Uskaltaako Lahteen muuttaa?
Siis taloudellisen näkymien suhteen. Toimiiko Lahdessa asiat perheiden näkökulmasta? Terveydenhuolto, koulutus ym.
Olen lastentarhaopettaja ja työllisyys olisi taattu. Siksi iso työttömyysprosentti ei haittaa, mutta vaikuttaako muuten. Asunnot voisivat olla edullisempia ja kunta on kooltaan hyvä, eikä liian pitkä matka pääkaupunkiin. Mutta voiko ajatella hyvää ja turvattua elämää kasvavien lasten kanssa?
Millaisia kokemuksia ja näkemyksiä?
Kommentit (143)
Alkuperäiseen kysymykseen.
Suosittelen Lahtea asuinpaikkana, niin perheen kuin yksilön kannalta.
+ Asuntojen hinta
+ Etäisyys PK-seutuun (50min Pasila)
+ Loistavat harrastusmahdollisuudet
+ Luonto (Salpausselät + järvet yms.)
+ Paljon kehittyviä kohteita kaupungissa
+ Lukuisia uusia monitoimitaloja (kouluja)
+ Kaikki ison kaupungin palvelut
+ Muuttovoitt kaupunki
Ehdottomasti mainettaan parempi paikka. Vihaajat vihaa ja renkaisiin potkijoita löytyy aina. Jos tarkemmin tutustuu aiheeseen "Huumepääkaupunki" ja tutkii alkuperäistä jätevesitutkimusta, selviää, että enemmän tavaraa liikkuu esim. Helsinki/Kotka/Kouvola- akselilla. Myös Tampereella kovat huumemäärät. Mainetta on vaikea muuttaa ja etenkin rosoisuudesta päästä eroon. Itse aina palannut Lahteen opiskeluiden jälkeen ja muualle en muuta.
Suosittelen lämpimästä.
Suosittelen. kirjoitti:
Alkuperäiseen kysymykseen.
Suosittelen Lahtea asuinpaikkana, niin perheen kuin yksilön kannalta.
+ Asuntojen hinta
+ Etäisyys PK-seutuun (50min Pasila)
+ Loistavat harrastusmahdollisuudet
+ Luonto (Salpausselät + järvet yms.)
+ Paljon kehittyviä kohteita kaupungissa
+ Lukuisia uusia monitoimitaloja (kouluja)
+ Kaikki ison kaupungin palvelut
+ Muuttovoitt kaupunki
Ehdottomasti mainettaan parempi paikka. Vihaajat vihaa ja renkaisiin potkijoita löytyy aina. Jos tarkemmin tutustuu aiheeseen "Huumepääkaupunki" ja tutkii alkuperäistä jätevesitutkimusta, selviää, että enemmän tavaraa liikkuu esim. Helsinki/Kotka/Kouvola- akselilla. Myös Tampereella kovat huumemäärät. Mainetta on vaikea muuttaa ja etenkin rosoisuudesta päästä eroon. Itse aina palannut Lahteen opiskeluiden jälkeen ja muualle en muuta.
Suosittelen lämpimästä.
Noin ajattelee vain Lahdessa syntyneet, eihän Lahteen muut mielellään palaa. Muiden kokemus Lahdesta ja syntyperäisistä lahtelaisista on tuppukylä täynnä umpimielisiä juntteja.
up