Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onnettomimmat häätarjoilut?

Vierailija
01.12.2013 |

Oletko ollut häissä, joissa tarjoilut olivat ankeat? Kerro!

Kommentit (166)

Vierailija
81/166 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persoonalliset häät ja tarjoilut on ihan okei, jos vihjaisee myös vieraita tästä.

Olen ollut vähävaraisten ystävieni häissä, jossa tarjoilut oli tehty omin voimin noin 50 hengelle ja ruoat olivat loistavat. Juhlat joissa oli vain mereneläväkeittoa, olivat taas varakkaamman hääparin. Jäi jotenkin tympeä olo tuosta.

Vierailija
82/166 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 22:37"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 22:30"]

Meidän häissä loppui perunalisäke kesken, vaikka vierasmäärä oli ilmoitettu ravintolaan hyvissä ajoin ja lopulta pari aikuista vierasta jäi poiskin. Eli virhe oli keittiön, ei meidän. Harmitti kyllä, vaikka korvaavaksi tuotteeksi löytyikin muuta.

[/quote]

perunalisäke ei tunnu misään. Emäntä oli liian nuuka, eikä ollut tilanteessa mukana. Pääasia on että vierailla on vatsa täynnä.

[/quote]

Ei siinä muuten, mutta oli rajattu vierasmäärä aika tarkkaan juuri siksi, että haluttiin tarjota hyvää ruokaa viineineen kaikkineen. Ja sitten ruoka (tai osa siitä) loppuu kesken... Ravintola tunaroi myös hääkakun, mutta onneksi meidän ei tarvinnut maksaa siitä. Silloin hävetti ja suututti, ettei ollut kunnollista kakkua, sillä onhan se aika tärkeä osa häitä, mutta nyt jo melkein naurattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/166 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi häissä nolosti ja ruoka loppui kesken. Meillä oli tosi pienet häät pienellä budjetilla ja oltiin etukäteen ilmoitettu että tarjolla on kakkukahvit ja pientä suolaista. Paikalla oli kuitenkin nälkäisiä lapsia ja sulhaspiirakat loppuivat ennen aikojaan. Onneksi kuitenkin aikuisille kelpasi voileipäkakku (jota jäi ylikin) ja muistaakseni saaristolaisleipääkin oli.  Jälkikäteen tajusin, että varmaan olisi pitänyt laittaa lapsille kuitenkin ruoka tai vaihtoehtoisesti vaan järkätä isommat ja kalliimmat häät. Olen alkanut vierailemaan AV palstalla vasta häiden jälkeen ja olenkin jälkikäteen oppinut, etteivät pienet häät ole sosiaalisesti hyväksyttävät.

Vierailija
84/166 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 09:14"]

Meillä kävi häissä nolosti ja ruoka loppui kesken. Meillä oli tosi pienet häät pienellä budjetilla ja oltiin etukäteen ilmoitettu että tarjolla on kakkukahvit ja pientä suolaista. Paikalla oli kuitenkin nälkäisiä lapsia ja sulhaspiirakat loppuivat ennen aikojaan. Onneksi kuitenkin aikuisille kelpasi voileipäkakku (jota jäi ylikin) ja muistaakseni saaristolaisleipääkin oli.  Jälkikäteen tajusin, että varmaan olisi pitänyt laittaa lapsille kuitenkin ruoka tai vaihtoehtoisesti vaan järkätä isommat ja kalliimmat häät. Olen alkanut vierailemaan AV palstalla vasta häiden jälkeen ja olenkin jälkikäteen oppinut, etteivät pienet häät ole sosiaalisesti hyväksyttävät.

[/quote]

Ei kyllä pyydetty lahjojakaan, mutta saatiin kuitenkin vaikka nimenomaan mainitsin että ei tarvita mitään. Saatiin sitten vanhemmilta häämatkarahaa ja muilta  lahjakortteja. 

Vierailija
85/166 |
04.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2013 klo 11:09"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 22:21"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 22:10"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 21:47"]häät oli leikkipuistossa. Puistossa on viikolla ihan puistotoimintaa, puistotätejä jne, mutta ihan ulkona oltiin, ei sisärakennuksia oltu viitsitty vuokrata.

Musiikki soi kasetilta, häistä on aikaa reilu 5 v ja ruokana oli keittoa, en tiedä mitä keittoa, koska sain vain lientä ja pari perunaa. Häävieraita pyydettiin tuomaan omat lautaset ja lusikat mukanaan, talo tarjosi sekamehua ja vettä, ne juotiin tyylikkäistä liian ohuista valkoisista kertakäyttömukeista.Jokaiselle oli varattu 1 ruisleipä ja nekin tietenkin loppui kesken.

Onneksi puistosta näkyi lähikaupan kyltti ja lähdimme miehen kanssa ruokaostoksille. Moni vieras tuli kysymään mistä vst ruokaa saa ja me vaan näytettiin s-marketin kylttiä.

Iltapäivällä tuli kasa hyttysiä ja me lähdettiin pois.

Niin, en edes viitsi mainita mikä oli halvin lahja häälahjalistalla. Teki mieli viedä lahja mukana, mutta luult kaaso oli tyhjentänyt häälahjapöydän jo siinä vaiheessa.

Oli jotenkin huvittavaa katsoa häävalssia, mankka soi ja valtaosa vieraista ei tuulen takia edes kuullut musiikkia.

Hääkuvakin oli tärähtänyt. Häät alusta saakka tehty 0 budjetilla.

[/quote]

Oliko nämä häät Satuhäät-ohjelmassa? Siinä yksi pari juhli häitään leikkipuistossa.

[/quote]

ei ollut. Mutta varmaan hakivat, jos jotain hyötyä siitä heille olis ollut, tosin en muista oliko ohjelmaa vielä silloin. Menin tässä välissä kaivamaan valokuva-albumia ja löysin pari kuvaa häistä. Olin mm liittänyt albumiin kutsukortin, joka sekin oli niin itse tehty, halpisprintterilla kun voi olla. Ja se kiitoskortti, kuva tärähtänyt. Aika ankeeta.

Ihan ekoissa kuvissa on vielä kuva musta ja kainalossa häälahja, eli luultavasti meidän lahja maksoi enemmän kuin häät yhteensä. Ja oli lahjalistan halvimpia.

Terkkuja vaan tutuille, jos joku lukee tätä

ps joo, olen kertonut tämä ennenkin. Näin morsiamen joskus... 3 v sitten kesällä, siis joka tapauksessa heidän häistä oli siinä vaiheessa kulunut vuosia. Hän siinä, kun ohimennen kohdattiin puhui kun vieläkin tulee kehuja heidän onnistuneista häistä. Vaikka olenkin hyvin diplomaattinen, multa pääsi naurun pyrähdys ja morsian oli aivan ihmeissään. Kerroin että en ole ikinä ollut häissä, joissa pitää tuoda omat ruokailuvälineet, joissa ruokaa on varattu niin paljon että me ei edes saatu paria perunaa enempää ja me jouduttiinkin hakemaan lisää syötävää omalla rahalla lähikaupasta. Lähdimme ennen kakkua pois,koska paikka oli täynnä hyttysiä, eikä oltu edes sisätiloja vuokrattu. Ilmoitustaululla oli hinnasto, eli sisätilat olisi voitu vuokrata. Jos jonkun mielestä nämä häät ovat onnistuneet, en tiedä mikä meni pieleen mun määritelmässä onnistuneista häistä.

Onneksi ei olla niin hirveen tosikkoja, tajuttiin jo silloin ettei toiset osaa järjestää häitä.

[/quote]

En saata uskoa tätä. Olet ollut kutsuttuna vieraana juhlissa ja pidät oikeutenasi päästellä täyslaidallisen siitä kuinka paskat bileet olivat. Se, että joku mokaa omat häänsä on ainutkertainen juttu, häitä moittimalla et saa enää korjattua mitään, ainoastaan aiheutettua pahaa mieltä. Melkoinen neiti Suorasuu, kaikkien juhlien ei-toivotuin vieras.

[/quote]

ok, olen kärjistänyt asiaa, lyhentänyt. Morsian kysyi mitä pidin häistä ja vastasin tosi ympäripyöresti ja hän tenttasi ja tenttasi ja silloin sanoin etten nyt hirveesti tykännyt kun ruoka oli mitä oli jne kuten kerroinkin.

No, tietenkin morsian tai mikä morsian nyt enää siinä vaiheessa ollut, pahoitti mielensä, mutta vaikka meidän häistä, vuosia sitten tapahtui jonkinlaisia mokia, kyllä häistä puhuminen loppui aika lailla sen jälkeen kun kiitoskortit oli jaettu.

Tässä häistä ja kohtaamisessa oli vuosia.

Tämän lisäksi minun arvostelu pääsi aika monen ihmisen tietoisuuteen, jotka kuuluvat samaan ystäväpiiriin, morsian siis haukkui kun kehtasin arvostella heidän juhlia. Jos joku sanoisi minulle mitkä asiat meidän häissä meni pieleen ajattelisin vai niin, häät oli ja meni, uusia ei tule, mikä on pointti ?

Jos häissä perusasiat, esim ruuan saaminen jäi puuttumaan, kannattaako silloin vuosikausia jälkikäteen vielä kehua ihmisille kuinka erinomaiset omat häät olivat, vai kannattaisko kenties kääntää lehteä kirjassa ja ottaa toinen asenne ?

Vierailija
86/166 |
03.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 17:59"]

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 17:58"]Minulle on tullut kokonaan puun takaa että jonkun mielestä karjalanpaisti sopii häissä tarjottavaksi ruoaksi?!? Sehän on arkiruoka (tai korkeintaan pienempien juhlapäivällisten, kuten itsenäisyyspäivän) eikä millään tapaa kuulu niin juhlavaan tilaisuuteen. Haluan häihin osallistuessani syödä herkullista juhlaruokaa, en pureskella läskiklimppejä ja pottua. Vähän samanlainen etikettimoka jos itse kättelisin hääparia firman t-paidassa ja kulahtaneissa verkkareissa.

[/quote]

Se on ihan perinteistä suomalaista pitoruokaa. Kas kun se vielä jotain yllättää.

[/quote]

Mutta ihan kuvottavaa sotkua, jota en ikimaailmassa kehtaisi tarjota vieraille. En tajua, mistä se on keksitty vetää joksikin juhlaruoaksi, täysin käsittämätöntä!

Vierailija
87/166 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 09:14"]

[/quote]

No isot tai pienet, ihan sama, mutta tyhmää pitää 100 hengen illalliset, jos on varaa ruokkia 20.

Vierailija
88/166 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta.. minkälaisia alkoholittomia juomia pitäisi häissä olla tarjolla ruokajuomina/juomina kun siitä on tullut kritiikkiä ettei pelkkä vesi kelpaa?

Vierailija
89/166 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta.. minkälaisia alkoholittomia juomia pitäisi häissä olla tarjolla ruokajuomina/juomina kun siitä on tullut kritiikkiä ettei pelkkä vesi kelpaa?

Vierailija
90/166 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 17:15"]Ihan mielenkiinnosta.. minkälaisia alkoholittomia juomia pitäisi häissä olla tarjolla ruokajuomina/juomina kun siitä on tullut kritiikkiä ettei pelkkä vesi kelpaa?

[/quote]

Esim. maito, mehu, limsa, kotikalja, kivennäisvesi... onhan noita :)

Vierailija
91/166 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 17:15"]

[/quote]

Varmaan vähän riippuu häiden tyypistä. Jos nyt kuitenkin on hyvin alkoholipitoiset häät jossa tarjolla boolia/olutta/siideriä/lonkeroita/drinkkejä, niin vastaavasti alkoholittomia tarjolle. Alkoholiton booli/alkoholitonta olutta /limonadia/mehua/alkoholittomia drinkkejä/maitoa/kotikaljaa/simaa/vissyä... Oikeastaan kannattaa miettiä tätä minusta niin, että sekä alkoholittoman että alkoholillisen tarjoilun vastaavuus "arvokkuuden" osalta on samaa luokkaa.

En ehkä osaa oikein nyt pukea tätä sanoiksi, mutta kuitenkin niin, että sekä alkoholia että alkoholittomia juomia nauttivien henkilöiden tarjoiluihin juomapuolella on panostettu about saman verran. En tarkoita edes tässä nyt rahallista panostusta vaan sitä, miten asioita on mietitty ja suunniteltu näiden ihmisten kannalta. Jos tarjolla häissä on alkoholina pelkkää olutta, niin tuskin alkoholittomatkaan jaksavat ihmetellä sitä, että alkoholittomana on pelkkää kokista (tai sitä vettä). Mutta jos alkoholien suhteen on tarjolla kymmentä eri sorttia ja oikein pohdittu, että kun se Aino-täti ei juo olutta niin otetaan tätä hyvää viiniä kanssa, mutta alkoholittomana on vaan vettä, niin se antaa vaikutelman siitä, että osaan vieraista on haluttu panostaa enemmän. Ja se on todella huono vaikutelma antaa juhlista. Yleensä kuitenkin aina on mukana ihmisiä, jotka juuri sillä kerralla eivät voi alkoholia juoda (raskaus/imetys/kuskina olo/aamun aikainen työvuoro/lääkitys/joku muu mikä), joten se ei mitenkään voi aikuiselle juhlan järjestäjälle tulla yllätyksenä, toisin kuin joku harvinainen allergia jota ei ole etukäteen ilmoitettu.

Vierailija
92/166 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa häissäni ruoka loppui kesken. Oli aika ankeaa. Harmi kun en ole menossa toista kertaa naimisiin, osaisin jo pitää paremmat häät. :D

Vierailija
93/166 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tullut kokonaan puun takaa että jonkun mielestä karjalanpaisti sopii häissä tarjottavaksi ruoaksi?!? Sehän on arkiruoka (tai korkeintaan pienempien juhlapäivällisten, kuten itsenäisyyspäivän) eikä millään tapaa kuulu niin juhlavaan tilaisuuteen. Haluan häihin osallistuessani syödä herkullista juhlaruokaa, en pureskella läskiklimppejä ja pottua. Vähän samanlainen etikettimoka jos itse kättelisin hääparia firman t-paidassa ja kulahtaneissa verkkareissa.

Vierailija
94/166 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 17:58"]Minulle on tullut kokonaan puun takaa että jonkun mielestä karjalanpaisti sopii häissä tarjottavaksi ruoaksi?!? Sehän on arkiruoka (tai korkeintaan pienempien juhlapäivällisten, kuten itsenäisyyspäivän) eikä millään tapaa kuulu niin juhlavaan tilaisuuteen. Haluan häihin osallistuessani syödä herkullista juhlaruokaa, en pureskella läskiklimppejä ja pottua. Vähän samanlainen etikettimoka jos itse kättelisin hääparia firman t-paidassa ja kulahtaneissa verkkareissa.

[/quote]

Se on ihan perinteistä suomalaista pitoruokaa. Kas kun se vielä jotain yllättää.

Vierailija
95/166 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoissa sukuhäissä tarjolla oli ainoastaan keitettyjä perunoita, karjalanpaistia ja salaattia. Salaatti oli koulun keittiön tasoa, kuten muukin ruoka. Jälkiruoaksi oli hääkakku + kahvi. Tarjolla ei ollut mitään ns. lisukkeita, ei suolaisella tai makealla puolella. Olen kasvissyöjä enkä juo kahvia, joten aika köykäiseltä tuntui. :/

Omissa häissäni muuten oli alkoholittomia vieraita ajateltu etukäteen, mutta keittiön väki unohti sekoittaa tarjolle hankitun seljankukkamehun. Onneksi oli sentään jotain limpparia ym. lisäksi tarjolla alkoholittomillekin vieraille. Kun jälkikäteen tajusin, ettei mehua ollut tarjottu, harmitti tietysti - mutta kun tämä toisaalta oli oikeastaan ainoa juhlista jäänyt harmin aihe, juhlat olivat toivottavasti antoisat muillekin kuin hääparille! :)

Vierailija
96/166 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohisoppa ja karjalanpiirakat, joita sai jonottaa pienessä tilassa lautanen sylissä samalla yrittäen väistellä niitä jotka olivat onnistuneet saamaan lautaselle täytettä. Ei minkäänlaista alkoholitarjoilua, ei edes kuoharia. Jotain kamalaa "first choice colaa" oli sentään tarjolla..

Vierailija
97/166 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräissä häissä oli useampi keskikokoinen, parikerroksinen hääkakku. Tämä oli sinänsä kätevää, ja kakkua riitti kaikille, mutta häitten teemaväreinä olivat musta ja tumma violetti. Myös kakkuun oli tehty salmiakinmakuinen, musta sokerikuorrutus. En nyt tiedä kuorrutuksen nimeä, mutta reunoille oli pursotettu kermaa, ja päällinen oli tuota salmiakkimassaa. Ihan nätti ja sopi teemaan, joka oli parille hyvin sopiva, mutta järin hyvää hääkakku ei ollut :/

Vierailija
98/166 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdissä häissä oli ruokana kokonainen sika, sitä paistettiin vartaassa ja paistaja leikkaili siitä sitten palasia hääväelle. Lisukkeena oli erilaisia salaatteja ja lihapullia jne. Ei ollut kovin juhlavaa, syötiin kaikki kertiksiltä, ja se vartaassa paistettu sika ei ole mitenkään hyvää, eihän se liha maistu oikein miltään, kun ei siihen siinä vartaassa saada suolaa eikä mitään mausteita imeytymään.

Vierailija
99/166 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihasoppahäistä vielä. Häissä tosiaan oli n. 250 vierasta ja vanhemmat kustansivat häät. Kummankaan vanhemmat eivät ole köyhiä, jos nyt ei rikkaitakaan. Kyllä minä ajattelen, että vieraita kutsutaan sen mukaan mihin on varaa. Ja vaikea käsittää miksi vieraiksi kutsutaan esim. vanhempien työkavereita tai kaukaisia sukulaisia joihin ei muuten olla missään yhteydessä. Lahjalistan toiveet sen sijaan olivat alkaen 50 e. Hmmm.

Ja tosiaan ei minustakaan tarvitse olla mitään sisäfilettä, mutta lihasoppa on selkeä arkiruoka, kuten vaikka jauhelihakeitto tai makaroonilaatikkokin. Toisissa suunnilleen samankokoisissa häissä oli tarjolla uunilohta, perunoita, kasviskiusausta ja sekasalaattia. Kahvipöydässä täytekakkua, kuivaa kakkua, pikkuleipiä ja omenapiirasta. Ihan hyvät tarjoilut.

Vierailija
100/166 |
02.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.12.2013 klo 17:58"]

Minulle on tullut kokonaan puun takaa että jonkun mielestä karjalanpaisti sopii häissä tarjottavaksi ruoaksi?!? Sehän on arkiruoka (tai korkeintaan pienempien juhlapäivällisten, kuten itsenäisyyspäivän) eikä millään tapaa kuulu niin juhlavaan tilaisuuteen. Haluan häihin osallistuessani syödä herkullista juhlaruokaa, en pureskella läskiklimppejä ja pottua. Vähän samanlainen etikettimoka jos itse kättelisin hääparia firman t-paidassa ja kulahtaneissa verkkareissa.

[/quote]

Mä olen aina ajatellut samoin! Mulle karjalanpaisti rinnastuu lähinnä makaronilaatikkoon tai johonkin spagettiin jauhelihakastikkeella. Tiedän kyllä, että karjalanpaistia on joskus vuosikymmeniä sitten pidetty sopivana juhlaruokana, kun raaka-aineista oli puhaa ja lihansyönti oli vähäistä nykyiseen verrattuna. Kerran ajettiin kuusi tuntia toiselle puolelle suomea häihin, (hääpari oli samalta paikkakunnalta kuin me, mutta halusivat välttämättä pitää häänsä korvessa) joissa ruokana oli karjalanpaista. Jotenkin vitutti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi