Mitä luksusta teillä muilla köyhillä on?
Mä tykkään saunoa, tehdä kasvonaamioita. Käytän lumenen valo sarjaa. Saa kai sitä tällainen ikuisuustyötön jostain nauttia.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kahvikuppeina pelkästään muumimukeja ja arabian astiasto sekä Iittalan lasit. Olen nämä saanut veljeltäni ja muumimukeja on tullut lahjaksi sekä jokusen olen ostanut.
Eli tykkään syödä ja tarjota ruoan paremmista lautasista ja nautin kahvikupposen juomisesta katsellessa samalla kivaa kuppia.
Vierailija kirjoitti:
Kahvikapselikone ja kapseleita siihen.
Pirun kallista lystiä mutta nautin joka päivä erikoiskahvista ja keitän tavallisen kahvinkin kapseleista.
Mä hommasin mokkapannun ja kahvimyllyn. Mukavaa, kun arkinen kahvihetkikin muuttuu luksukseksi hyvän kahvin kanssa.
Mulla on lemmikkejä. En tiedä voiko ne laskea arjen luksukseksi, mutta nuo kisut ja koira on syy nousta aamulla sängystä.
Välillä myös suihkun jälkeen laitan kasvonaamion ja vain nautin hetken kun se vaikuttaa/kuivuu. Iho on sen jälkeen ihanan tasainen ja pehmeä.
Piano. Osaan soittaakin sitä ja musiikki tekee minut aina onnelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Saan asua maalla ja hoitaa omaa pihaa
Minulla ihan sama paitsi asumme lähiössä. Maaseudulle aiotaan muuttaa kunhan pääsemme eläkkeeelle. Ogelma vaan on ettemme halua vanhaa taloa vaan pitäisi uuteen päästä ja tasamaa tontille missä ei tarvitse kiipeillä eikä ole metsää ympärillä koska en halua missään ötökkä pesässä asua kesäisin. Mistä löytää sopiva tontti niin siinähän onkin etsimistä kun niissä ei ole paljoa valinnan varaa. Emme halua romuläjä naapureita lähettyville tai hoitamattomia vanhoja perikunnan rötisköjä hoitamattomine ympäristöineen näköetäisyydelle ja muitakin vaatimuksia olisi. Lähiössä on ollut naapurien tramboliinit ja kamala kiljunta ongelmana niin ettei ole omassa pihassaan silloin viihtynyt kun on ollut kamalaa melu haittaa. Jos ei ole kakarat kiljuneet tramboliineilla niin kamala rakkien räykytys heti kun menee pihalle. Ne ottavat kerrostaloihin hankittuja ongelma koiria kun niitä annetaan ilmatteeksi eikä niitä kukaan viitsi kouluttaa ja väärän rotuisia niin että ne räksyttää reviiriään heti kun naapurissa joku astuu ovesta pihamaalleen. Maaseudulla voisi naapurin tontilla kyllä olla hevosia tai lehmiä. Paskan haju ei häiritse. Kävisin sitä paskaa varastamassa puutarhaani lannoitteeksi ja naapuri ihmettelisi varmaankin minne se paska oikein häviää. Kasvattaisin niille elukoille omenia muitakin herkkuja kuten luumuja ja päärynöitä siitä hyvästä että saisin sitä paskaa, lannoitetta. Mitäs muutakaan tekemistä minulla sitten olisi siellä maaseudulla. :D
Vettä hanasta ja useimmiten raitis ilma.
Vierailija kirjoitti:
Eikö niitä ole aina ollut saatavissa sitten jos ne ovat luksusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö niitä ole aina ollut saatavissa sitten jos ne ovat luksusta.
Ei ole, jos vesilasku on maksamatta tai tuulee Venäjältä.
Conversen kenkiä, koska kävelen paljon ja halppikset on hajalla kahdessa kuukaudessa. Onhan ne hyvännäköiset.
Toisinaan hemmottelen itseäni ostamalla Frezza-juoman.
Ihana ketju!
Maksa vesilasku ja pysyttele kaukana Venäjästä :D
Vierailija kirjoitti:
Kun erosin entisestä kumppanista ja muutin omaan asuntoon, ostin itselleni pelkkiä puuvillasatiinisia vuodevaatteita. Maksoi tietysti vähän enemmän, mutta sen muutaman kympin kertapanostuksen ansiosta menen nyt joka ilta sänkyyn onnellisena niistä ylellisistä, sileistä, pehmeistä, ihoa hivelevistä lakanoista.
Minulla puolestaan on silkkilakana ja percale-puuvillasta valmistetut pussilakana ja tyynyliina. Ihan käytännön syistä ostettu. Näihin ei jää kissankarvat kiinni ja lisäksi tuntuvat äärimmäisen ihanilta.
Toinen luksus elämässäni on saunominen. Kylpyammeesta haaveilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saan asua maalla ja hoitaa omaa pihaa
Minulla ihan sama paitsi asumme lähiössä. Maaseudulle aiotaan muuttaa kunhan pääsemme eläkkeeelle. Ogelma vaan on ettemme halua vanhaa taloa vaan pitäisi uuteen päästä ja tasamaa tontille missä ei tarvitse kiipeillä eikä ole metsää ympärillä koska en halua missään ötökkä pesässä asua kesäisin. Mistä löytää sopiva tontti niin siinähän onkin etsimistä kun niissä ei ole paljoa valinnan varaa. Emme halua romuläjä naapureita lähettyville tai hoitamattomia vanhoja perikunnan rötisköjä hoitamattomine ympäristöineen näköetäisyydelle ja muitakin vaatimuksia olisi. Lähiössä on ollut naapurien tramboliinit ja kamala kiljunta ongelmana niin ettei ole omassa pihassaan silloin viihtynyt kun on ollut kamalaa melu haittaa. Jos ei ole kakarat kiljuneet tramboliineilla niin kamala rakkien räykytys heti kun menee pihalle. Ne ottavat kerrostaloihin hankittuja ongelma koiria kun niitä annetaan ilmatteeksi eikä niitä kukaan viitsi kouluttaa ja väärän rotuisia niin että ne räksyttää reviiriään heti kun naapurissa joku astuu ovesta pihamaalleen. Maaseudulla voisi naapurin tontilla kyllä olla hevosia tai lehmiä. Paskan haju ei häiritse. Kävisin sitä paskaa varastamassa puutarhaani lannoitteeksi ja naapuri ihmettelisi varmaankin minne se paska oikein häviää. Kasvattaisin niille elukoille omenia muitakin herkkuja kuten luumuja ja päärynöitä siitä hyvästä että saisin sitä paskaa, lannoitetta. Mitäs muutakaan tekemistä minulla sitten olisi siellä maaseudulla. :D
Tuli mieleen tästä tarinasta sanonta, joka menee näin että, köyhän ainut huvitus on vilkas mielikuvitus.
Se on vähän että mitä luksukseksi katsoo. Mä shoppailen kirpparilla, sieltä saa laadukastakin tavaraa ja vaatetta halvemmalla. Mulla on kotona rauhaa ja hiljaisuutta joita rakastan ja mulla on osa-aikatyön takia myös omaa aikaa vaikka kirjoittaa.Minäkin saunon paljon :) Joskus ostan jotain vähän kalliimpaa kasvotuotetta. Kun tulee isompi tili ostan pullon viiniä ja ehkä jotain hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko yllätyksenä, että Suomessa on taloja, joihin ei tule kunnallinen vesijohto? Meillekin on ihana luksus, että saadaan nykyään vesijohtovettä.
Kauniita vaatteita ja koti on täytetty pienillä valoilla 😊
Vierailija kirjoitti:
Se on vähän että mitä luksukseksi katsoo. Mä shoppailen kirpparilla, sieltä saa laadukastakin tavaraa ja vaatetta halvemmalla. Mulla on kotona rauhaa ja hiljaisuutta joita rakastan ja mulla on osa-aikatyön takia myös omaa aikaa vaikka kirjoittaa.Minäkin saunon paljon :) Joskus ostan jotain vähän kalliimpaa kasvotuotetta. Kun tulee isompi tili ostan pullon viiniä ja ehkä jotain hyvää.
Yes! Toinen kirjoittaja! 😊
Jonkun tutkimuksen mukaan olen köyhä, vaikka en itse sitä ollut huomannut. Laskut saan maksettua ajallaan ja ostettua sen mitä tarvitsen. Minun luksustuote on aika ja vapaus.
Meren äärellä oleskelu on minulle tähtihetki.
Ehdottomasti rajaton vapaa-aika ja aikatauluttomuus koko loppuelämän.
Autossa palaa ajossa takavalot myös päivällä.