mitä mieltä jumppa-aikataulustani?
MA: 1 tunti kahvakuulaharjoittelua, 1 tunti bodypumppia, 1 tunti muokkausta
TI: lepo
KE: 1 tunti bodypumppia
TO: 1 tunti kahvakuulaharjoittelua
PE: lepo
LA: lepo
SU: 1 tunti kahvakuulaharjoittelua
Kommentit (10)
no et mahda olla ihan parhaimmillasi tuolla maanantain kolmannella tunnilla? tai sitten teet lihastyön niin vähäisin vastuksin, ettei se juuri rasita... Mutta muuten hyvä, maanantaille riittäisi yksikin harjoitus täysillä tehtyä. Ja varmaan aerobiset harjoitukset ovat sitten erikseen -- tai vähintään kavelet/hölkkäät/pyöräilet sinne jumppaan? Ainakin yksi tunnin mittainen aerobinen treeni tai pari puolituntista tekisi tuohon vielä terää.
T: pt
joo, en tykkää kävelystä. Aerobista pitäisi lisätä kyllä. maanantain vedän kyllä ihan verenmaku suussa. olen 165cm, 57kg. Tavoite saada 5 kiloa pois.
Aika Yksipuolista, teetkö mitään muuta noiden salijumppien lisäksi? Nelosen kanssa samaa mieltä, tunti voimaharjoittelua/päivä on sopiva, ja jos ei ole mitään fitness-kisa tavoitteita, kolme kertaa viikossa on sellaine ideaalimäärä, sitten muuta jumppaa parina päivänä. Pari lepopäivää ok.
Todennäköisesti saat kiloja lisää, kun lihasmassa kasvaa. Jos nimenomaan haluat laihtua, lisää sitä aerobista.
Maanantai on aika killeri, saa varmaan kropan tehokkaasti jumiin. Jos et pidä lenkkeilystä, niin zumba tai joku muu tanssillinen liikunta joka liikuttaa koko kehoa, olisi hyvä lisätä johonkin väliin tai jonkun tilalle. Uinti olisi myös sellainen.
Rankkoja yhdistelmätreenejä voi vetää, itsekin treenannut yhtenä päivänä 1h+2h vetoja. Jos olisin sinä, muokkaisin treeniohjelmassa lepopäivän yhdistelmää edeltävälle päivälle. Keskittyisin puhtaaseen lepoon ja kevyeen tankkaukseen, koska tuollainen harjoittelupäivä on erittäin kova jos sen haluaa vetää puhtaasti läpi. Itse olen yleensä ottanut yhdistelmäharjoittelupäivän ennen viikonloppua, alustettuna edellisellä lepopäivällä. Veren maku suussa vedettynä viimeiset toistot vielä menevät kun on tiennyt että kohta pääsee ulos pitämään hauskaa :)
-m28-
Toivottavasti kahvakuulatunnit on vaihtelevia ja monipuolisia, kolme kertaa viikossa tuntuu aika tylsältä vetää samaa hommaa. Mutta tietysti rajallisen ajan sitä sietää.
Mä en jaksaisi noin yksipuolista harjoitteua. Mun viikko on tälläinen:
Ma : Bodybalance + tunti juoksumatolla
Ti: Bodypump
Ke: Tanssillinen tunti + Jooga
To: 1-2 tunnin lenkki
Pe:Bodybalance
La: Bodypump
Su: Core + tunti juoksumatolla
Missä sun aerobinen liikunta ja kehonhuolto on ? En pidä varsinaisia lepopäiviä liikunnasta , mutta kerran kuussa mulla on yövuorovikko ja silloin en käy liikkumassa , eli mulla on 3 viikkoa vaihtelevaa liikuntaa, 1 viikko lepoa. Tuo viikko-ohjelma muokkautuu ihan mielialojen mukaan , mutta siitä pidän kiinni , että viikottain on 2 lihaskuntotuntia, 2 aerobista ja 3 kehonhuoltotuntia.
Bellissimo!