Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onnettomimmat häätarjoilut?

Vierailija
01.12.2013 |

Oletko ollut häissä, joissa tarjoilut olivat ankeat? Kerro!

Kommentit (166)

Vierailija
41/166 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:16"]

Oulussa. Vihkiminen klo 14, siitä juhlatilaan. Ruokailu alkoi klo 17 ja voitte kuvitella miten kova nälkä sitä yhdellä jos toisella oli. Tulin pitopöytää katsoessani mieleen, että tulee varmaan toinen kattaus missä on lämmintä ruokaa mutta olin väärässä. Tarjolla oli kahta erilaista vihreää salaattia, punajuurisalaattia ja tavallista perunasalaattia sekä leipiä. 

Kyseessä eivät siis olleet mitenkään erityisen ruokaisat vihersalaatit, vaan  ihan tavalliset tomaatti-kurkku-rucola -hässäkät. Lisäksi osa salaateista loppui kesken ennen kuin kaikki vieraat olivat saaneet yhtään, vieraita oli n. 120. 

"Ruokailun" jälkeen meni muutama tunti, olisko ollut kahdeksan aikaan kun saatiin kahvit ja kakkua. Pienet kakut ja voin taata ettei ylimääräistä varmasti jäänyt.

Onneksi lapsemme oli niin pieni silloin ja oli hyvä syy lähteä häistä aikaisin. Käveltiin nakkikioskin kautta hotellille.

[/quote]

Joo ruuat oli heikkoja mutta jos häät alkaa klo 14 niin miten niin klo 17 on kauhea nälkä? Ettekö syöneet aamupalaa ja lounasta ennen häitä?

Vierailija
42/166 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää näitä nää on ihan mahtavia :D Itellä ei ole kokemusta, mutta jakaisin oikein mielelläni :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/166 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ihmetyttää tämäkin ketju. Oikeasti on olemassa eri tyyppisiä häitä ja hääpareja. On niitä häitä, joissa tarjoilijat kantaa pöytään jos jonkin sorttista annosta, ja on niitä, joissa ruoka on tehty itse sukulaisten voimin. Ja kaikkea siltä väliltä. Makuja on monia. Onko sillä väliä, jos siellä nyt sitten on se kinkkukiusaus/karjalanpaisti lisukkeineen, kunhan on riittävästi ja juhlat muuten hyvät? Itse ainakin menen ihan omatoimisesti valitsemaani ravintolaan syömään valitsemaani ruokaa valitsemanani ajankohtana, enkä oletakaan häävieraana saavani täydellistä illalliskokemusta itselleni. Häihin menen pitämään hauskaa ja nauttimaan siitä, mitä on tarjolla. Aina on maistunut! Ja mikä tämä juttu on, että hääkakku on jotenkin huonompi ja alempiarvoisempi, jos sen on joku itse tehnyt? Hyvän kakun tekemiseen ei tarvita kondiittoria.

Vierailija
44/166 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, että miten joku karjalanpaisti, lasagne tai kinkkukiusaus eivät sopisi missään tapauksessa häihin. Mielestäni ehkä juhlavinta on se, että tarjolla on ainakin 2-3 pääruokaa, joista kaikki voivat valita mieluista. Esim. kaverin isoissa sukuhäissä oli pääruokina tarjolla karjalanpaistia, intialaista kanakastiketta riisin kanssa ja savukalaa kastikkeella. Ei todellakaan tullut sellainen olo, että olisi ollut liian arkiset tarjottavat, vaikka ruokalajit eivät niitä juhlavimpia mahdollisia olleetkaan.

Vierailija
45/166 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pienissä ravintolahäissä, joissa tarjoiluissa ei ollut mitään vikaa, mutta erikoista oli se, että tarjoilija ei oikein osannut arvioida vieraiden ikiä. Paikalla oli kolme 14-vuotiasta tyttöä (joista olin yksi) ja kahdelle meistä kaadettiin alkoholia pyytämättä. Olimme kyllä ihan tenavan näköisiä, mutta ilmeisesti tarjoilijan mielestä näytimme täysi-ikäisiltä. Emme sanoneet mitään, eikä kukaan huomannut mitään, joten siinä oli ekat alkoholijuomakokeilut meillä. Viini ja konjakki eivät kyllä hivelleet 14-vuotiaan makuaisteja, mutta hei, olihan se rajua, kun oli alkoholia. :D

Vierailija
46/166 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

häät oli leikkipuistossa. Puistossa on viikolla ihan puistotoimintaa, puistotätejä jne, mutta ihan ulkona oltiin, ei sisärakennuksia oltu viitsitty vuokrata.

Musiikki soi kasetilta, häistä on aikaa reilu 5 v ja ruokana oli keittoa, en tiedä mitä keittoa, koska sain vain lientä ja pari perunaa. Häävieraita pyydettiin tuomaan omat lautaset ja lusikat mukanaan, talo tarjosi sekamehua ja vettä, ne juotiin tyylikkäistä liian ohuista valkoisista kertakäyttömukeista.Jokaiselle oli varattu 1 ruisleipä ja nekin tietenkin loppui kesken.

Onneksi puistosta näkyi lähikaupan kyltti ja lähdimme miehen kanssa ruokaostoksille. Moni vieras tuli kysymään mistä vst ruokaa saa ja me vaan näytettiin s-marketin kylttiä.

Iltapäivällä tuli kasa hyttysiä ja me lähdettiin pois.

Niin, en edes viitsi mainita mikä oli halvin lahja häälahjalistalla. Teki mieli viedä lahja mukana, mutta luult kaaso oli tyhjentänyt häälahjapöydän jo siinä vaiheessa.

Oli jotenkin huvittavaa katsoa häävalssia, mankka soi ja valtaosa vieraista ei tuulen takia edes kuullut musiikkia.

Hääkuvakin oli tärähtänyt. Häät alusta saakka tehty 0 budjetilla.

Vierailija
47/166 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohikeittoa mikä loppui kesken. Lopuille vieraista n.1/3 osalle sitten salaattia mikä sisälsi makaronia, tonnikalaa ja purjoa.

Vierailija
48/166 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä ns. kylmä pöytä, eli paria-kolmea salaattia ja leipää. Eikä todellakaan sieltä ruokaisammasta päästä, vaan eri variaatioita tavallisesta vihersalaatista.

Loppuja ei tuotu tarjolle edes kakkukahvin jälkeen. Kauhee nälkä oli kun niistä häistä lähettiin. Vihkiminen alkoi klo 14 ja lähdettiin lapsen nukkumaanmenoaikaa tekosyynä pitäen grillin kautta hotellille klo 21.30. 

Eikä kuulemma ollut niitä salaatteja näkynyt myöhemminkään eikä oltu ainoita jotka olivat käyneet grillillä. Osa oli kipaissut syömässä ja mennyt takaisin juhlimaan :)

Vierailija
49/166 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 21:47"]

Lohikeittoa mikä loppui kesken. Lopuille vieraista n.1/3 osalle sitten salaattia mikä sisälsi makaronia, tonnikalaa ja purjoa.

[/quote]

Makaronia, tonnikalaa ja purjoa... mmmmm....

Vierailija
50/166 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas karmeita kokemuksia. Onneksi ne häät joissa olen ollut ovat olleet kaikilta osin onnistuneet. 

Amatöörit eivät näköjään osaa laskea ruoan menekkiä. 

Vierailija
51/166 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 21:47"]

häät oli leikkipuistossa. Puistossa on viikolla ihan puistotoimintaa, puistotätejä jne, mutta ihan ulkona oltiin, ei sisärakennuksia oltu viitsitty vuokrata.

Musiikki soi kasetilta, häistä on aikaa reilu 5 v ja ruokana oli keittoa, en tiedä mitä keittoa, koska sain vain lientä ja pari perunaa. Häävieraita pyydettiin tuomaan omat lautaset ja lusikat mukanaan, talo tarjosi sekamehua ja vettä, ne juotiin tyylikkäistä liian ohuista valkoisista kertakäyttömukeista.Jokaiselle oli varattu 1 ruisleipä ja nekin tietenkin loppui kesken.

Onneksi puistosta näkyi lähikaupan kyltti ja lähdimme miehen kanssa ruokaostoksille. Moni vieras tuli kysymään mistä vst ruokaa saa ja me vaan näytettiin s-marketin kylttiä.

Niin, en edes viitsi mainita mikä oli halvin lahja häälahjalistalla. Teki mieli viedä lahja mukana, mutta luult kaaso oli tyhjentänyt häälahjapöydän jo siinä vaiheessa.

Oli jotenkin huvittavaa katsoa häävalssia, mankka soi ja valtaosa vieraista ei tuulen takia edes kuullut musiikkia.

[/quote]

Tä on varmaan tottakin kun olen ennenkin sen täältä lukenut ja mieleen jäänyt aivan uskomattomana juttuna.

Itsellä muistuu mieleen häät, joissa suolaisena vain voileipäkakkua. Mut kyse olikin kahvittelusta, mitään mikä oli etukäteen tiedossa.

Vierailija
52/166 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aivan kauhealta!

Ölin viimeksi ihan hienoissa häissä, joissa oli tosi hyvät tarjoilut, paitsi alkoholittomat juotavat : vesi.

Viinejä oli erilaisia, drinkkejä samoin, mutta alkoholittomina oli siis vain vettä! Lapsille oli varatttu cokista. Olisin halunnut sitä, koska olin silloin raskaana (join silloin cokista mielelläni, en muuten). Kävin kerran pokkana lasten pöydässä sitten hakemassa sitä.

Alkoholittomia vaihtoehtoja olisi olemassa vaikka kuinka! Kun kerran kaikkeen muuhunkin oli panostettu, olisi siihenkin voitu.

Vierailija
53/166 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka yleensä olen sitä mieltä, on aika tökeröä arvostella toisten juhlia, niin kieltämättä nämä esimerkit menevät jo "huhhuh"-kategoriaan. Lähinnä juuri tuo ruoan loppuminen kesken/kylmänä tarjoilu/omien ruokailuvälineiden tuominen. Noissa kyse ei oikein enää ole edes siitä, että yritetään säästää vaan siitä, että säästetään väärässä kohtaa. Jos ei pysty tarjoilemaan ruokaa (oli se mikä ruokavaihtoehto tahansa, keitto tai sisäfile) kaikille, niin sitten pitää kutsua vähemmän vieraita.

Ite oon ollut vain ihan kivoissa häissä joissa hyvät tarjoilut.

Vierailija
54/166 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään noin ikävää ole osunut kohdalle, mutta kerran tarjolla oli vain Bouillabaissea, ei edes hyvää sellaista. Pelkkää lientä siis tarjolla niille, jotka eivät välitä merenelävistä. Ei loppunut kesken.

Vierailija
55/166 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vaan voileipiä, pikkuleipiä ja kakkua ja vissiin jotain kahvileipää, en muista tarkemmin. Mutta ei me kutsuttukaan kuin sisarukset ja vanhemmat eikä luvattukaan ruokatarjoilua. Häälahjatoiveita emme esittäneet. Mulla ei ollut mitään kokemuksia häistä ennen omiani, paitsi yksistä, missä ollessani olin jotain 5-vuotias. Silloin ei ollut nettiäkään,mistä olisi voinut katsoa etikettiohjeita enkä ymmärtänyt sen päälle muutenkaan mitään. 

Vierailija
56/166 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen samaa mieltä siitä, että on törkeää arvostella toisten juhlia noin periaatteessa. Oman budjetin mukaan jokainen, ja häissä on tietenkin kysymys ihan jostain muusta kuin siitä onko sisäfileet lautasella. Mun mielestä kuitenkin pitäisi järjestää sen oloisia juhlia kuin omalle kukkarolle tai fiilikselle sopii. Jos koko päivän kestävissä juhlissa ei tarjoilla tarpeeksi ruokaa tai sellaisissa häissä, joihin vieraiden pitää tälläytyä viimeisen päälle tarjoillaan eineksiä, vieraita kiukuttaa. Ap

Vierailija
57/166 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 21:47"]häät oli leikkipuistossa. Puistossa on viikolla ihan puistotoimintaa, puistotätejä jne, mutta ihan ulkona oltiin, ei sisärakennuksia oltu viitsitty vuokrata.

[/quote]

Oliko nämä häät Satuhäät-ohjelmassa? Siinä yksi pari juhli häitään leikkipuistossa.

Vierailija
58/166 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 22:00"]

Kuulostaa aivan kauhealta!

Ölin viimeksi ihan hienoissa häissä, joissa oli tosi hyvät tarjoilut, paitsi alkoholittomat juotavat : vesi.

Viinejä oli erilaisia, drinkkejä samoin, mutta alkoholittomina oli siis vain vettä! Lapsille oli varatttu cokista. Olisin halunnut sitä, koska olin silloin raskaana (join silloin cokista mielelläni, en muuten). Kävin kerran pokkana lasten pöydässä sitten hakemassa sitä.

Alkoholittomia vaihtoehtoja olisi olemassa vaikka kuinka! Kun kerran kaikkeen muuhunkin oli panostettu, olisi siihenkin voitu.

[/quote]

Minäkin olen muuten ollut häissä ja eräissä tupaantuliaisissakin, missä ei ole ollut alkoholitonta vaihtoehtoa muuta kuin kraanavesi. Ei edes limsaa.

Vierailija
59/166 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 22:10"]

[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 21:47"]häät oli leikkipuistossa. Puistossa on viikolla ihan puistotoimintaa, puistotätejä jne, mutta ihan ulkona oltiin, ei sisärakennuksia oltu viitsitty vuokrata.

[/quote]

Oliko nämä häät Satuhäät-ohjelmassa? Siinä yksi pari juhli häitään leikkipuistossa.

[/quote]

ei ollut. Mutta varmaan hakivat, jos jotain hyötyä siitä heille olis ollut, tosin en muista oliko ohjelmaa vielä silloin. Menin tässä välissä kaivamaan valokuva-albumia ja löysin pari kuvaa häistä. Olin mm liittänyt albumiin kutsukortin, joka sekin oli niin itse tehty, halpisprintterilla kun voi olla. Ja se kiitoskortti, kuva tärähtänyt. Aika ankeeta.

Ihan ekoissa kuvissa on vielä kuva musta ja kainalossa häälahja, eli luultavasti meidän lahja maksoi enemmän kuin häät yhteensä. Ja oli lahjalistan halvimpia.

Terkkuja vaan tutuille, jos joku lukee tätä

ps joo, olen kertonut tämä ennenkin. Näin morsiamen joskus... 3 v sitten kesällä, siis joka tapauksessa heidän häistä oli siinä vaiheessa kulunut vuosia. Hän siinä, kun ohimennen kohdattiin puhui kun vieläkin tulee kehuja heidän onnistuneista häistä. Vaikka olenkin hyvin diplomaattinen, multa pääsi naurun pyrähdys ja morsian oli aivan ihmeissään. Kerroin että en ole ikinä ollut häissä, joissa pitää tuoda omat ruokailuvälineet, joissa ruokaa on varattu niin paljon että me ei edes saatu paria perunaa enempää ja me jouduttiinkin hakemaan lisää syötävää omalla rahalla lähikaupasta. Lähdimme ennen kakkua pois,koska paikka oli täynnä hyttysiä, eikä oltu edes sisätiloja vuokrattu. Ilmoitustaululla oli hinnasto, eli sisätilat olisi voitu vuokrata. Jos jonkun mielestä nämä häät ovat onnistuneet, en tiedä mikä meni pieleen mun määritelmässä onnistuneista häistä.

Onneksi ei olla niin hirveen tosikkoja, tajuttiin jo silloin ettei toiset osaa järjestää häitä.

Vierailija
60/166 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän häissä loppui perunalisäke kesken, vaikka vierasmäärä oli ilmoitettu ravintolaan hyvissä ajoin ja lopulta pari aikuista vierasta jäi poiskin. Eli virhe oli keittiön, ei meidän. Harmitti kyllä, vaikka korvaavaksi tuotteeksi löytyikin muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä