Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä? Miten saada alas viis litraa nestettä yhden päivän aikana?

Vierailija
30.11.2013 |

Pitäisi tyhjennellä suolisto kolonoskopian (siis paksusuolen tähystyksen) takia.

Sitä tyhjennys litkua pitää juoda vaan kaksi lasillista (Citrafleet tms.), mutta mitä mä luin juttuja tuosta aineesta, niin kaikissa keskustelupalstoilla tms. missä asiasta on ollut juttua, on sanottu, että lääkäri on käskenyt juomaan 4-6 litraa nestettä (vettä, limua, muita kuin punaisia mehuja tms.) päivän aikana, ilman kittaamista suolisto ei ole ollut tarpeeksi puhdas ja toimenpidettä ei ole voitu tehdä/siinä on mennyt triplasti aikaa, kun on pitänyt imeä sitä itteään jne.

Siis miten helkkariin mä saan tuon nestemäärän alas? Oikeasti. Mä juon normaalisti n. 2 litraa nestettä + ruuasta saatu neste lisäksi. Helteellä ja kovien treenien aikana tietty menee vielä enempi nestettä.

Tuollaisesta määrästä tulee varmasti huono olo ja se kusen määrä, ninno, sehän ei tietty ole ongelma, kun vessassa menee koko päivä, mutta..

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, voisin mennä :D Vetästä muutamat viskipaukut (en kyllä tykkää viskistä :D) ja muutamat rommikolat. Ei jännittäis ja peloittais toi letkun nieleminen ollenkaan ton jälkeen :D

Lääkäri kyllä antaisi noottia ja paljon antaisikin :D

Vierailija
22/28 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista löytyy ravintoliuosta, jossa nimenomaan lukee, että soveltuu tyhjennysruokavalioon. Muistaakseni 300 kcal / purkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsalaukuntähystyksestä selviää leikiten, kun pyytää suihkautettavan nielupuudutuksen! Ja jos tosi paljon jännittää, kannattaa pyytää esilääkitys. Sitä varten täytyy tulla paikalle n puoli tuntia aikaisemmin ja täytyy olla saattaja mukana. Paksusuolentähystykseen suosittelen myös esilääkitystä!

Miksi kärsiä enemmän kuin on pakko?

Tsemppiä!

Vierailija
24/28 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 22:14"]

Apteekista löytyy ravintoliuosta, jossa nimenomaan lukee, että soveltuu tyhjennysruokavalioon. Muistaakseni 300 kcal / purkki.

[/quote]Nutridrink ainakin käy.

Vierailija
25/28 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselin toissapäivänä (kun se kirje tuli), että saako humauksen tms. ja vastaus oli, että meillä annetaan vaan yksi pami ja se on siinä. Tule tuntia aikaisemmin. Puudutettakin kysyin, mutta ei ole tietoa saako sen :(

Sanoin tuolle osastosihteerille tms. että mua oikeasti PELOTTAA ja stressaa tuo toimenpide ja mä olen oikeasti täysin paniikissa KOKO AJAN :( Oikeasti pahin painajaiseni mitä voi ikinä olla (tukehtumis fobioinen, oksu fobioinen + superherkkä oksu refleksi) :( 

Paksusuolen tähystys ei pelota yhtään (mulla kun ei ole suoli tulehtunut tms. muuta vatsavaivaa, lääkäri nyt vaan sattuu olemaan hieman yli-innokas määräämään ties mitä kaikkea testejä (en ole eka enkä takuulla vika "uhri") niin en usko, että tuo hirveemmin sattuu ja siinä ei joudu nielemään sitä letkua).. Ainoastaan tuo litkun juominen ja tyhjentäminen jänskättää vähän.

Vierailija
26/28 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselin toissapäivänä (kun se kirje tuli), että saako humauksen tms. ja vastaus oli, että meillä annetaan vaan yksi pami ja se on siinä. Tule tuntia aikaisemmin. Puudutettakin kysyin, mutta ei ole tietoa saako sen :(

Sanoin tuolle osastosihteerille tms. että mua oikeasti PELOTTAA ja stressaa tuo toimenpide ja mä olen oikeasti täysin paniikissa KOKO AJAN :( Oikeasti pahin painajaiseni mitä voi ikinä olla (tukehtumis fobioinen, oksu fobioinen + superherkkä oksu refleksi) :( 

Paksusuolen tähystys ei pelota yhtään (mulla kun ei ole suoli tulehtunut tms. muuta vatsavaivaa, lääkäri nyt vaan sattuu olemaan hieman yli-innokas määräämään ties mitä kaikkea testejä (en ole eka enkä takuulla vika "uhri") niin en usko, että tuo hirveemmin sattuu ja siinä ei joudu nielemään sitä letkua).. Ainoastaan tuo litkun juominen ja tyhjentäminen jänskättää vähän.

Vierailija
27/28 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=24116&i=CCS+CLEAN+CHEMICAL_PHOSPHORAL

Mulla oli tyhjennykseen tää ja musta siinä oli tosi hyvät ohjeet.

Vierailija
28/28 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se yksi pami ajaa varmasti asiansa. Rentouttaa sopivasti. Hyvin sinä sen avulla selviät! Älä suotta murehdi, se on nopeasti ohi!