Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin pitkästä aikaa Helsingin keskustassa

Vierailija
20.03.2026 |

Kävin pitkästä aikaa Helsingin keskustassa ja oli jotenkin ankea sekä epämiellyttävä tunnelma. Paljon epämääräiseltä vaikuttavaa porukkaa, sekä suomalaisia että ulkomaalaisia. Oli myös jotenkin nuhjuisempaa kuin ennen. Onko tuo muuttunut jotenkin nopeastikin tuollaiseksi? Ihan arkipäivän alkuilta kyseessä. Tuli käytyä joskus 2009-2013 useinkin ja ainakin vielä silloin oli mielestäni paljon rauhallisempi ja viihtyisämpi paikka.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut töissä ydinkeskustassa reilu 15 vuotta. Kyllä sieltä lähinnä haluaa nopeasti parkkihalliin ja kotio Espooseen töiden jälkeen.

Vierailija
2/48 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut töissä ydinkeskustassa reilu 15 vuotta. Kyllä sieltä lähinnä haluaa nopeasti parkkihalliin ja kotio Espooseen töiden jälkeen.

Onko paikka muuttunut tuona aikana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaliskuu onkin sellainen kuukausi, että Suomen kunnat ja kaupungit näyttävät parhaat puolensa: on värikästä, lämmintä ja kaikkialla hyvä meininki. 

Vierailija
4/48 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Albania here we come!

Vierailija
5/48 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2010 luvun ekoina vuosina oli kiva välillä käydä viettämässä kesäpäivää Helsingissä. Nykyään taas ei tee mieli edes käydä, on muuttunut paikka niin paljon. :(

Vierailija
6/48 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin väkiluku kasvaa joka vuosi, mutta kasvu tulee maahanmuutosta. Kantasuomalaiset muuttaa naapurikuntiin. Se väistämättä vaikuttaa katukuvaan. 

Vierailija
7/48 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sua ei puukotettu tai ryöstetty et käynyt HELLsingissä!

Vierailija
8/48 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn varmaan harvemmin Helsingin keskustassa kuin moni Helsingin ulkopuolella asuva. On se ankea minustakin.

Vierailija
9/48 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on nee**reitä ja m u5limei7a. Tätähän te vassarit halusitte? Kohta on sharia laki ja naiset eivät saa näyttäytyä ulkona ilman aviomiestä.

T. Persu M58

Vierailija
10/48 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävit siis missä? Itse tein tänään kunnon kävelylenkin krunasta espalle ja skattan ympäri kotiin, kun oli niin lämmintä. Kohta ystävien kanssa ravintolaan. Mielestäni todella viihtyisää.

Vierailija
11/48 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen viikonlopun maalaishuvi. Helsinki ketju vauvapalstalla 😂

Vierailija
12/48 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä sellainen ketju että ei nämä ole käyneet helsingissä kuin kenties 20 vuotta sitten Linnanmäellä.

Vierailija
13/48 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon on nee**reitä ja m u5limei7a. Tätähän te vassarit halusitte? Kohta on sharia laki ja naiset eivät saa näyttäytyä ulkona ilman aviomiestä.

T. Persu M58

Ainakin päästään teistä persuista eroon. 

Vierailija
14/48 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesa on nykyään kuin slummi jostain mumbaista. Tummaihoisia joka puolella.

Vierailija
15/48 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että mua harmittaa. Itse asun tässä keskustan tuntumassa ja en ehkä näe muutosta noin selkeänä kuin muut, jotka käyvät täällä harvemmin.

Haluaisin, että kaikki rakastaisivat tulla tänne Helsinkiin keskustaan nauttimaan ja oleilemaan ja tuomaan suomalaista fiilistä. 

Mitä tälle voisi sitten tehdä näin taviksena?

Vierailija
16/48 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taskuvarkaita ainakin liikkuu 

Älä pidä mitään tärkeää repun taskuissa 

Olen asunut 25 vuotta Helsingissä ja nyt kuukauden sisään 2 yritystä

Toinen Kampissa ja toinen ässämarketin kassajonossa tänään 

Vierailija
17/48 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä tullee olemaan 15-20 vuoden päästä sama tilanne kuin Pariisissa, Lontoossa, Amsterdamissa, Malmössä ym. nykyään joissa kantaväestöä on alle 50 %

Vierailija
18/48 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuopion kaupunkin tiedottaja yrittää paikata mitä päivällä älypiereskeli toivottavasti kalakukkoa riittää paluu matkallekkin.

Vierailija
19/48 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävit siis missä? Itse tein tänään kunnon kävelylenkin krunasta espalle ja skattan ympäri kotiin, kun oli niin lämmintä. Kohta ystävien kanssa ravintolaan. Mielestäni todella viihtyisää.

Noilla seuduilla näkee nykyään aika paljon epämääräisiä laitapuolen kulkijoita. Meillä Eirassa niitä on onneksi vielä aika vähän. Turvallista liikkua ulkona iltamyöhälläkin.

Vierailija
20/48 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin ,ase kotelossa , joo arvasin kun astelin muutaman askeleen  mustavöry tuli kauppaamaan humettia, ei ole tosi ihmettelin minä, sanoin KRP, PUPUT JUOKSI PAKOON SATA METRIÄ AIKAAN 9.6, sekunttia , reppu selässä , viivalla tavataan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi