Mieheni ei kehu ulkonäköäni, ei koskaan sano kauniiksi ja mulla on paha mieli siitä.
Enhän toki mikään kuningatar ole, mutta ihan omastakin mielestä nätti ja kroppakin on hyvä. Toivoisin, että omalle puolisolle olisin parasta, olen tämän myös sanonut että kaipaan hieman huomiota.
Mun mielestä jotenkin erikoista on se, että toiset miehet välillä kehuu, mutta oma ei.
Onko muilla näin? Ja pitäskö tästä vaan olla välittämättä?
Kommentit (124)
Ehkä hän pitää sinua ulkonäkökeskeisenä typeryksenä eikä halua pönkittää pinnallisuuttasi. Ajattelee siis vain sinun parastasi, onpa huomaavainen mies sulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sitten kun kauneus katoaa ja taatusti katoaa kaikilta. Mitäs sitten pitää kehua.
Sitten on löytänyt rakkauden.
Mieheni tulee olemaan vanhuksenakin minun prinssini, jonka löysin 30 vuotta sitten.
Joka aamu pussaillaan, kehutaan toisiamme , kosketellaan..ihanaa!
Ja mieheni on kaunis
Hyi helvetti. En kestäisi noin imelää tyyppiä hetkeäkään. Äijä on varmaan houmou tai joku bisse vähintään. N36v
Minun mies ei puhu enää juuri yhtään mitään minulle. Harvoin ollaan edes yhtäaikaa kotona ja silloinkin usein eri huoneissa. Kyllä sinulla on vielä pitkä matka siihen, että kannattaa alkaa olla huolissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehuks sie häntä koskaan? Oon nimittäin huomannu et yllättävän usein nainen vaatii kehuja muttei itse kehu. Kyllä miehilläkin on tunteet ja haluaa kuulla olevansa kumppanin mielestä vetävä
Jaa meinaatko että miehet kyttääväät kehuuko nainen ja panttaavat omia kehujaan siihen asti että nainen kehuu? Sitten yksi kehu vastalahjaksi ja lisää ei tipu ennen kuin nainen on taas kehunut?
Vai mikä ihme oli pointtisi?
Tosielämässä mies ei myöskään opi kehumaan muita kehuja vastaanottamalla. Jokainen kehu vain pönkittää miehen käsitystä omasta erinomaisuudestaan ja tämä alkaa jopa ajatella, että naisensa saa olla ylpeä kaltaisestaan saaliista. Että tämä ei välttämättä edes ansaitse hänen kaltaistaan miestä. Siitä saattaa alkaa vastakehujen tulvan sijaan arvostelu ja alentava vertailu.
Miehet ja naiset toimivat pääsääntöisesti (!) aika eri tavalla ja asiat ei aina (!) toimi molempiin suuntiin. Kannattaa muistaa, että miesten ego on yleensä (!) valtava ja naiset taas ovat usein (!) empaattisempia. Tällä palstallakin näkee joka päivä, ettei miehillä ole naisten ajatuksista ja toiveista mitään käsitystä.
Mies saisi enemmän srksiä jos kehuisti naistaan ja antaisi tämän ymmärtää olevansa kaunis, haluttava, upea ja kiinnostava nainen.
Kaikilla ei ole edes miestä/naista, sellaista se elämä vaan on. Olet loppupeleissä niitä hyväosasia tässä maailmassa. Maailman etuoikeutuimpiin ihmisryhmään kuuluvana, naisena Suomessa. Ei kannata masistella pikkujutuista.
miehen logiikkaa kirjoitti:
Jos mies on kerran sanonut sinua kauniiksi, niin se on voimassa kunnes toisin ilmoitetaan. Ei sitä tarvitse jatkuvasti toistella.
Sanoin vaimolleni, että rakastan häntä ja ilmoitan kyllä, jos tilanne muuttuu.
Mä olisin ihan tyytyväinen, jos ei sanoisi kauniiksi, kunhan ei hauku rumaksi ja käy läpi ulkonäön virheitä (lue persoonallisia piirteitä, joita hän pitää rumina). Mä olen ollut hämmentynyt, kun eräskin vuorotellen kehui ja haukkui. Minua ovat tuntemattomat, miehet ja naiset, sanoneet kauniiksi ja hyvännäköiseksi, siis ilman, että lähestyvät. Tällaiset haukut ja "on kauniimpiakin naisia"- ja "sulla on pienet ja syvällä olevat silmät"-kommentit tuntuvat pahalta. Näin jälkikäteen ajateltuna, joko mies on halunnut alistaa mua, saada mut jättämään hänet ilkeillä kommenteillaan, ollut tyhmä tai sekä ilkeä ja tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Mies saisi enemmän srksiä jos kehuisti naistaan ja antaisi tämän ymmärtää olevansa kaunis, haluttava, upea ja kiinnostava nainen.
Onko miehen tehtävä päästä naimaan vaan puhumalla paskaa, naurattaa. Ei näitä kauniita ja täydellisiä missejä kaikille riitä niin että mitenkähän ne muut sitten pääsevät pukille, valehtelemallako :D
Vierailija kirjoitti:
Minun mies ei puhu enää juuri yhtään mitään minulle. Harvoin ollaan edes yhtäaikaa kotona ja silloinkin usein eri huoneissa. Kyllä sinulla on vielä pitkä matka siihen, että kannattaa alkaa olla huolissaan.
Moi! Kuulostaa ahdistavalta. Luuletko, että liitollanne olisi vielä toivoa? Oletteko saaneet ulkopuolista tukea tai apua vaikka keskustelun/pariterapian muodossa? Mielestäni ei kannata jäädä paikoilleen ahdistumaan! Saanko kokemuksesta suositella paikkaa, jossa voit sinä yksin tai voitte yhdessä saada maksuttomasti laadukasta ammattilaisen tukea, kyseessä on Perheasiain neuvottelukeskus - vähän juhlava nimi joo, mutta paikka on täynnä pariterapeutteja, perheneuvojia ja psykoterapeutteja, todellakin ilmaiseksi, ja toimii ympäri Suomea. Tässä linkki josta voit katsoa lähinnä olevan toimipisteen (vieritä sivua alaspäin niin yhteystiedot näkyvät)
https://evl.fi/apua-ja-tukea/ihmissuhteet/kirkon-perheneuvonta-auttaa-m…
Vierailija kirjoitti:
miehen logiikkaa kirjoitti:
Jos mies on kerran sanonut sinua kauniiksi, niin se on voimassa kunnes toisin ilmoitetaan. Ei sitä tarvitse jatkuvasti toistella.
Sanoin vaimolleni, että rakastan häntä ja ilmoitan kyllä, jos tilanne muuttuu.
Voi että, tämä vitsi nauratti jo 70-luvulla kun sen ekaa kertaa kuulin.
Tiedän tunteen.
Kehun puolisoani aina, kun näen sille tilaisuuden. Hän on mielestäni uskomattoman seksikäs, komea, hauska ja taitava, eikä siinä ole mielestäni mitään väärää, että sanon sen ääneen. Kehun häntä myös muiden kuullen, en vain hänelle. Eikä kehumiseni ole mitään ylitsevuotavaa.
Kumppani on kertonut, että hän ei osaa kehua eikä sanoa rakastavansa (on sen kerran silti yllättävässä tilanteessa sanonut, ja pyytänyt samalla anteeksi, ettei osaa tehdä sitä tarpeeksi usein). Ymmärrän sen kyllä, hänen kasvatuksensa oli niin kieroutunutta, että se vaikuttaa häneen vieläkin. Heidän perheessään ei puhuttu koskaan tunteista, eikä niitä näytetty edes perheen kesken, saati julkisesti.
Silti olisi ihanaa kuulla joskus jotain positiivista. Erityisesti ulkonäöstä ja silloin, kun olen parhaimmillani. Tiedän hänen pitävän minua kauniina naisena, mutta jotenkin sen ääneen kuuleminen aina toisinaan tekisi niin hyvää. Aina välillä sitä miettii, olenko sittenkään hänen silmiinsä viehättävä, kun on tullut kaksi kesäkiloa tai hiusten raidoitus meni vähän pieleen tms. Se kehun kuuleminen on vain niin kovin mukavaa ja se tuo ihanan puhkuvaa itsevarmuutta!
En silti halua olla marttyyri ja vielä vähemmän haluan pyytää häneltä kehuja. Vaikka olen kerran sanonut, että kehut olisivat kivoja joskus kuulla hänen suustaan, ihan mistä tahansa asiasta. Enempää en silti halua sanoa, koska kehujen kalastelu voi tuoda toki niitä kehuja, mutta ne olisivat teennäisiä ja väkinäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehuks sie häntä koskaan? Oon nimittäin huomannu et yllättävän usein nainen vaatii kehuja muttei itse kehu. Kyllä miehilläkin on tunteet ja haluaa kuulla olevansa kumppanin mielestä vetävä
Jaa meinaatko että miehet kyttääväät kehuuko nainen ja panttaavat omia kehujaan siihen asti että nainen kehuu? Sitten yksi kehu vastalahjaksi ja lisää ei tipu ennen kuin nainen on taas kehunut?
Vai mikä ihme oli pointtisi?
Kyllä, juuri näin. Pidän excel-taulukkoa vaimolta saamistani kehuista kategorioittain ja vastaavastia omia antamiani vastakehuja. Näin meillä toimii tasa-arvon balanssi.
tepponaatti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni ei kehu ulkonäköäni, ei koskaan sano kauniiksi ja mulla on paha mieli siitä.
Jos naamasi on kuin se kuuluisa petolinnun perse, niin ymmärrän miestäsi, hyvinkin.
Niin on sillä miehelläkin jos on köyhä petolinnun ulkonäkö sillä vain rahalla saa ostettua petolinnun ulkonäön omaava mies jotain muuta kuin petolinnun perseitä. Rikkailla ei ole ongelmia saada sisään ja ulos vedettävää seuraa kunhan vain valikoi ja vaihdella voi kun kyllästyy. Parisuhteiden vaihteleminen vaan ei valitettavasti kasvata ihmistä. Ihmissuhteeet vain vaihtuvat ja sen teatterin näyttämö pysyy koko ajan samanlaisena. Siis näyttelijöitä siinä vain vaihdellaan.
Näillä rikkailla ei vaan se parisuhde ei kestä kun siihen suhteeseen vaaditaan muutakin kuin vain se ulkonäkö. Valitettavasti ulkonöllä pääsee alkuun helpommin mutta loppuun asti ei välttämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mies kehuu mun ulkonäköä joka päivä. Ja halaa, antaa pusuja ja puristaa peppua (on ns peppumies).
En ole koskaan pyytänyt kehuja, mies itse on ylpeä mun ulkonäöstä.
Tosin olen hoikka, isot rinnat ja harrastan urheilua 10 tuntia viikossa ja se näkyy kropassa. Myös muut miehet katselee:) Mieheni on minua 12- vuotta vanhempi ja lihava. Mutta rakastuinkin ihmiseen ja hänen ihanaan luonteeseen ja älyyn.
Jos yhtään lohduttaa, ehkä sinun mies rakastui sun persoonaan ja luonteeseen? Mielummin niin päin! Olisi kamalaa jos mies pitäisi vain ulkokuoresta.
Minun mies kehuu myös lähes päivittäin minun älyä. On lukuisia kertoja sanonut, että ei voisi ottaa tyhmää naista ikinä, vaikka olisi miten kaunis ja seksikäs.
Jospa Ap:lla on pienet 'kaksoset'?
Ja sekö tarkoittaa, että nainen on automaattisesti ruma? Ja jos on isot niin sitten on automaattisesti kaunis ja kehuttava?
Ei munkaan mies kehu, mutta selvästi on seuraan tyytyväinen. Tekee ruokaa kanssani ja sopuisasti vietämme aikaa yhdessä. Saattaisi jopa pelätä, että joku vie, jos hän kehuu tai kommentoi
Meillä kehun vaimon ulkonäköä päivittäin. Varmaan liian usein, kun hän ottaa ne sitten arkipäiväisesti vastaan. Tai sitten vähättelee ulkonäköään. Luulempa, että jos joku ulkopuolinen kehuisi, niin saisi paremmat sävärit. Muistakaa naiset: Ulkopuolinen kehuja yrittää saada siten teidät sänkyyn. Voi olla vain kehukin, ilman taka-ajatuksia, mutta niitä on ehkä noin 1% kehuista.
Vaimo taas ei anna kehuja. Ehkä kerran vuodessa kännissä saattaa jotenkin kehua. Joskus huomauttaa isosta mahasta, vaikka itsellään enemmän ylipainoa. En ole siis lihava, vaan aika harteikas, mutta ei ole enää sitä nuoruuden sixpäkkiä. Kyllä tämä miestäkin syö. En ole valtakunnan komein, mutta joskus tekisi mieli katsoa kelpaanko muille, ja katsoa tuleeko vaimo edes mustasukkaiseksi. Kai se on huonoa itsetuntoa. Muuten meillä on mennyt hyvin parikymmentä vuotta yhdessä. Vaimo kyllä kertoo rakastavansa, en ole tämän takia minnekään lähdössä.
Olisimme kuolleet sukupuuttoon jos petolinnun näköisiä naisia ei naitaisi ollenkaan. Eikä syntyisi ollenkaan petolinnun näköisiä miehiäkään.
Mulle mies (13v yhdessä) sanoi joskus alkuaikoina kuinka kaunis olen, jne jne.. kysyin sitten joskus kun kehut vähenivät että miksi ei enää sano. Vastasi vain hölmistyneen että hänhän on sanonut kuinka hyvältä näytän, pätee ihan aina, mitä sitä jankuttamaan. Sovittiin että sanoo jos asia hänen mielestään muuttuu :) näillä menty nyt sitten yli 10 v. Ei ole toistaiseksi valittanut :) Ja onhan mulla peili, voin tarkastaa sieltä miltä näytän jos alkaa mietityttämään :D
Missä aloittaja sanoi ettei kehu miestä? #olkiukko #idiootti