Onnettomimmat häätarjoilut?
Oletko ollut häissä, joissa tarjoilut olivat ankeat? Kerro!
Kommentit (166)
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 17:00"]
[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 09:14"]
Meillä kävi häissä nolosti ja ruoka loppui kesken. Meillä oli tosi pienet häät pienellä budjetilla ja oltiin etukäteen ilmoitettu että tarjolla on kakkukahvit ja pientä suolaista. Paikalla oli kuitenkin nälkäisiä lapsia ja sulhaspiirakat loppuivat ennen aikojaan. Onneksi kuitenkin aikuisille kelpasi voileipäkakku (jota jäi ylikin) ja muistaakseni saaristolaisleipääkin oli. Jälkikäteen tajusin, että varmaan olisi pitänyt laittaa lapsille kuitenkin ruoka tai vaihtoehtoisesti vaan järkätä isommat ja kalliimmat häät. Olen alkanut vierailemaan AV palstalla vasta häiden jälkeen ja olenkin jälkikäteen oppinut, etteivät pienet häät ole sosiaalisesti hyväksyttävät.
[/quote]
No isot tai pienet, ihan sama, mutta tyhmää pitää 100 hengen illalliset, jos on varaa ruokkia 20.
[/quote]
Häissä harvemmin on illalliset. Yleensä on päivällinen, ja sitten myöhemmin vapaasti omia aikojaan haettava ilta/yöpala yöpyjille ja muille juhlijoille.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2013 klo 09:38"]
Nykyisin noita allergioihin perustumattomia ruokarajoitteita on nimittäin ihan tuhottomasti. Kasvisvaihtoehtohan on nykyään niin peruskauraa, että sitä tuskin tarkoitettiin. Mutta kun löytyy näitä, jotka eivät voi syödä ruokaa koska siinä on tomaattia eivätkä tykkää tomaatista, lihasta ei kelpaa kuin hieno jauheliha koostumuksen vuoksi, kalaa ei voi syödä kun se näyttää liikaa kalalta - pitäisi olla kuutioita tai kalapuikkoja, leipää/perunaa/riisiä/pastaa/mitään lisukkeita ei voi syödä koska karpataan, kerma ja voi pitäisi olla luomukermaa... Nämä ovat mielestäni vain puhdasta asennevammaisuutta vierailta eikä niitä tarvitse huomioida, koska muutenhan se menisi siihen että joka hemmetin salaattikin pitäisi tarjoilla komponentit erillään, kun joku ei jostain tykkää. Kenenkään ruokavalio ei siihen kaadu, jos nyt yksissä juhlissä syö vaikka ihan tavallista leipää karppausleivän sijasta...
No voi jessus, tuskin _kukaan_ tässä keskustelussa on tarkoittanutkaan jotain tomaatinvihaajia tai kalan muodosta inttäjiä. Vai kuvitteletko, että ruokarajoituksia kysyttäessä joku oikeasti vastaisi "kaikkiruokainen, mutta en syö kalan näköistä kalaa"? Eiköhän tällä tarkoitettu ihan perus ovo/lakto/gluteeniton tms. ruokavaliota. Ei nyt tartte kärjistamisen nimissäkään vetää ihan kaikkia mutkia suoraksi...
Voi kuule tietäisit. Teen duunissa juhlajärjestelyjä ja aika usein mulle tulee myös ilmoittautumiset. Näitä on pilvin pimein: Yksi sidosryhmäämme kuuluva vakiotyyppi latelee aina tän listan: En syö: sieniä, sipulia, purjoa, paprikaa, tomaatia, kypsennettyjä vihanneksia, punaista lihaa, raakaa kalaa, kypsänä muuta kalaa kuin lohta, riistaa, banaania, punajuurta ja ruokavalioni on maidoton. Näistä maidoton ilmeisesti perustuu allergiaan (laittaa kuitenkin maitoa kahviin ja syö laktoositonta jäätelöä), muut on osastoa "en tykkää".
Ja näitä on siinä ydinporukassa neljä samanlaista - siis sanotaan n. kahdenkymmenen sellaisen joukossa, jotka yleensä aina kutsutaan. Ja kaikilla tietty eri inhokit. Sanonkin yleensä, että mulla on sun lista, jos ei ole tullut uusia, niin ei tarvii laittaa erikseen. Just keväällä yhdelle oli tullut uutena fetajuusto, homejuusto ja vuohenjuusto, vaikka ennen niitä veteli ihan onnessaan.
Siinä sitten keittiö keksii. Varsinkin kun toimialamme takia aika usein tilaisuudet pidetään matkailuyrityksissä, joissa seudun perinneruoka on heidän valttinsa ja siinä hyödynnetään just erittäin paljon satokauden vihanneksia.
Allergiat ja kasvisruokavalio, myös vegaanius on ihan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
"Maksa itse ruokasi" -tarjoilu jäi kyllä mieleen. Olin juuri omilleen muuttanut opiskelija ja osallistuin tällaisiin häihin jossa pari oli itse kuitenkin töissä mutta halusivat sitten päästä halvalla. Olin vielä oikein säästänyt vatsaa sillä ajatuksella että ravintelin buffetista sitten tankkaan. Muistan vieläkin kun kiristelin menu kädessä hammasta ja yritin vedota närästykseen kun muut ehdotteli että tilataan jotain kuohuvaa maljan nostamiseen. Mikään näistä tarjoiluista joita täällä haukutaan ei kyllä sille kokemukselle vedä vertoja.
Vanha lanka, mutta pakko silti nauraa tälle pummille joka ajatteli kiskoa napansa täyteen ilmaista ruokaa ajattelematta jääkö muille mitään, ja saikin näpeilleen :D
Kakku loppui kesken ja ensimmäisenä ottaneet oli kahminu isoja paloja jotka näköjään jäi syömättä muutaman lusikallisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Kakku loppui kesken ja ensimmäisenä ottaneet oli kahminu isoja paloja jotka näköjään jäi syömättä muutaman lusikallisen jälkeen.
Olin vuosikymmeniä sitten isoissa maalaishäissä. Oli kuuma kesäpäivä ja vieraat oleskelivat ulkosalla. Ruoka oli hyvää ja sitten menimme jonottamaan jälkiruokana ollutta jäätelöä. Jonotus oli rankkaa, hiki virtasi. Ja juuri ennen kuin meidän vuoro tuli, niin jäätelö loppui. Takanamme oli vielä pitkä jono. Syy oli varmaan siinä, että saivat itse ottaa ja tietäähän sen, ahneet ihmiset, kun jotakin tarjotaan.
moi
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:48"]Hienoa, että saa lukea järkyttäviä tapahtumia häistä, olen menossa naimisiin 56-vuotiaana ja sulhanen on 46-vuotias. Olemme miettineet pitkään, tai siis, kun tapasimme ennen Joulua ja mentiin kihloihin ystävän päivänä ja nyt mennään naimisiin Heinäkuussa. Me päätettiin ettei ainakaan kapakasta tai kirjastosta ei käy flaksi. Jumalaton hässäkkä asuntojen kanssa, kaksi pitäis tyhjentää samalla. Piretään häät kapakassa, asia joka tulevan anopin mielestä oli huono juttu, koska myös lapsia tulee paikalle, vaikkei niitä ole kutsuttukaan.
[/quote]
Nämä häät haluaisi nähdä Satuhäät ohjelmassa ;O)