Mieheni ei kehu ulkonäköäni, ei koskaan sano kauniiksi ja mulla on paha mieli siitä.
Enhän toki mikään kuningatar ole, mutta ihan omastakin mielestä nätti ja kroppakin on hyvä. Toivoisin, että omalle puolisolle olisin parasta, olen tämän myös sanonut että kaipaan hieman huomiota.
Mun mielestä jotenkin erikoista on se, että toiset miehet välillä kehuu, mutta oma ei.
Onko muilla näin? Ja pitäskö tästä vaan olla välittämättä?
Kommentit (124)
Minusta toisen ihmisen ulkonäöstä puhuminen, niin pahassa tai hyvässä, on vain yksinkertaisesti mautonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama juttu! Mies on kovettanut itsensä ja myöntää sen. Olen saanut aikamoisesti kehuja muilta miehiltä jopa niin, että oma mies on kuullut sen. Älkää ymmärtäkö väärin, itse vaivaannun liiallisesta huomiosta, mutta olisi joskus kiva kuulla, että olen sen oman miehen mieleen ja kehuisi haluttavaksi, kauniiksi tms. Sanonutkin minulle kerran, ettei turhia viitsi leperrellä kun muuten minusta tulee muka ylpeä.
No oothan sä miehen mieleen, kun mies on just sut valinnut. Kiinnittäkää huomiota tekoihin älkääkä sanoihin.
Sepä just onkin jos ei se näy teoissakaan juuri enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minunkaan mieheni varsinaisesti kehu, ikinä. Hän on tasan kerran sanonut minua kauniiksi, silloin kun vasta deittailimme. Ei vain tule häneltä luonnostaan pukea kehuja sanoiksi ja olen siis ihan uhkaillutkin häntä, että haen kohta kehuja ja huomiota muualta jos häneltä ei niitä tule. (tiedän, lapsellista! ) Ennemmin näyttää sen teoilla kuin sanoilla ja varsinkin tuon meltdownin jälkeen on petrannut siinä kovasti, mutta edelleenkään ei kehu ääneen. Ennemmin halaa tai taputtaa pepulle. Ja minä kyllä kehun häntä useinkin. Huomioiko miehesi sinua muuten mitenkään?
Tiedän todellakin tunteen, kun on esimerkiksi laittautunut vaikka juhliin oikein pitkän kaavan mukaan ja toinen ei millään tavalla huomioi sitä. Tiedän että olen ihan kaunis nainen ja saisin niitä kehuja muualta, jos lähtisin hakemaan mutta oma mies on se, jolta niitä haluan.
Eikö tunnu tyhmältä, kun tiedät, että mies kehuisi vain sinun mieliksi? Vastaavasti jos lähtisit kehujan matkaan, tietäisit, että hän käy työmatkallaan kehumassa muitakin naisia.
No ei tunnu ollenkaan tyhmältä. Miksi hän kehuisi vain minun mieliksi? Minä ainakin uskon, että parisuhteessa oleva ihminen pitää sitä kumppaniaan viehättävänä. Se olisi mukava välillä kuulla ääneen. Ei riitä, että se on sanottu kerran vuosia sitten. Ihan varmasti miehetkin haluaa niitä kuulla.
Jaa a ..mee prismaan'
Siellä näet tavan ja lasten vuoksi naimisissa olevia
Vaatteet löysiä ja peittäviä, kerityt (itseleikatut) hiukset koko perheellä.
Ruoka halpaa roskaa, ilo viinaa viikonloppuisin.
Rakkaus on vain kaaniiden tai varakkaiden huvia.
Vierailija kirjoitti:
Minusta toisen ihmisen ulkonäöstä puhuminen, niin pahassa tai hyvässä, on vain yksinkertaisesti mautonta.
Ok..,,miksi luet sitten tätä ketjua?
Perustele..luodaan korkealentoista keskustelua.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sitten kun kauneus katoaa ja taatusti katoaa kaikilta. Mitäs sitten pitää kehua.
Sitten on löytänyt rakkauden.
Mieheni tulee olemaan vanhuksenakin minun prinssini, jonka löysin 30 vuotta sitten.
Joka aamu pussaillaan, kehutaan toisiamme , kosketellaan..ihanaa!
Ja mieheni on kaunis
Vierailija kirjoitti:
Mistäs haluaisit keskustella kukkahattutäti? Kasvomaskeista?
M44 kirjoitti:
Minä kehiun monesti exääni ja sain "Elä puhu pa*kaa" tyylisiä vastauksia.
Onko nyxällä sama nimi vai miksi oletat, että hän on sama ihminen kuin ex?
Ex tarkoitti, että sinun täytyy perustella paremmin miksi hänessä jotain kaunistakin olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin siinä käy kun nainen kelpuuttaa vain miehen jonka juuri ja juuri voi saada. Ei siinä ole miehellä kehumista jos joutuu tyytymään matalampitasoiseen naiseen.
Mielestäni tuo on vähän kuin vääntäisi puukkoa haavassa, ensin mies joutuu tyytymään epäviehättävään naiseen ja sitten nainen vielä kerjää kehuja, huh huh..
Nyt oli niin älyvapaa kommentti, että pakko älähtää... Eihän sitä miestä ole kukaan pakottanut siihen suhteeseen. Se on jokaisen ihan oma vapaavalintainen päätös, että alkaako jonkun kanssa suhteeseen vai ei. Jos alkaa, niin on ajateltava sitten vähän muutakin kuin sitä omaa napaansa (tai haaroväliään). En voi sietää mitään tuollaisia suhteissa roikkujia, jotka ovat jonkun kanssa vain siksi, etteivät muutakaan saa. Opetelkaa olemaan yksin!
"opetelkaa olemaan yksin"
Helpommin sanottu kuin tehty.
Kuvittele että sulla on vaihtoehtoina koko elämän ajan:
Tyytyä epäviehättävään naiseen
Olla loppuelämä yksin
Väitän että suurin osa tyytyy naiseen jossa kehuttavaa ei löydy..
Sua nuo vaihtoehdot koskevat koska et parempaan pysty, meillä muilla on muitakin. Esimerkiksi oppia ihailemaan ihmistä, jonka viereltä itsesi löydät. Jokaisessa on jotain kiittämisen arvoista. Jos et sitä löydä, ei se sen naisen vika ole, eikä etenkään hänen syytään.
Tiedätkö miksi sanotaan ihmistä, joka ei kykene näkemään mitään vikaa itsessään, vaan vika on aina ulkomaailman ominaisuus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minunkaan mieheni varsinaisesti kehu, ikinä. Hän on tasan kerran sanonut minua kauniiksi, silloin kun vasta deittailimme. Ei vain tule häneltä luonnostaan pukea kehuja sanoiksi ja olen siis ihan uhkaillutkin häntä, että haen kohta kehuja ja huomiota muualta jos häneltä ei niitä tule. (tiedän, lapsellista! ) Ennemmin näyttää sen teoilla kuin sanoilla ja varsinkin tuon meltdownin jälkeen on petrannut siinä kovasti, mutta edelleenkään ei kehu ääneen. Ennemmin halaa tai taputtaa pepulle. Ja minä kyllä kehun häntä useinkin. Huomioiko miehesi sinua muuten mitenkään?
Tiedän todellakin tunteen, kun on esimerkiksi laittautunut vaikka juhliin oikein pitkän kaavan mukaan ja toinen ei millään tavalla huomioi sitä. Tiedän että olen ihan kaunis nainen ja saisin niitä kehuja muualta, jos lähtisin hakemaan mutta oma mies on se, jolta niitä haluan.
Eikö tunnu tyhmältä, kun tiedät, että mies kehuisi vain sinun mieliksi? Vastaavasti jos lähtisit kehujan matkaan, tietäisit, että hän käy työmatkallaan kehumassa muitakin naisia.
No ei tunnu ollenkaan tyhmältä. Miksi hän kehuisi vain minun mieliksi? Minä ainakin uskon, että parisuhteessa oleva ihminen pitää sitä kumppaniaan viehättävänä. Se olisi mukava välillä kuulla ääneen. Ei riitä, että se on sanottu kerran vuosia sitten. Ihan varmasti miehetkin haluaa niitä kuulla.
Jaa a ..mee prismaan'
Siellä näet tavan ja lasten vuoksi naimisissa olevia
Vaatteet löysiä ja peittäviä, kerityt (itseleikatut) hiukset koko perheellä.
Ruoka halpaa roskaa, ilo viinaa viikonloppuisin.
Rakkaus on vain kaaniiden tai varakkaiden huvia.
Tai sitten heillä ei ole minkäänlaista painetta miellyttää muiden silmää, koska he viihtyvät oikeasti keskenään? Ja kehuvat toisiaan?
Joo, tuskin. Mutta on se mahdollista. Ei ne paljastavasti pukeutuvat välttämättä ole ainakaan suuremmalla prosentilla onnellisia ja kehuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ehkä katsonut liikaa jenkkisarjoja, joissa lässytetään tyhjäpäisesti koko ajan I love you yms. Jos sinulla on niin huono itsetunto, että et pärjää ilman kehuja niin onnea vaan valitsemallasi tiellä!
Sinun kommenttisi vain kertoo kuinka jähmeä ja juntti suomalaisen mieli voikaan olla! Jokaisella meillä on tarve tulla kuulluksi, jopa nähdyksi ja mikä tärkeintä hyväksytyksi vähintääkin omassa parisuhteessaan. Miksi ei sitten saisi odottaa toiselta kehuja ilman, että joku tulee haukkumaan huomionhakuiseksi tai narsistiksi tai heikolla itsetunnolla varustelluksi?
Hyvä ap, onpa tosi arvokasta ja hienoa, että kuitenkin pidät itse itseäsi viehättävänä eli siis ihan riittävänä :)
Sillä, mitä seuraavaksi sanon, en halua vähääkään aliarvioida meidän kehollisuuden ja ulkonäön merkitystä, mutta tarjoan ikään kuin ns. laajentavan näkökulman. Nimittäin kehon ja ulkonäön kelpaamisella on mielestäni tärkeät ja syvät yhteydet itsetuntoon ja osittain identiteettiinkin naisena tai miehenä, siis sukupuolisesti. Ja kelpaaminen tai riittäminen ovat jotakin loppupeleissä hyvin syvää, ihmisen ydintä koskettavaa.
Siksi näitä kysymyksiä ja tuntoja on koettu ja pohdittu muullakin tavalla kuin suoraan kehoon keskittyen, eli esim. eksintentiaalisina, hengellisinä ja psykologisina kysymyksinä. Ja nyt itse asiaan viimein :)
Oheisessa lyhyessä videossa kelpaamisen ja rakastettuna olemisen kysymys on mielestäni esitetty tavattoman kauniisti, rohkaisevasti ja laajasti, kannattaa aloittaa katselu suoraan kohdasta 00:50.
Parasta jatkoa sulle ja myös parisuhteellesi. Olet arvokas, rakas ja ainutlaatuinen ihminen!
Vierailija kirjoitti:
Luulenpa, että tämä ei ole oikea väylä asian hoitamiselle.
Miksei? Mies voi lukea sen täältä. Jättää vaikka tämän sivun auki laitteelle...
Mulla sama kuin ap:llä. Odotan, että puoliso edes joskus sanoisi minua nätiksi. Tiedän että olen, mutta silti: haluaisin olla juuri hänen silmissään nätti. Eräänä päivänä tajusin, että ostan aina uuden mekon kun tulee tuo tarve kuulla olevansa kumppaninsa mielestä nätti. Ei ole vielä se päivä (tai yö) tullut. Ja mies ihmettelee, miksi mulla on kaappi täynnä mekkoja.
Miehesi ei ole pinnallinen. Itse näemmä olet.
Vierailija kirjoitti:
Kehuks sie häntä koskaan? Oon nimittäin huomannu et yllättävän usein nainen vaatii kehuja muttei itse kehu. Kyllä miehilläkin on tunteet ja haluaa kuulla olevansa kumppanin mielestä vetävä
Jaa meinaatko että miehet kyttääväät kehuuko nainen ja panttaavat omia kehujaan siihen asti että nainen kehuu? Sitten yksi kehu vastalahjaksi ja lisää ei tipu ennen kuin nainen on taas kehunut?
Vai mikä ihme oli pointtisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs sitten kun kauneus katoaa ja taatusti katoaa kaikilta. Mitäs sitten pitää kehua.
Sitten on löytänyt rakkauden.
Mieheni tulee olemaan vanhuksenakin minun prinssini, jonka löysin 30 vuotta sitten.
Joka aamu pussaillaan, kehutaan toisiamme , kosketellaan..ihanaa!
Ja mieheni on kaunis
Just näin! ❤️
Ei varmaan sitten auta muuta kuin odottaa. Eli odottelet sen verran, että kasvat aikuiseksi. Tosin kaikilla tämä ei tapahdu jostain syystä koskaan. Sinulla on varmaankin myös Insta-profiili kun on noin heikko itsetunto.
Miksi tarvitse tuollaista pinnallista pönkittämistä? Oletko harkinnut ammattiapua mielenterveysongelmaasi?