Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua!! Lapset tuo homeitiöitä eksän luota, mä oireilen - mitä voi tehdä???!!!

Vierailija
19.08.2013 |

Eksä muutti pois hometalostaan viime talvena, mutta tekstiileissä ilmeisesti vieläkin itiöitä, koska nyt kun lapset tulivat takaisin kotiin parin viikon isälläolon jälkeen, aloin saamaan tuttuja oireita, joita ei ole vähään aikaan ollu!
Eksälle koko homeasia on edelleen sellainen, ettei siitä riitelemättä voi puhua. Asui siis vuosikausia hometalossaan ja sairastui itse astmaan ja lapsilla ihottumaa ja nuhaa aina isältä tullessa, eikä meinannut millään myöntää tilannetta, vaikka hometutkimuksetkin sitten lopulta tehtiin ja ihan pommiksi paljastui tuo talo. Lasten vaatteiden homeenhajusta olin jo vuosia sanonut ja vain vihat saanu päälleni.

No myi sen talon lopulta pois, että parempi tilanne sen puoleen, mutta näköjään koska hän ei missään vaiheessa, edes homeen todistetusti löytymisen jälkeen, ole myöntänyt, että sitä on saatika mitään oireita aiheuttanut, niin ilmeisesti muuton yhteydessä tavaroiden puhdistus on jäänyt tekemättä. Samat verhot ja muut tekstiilit on ainakin käytössä vielä, en tiedä onko niitä edes pesty.

No joka tapauksessa, mä saan oireita, kun lapset tulee kotiin. Mitä ihmettä voin tässä tilanteessa tekdä? Apua!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitystä:
Yksi lapsista on ollut isänsä luona koko tämän ajan, kipeänä. Nuhaa, kuumetta, vatsakipuja, yms niin, että tän syksyn kouluajasta jo puolet poissaoloja :(
Mun luokse ei suostu tulemaan, koska pitää auttaa isää muutossa.

On avuton olo nähdä lapsensa kärsivän :((

Vierailija
2/17 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mua yhtälailla tai enemmän kuin sinun oireet huoletta lapset, nehän joutuu olemaan niiden itiöiden seassa siellä isällään. Jos saisitte jotenkin sovittua, että lapset vierailee vasta sitten kun home siivottu, etteivät saa mitään mikä vaivaa niitä koko loppuiän. Mutta miten te siihen sopimukseen pääsette - en osaa sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tulevat kotiin suihkun kautta ja vaatteet laitetaan johonkin muovipussiin. Isän luona pidetään eri vaatteita kuin sinun luonasi. Onnistuuko tällainen?

Vierailija
4/17 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. Kyllä tietenkin lasten vointi minuakin huolettaa.. Mutta se on asia, johon en valitettavasti voi mitenkään vaikuttaa. Hometalo ei lastensuojelun mukaan ole lapsille mitenkään vaarallinen tai ainakaan he eivät semmoiseen puutu. Ja lasten isän kanssa asiasta ei voi mainita sanaakaan, ellei halua helvetillisiä hankaluuksia.

Just äsken kun sanoin lapsille oireista ja pakotin menemään suihkuun, suuttuivat mulle, koska isä edelleen sanoo minua valehtelijaksi ja kiusantekijäksi, kun puhun homeesta. He tuntuvat suhtautuvan asiaan ja sitä kautta minuun ihan kuin isänsä. Se tuntuu pahalta, vielä pahemmalta kuin nää oireet. En tiedä mitä tehdä :(

Lapsilla ei tällä hetkellä ole fyysisiä oireita.

Vierailija
5/17 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perun äskeisen, pojan käsivarsiin on taas ilmestynyt ihottumaa, huomasin suihkun jälkeen. Mutta ei kuulemma voi johtuu mistään homeesta, kun mitään hometta ei oo koskaan ollutkaan, faija on vakuuttanut niin... Asia on kyl tutkittu pariinkin kertaan ja olen nähnyt ne tulokset, mutta eihän mulla niitä papereita ole, niin että mitä tuohon voin sanoa?

Vierailija
6/17 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö siitä asiasta tehdä numeroa, ap?

Lämmität vaan saunan paluupäivälle, ja menette saunaan kuten normaalisti. Ja panet vaatteet pesuun kuten normaalisti.

Turhaan muutenkaan valitat asiasta lapsille, he eivät tietenkään halua välikäteen sinun ja eksäsi taistelussa. Sen kun vähin äänin peset ne vaatteet, kun tulevat isältään. Ihmisiholla homeitiöt eivät oikeastaan elä, joten olennaisinta on pestä tekstiilit, ne saat pesuun viimeistään illalla.

Vierailija
7/17 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan se nyt kuitenkaan niin, että lapsi saisi homeisista tekstiileistä ihottumaa, eikä lainkaan hengitystie- tai silmäoireita...?

Vierailija
8/17 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 17:47"]

Oiskohan se nyt kuitenkaan niin, että lapsi saisi homeisista tekstiileistä ihottumaa, eikä lainkaan hengitystie- tai silmäoireita...?

[/quote]

Täysin mahdollista

ohis

Vierailija
9/17 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin olen pitkän aikaa vanhasta tottumuksesta toiminutkin: lapset ja vaatteet suihkuun, aina kun vaihdetaan huushollia.

Nyt kuitenkin olivat saunoneet isän luona eilen illalla, eivätkä ois halunneet pesulle + että mulle tuli niin voimakkaat oireet...

Nyt molemmat huutaa mulle, että miksi oon laittanu ne noin paskaan tilanteeseen, kun yks vanhempi sanoo yhtä ja toinen toista, heitä ei kuulemma kiinnosta enää mikään.........

Mulle tulee voimakkaat silmäoireet siitä homeesta ja alkaa väsyttää ihan tolkuttomasti + vielä tää riitely, oon ihan puhki x(

Vierailija
10/17 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ymmärrän hyvin lapsiasi, ikävä joutua kuuntelemaan teidän (sun ja eksän) keuhkoomista. Älä siis puhu heille sen kummemmin asiasta - vaan toimi ja pese.

Vierailija
11/17 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt toinen lapsista soitti isälleen, joka tuli hänet hakemaan.

Mulla on ihan hirveet oireet, väsyttää ja tunnen itseni avuttomaksi tässä tilanteessa :'((((

Vierailija
12/17 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ihottuma voi olla oireilua homeesta.

Vierailija
13/17 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

virkon s-pesu kaikille tekstiileille ja leluille, ei-pestävät pitäisi heittää roskiin. t. homehelvetin läpikäynyt

Vierailija
14/17 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

12, ihottuma voi, mutta luulisi olevan ainoana oireena aika harvinainen (yleensä on muutakin, silmä- tai keuhko-oireita tms.)

Vierailija
15/17 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin, kun lapset oli isällä viikko-viikko, oli iho-oireiden lisäksi jatkuvaa nuhaa, silmätulehdusta, nivelturvotuksia yms..

Kun ovat olleet pitemmän jakson mulla, oireita ei ole ollut.

Ap.

Vierailija
16/17 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
17/17 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2013 klo 19:06"]

12, ihottuma voi, mutta luulisi olevan ainoana oireena aika harvinainen (yleensä on muutakin, silmä- tai keuhko-oireita tms.)

[/quote]

mutta tässä onkin kyse siitä, ettei isä asu enää homeasunnossa. Silmä- ja keuhko-oireet ovat hyvinkin yleisiä hometaloissa, mutta nythän kyse on siitä, että esim. sängyissä, tekstiileissä on homejäämiä, siksi pelkät iho-oireet hyvinkin mahdollisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän