.
Taidan olla ap:n mielestä todella epäonnitunut kasvattaja kun lapset saavat klo 17 lahjansa?
Meillä on avattu aina illalla kun on saatu syömismaratoni suoritettua eli noin klo 18-19.
Lapsilla on siis aikaa myös leikkiä niillä leluilla.
Ja jouluaattona meillä on saanut aina lapsetkin valvoa varsinkin kun eivät ole marisevaa sorttia.
Yksikin joulu tyttö 3v. hiihti eteisessä uusilla suksilla vielä puolenyönaikaan iloisesti :) pitkä matto oli hyvä latu.
Kyllähän lahjojen avaus on sijoitettava lapsen iän ja nukkumaanmenon mukaan! Pienenä lahjat on hyvä avata jo esim. siinä klo 17, että jää aikaa niitä tutkiakin, isompana sitten voidaan odottaa tunti pari pitempään, jos halutaan kun nukkumaankin mennään myöhemmin.
Pliis sanokaa että AP on provo, eihän tuollaisia ihmisiä voi olla olemassa? :D
Meillä jaetaan lahjat kolmen maissa. Sitten rauhoitutaan koko porukka - katsotaan paketeista perinteisesti löytynyt piirretty tai muu koko perheen elokuva ja odotellaan, että joulusauna lämpenee. Siinä välissä ehdin ottaa sopivasti pienet torkut ja viimeistään nollata jouluvalmistelujen kiireen. Laatikot paistuvat uunissa ja levittävät joulun tuoksua. Kaikki on valmista eikä kenelläkään ole enää kiire mihinkään. Jouluaterialla istutaan rauhassa saunan jälkeen eikä kukaan hötkyile jännittyneenä lahjojen perään. Todella rentouttavaa ja ihanaa. Siksi meillä avataan jo lahjat iltapäivällä. Lapsuudenkotonani ne avattiin klo 19. Ei siinäkään mitään vikaa ollut. Kukin tavallaan.
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 10:57"]
Meillä jaetaan jo kello 14 aikaan eli ennen aaton päivällistä. Halutaan keskittyä sitten rauhassa syömiseen ja etenkin alkoholipitoisten juomien nauttimiseen ilman lasten vinkumisen kuuntelemista.
[/quote]
Kiva, kun lapsesi on sinulle vinkujia. Oletko laskenut montako cl:aa aiot jouluna juoda?
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 23:10"]
Oletteko itse niin malttamattomia, ettette jaksa lasten jännitystä ja touhotusta?
Ainakin opetatte lapsenne kärsimättömiksi? Vaikka kyse onn yhdestä illasta kuvastaa se yleistä linjaa. Sitä paitsi lapsille se ilo on sitä suurempi, mitä pidempään lahjoja joutuu odottamaan ja siitä se lapsen joulumieli tulee.
[/quote]
Lällästilää, meillä jaetaan lahjat vasta 28.12
:DDDDDD
Minä jo odotinkin, tuleeko legendaarinen joululahjanjakoaikaketju tänä joulukuussa esille.
Ja sinä et pettänyt. Vanha provo jo kuudetta kertaa :DDD
Ihanaa, nyt popparit esiin, kun uudet palstalaiset vetää herneet nenään :DD
ps. olenkohan palstaillut liian kauan, kun jo etukäteen odottaa määrättyjä, tuttuja provoja
[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 11:27"]
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 23:10"]
[/quote]
Lällästilää, meillä jaetaan lahjat vasta 28.12
:DDDDDD
Minä jo odotinkin, tuleeko legendaarinen joululahjanjakoaikaketju tänä joulukuussa esille.
Ja sinä et pettänyt. Vanha provo jo kuudetta kertaa :DDD
Ihanaa, nyt popparit esiin, kun uudet palstalaiset vetää herneet nenään :DD
ps. olenkohan palstaillut liian kauan, kun jo etukäteen odottaa määrättyjä, tuttuja provoja
[/quote]
Paskat, nyt menit paljastamaan, että tämä on täällä joka joulu. Uudet menee tähän joka kerta retkuun.
Toinen pitkäikäinen aaveemamma
Meillä avataan lahjat heti herättyämme 24.12. Näin on tehnyt nyt parina vuonna. Lapset saavat leikkiä lahjoillaan koko päivän, sitten syödään ja ulkoillaan loppupäivä. Ihanaa!
Meillä jaetaan lahjat jo aattoaamuna. Tai ei mitenkään erikseen jaeta, vaan asetellaan ne edellisenä yönä valmiiksi.
Lapset saavat rauhassa tutustua paketteihin ja heillä on hyvin aikaa leikkiä uusilla leluillaan, ja kaikilla on leppoisa päivä.
En halua joulusta tehdä mitään erityisen kasvatuksellista juhlaa, vaan pyrin siihen että joulu olisi enemmänkin mukavaa yhdessäoloa koko perheelle.
Meillä jaetaan jo aatonaattoiltana. Muutoin aatto menee pilalle kiukuttelun takia.