Groupon. Kokemuksia kellään?
Oletteko oikeasti onnistuneet tekemään edullisia ostoksia Grouponissa? Vai onko humpuukia koko homma? Miten systeemi toimii?
Kommentit (43)
Mulla on kokemuksia vaan UK:n Grouponista, mutta mä oon ainakin ollut tosi tyytyväinen. Just ostin Starbucksin lahjakortin puoleen hintaan.
Nosto.
Itse juuri meinasin varata yhden hoidon, mutta sitten huomasin, että firma on mukana jossain Grouponissa (ja Google toi tänne) ja heti tuli yrityksestä epätoivoinen ja epäluotettava (vähän laaduton) fiilis (niin kuin kaikista kuponkipaikoista ja -tuotteista), vaikka muuten paikka vaikuttaisi laadukkaalta. Mietin, viitsiikö moiseen paikkaan ylipäätään mennä.
Lisää kokemuksia?
Mä löysin mun nykyisen kampaajan aikanaan Grouponin kautta, kokeilin useampaa kampaamoa ja tuolla palvelu oli silloin hyvää ja on edellee .
Nosto.
Itse juuri meinasin varata yhden hoidon, mutta sitten huomasin, että firma on mukana jossain Grouponissa (ja Google toi tänne) ja heti tuli yrityksestä epätoivoinen ja epäluotettava (vähän laaduton) fiilis (niin kuin kaikista kuponkipaikoista ja -tuotteista), vaikka muuten paikka vaikuttaisi laadukkaalta. Mietin, viitsiikö moiseen paikkaan ylipäätään mennä.
Lisää kokemuksia?
Mä oon tilannut 60e lahjakortin Lekmerille 30 eurolla, toimi.
60e lahjakortin kosmetologille 25 eurolla, toimi.
Lahjakortin valokuvista tehtyihin joulukortteihin, toimi.
Tosiaan minä joka ostin nuo pidennykset, niin huomasin värjäyksen yhteydessä että pidennykset olivat muovia, eivätkä aitoa hiusta joka diilin tiedoissa luvattiin.
Pari kertaa ollaan niitä tarjouksia tähän asti keretty käyttää. Ensimmäinen oli safkat puoleen hintaan yhdestä intialainen raflaan. En huomannut katsoa tarjouksen voimassaoloaikaa: ruuat pitää tilata arkisin klo15 mennessä. Eli, olisin muutenkin saanut ne ruuat samalla hinnalla(lounashinnat) ilman sitä grouponin tarjous.
Toinen oli sellainen korusetti jonka annoin sukulaistytölle synttärilahjaksi. Oli kyllä todella halpaarihkamaa.
Mä olen aika paljonkin tilaillut, ei ole koskaan ollut ongelmia vaikka jotkut täälläkin väittävät suorastaan huijaukseksi. Olen ostanut hierontoja, kampaaja- ja kosmetologipalveluja, gillette-teriä, arganöljyä, ravintolaruokia, nettikielikurssin ym. Ei ole moitittavaa. Yhdessä ravintolassa oli kyllä ilmeisesti tosi huonosti ohjeistettu työntekijöitä, kun olivat aivan pihalla koko grouponista eivätkä tajunneet, että homma oli jo maksettu. Se nyt ei tietenkään ole grouponin vika.
Toimii mielestäni erittäin hyvin. Mikäli tuotteen toimitusaika viivästyy, niin Groupon hyvittää tilanteen esim. viiden euron lahjakortilla. Olen tilannut kotiin edullisia siivouksia, käynyt jalkahoidossa, syönyt ystävieni kanssa ravintolassa (kaksi yhden hinnalla). Ongelmatilanteissa yrityksestä saa pahoittelun ja rahat maksetaan takaisin asiakkaalle.
Facediilistä varoitan. Yrityksestä on hyvin vaikea saada rahat takaisin, mikäli esim. kosmetologi ei pysty ottamaan vastaan asiakasta.
Mä odotin yhtä tuotetta yli kuukauden, ei tullut, sit pyysin jo rahat takas, siinä meni sit viel 2-3 viikkoo kunnes rahat tuli takaisin...
Minäkin olen useamman kupongin ostanut. Enimmäkseen ravintoloihin tyyliin kolmen ruokalajin vapaavalintainen menu puoleen hintaan. Mitään valittamista näiden lahjakorttien toiminnassa ei ole ollut, pitää tosiaan vain muistaa ennen ostoa lukea ne ehdot, esim. voimassaoloaika, koskeeko vain arkipäiviä jne.
Kosmetologipalvelun ja kampaamolahjakortteja olen myös ostanut ja hyvin on toiminut vaikka parista paikasta onkin ollut palvelun suhteen huono kokemus (mikä ei sinänsä ole grouponin vika tietenkään vaan kertoo ehkä enemmän siitä miksi yrittäjän on pitänyt tähän groupon diiliin yleensä lähteä..).
Kerran ei ollut tullutkaan groupon-tililleni sitä suosittelijan palkkiota vaikka ystäväni oli kauttani diiliin lähtenytkin. Kun huomautin sähköpostitse asiasta, sain seuraavana päivänä pahoittelut ja palkkion kaksinkertaisena tililleni.
Olen myös pari kertaa perunut diilin, molemmilla kerroilla maksu on nopeasti palautettu tililleni eikä mitään ongelmaa asian kanssa ole ollut.
Voin kyllä suositella, kunhan vaan valitsee tarkkaan sen mitä sieltä ostaa ja lukee ehdot :)
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 18:24"]
Mä odotin yhtä tuotetta yli kuukauden, ei tullut, sit pyysin jo rahat takas, siinä meni sit viel 2-3 viikkoo kunnes rahat tuli takaisin...
[/quote]
Mikä siinä sanottiin toimitusajaksi?
Kai te nyt ymmärrätte, että Groupon ei toimita teille mitään koskaan, vaan toimii markkinointikanavana. Jos tuote ei ole sellainen kuin haluatte, niin se on tuotteen toimittajan vika, ei Grouponin. Samat värivirheet yms ovat olemassa ihan suoraan toimittajalta tilattaessa.
Samat riskit siis kuin missä tahansa nettiostoksessa.
Epäluotettava. Älä osta mitään isompaa.
Tilasiko kukaan muu citydiililtä carrie-tyylisen korun omalla nimellä. Minä tilasin, siitä on useampi kuukausi eikä korua ole vieläkäään tullut. Olen laittanut sähköpostia crouponille useamp viikko sitten, tuli vaan vastaus että selvittelevät..
Palvelut on hyviä :)
Tavaroista samat saa tosiaan ebaysta reippaasti halvemmalla, joten jos nään jonkun mielenkiintoisen tavaran niin tsekkaan, josko ebaysta löytyis. Yleensä löytyy :)
Tavara on sitä halvempaa ja huonompaa kiinantuotetta. Muutamia tilauksia ja kyllä kannattaa maksaa muualle enemmän. pääasiassa kertakäyttö tai lyhytikäsiä tuotteita. Toimitusajatkin pitkiä tavaroissa, suoraan Kiinasta saa nopeammin.
Palautusmaksut viipyy viikkoja ja eivät tule ilman useita huomautuksia.
Prolash ripsiseerumi oli ihan perseestä. Ei kasvattanut mitään, silmät oli todella kipeät ja punaiset käytön jälkeen, revitalash toimii kyl moitteettomasti, ostettu toisesta paikasta Luin sit jälkeenpäin , että monella muulla kävi samoin prolashin kaa. 2 Lounasta yhden hinnalla toimii hyvin! 6 satiinistringit oli ok, led valosarja on tosi hyvä, 2 kookosöljy- purkkia sain todella halvalla, oon tyytyväinen, dugitaallinen matkatavaravaaka toimii moitteettomasti ja ulkomaanmatkalla ollu todella käytännöllinen.gilette terät oli aikamoinen pettymys , myin ne eteenpäin. Nahkakantiset kuvakirjat oli pettymys
Olen ostanut vaikka mitä. Viimeksi tosin petyin kun ostin led-valosarjan ja se olikin aurinkokennolla, josta ei sivuilla mainittu mitään, puhuttiin ladattavista akuista. En ole niitä vielä laittanut, mutta tietäähän sen Suomen talvisessa auringossa.
Nykyinen hierojani on sitä kautta tullut. Ja niitä niiden kautta saatavia rintaliivejä käytän vallan.
Jos ostat palveluita, etsi ensin Googlesta asiakasarvosteluja paikasta.