Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä anopille ja appiukolle jouluna muistamisiksi?

Vierailija
03.12.2013 |

Tiedän, etteivät he halua mitään lahjoja (suvussa ei ole tapana antaa lahjoja aikuisten kesken) mutta haluaisimme miehen kanssa muistaa heitä jotenkin. He ovat olleet vuoden aikana tosi isona apuna, sekä rahallisesti että muutoinkin. Ovat 60+ ja asuvat suurimman osan vuodesta mökillä saaressa. 

Pää lyö ihan tyhjää kun ei vain keksitä mitään. Heillä on omasta mielestään kaikkea eivätkä kaipaa mitään ylimääräistä sälää. Elävät aika vaatimatonta elämää.

Apua, keksisikö joku muu, miten muistaa heitä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kiittämätön ap, kun ei ole kommentoinut mitään.

Vierailija
2/26 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 23:39"]

Aika kiittämätön ap, kun ei ole kommentoinut mitään.

[/quote]

Joskus se ihan oikeakin elämä vain vaatii veronsa palstailulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vähän sama "ongelma". Päätettiin antaa lahjaksi reissu valokuvaamoon, eli käydään ottamassa perhepotretti appivanhemista, kälyn perheestä ja meidän perheestä. Tiedän, että tämä on ainakin minun appivanhemille mieluinen lahja.

Nykyään kaikilla on olemassaan hyvät kamerat, mutta varsinkaan tällaisen yhteiskuvan ottaminen ei ole ihan helppo juttu amatöörikuvaajalle.

Vierailija
4/26 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs olisi

- Palo/häkävarottimia pattereineen (tiedättehän että varottimet pitäisi välillä vaihtaa turvallisuuden vuoksi).

- Heijastinliivit ulkoilua varten

- Kengän pohjiin liukuesteet

- Uudet pelastusliivit veneilyä varten

- Heijastimia ja taskulamppuja pimeän ajan ulkoilua varten.

- Sammutuspeite

Eli kaikkiaan jotain tarpeellista ja sellaista joka turvaisi anopin ja apen elämää tavalla tai toisella. Me koottiin kerran tämän tyylisistä "pelastuspaketti" vanhemmille lahjaksi.

Vierailija
5/26 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 08:08"]

Me ollaan tehty isovanhemmille seinäkalentereita omilla kuvilla. Joka kuukauden kohdalta löytyy kuva vaikka lapsenlapsesta. Uskoisin, että on ollut pidetty lahja.

[/quote]

Yääääähhhhhhhhh

Vierailija
6/26 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 09:13"]

Minä ostaisin varmaan lahjakortin vaikka lähimpään kylpylään, sinne hierontaa ja kunnon illallinen. 

[/quote]

Juuri näin. Vaikka lapsenlapset on ihan kivoja, niin tuollaiset naamamukit ja kalenterit ovat kauheita. Tai jonkun ehdotus, taulu seinälle. Voi jeesus. Antakaa heidän itse sisustaa se mökkinsä.

Syötävää tai lahjakortti hierontaan tms. ovat hyviä ja niistä ei jää riesaa, eivätkä vie kaappitilaa.

Ei se lapsenlapsen räkänokkainen pärstä ole niin ihana, että sen naamaa haluaa kahvikupista katsoa.

Sitten mammat kävis pistokokeilla tarkistaan, että juohan se mummi nyt juuri aamukahvinsa siitä nikopetterimukista.

Vierailija
7/26 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deliacardin lahjakortti annettiin viime jouluna, sitä ennen herkkukori, jonakin vuonna Stockalta kaunis liinavaatesetti 

Vierailija
8/26 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli mieleen, että voisitte painattaa heille juomamukit. Jos heillä on lapsenlapsia, niin mukiin voisi painattaa lasten yhteiskuvan ja toiselle puolen mukia "vaari" ja toiseen mukiin tietty "mummo" tai millä nimityksellä heitä kutsutaankaan. Toinen vaihtoehto on painattaa esim. jokin runo mukeihin tai muu teksti, jolla voisitte heitä muistaa. Tällainen lahja olisi ajatuksella tehty ja lisäksi käytännöllinen.

Vierailija
9/26 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain sellaista, mitä itse eivät raskisi itselleen laittaa. Esim. hyviä ja laadukkaita ruokia (lihoja yms.), jotka tulee varmasti syötyä.

Vierailija
10/26 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain kaunista mutta käytännöllistä mökille? Tai jokin taulu vaikkapa merimaisemasta (tai järvimaisemasta) seinälle, niin että se muistuttaisi vaikka siitä mökistä?

Tai sitten jokin hemmottelulahja, esimerkiksi teidän maksama hotellireissu sellaisella seudulla, jolla appivanhemmat ovat viettäneet nuorena aikaa? Jos eivät yksin menisi, niin menisitte itse sinne ja ottaisitte appivanhemmat mukaan. Tekisitte lahjasta elämyksen ja kiertelisitte vanhoissa paikoissa (jos heillä on tarinoita tms.), olisi muisteltavaa sitten myöhemminkin. :)

Vietättehän ilmeisesti aikaa muutenkin yhdessä esim. remonttijuttujen muodossa, joten yhteinen loma onnistuisi varmaankin ilman suurempia ongelmia?

Vierailija
11/26 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tykkäävät käydä teatterissa tai konserteissa niin joku lahjakortti?

Vierailija
12/26 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan tehty isovanhemmille seinäkalentereita omilla kuvilla. Joka kuukauden kohdalta löytyy kuva vaikka lapsenlapsesta. Uskoisin, että on ollut pidetty lahja.

Vierailija
13/26 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eivät kaipaa mitään ylimääräistä sälää, niin tuollaiset mukit ja muut on mun mielestä just sellaista sälää pahimmasta päästä...

Ostaisin jotain, josta ei jää sitä sälää. Esim. kunnon jouluinen kukkakimppu. Tai jos ovat ruoka ja viini ihmisiä, niin pullo hyvää viiniä ja mahdollisesti siihen kylkeen vaikka juustoja tms. Myös portviini sopisi juustojen kanssa, jos sellaisesta tykkäävät.

Kauniille kynttilöille lienee käyttöä aina, etenkin siellä saaressa.

Tai sitten leivot itse jouluisen hedelmäkakun. Tai saaristolaislimpun.

Jos tykkäävät kalasta, voit kasata herkkukorin erilaisista silleistä ja silakoista ja laittaa leivän siihen mukaan.

Vierailija
14/26 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askarrelkaa takkasytykkeitä

http://umami.fi/sisustus-kattaus/hanna/tee-kaunis-takkasytyke/

Mökillä lienee käyttöä niille.

Vierailija
15/26 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 08:56"]

Jos eivät kaipaa mitään ylimääräistä sälää, niin tuollaiset mukit ja muut on mun mielestä just sellaista sälää pahimmasta päästä....

[/quote]

Miten niin, mukihan voi tulla vaikka päivittäiseen käyttöön. Siinä juomakupposen äärellä voi sitten muistella lähimmäisiään eli lahjanantajia.

Vierailija
16/26 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostaisin varmaan lahjakortin vaikka lähimpään kylpylään, sinne hierontaa ja kunnon illallinen. 

Vierailija
17/26 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ap sitten mihin päädyitte. :)

Vierailija
18/26 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torkkupeitot saaren viileyteen. Mielimusiikkia, jos heillä on CD-soitin. Joku kaunis kuvakirja, valokuvia tai kuvataidetta (Suomen kultakausi?). Jos pitävät lukemisesta, niin vaikka Kjell Westön uusin tai Ulla-Lena Lundbergin Jää. Voivat lukea yhdessä ääneen, vuoronperään tai miten vain ja keskustella. 

Sellaiset pienet tuohivyyhdet, jolla saa tulen kuin tulen syttymään, on kanssa hyvä lahja. Jos vain jostakin saa tuohta. 

Onko kulku saaresta talvella turvallinen? Voiko jotakin siihen liittyvää antaa?

Vierailija
19/26 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat tai lahjakortti kirjakauppaan

DVD-elokuva tai -boksi, esimerkiksi (Uuno, Solsidan, Silta)

Laadukkaat hansikkaat/huivit/pipot/villasukat

Aamutakit, pyjamat, tohvelit

Teatteriliput

Kapselikeitin (jos juovat erilaisia kahveja)

Vierailija
20/26 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioittakaa heidän toivettaan, älkääkä hankkiko mitään. Korkeintaan jotain syötävää, mikä sopii joulupöytään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä