***SYYSKUISET 2014***
Aloitanpas tähän syyskuisten ketjua, josko löytyisi muitakin?
Meillä on toinen lapsi haaveissa, yk 2 :)
yennaf kp 1/31
Kommentit (422)
Vetistä huomenta eteläisestä Suomesta, en usko että lunta oikeesti tulee ainakaan niin että jäisi maahan :D
Havu niinhän se on ettei elämää voi suunnitella, vauvantulo ei paljon projektien tilanteista kysele ;D Toivottavasti tulee plussa, sulle ja muillekin!
Kipatsu mulla ei ollu tniin mitään oireita esikoisen kanssa, ainoostaan menkat jäi pois. Oli sillon vaikee uskoa haamuplussaa :) Mutta hirmusen pitkä aika oottaa sitä ultraa kyllä!!!
Helmiunelma ja Rima, pitkä on vielä odotus ennenkun pääsee testailee, jos pääsee testailee... Tuntuu että pää hajoo!!!!! :D
Mulla on taas selkäkivut ottanu vallan, melkeen itku pääsee aamusin kun sängystä nousee. Mutten uskalla ottaa mitään muuta kun panadolia, ja sehän nyt auttaakin ihan hirveesti.....
Pieni on mahis että raskaana olis mutta se on kuitenkin tuolla takaraivossa että jos ottasin noita mun vahvempia selkälääkkeitä niin siitä olisi haittaa.
Tiedä sitten miten selän kanssa pärjäisi raskauden :O
Mukava viikonloppua kaikille ja testailijat, plussauutisia kiitos!!! :D
Trewq kp 18/28 (vasta!!!!) yk4
Huomenta taas täältä lumen ja pakkasen kourista!!
Lueskellu olen päivittäin teän jutut, mutta ajatukset on olhet vähän muualla...
Ovisplussa oli tikussa kp12/28 ja sen jälkhin kahen ukkokullan kans seksilomalla tunturissa ;DDDDDD
Tsemppiä KAIKILLE!! Jännäämmäkhän met Trewqin kans kahesthan täällä sitte miten meile käypi...
Noita kp18/28 yk4
ps.Jonsteri.......voi ei. Olen niin pahoillani *halaus*
Samoin minulta onnea matkaan kaikki jo plussanneet! Vitsit että toivon kyllä teille kaikille yrittäjille plussaa, on se ihmisen kroppa vaan niin ihmeellinen. Ikinä ei voi tietää mitä tapahtuu.
Pahoittelut Jonsterille ja kaikille km:n kokeneille :( Toivoisin niin ettei kenenkään tarvitsisi tuollaista kokea.
Yleisesti noihin vuotojuttuihin: luin jostain että n. joka neljännellä raskaana olevalla tulee vähintään ensimmäisten kuukautisten ajankohdan aikana sellaista veristä vuotoa, jonka odottajat tulkitsevat menkoiksi.. Mahtaakohan tuokaan pitää paikkaansa.
TREWQ: Tsemppiä selkäkipuihin. Jos johtuu nikamista tai lihaksista suosittelen ehdottomasti Pilatesta. Sen kun oppii niin saa tukilihakset siihen kuntoon, että vähän vinksahdelleiden nikamien kanssa pärjää. Ja älä muuta sano, kyllä mä alan uskomaan että tässä on joku suurempi voima määrännyt että nyt sitä mukulaa kehiin, ette te saa muuten ikinä itse aikaiseksi :D Ihan mahtavaa mutta aika kauheeta :D No varmat päivät on ainakin nyt sitten testattu, riippumatta siitä tarttuiko tästä vai ei :D Jos ne ei toimi mulla, jonka kierto on kuin sveitsiläinen kello niin kellä sitten? Kuulemma jopa hyvä seksi voisi laukaista ovulaation…
ON: Jos nyt en ole raskaana, niin sitten oon varmasti sairas. Oon melko varma että joku siellä yrittää kaivautua kiinni. Toivotaan, ettei tipahda pois! Tuntuu kuin joku teknohiiri tärisyttäisi välillä kohtua :D Lisäksi vähän sattuu kokoajan. Eilen en päässyt sohvalta ylös kun nippaisi alavatsaa ikävästi, muut äkilliset kivut on olleet paljon lievempiä. Aivan ihmeellistä. Ei ole koskaan ollut tällaistä, joten jos ei kahta viivaa piirry testiin niin se on lääkärireissu. Olen kuullut, että raskaana ollessa pissattaa enempi, mutta olen käsittänyt että loppuvaiheessa. Onko mahdollista, että näin alkuvaiheessakin??!! LAPINNOITAhan ainakin jotain sen suuntaista sanoi? Jouduin käymään eilen varmaan 15x vessassa, kerran puskassa, kerran kaupassa, kerran yöllä jne. Eikä ollut mikään mukamas hätä vaan kyllä sitä pissaa tuli joka kerta hulluna. HUH! Tai sitten mulla on joku pissatulehdus? Vielä toi ikuisuuskysymys testaamisesta, aina sanotaan että viikko menkkojen alkamisen ajankohdan jälkeen. Mitäs jos on ihan tosi malttamaton, kuka sinne jaksaa odottaa? Monta päivää ovulaatiosta voisi jo näkyä testissä? Tässähän on jo hurjat 10 päivää kohta mennyt :D Ei kai näin aikaisin pitäisi edes selviä oireita olla. Tosi hämmentävää. Ja nyt pitäisi sitten vielä pystyä olemaan rauhassa, sehän kai aika todennäköisestikin voi tässä vaiheessa viellä sieltä tippua :(
Laitan ton kierron pituuden oviksen mukaan laskettuna. Ikinä ei tuollaista kiertoa ole ollut, mutta nyt olisi.
Havu kp 20/24 tai 25
Luin monta kertaa tuon oman kirjotuksen ja minusta se alako näytöstämhän siltä että olis "kaks ukkokultaa" (hulluna nauran ittekseni täälä sishänpäin ko 1v. nukkuu.....) Siis kahesthan ukkokullan kans... sielä lempiväisten lomalla.....
Pölijä-noita
Lapinnoita, kiitos nauruista viimeisen viestisi myötä! :D
ON: Mulla oli äsken se puhelu gynekologin kanssa ja hänen mukaansa mun tilanne (=erittäin niukat menkkavuodot) ei kuulosta ollenkaan huolestuttavalta. Hän vakuutteli, että kaikki kuulostaa olevan oikein hyvin kun edes jotain vuotoa tulee noin kuukauden välein, niihin liittyviä PMS/menkkaoireitakin on ja ovulaatioplussakin vielä saatu tikkuun. Lääkäri kehoitti vaan nauttimaan niukoista vuodoista. Oman mielenrauhani vuoksi voin mennä ovulaation aikaan tarkastukseen ultralla jos haluan, mutta gynen mielestä kannattaa ennen sitä jatkaa yritystä ainakin muutama kuukausi ihan rauhassa hyvillä mielin.
Huh mikä helpotus! Nyt siis lopetan tämän asian murehtimisen ja toiveikkaana kohti uutta yritystä. Sehän on yk3 vasta. Liityn varmaan jossain vaiheessa Lokakuisiin, mutta käyn vielä täällä kurkkimassa viimeistenkin jännäilijöiden tilanteet. Plussaa plop plop teille! :)
Rva79, tipahtanut
Edelleen täällä vaikka ehdin jo eilen siirtyä lokakuisiin. Menkat yrittää nyt kolmetta päivää tehdä alkua.. Joka aamu on tunne että nyt ne alkaa, ja sit loppuu kun seinään se pienikin vuoto (tuhru) mikä oli havaittavissa. Hermot meinaa mennä! Ehkä menkat ei alakaan siksi :) menkkaoireita on ollut ihan urakalla tämän viikon, nytki vatsaa juilii tympäesti. Tiedän, että ne tulee, mutta en voi käsittää tätä ihme alkaa - ei alakaan touhua!
Kovin omanapaista tällä kertaa..
Moikka. Täti tuli muutama päivä sitten nyt ootellaan vuodon loppua ja yritys jatkuu. Pidän taukoa tältä palstalta jos sitä vaikka sais sillä tavalla stressiä pienennettyä. Plussa tuulia kaikille
Kp3/27-29 yk4
Iski joku kaamosmasennus kun ei oo tehny mieli tehdä mitään tai kirjoitella tänne.
Menkat alko viime viikonlopun haamuplussan jälkeen, niukkana tosin. Ja muutenkin viime kierto lyheni jälleen päivällä eli jäi 26 mittaiseksi.
Nyt menossa kp 6 ja yk 3 ja taidan lokakuun kuumeilun jättää väliin kun tuntuu liikaa stressaavan tätä kaikkea. Ainakin huuliherpes on sitä mieltä että liikaa stressiä :D
Plussatuulia lokakuisiin tippuneet ja onnet kaikille jotka vielä tästä pinosta plussaa :)
Havu: Mullakin oli eilen sellasta ovulaation kaltaista tuntemusta. Mietin ja lueskelin juttuja sitte, kuinka jotku on tunteneet kiinnittymisen selkeästi. Joten jännittää vielä enemmän ja toiveet on jo pilvissä. Tällähetkellä ei tunnu mitään missään.
Leppoisaa lauantaita!
Helmiunelma 21/28-29
Mietin että kannattaako näitä tuntemuksia edes kirjottaa tänne, kun sit kuitenkaan ei olekaan raskaana jos nämä "sanoo ääneen" :D
Mutta tässä tulee kuitenkin... Pari päivää kipuilua alavatsassa, repäsyjä molemmin puolin ja jomotusta, jatkuu edelleen... Pelkästään kurkun ja paprikan näkeminen aiheuttaa närästystä ja mulla ei ole koskaan ollut närästystä muuta kuin esikoisen raskaudessa. Eilen tuli oksennus jo suuhun, ihan yhtäkkiä parkkipaikalla kävellessä :O
Plus mulla vaan olis niin vahva tunne että olis tärpännyt, samoin kun oli esikoisen aikaan. Tää on niin syvältä oottaa vielä yli viikko testausta!!! Kaapissa 3 testiä valmiina :)
Onko kenelläkään testin tekoa tänä viikonloppuna?
Helmiunelma: nyt sit viikon jännäilet että alkaako tuntumaan ja seuraavan että voi testaa :) mulla oviksessa pistää toiselle puolelle ja jää jomottamaan. Lisäksi tulee niin selvät limat ettei tarvii miettiä oliko vai ei. Jos joku epävarmuus jää niin meinaan kaupan päälle oksentaa seuraavat 3 pv ja tissit kipeytyy menkkoihin asti. Kai se johtuu jostain hormooneista.
Trewq: voivoi, kuulostaa lupaavalta! mä oon ennen kuvitellut raskausoireita, kyllä tää on nyt ihan jotain muuta kuin kuvittelua. Meinasin testaa ma kun on 2vk oviksesta. Millon sulla testiaika?
Noh periaatteessa vasta joskus 21.1 pitäisi testata mutta tuskin pystyy sinne asti oottaa, tyhmänä testailee sit negoja :D
Oirelistasta unohtu vielä tää loppumaton jatkuva päänsärky joka myös vaivasi viimeksi. Eikä tee yhtään mieli alkoholia! En voinu kuvitellakaan eilen normaalia pe illan saunaolutta!
Tuntuu olevan jännät paikat muillakin :)
Mulla on tänään kp 29 (aiemmin siis 21-27). Eikä edelleenkään mainittavia menkkoja. Nyt alkoi jännittämään...mitä jos sittenkin? Harmittaa vähän kun tää jännääminen alkaa ja kovasti meinaa lähteä intoilu lapasesta. Pitäisi vaan malttaa, kierto ei välttämättä ole vielä tasaantunut. Mahaakin nipistelee, eikö sekin kerro jo menkkojen tulosta? Huomenna on ehkä pakko kuitenkin testata,vaikka päätin etten testaile kun vasta kun päiviä on reilusti yli 30, mutta eikös 30 ole jo melkein sama asia? :) edellisestä raskaudesta on aikaa 14 vuotta ja silloin nuorena 19 vuotiaana en paljon osannut tuntemuksia fiilistellä, joten en pystyi vertaamaan edelliseen. Enkö usko että kroppani toimii enää samalla tavalla muutenkaan.
Töihin pitäisi lähteä, mies on reissussa eikä kukaan tiedä asiasta, onneksi voin jakaa jännitystä tänne.
Taidan olla omanapaisin kirjoittelija...
Pikkue, mä liityn kyllä kilpailuun omanapaisimmuudesta :) toivottavasti sulla tärppää! Miten maltatkin olla testaamatta? Mikä se oikea aika nyt oikein on testaukselle?
Trewq, sulla vaikuttaa kyllä toosi hyvältä kun on vielä samanlaista kuin edellisessäkin raskaudessa :) voikohan se tuntua jo noin aikaisin? Kauan sulla on ovulaatiosta?
Mulle iski kauheana iskuna että enhän mä välttämättä ole raskaana :( ei pitäisi vatvoa tämän vatsatuntemuksen kanssa. Voihan mulla olla vaikka joku tulehdus mitä ei ennen ole ollut. Eikä oo ihan niin älyttömästi pissattanutkaan. Oishan se ihan älytöntä että 3 v haaveiltua onnistuisi vahingossa!? Niin monen pariskunnan vuoden yritystä oon seurannut. Lisäksi tuttavien km:ja ei voi laskea edes kahden käden sormilla niin ei voi kuin toivoa että itse olisi onnekaampi. Huoh mitä ristiriitoja!! Lisäksi tuntuu aika pälliltä tulla tänne kirjoittamaan kun palstat on täynnä "oikeita" yrittäjiä. Ennen kuin vain luin näitä mietin miten tyhmiä ihmiset on kun tulevat kertomaan ensimmäisestä yrityksestä tärppäämisestä ihmisille jitka on yrittäneet ihan oikeasti jo pitkään. Sori mikä vuodatus. Toivottavasti kukaan ei loukkaannu mun jutuista.Jotenkin tää on vaan niin ISO juttu vaikkei olla edes oikeasti yritetty. Eikä oikein tällaista halua kavereillekaan kertoa.
Plussasin :)
Tästä kierrosta, josta olin jo pitkään varma että menkat alkaa. Ehkä se vatsan juiliminen oli sitten raskautta, juilii edelleen ja ilmeisesti kuuluu asiaan.
Toivottavasti HAVU ja kaikki muutkin jäljellä olevat saatte plussan ja tavataan syyskuisissa odottajissa.
Jonsteri: Muistan sut Heinäkuun helmistä! Harmi että sullakin meni kesken. Nyt vaan uutta yritystä päälle! Mä tipuin ku:n vuoksi pinosta viikoilla 7+3.
Pikkue: Ihanaa, suuret onnittelut! Ollaan samoilla kiertopäivillä, joskin mulla vähän pidempi kuin sulla.
Havu, Noita ja muut loppukierron jännääjät: hyviä hermoja ja plussatuulia teille kaikille!
ON: tein perjantaina puhtaan negatestin kp 28/28. Harmitti. Menkkakivut jatkuu, mutta tätiä ei oo näkyny, valkovuotoa vaan senkin edestä. Tänään tein iiihan vaalean HAAMUN <3 Jalat maassa, kun mitään oireita ei ole. Vähän olen silti salaa onnellinen :)
Liinu kp 30/28
Onnea PIKKUE ja LIINU!!!
Tsemppiä uuthen kierthon lähteville!!
Ja met loppupään jännäjät.. Mie "rennosti" vahtaan taas oirheja. Rinnat kipunoi, ja menkkamaiset tuntemukset alavattassa eilisestä asti.... Lämpö oli 36,9 eli kohollahan se. Taian mennä tuonne viltin alle 1v:n vierhen kuuntelemhan ko pakkanen paukkuu nurkissa..
Noita kp20/28 yk4
Voi ihanaa plussia!!! ONNEA!!!!! :)
Täällä koko perhe kuumeessa, TOTTAKAI kun vihdoinkin tänne tuli lunta!!!!! >:(
Ärsyttää!!!!!!
Lapinnoita mikäs päivä me sitte plussataan?? ;)
Trewq 20/28 yk4
Onnea Liinu ja pikkue :) mikäs joulun taika on ollut liikkeellä kun näin valtavasti porukkaa on pissinyt syyskuisissa plussia??
Itse oon psyykannut itseäni negaan. Ilmeisesti oon alitajuisesti silti toista mieltä, en tajunnut ottaa reissuun siteitä ym. mukaan :/
Havu kp 23/24
onnea plussanneille ja pahoittelut tippuneille!!!!
täällä ei mitään ihmeitä, pitkä kierto niin tuntuu ettei tapahdu ikinä mitään eikä ole mitään raportoitavaa... katsotaan ketä täällä enää on siinä vaiheessa, kun ite alkaa jännäilee :) toivottavasti kaikki loput ootte plussanneissa ja mä tuun sit sinne perässä ;)
Rima kp 21/30-46 yk 12