Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***** SYYSKEIJUJEN VIIKONLOPPU *****

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöt ovat menneet tosi huonoiksi, en näemmä " osaa" enää nukkua ollenkaan. Heräilen ilman syytä, lisäksi pissalle, kuopus 3v herättelee, on liian kylmä tai liian kuuma... *huokaus*

Lisäksi huomasin, että kun viimeksi hehkutin ettei raskausvaivat vielä vaivaa niin nyt on pari pvää närästänyt ihan kunnolla, etenkin iltaisin maatekäydessä. Renniestä on vähän apua, mutta silti ilkeän tuntuista.

Jääköön valitukset tähän, tänään vielä menen töihin ja sitten jään taas lomalle. Elokuussa olisi vielä 2 viikkoa töitä, mutta koska jo nyt töiden jälkene supistelee niin en oikein usko palaavani enää ainakaan pitkäksi aikaa hommiin. Olisihan se jo ihana aloittaa " äitiysloma" kun ei väsyneenä ole töissäkään parhaimmillaan.

VAUVANASENNOSTA, Onni on pääalaspäin mutta usein hieman vinottain eli pää tuntuu alhaala vasemmalla ja peppu ylhäällä oikealla. Selällään maatessa ihan näkyy vatsanpeitteiden lävitse tämä muoto ja maha on siis silloin ihan vinksallaan :)

Mukavaa viikonloppua kaikille Keijuille

Mayella ja Onni rv 30+2

Vierailija
22/43 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan asennosta ja mahan koosta: vauva oleskelee ilmeisesti rt:ssa ja selkä on oikealla puolella. Kovasti kaivaa nivusiin ja liikkeet tuntuu pääosin vasemmalla puolella vatsaa. Maha on julmetun iso, esikoiselta olin näin suuri ennen synnytystö ;) Mammahousut meinaa käydä pieniksi ja mietinkin mitä sitä kohta päälleen laittaa. Ei huvittaisi enä isompia mammiksiakaan hankkia. Mahan asennosta muuten: maha on minusta ylempänä kuin esikoisesta ja hieman hengitysvaivojakin välillä, lisäksi joutuu ojentamaan itseään että olo olisi hyvä. Tämän vuoksi vaavin koko mietityttääkin, no onneksi terkkani osaa melko hyvin arvioida kokoa.

Muuten ei kuulu kummempia. Supistukset pysyy levolla kurissa, mutta olen saanut hieman liitoskipuja seurakseni. Varsinkin yöllä kylkeä kääntäessä ja ylösnoustessa kipu nivusissa on melkoinen. Närästystä edellisessä raskaudessa oli jonkin verran, mutta nyt ei juuri ollenkaan.

Viikonlopun suunnitelmia: mennään anoppilaan, kun mies oli lupautunut navettaan lomittamaan isäänsä. Lähdetään varmaan lauantaina puolilta päivin ja sunnuntaina kotiudutaan. La aamu ja Su ilta menee miehellä varmaan puunsuojaa rakentaessa. Pitäisi saada suoja leivinuunipuille. Minä varmaan maalailen aitaa tai jotain. Muutenkin meillä kesän aikana hirmuisesti maalaus-rakennus ym puuhaa, toivottavasti vain ei aika lopu kesken ;) Talvella sitten rempataan sisällä.

No nyt löpinät sikseen ja hommiin ;)

Oona 30+5 (lähtölaskenta alkanut 10...9...8...) [color=deeppink][size=5]♥

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=DarkBlue]

Pelottaa kyllä vähän kun alkaa olla viimeset lomapäivät...mulla alkaa maanantaina 2 viikon työssä käynti. Ei yhtään huvittais....nukun yöt niin huonosti että päivisin väsyttää. Ja liikkuminen ja käveleminen on niin hankalaa että ei yhtään kiinnostais töihin meno. Ja pahoinvointi vaivaa....

[B]Onko keijuissa muuten muita kellä vieläkin pahoinvointia? [B]Mulla taitaa loppua kohti vaan lisääntyä....mehujätskiä kuluu. Inhottavaa.

Mutta niin...en millään kehtais olla töistä poissa kun siellä muutenkin alimiehitys eikä minulle sijaista....huoh.

Kävin eilen taysin synnytysvastaanotossa. Katottiin vauvan sydänkäyrä ja ultrattiin, kun se oli yhden vuorokauden täysin liikkumatta. Minä tökin ja herättelin ja itkin ja yritin puhua sille että potkaise edes vähän, edes yhden kerran...mutta ei. Hikka sillä oli useampaan kertaan mutta sitä kun ei lasketa liikkeeksi. Olin tietenki tosi huolissani....mutta vauvalla oli kaikki ok. Ja siellä sairaalassa se innostuiki potkimaan niin että se sydänäänilaite vaan rätisi!!:)

Mutta se lääkäri ei sanonu mitään mistä tuollanen liikkumattomuus voi johtua....ehkä sille ei ole mitään muuta syytä kuin että perunalla oli lepopäivä....mies vitsaili että ehkä se vaan halusi tampereen reissun ja hese-ruokaa. Meidän tampereen matkoihin kun kuuluu perinteisesti sittarissa ja siinä vieressä olevassa hesburgerissa käynti:) No peruna sai hampurilaisensa ja tänä aamuna se on liikkunut ihan normaalisti.

Mutta oli hurja kokemus käydä elämäni ekaa kertaa siellä synnytysvastaanotossa. Tuli jotenki niin todelliseksi se että parin kuukauden päästä täällä ollaan taas ja sitten ihan tositoimissa!! Apua!!!!

Onko keijut käyny vielä marjametsässä? Me käytiin eilen hilloja poimimassa mutta ei saatu pakkaseen asti kun minä söin ne jo illalla:) Oli vielä aika paljon raakoja, mutta nyt viikonloppuna olis tarkotus mennä uudestaan. Mustikat ja puolukat taitaa jäädä miehen poimittaviksi....nyt jo tuntuu se kyykkiminen mahassa. Mutta en malta olla lähtemättä suolle:)

Kerttu rv 31+ [color=DarkOrange1][size=6]♥[/size]

Vierailija
24/43 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistu kattoo teletappeja ja näyttäis siltä että kohta nukahtaa tohon meijän sängylle. Taidan itsekkin sitten mennä pikku päikkäreille.

Meillä vaavi liikkuu masussa joka päivä ja tois paljon. Aamulla huolestuin kun ei ollut illan jälkeen liikkunut yhtään, mutta nyt käy taas kova vilske mahassa. Ja yleensä riehuu öisinkin kiitettävästi.

Eilennä oltiin tutustumassa kättärille. Ihan kivalta paikalta vaikutti, ei yhtään niin sairaalamainen kuin naikkari. Kätilö sanoi että heinä-elokuu (onneks la vasta elokuun lopussa ja menee varmaan melkein sen 2 viikkoa yliaikaiseks kuitenkin) on aika kiireistä aikaa niillä. Keskiviikkona oli kättärillä 2 otteeseen sulku. Saas nähdä pääseekö ite sinne sitten synnytymään kun vaavi päättää tulla.

Mulla on kans pahoinvointi palannut. Nytkin on todella todella huono olo. Ei yhtään kivaa.

Meille tuli eilennä toinen koiruus hoitoon. Meijän Vilin kasvattajien 6 vuotias staffi. Olipas operaatio yksin käyttää kaks koiraa ulkona, hommaa hankaloitti että poitsu oli mukana. Täällä siis menoa riittää. Mutta kaks koiraa ois oikein kiva niin niillä on toisillensa seuraa. Oon tässä pohtinut mattojen laittoa lattialle kun toi meijän oma 5kk.n ikäinen Vili alkaa jo olemaan sisäsiisti.

Taidan mennä poitsun viereen köllöttelemään.

Öttis, poitsu ja masuasukki rv34+2

Vierailija
25/43 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaita. Huomenna olisi jälleen yhdet häät " juhlittavana" , vaikka minusta ei oikein enää juhlijaksi ole. Supistuksia kun tulee harva se ilta aika reippaasti. Tukivyön pitäminen kaikkina muina ajankohtina paitsi yöllä on kyllä auttanut.

Kukahan oli, joka kyseli pahoinvoinnista? Mulle on tässä parin viime päivän aikana alkanut tulla sitä myös, etenkin aamiaisen jälkeen. Kun lepäilee hetken, olo menee pois. Taitaa kohtu jo painaa vatsalaukkuakin ja jos vauva sattuu potkaisemaan sinne päin, niin tokihan siinä saattaa huono olo tulla.

Täällä masussa riehutaan aina, kun makuulle itsensä asettaa. Mies yrittää kommunikoida Untamon kanssa, kun se " pönkää" kantapäätään vatsannahkaa kohti. Mies painaa sitten kantapäästä yrittäen saada vauvan potkaisemaan takaisin, mutta ei, Unski vain vetää jalkojaan kippuraan ja silloin kantapää katoaa vatsan uumeniin. Vauva tuntuu olevan joka toinen päivä oikealla kyljellä, joka toinen päivä vasemmalla kyljellä. Pää on ilmeisesti ollut alaspäin jo pitkälti ennen rv 30:a.

Nyt pitäisi kait mennä auttamaan miestä tiskihommissa. Täällä " mökkiasunnolla" kun ei ole konetta eikä edes juoksevaa vettä! Kaivosta pitää käsivinssillä vesi nostaa ja sitten lämmittää se padassa. Kunnon maalaiselämää!

T. Rizzu rv 32+6

Vierailija
26/43 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätti onnittelut Nirpukalle ja koko perheelle. Ihanaa varmasti, kun on jo oma pikku tuhisia tullut ihmettelemään maailman menoa:o)

Öttimöntiäinen. Osaisitko minua auttaa? Katoppakö... Olisin lisännyt tietoni tuonne Keijujen listalle missä on ne la yms, mutta en saanut niitä likkejä aukeamaan ja olen aivan tumpelo, kaikkeen atk-jutskiin liittyen. Olisin halunnut omat tietoni sinne lisätä... Meillähän on la 15.9 ja Oys:n olen menossa synnyttämään, tosin kun sektio tehdään niin tuskin ihan tuonne asti menee vauvan syntymä, mutta tuon la mukaan edetään:o)

Rizzu ja muut pahoinvoivat... Minullakin alkoi toissapäivänä " taas" pahoinvointi. Hetkittäin tulee tosi huono-olo sitten helpottaa hetkeksi. Pahoinvointi on ikäänkuin aaltomaista.

Ja tämä väsymys... Alkaa saamaan jo sellaiset mittasuhteet, että huh huh. Nukahtelen istualtaakin milloin mihinkin, vaikka kuinka yritän skarpata. Yöt nukun hyvin. Tai pitäähän sitä pissalle herätä, mutta ne välit saan nukuttua oikein hyvin. Äippäpolilta laittoivat jo lähetteen neurologille, että tutkivat siellä mistä tämä nukahtelu johtuu, kun ei enää ole " normaalia" . Hemoglobiini oli 107, mutta ei sekään yksin riitä syyksi.

Minullahan on lievä epilepsia, kohtauksia ei ole ollut vuosiin, mutta lääkitystä ei voida purkaa, koska oireet tulevat muuten takaisin. Parempi näin, että syön lääkettä ja kohtaukset pysyy pois. Ei rajoita arkea mitenkään. Ajokortit ja kaikki on, mutta luulen että siksi aika herkästi puuttuvat kaikkeen mikä vois viitata johonkin neurologiseen ongelmaan.

Onneksi vauvalla on kaikki hyvin, vaikka koko raskausajan olen joutunut lääkkeitä käyttämään. Onko Keijuissa muita, jotka sairastavat jotain, niin että on tarvinut lääkitystä raskauden ajan?

Apua, nyt kilahti ovikello, kirjoittelen kohta lisää:o)

Vierailija
27/43 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kun pääsin eilen sanomasta, että liikkeet tuntuvat pääosin napalinjan alapuolella, tuntui liikkeitä viime yönä ylempänä kuin koskaan. Vaavi oli ihan hurjana. Se heitti varmaan kuperkeikkaa! Ja jos en eilen asennosta tiennyt, tänään vielä vähemmän. Olisikohan tuo vaihtanut selän oikealle ja jalat vasemmalle - en tiedä. Mutta pahoinvoinnista voin sanoa, että ihan välillä oksettaa, kun pikkuinen möyrii niin mielettömästi ja omat sisuskalut saavat kyytiä.

Kertun kanssa jaan nuo tuntemukset, ettei voisi olla töistä poissa, kun ei ole sijaista ja on vajaamiehityskin. Silti en voi olla haikailematta, että jospa ei tarvitsisi enää mennä töihin. Tämän loppuviikon lepäilyn/saikun aikana olen huomannut, että ihan aihetta oli lepoon. Tänään ei ole enää alavatsaan sattunut, vaikka muuten onkin epämiellyttävä tunne alavatsalla. Ja ensimmäistä kertaa huomasin, että autossa istuminen oli erittäin epämiellyttävää. Tuli sellainen järjetön " pakko päästä pois" -olo ratin takana. No, maltoin kuitenkin ajaa kotiin. Mitenköhän töissä istumisen käy...

Tuon nukkumisen kanssa on täälläkin vähän niin ja näin. Paikat puutuu, kylkiasentoihin kyllästyy, nenäkin on tukossa (liekö heinänuhaa) ja uni on katkonaista. Heräilen ilman näkyvää syytä tai sitten se herättäjä on juuri tuo paikkojen puutuminen. Ja vielä on se seitsemän viikkoa tai enemmänkin jäljellä. Huoh!

fullmoon 32+4

Vierailija
28/43 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kirjoittelen, lähes päivittäin olen kuitenkin muiden keijujen vaiheista lueskellut.

[b]Masun muodosta:[/b] masu on melkoisen iso ja laskeutunut. Viikolla 27 masukki kääntyi pää alaspäin ja sen jälkeen tyytynyt muljauttelemaan peppua aina puolelta toisella. Nyt tuntuisi olevan peppu masun vasemmalla puolen, potkut tunnen oikealla. Pieni potkii aktiivisesti. :)

[b]Pahoinvoinnista:[/b] kuulun näihin " onnellisiin" joilla raskauspahoinvointi ollut rajua - tiputuskertoja kertynyt ja maksukattokin saatu jo rikki sairaalavisiiteillä - ja jatkuu edelleen. Alkuraskauden tyypillinen aamupahoinvointi on ihan joka aamuista, pitkin päivää myös oloilee. Paha elämä pysyy kurissa lääkityksellä, jota olen pikkuhiljaa loppua kohden yrittänyt vähentää. Makuuasento kyljellään myös tuo kuvotuksen tunteen, mistä johtuen...

[b]Nukkumisesta:[/b]...nukkumisesta ei tahdo tulla mitään. Olen valvonut aamuneljään vääntelehtien sängyssä ja alan suoraan sanottuna olla aikamoisen kypsä jo synnärille. ;) Muutamat viileät yöt ovat tuoneet hetken helpotuksen.

Huumorilla tästä raskaudesta on kyllä selvitty ja pitkällä pinnalla. Enpä ole päässyt raskauden hehkeyttä kokemaan enkä juurikaan nauttinut missään vaiheessa olotilastani (esikoinen tulossa). Mutta pitkään yritetty pienokainen on pitänyt silti mielen huonoina hetkinäkin suht. korkealla.

[b]Kivoja juttuja:[/b] Tänään anoppi löysi meille käytetyn valkoisen, massiivipuisen ja tukevan hoitopöydän! Olen aivan innoissani löydöstä, kaluste kotiutuu ensi viikolla. Pinnasänkykin on jo makuuhuoneessa, kokoamista vaille valmis. Turvakaukalo tilataan Hobby Hallista; Maxi Cosi, joka pärjännyt testeissä. Yhdistelmävaunut vielä ostamatta.

A-L Härkösen " Heikosti positiivinen" toi lohtua rankimpana aikana, raskaus voi olla ikäväkin kokemus eikä äitiyskään välttämättä heti tunnu omalta roolilta. Silti uskaltaa odottaa ilonpilkahduksiakin. Onko keijuilla suositella muita hyviä raskaus-, äitiys/isyys-aiheisia kirjoja? Keijo Leppäsen Isyystesti esim. on itselläni seuraavana lukulistalla.

Iloista oloa ja pirteää mieltä kaikille keijuille - kremppojenkin keskelle! Muutamia viikkoja ja ekat syyskuulaisetkin alkavat saada nyyttejä syliin. Niin ihanaa, että tämä hormonihiiri alkaa itkeä...parempi siis lopetella sepustus tällä erää. ;)

Orenji & pieni rv 30+4

Vierailija
29/43 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kittura saat tietosi sinne niin että vastaat vaan viestiin ja laitat tietosi. Päivitän ja lisään sitten tietosi sinne. Jos tää yhtään selvensi.

Taas sorruin kaupasta ostamaan suklaata, hyi mua. Kovasti oon yrittäny olla herkkuja ostamatta mutta aina sitä vaan sortuu.

Ulkona hieman sataa. Pitäis koirien kanssa kohta puoliin lähteä kävelylle. Hitaasti ankka kävelytyylillä vaan eteenpäin.

Supsituksia mulla tulee aina välillä. Eilennä aamulla supisteli tosi paljon ja tänään ei oo tullut pienintäkään supistusta. Ens lääkärissä 1.8 näkee sitten onko kohdunsuulle tapahtunut mitään.

Ens viikolla pitäis mun vanhempien mökille savonlinnan lähelle lähteä. On vaan aika tuskaa istua autossa kun kohtu painaa kylkiluihin ja keuhkoihin todella pahasti.

Nyt tuli vaan omaa napaa.

Öttis, poitsu ja masuasukki

Vierailija
30/43 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Nirpukalle ja nyytille[/b] hurjasti onnea! :)

Vierailija
31/43 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on taas ollut sellainen jakso etten ole lainkaan tänne ehtinyt kirjoittelemaan. Mutta ONNEA NIRPUKKA sinulle ja koko perheelle pienestä murusta. :)

Viimeksi kun kävin tänne turinoimassa, niin päätös ÄP:sta oli juuri tullut postista. Eikä siitä mennyt kuin viisi päivää niin laatikko oli itsessään jo postissa odottamassa. Samantien kirmasin sitä hakemaan ja olipa mukava penkoa taas laatikon sisältöä. :) Samana päivänä sain myös kaveriltani sellaisen ihanan samettisen pienen ulkohaalarin jota voi käyttää vauvalla syksyllä. Kaverini antoi mukaan myös joitakin muita heiltä pieneksi menneitä vaatteita, joten kyllä nyt on hipistelemistä. Eilen ostin vauvalle myös suloisen pipon jota alkuun voi käyttää. Kyllähän niitä muutama on jo esikoisen jäljiltä jemmassa mutta en vaan voinut vastusta... :)

Taidan olla ainoa kenellä vauva on masussa vielä pt:ssa. Maanantaina oli viimeksi neuvola ja terkkarin mukaan Masukki ei ole kääntynyt. Tai välillä hän oli jo rt:ssa mutta jokin aika sitten potkut alkoivat tuntua enemmän alamasuun ja etenkin virtsarakkoon. Terkkari antoi sitten kontrolliajan parin viikon päähän ja jos hänen mielestään ei sittenkään ole kääntynyt niin varataan ultra-aika lääkärille.

Alkuun otin kamalan stressin että no nyt se ei kyllä varmaan enää käänny mutta kotiin tultua katsoin esikoisen aikaista neuvolakorttia ja poitsukin oli kääntynyt vasta vkolla 34. Siinä mielessä en vielä stressaa asian suhteen ja kääntöyritykseen toki mennään jos siihen päädytään. Mutta toivotaan nyt että tämä kakkonenkin tulisi ihan luonnollista tietä masusta pois ja kääntyisi ihan itsekseen.

Kovasti vauva ainakin liikkuu päivittäin ja potkii tosiaan aika ilkeästi tuonne virtsiksen seudulle. Joka ilta olenkin harrastanut kääntymisen toivossa konttausasentoa, jos se auttaisi. :)

Muuten oma olo on tällä hetkellä hyvä. Töissä jaksan olla ihan hyvin, tosin auttaa ehkä asiaa että enää ei ole kuin kolme viikkoa ja sitten alkaa äippäloma. Melkein jo kamman avulla päiviä täällä lasken. ;) Vaivoja ei siis tällä hetkellä pahemmin ole, varsinkin kun nuo helteet hetkeksi helpottivat. Silloin kyllä turvotasta oli aikasta lailla.

Jees mutta nyt katsomaan vielä Sinkkujen uusintoja ja sitten unille. Huomenna mennään katsomaan kaverini parin viikon vanhaa tyttöä. :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

T: Anmari rv 30+6

Vierailija
32/43 |
21.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä kauhulla ajattelee, että jos oma masukki päättäisi jo nyt tulla maailmaan, kun on niin paljon vielä tekemättä...

Tässä on jo muutama päivä sitten karistettu mökin pölyt jaloista ja tultu takaisin kaupunkiin. Mökillä oli muuten ihanaa olla paitsi, että epätasainen maasto ei todellakaan ole suunniteltu raskaana olevalle ;) Supistuksia tuli aina kun ulkona vähän liikuskeli. Mökillemme ei tule tie perille, joten kävelymatkaa autopaikoille on reilu parisataa metriä, ja saman pituinen supistus oli päällä, kun lähdimme pois...

Ehkä äiti olisi jaksanut olla mökillä pidempäänkin, mutta neidille (1v8kk) se oli kyllä liian virikkeellistä. Ulkona piti olla melkein koko ajan, mikä sinänsä on hyvä juttu, mutta kun ei malttanut päikkäreitä ottaa ollenkaan. Yöunillekin kävi melkein kaksi tuntia normaalia myöhemmin. Kyllähän tuo nukkumattomuus sai meidät tulemaan suunniteltua aikaisemmin kaupunkiin takaisin. Olimme tehneet päivällä päätöksen, että päivällisen jälkeen lähdemme kotiin, mutta olisi pitänyt lähteä jo aiemmin, koska neiti nukahti ruoan äären. Löi vielä reppana päänsä lautasen reunaan :)))))) Eipä siinä auttanut kuin laittaa typsy hetkeksi sänkyyn ja sillä aikaa saimme loputkin tavarat pakattua.

Keskiviikkona kävimme Tampereella ja kyllä huomasi kuinka paljon mukavampi autossa on istua etupenkillä kuin takapenkillä. Piti paluumatkalla siirtyä hetkeksi viihdyttämään neitiä. Muutenkin oli koko päivän hieman outo olo; ei ruoka meinannut maistua millään ja kotiin kun päästiin heikotti tosi paljon ja päätinkin mennä jo ennen kymmentä nukkumaan. Yöllä sitä sitten piti kaydä oksentamassa, mutta se kyllä helpotti tilannetta. Eilen oli kuitenkin vielä heikko olo ja illalla oli vähän kuumettakin. Nyt alkaa olo olla ihan ok, vaikka tietystikin vielä heikko.

Neuvolassa käytiin eilen:

Painoa tullut lisää 250g/vko

Ei turvotusta

Verenpaine 117/67

Hb 122

Sf-mitta 29,5

Syke 140

Pissa puhdas lukuun ottamatta proteiineja, mitkä oli yhdellä plussalla.

Tästähän terkka sitten " riemastui" . Selitti ensin että tehdään näin ja sitten muuttikin että ei kuin näin. Varmaan vartti siinä vatvottiin näitä asioita ja lopuksi sain vielä kysyä, että miten tässä nyt sitten toimitaan. Sain sticksejä mukaani ja piti pe, la ja su kerran päivässä niillä testata. Jos tänä aamuna olisi vielä sama yksi plussa pitää soittaa neuvolaan. Aamullahan oli taas plussalla ja kun yritin soitta neuvolaan oli se varattu tai kukaan ei vastannut (minun piti soittaa johonkin muualle, kun oma terkkari ei ollut paikalla). Vihdoinkin yhdentoista maissa sain terkan kiinni ja hän sanoi, että oma terkkarini oli jo eilen laittanut minulle lähetteen labraan tarkempiin kokeisiin. Mietin, että mitä teen, koska minulle on ihan mahdotonta olla päivällä yli neljää tuntia pissaamatta. Olen yleensä mennyt heti aamulla labraan... Päätin soittaa äippäpolille, jossa oli aivan ihana kätilö. Selitti minulle, että unohdat nyt ne pissakokeet ja hoitelet itsesi kuntoon. Koska mitään muita raskaustoksemiaan viittavaa ei ollut, epäili että saattaisi johtua tästä vatsataudista. Käski lepäillä, juoda paljon vettä ja olla säntäilemättä mihinkään kokeisiin ;) Kyllä helpotti! Olen ennenkin ollut tyytymätön oman terkkarin touhuihin ja nyt taas tuli tällainen juttu. Aaaaarg, savu nousee korvista, kun ajatteleekin kaikkia hänen " tempauksiaan" .

Täällä joku kyseli jotain kirjoja liittyen raskauteen yms. Jos vaan huumori riittää kannattaa lukea Juha Vuorisen Raskausarpia. Hankin sen miehelleni esikkoa odottaessani ja jäinkin siihen itse koukkuun, nauraen monta iltaa vedet silmissä. Toinen samalta Vuoriselta on Vaippaihottuma, ei mielestäni ollut yhtä hauska kuin em. mutta ihan luettava.

Nyt täytyy lähteä nukkumaan, öitä!

Hi-5 32+2

Vierailija
33/43 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari pikaista kommenttia ja sitten huomenna lisää, mutta siltä varaltaa laitan parit kysymykset " muhimaan" jos olette minua paljon aamuvirkumpia... Elikkäpäs, meitä Keijuja taitaa olla täällä Oulun seudulakin ihan mukava määrä. Oisko teillä mitään mahdollisuutta ja mielenkiintoa, jos yritettäisiin tavata porukalla? Omat kokoontumis ajot jossain ruokapaikassa tms.

Minähä liityi remmiin vasta n.2kk sitten, niin en tiedä onko asiasta ollut jossain vaiheessa puhetta... Miltä kuulostas? Minä tosi mielelläni lähtisin jutteleen teidän kanssa kasvotusten:o)

Öttimöntiäinen... En edelleenkään saa niitä linkkejä auki, aina tulee se teksti " sivua ei voida näyttää ja blaa blaa blaa" , joten voisitko varata nyt IIIIISON rullan rautalankaa ja alkaa vääntämään siitä ja kertoa miten toimin? Tai voisitko tehdä jättiläis palveluksen ja viritellä tietoni sinne? Oisko se hankala homma. Yritän vielä päivällä uudestaan, jospa kolmaskerta toden sanois?:o)

Heippa vaan hei ja aamulla " nähdään"

Terkuin, Kittura

Vierailija
34/43 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vajaan kuukauden päästä ja ei kovin montaa tuttua siellä päin ole joten olis kyllä mukava tavata muitakin äitejä sieltä päin.

Jännittää jo synnytys tai ei itse synnytys vaan se missä sitä synnyttää kun muutosta 3 vk pitäis olla jo la ja sitä ennen pitäis kaikki ehtiä ja jaksaa laittaa. Myös uuteen sairaalaan jos ehtis käydä tutustumassa ennen h-hetkeä ettei ihan outo paikka ole sitten sinne mennä.

Vierailija
35/43 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites teidän muiden masukit? Kääntyilevätkö vai pysyvätkö samoin päin? Meidän vauva kun pysyy tiukasti selkä oikealla puolella, jalat vasemmalla. (ja siis pää alaspäin). Eipä kai sitä tilaakaan enää niin kovin ole kääntyillä ja mulla on vielä istukka vasemmalla sivulla, niin ehkä sillä puolen ei ole vaavin mielestä tilaa.

Sitä vaan alkaa miettiin kaikenlaista; kun viime kerralla oli napanuora keskivertoa pidempi ja solmussa, niin nyt oon miettinyt että on se liian lyhyt. Eipä ne ultrissa kyllä mitään oo sanonu, vaikka 4D:ssäkin vartavasten napanuoraa tutkittiin mahdollisuuksien mukaan.

Kaipa sitä vaan alkaa kaikkee hermoilee kun loppu lähestyy.

Muuten olo aikasta mainio. Lähes oireeton raskaus tämäkin, kuten edellisetkin. (alun lievän pahoinvoinnin jälkeen)

Toisinaan hirvittää kun ei vaavi vähään aikaan liiku, mutta kyllä se aina jonkin ajan päästä itsestään ilmottelee.

Mites teillä muilla joilla useampia raskauksia? kun musta tuntuu että esikoinen joka on tyttö, oli paljon aktiivisempi masussa, kuin viime kerran poika ja tämä nykyinen, mitä oletettavimmin poika. Pojat siis vaikuttaa huomattavasti rauhallisemmilta. Vai eikö sitä kaikkea enää uusissa raskauksissa huomaa, vai onko kaikki niin venyvää että tilaa on enenmmän eikä tarvi kokoajan itselleen tilaa raivata?

Ompas kiva kun vihdoin saadaan vähän vettä. On pitkästä aikaa mukavaa kun on pilvistä ja harmaata.

Taidan saada muutaman vapaapäivänkin, kun mies vihjasi vievänsä tytön tänäiltana mukanaan mummulaan ja minä menisisn vasta tiistai-iltana perässä. Oiskin kyllä ihanaa saada nukkua aamulla pitkään. Varsinkin nyt kun on viikkotolkulla ollut tytön kanssa kahden.

Jospas minäkin saisin vaikka raivattua johonkin tilaa vauvan vaatteille ja ehkä kaivettua niitä vähän esiinkin :) Kyllä mä jo eilen kaivoin viimekerran käyttämättömäksi jääneen äippäpakkauksen esiin ja hypistelin vaatteet läpi. (Silti päädyin nytkin pakkaukseen ja sitä odottelen saapuvaksi ensi viikolla.)

Näyttää olevan tauko sateessa, joten kai sitä täytyy lähtä koiraa ulos kuskaamaan. Menee muuten lenkit nykyään vauhdilla kun tyttö polkee ne pyörällä.

Päivänjatkoa Keijuille!!

kirsikka 31+2

Vierailija
36/43 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa tulee kirjoteltua tänne mutta joka päivä käyn lukemassa pinot. Kittura kyseli Oulun seudulla asuville kokoontumista, täällä ainaki olis yx joka olis kiinnostunut tulemaan.

-Annika82 rv 31+2

Vierailija
37/43 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuroin keittiön ja siivosin lasten huoneen ja nyt hiki valuu. Puuh. Tosi ihanaa nyppiä noita pikkulegoja konttaamalla, kun muuten tulee itkua, jos menee imuriin. Pitää vähentää vaatteita, aamulla laitoin aika liikaa päälle.

Mitähän te olitte puhelleet..

KIRJOISTA: A-L Härkösen kirjan minäkin oon lukenu. Jari Tervon Kallellaan kirjaa voin suositella :) Ihan hauska ja niin miehinen kerronta. Tuon Keijo Leppäsen kirjan voisin minäkin lukea.

VAUVAN ASENTO: Pää alaspäin ja veikkaisin, että ei enää käänny. Silloin rv 27+ oli ekan kerran rt:ssa. Suurinpiirtein samoihin aikoihin edellisetkin.. Tai jaahas, katsotaan, poika rt:ssa ekan kerran rv 32+5 ja tyttö rv 29+4. Liikkeet ovat aika " kaivelevia" tuolla alhaalla vasemmalla ja sitten neiti ojentelee koipiaan laajalla skaalalla ylävatsassa. Mutta pyllystä ei vielä selkoa saa, myöhemmin sitä sitten tod.näk. saa taputella kovastikin :)

Miekin olen kutakuinkin pyykännyt kaikki vauvan vaatteet tai siis kaikki 62cm ja alle. Kaverilta otin vain pieniä lainaan, muutaman 56cm ja ne on niin hassun pieniä. Silitin vaateläjää aikani, mut sit kyllästyin ja aattelin, että kyllä kelpaavat vaikken niitä silitäkään. Nimittäin laiskempaa silittäjää kuin minä ette ole koskaan ennen tienneet!

Eilen olin lasten kanssa päivän suvun mökillä ja kylläpä tympäisi. Ensin sai ajella sinne 70km ja sielläpä iski ihan törkeä väsymys. Ja eikun vaan painat lasten ja lähinnä tytön perässä ympäri lääniä, aurinko porottaa, paarmat puree eikä neiti viihtynyt mökissä yhtään. Äitihän miut sinne houkutteli: sai tuntemaan huonoa omaa tuntoa, kun en ole siellä käynyt kolmeen vuoteen.. Ja ulkohuussi, yäk.. Mitenköhän sitä ennen sieti noita mökkilomia? No kun ei ollut lapsia eikä rahaa käydä silloin tällöin jossain OMALLA mökkilomalla..

Maanantaina on neuvola ja oon taas kehitellyt itelleni kauhukuvia hurjasti kohonneesta painosta :( Hittolainen, pitäs muistaa lääkärin sanat, kun murehdin painoa joskus keväällä: " Voi kuule, asiat vois huonomminkin olla" . Kattelin HM:n uutta kuvastoa ja tuli mieleen, että kohtahan sitä saa hankkia jotain vaatetta, ilman et pitää miettiä, mahtuuko mahan kanssa. Siis vauvamahan, löllömaha onkin sit ihan erikseen ;) Pitäskö keksiä itellekin jotkut kotiutumisvaatteet??? Hih.

Päivänjatkoa! -piias- rv 32+5

MINJUSKA & ANMARI: Treffejä, treffejä???

Vierailija
38/43 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tosi väsy olo. Ei oikein jaksa tehdä mitään. Mies ja poitsu ja koirat makoilee vaan sängyllä. Mietin just saisko sitä potkittua itsensä uimassa käymään tänään.

Kittura haluatko tietosi siis siihen listaan missä la.t, synnärit ja esittelyt? Laita vaikka tietosi tähän niin siirrän ne sinne. Ei niitä itse siihen väreillä pysty lisäämään. Ne linkit mitkä siinä on niin toinen on sellaiselle kartalle ja toinen on yahoon keskustelu palstalle. Vai niihinkö halusit päästä? Ainakin minulla ne linkitkin aukeavat.

Yöllä sai muutamaan otteeseen juosta vessassa. Ihmeen hyvin oon saanut yöt vielä nukuttua. Poitsua odottessa valvoin usein öisin tosi myöhään ja heräilin keskellä yötä enkä enään unta saanut. No ehkäpä viimisinä viikkoina sitten en saa enää kunnolla nukutuksi.

meillä vauva kääntyilee masussa vielä aika paljon. Aika usein on pääalas päin mutta välillä on vieläkin poikittain. Enään ei sentään ole ollut jalat alas päin.

Nyt meen siivoamaan. Jos vaikka jotain järkevää saisin tehtyä. Muuten menee koko päivä makoiluksi.

Öttis, Poitsu ja masuasukki rv34+3

Vierailija
39/43 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hikeä puskee täälläkin, samoissa touhuissa näemmä PIIAS:n kanssa, pöykkimässä pientä roinaa lattioilta että sais imuroitua. Ei tunnu enää kovin hyvältä nuo kyykkimiset.

ASENTO: luulen että nyt ollaan pää alaspäin. Tiistaina neuvolassa varmaan taas varmistuu.

KIRSIKKA: miusta ainakin tuntuun etten ole tähän kolmanteen raskauteen ennättäny paneutua ihan niin tunnollisesti ja täysisllä kuin esim. ekaan. Tai edes tokaan. Jotenki sitä vaistomaisesti rekisteröi vauvan liikkeitä, mutta välillä huomaan ihan säikähtäväni että herra jestas mikäs se oli, ai niin vauvahan se...Että ilmanko lähestyvä synnytys ja vauvaelämä tuntuu hieman utopistiselta. Toisaalta tuntuu että sillon kun joudan masua silittelemään ja keskittymään, rakastan tulokasta ihan yhtälailla kuin edellisiäkin, vaikken ole täysin pystynytkään hänen odotukseensa keskittymään. Ja odotan rakastuvani taas päätä pahkaa laitoksella :)Mula oli pojalla tosi lyhyt napanuora( niukasti mahtu ulos), joten kieltämättä ajatteluttaa, etenkin kun olen viimeks käyny ultrassa 20vkolla. odotan kovasti 37vkon ultraa.

LIIKKEET:mulla on sellanen muistikuva, että esikoistyttö olis ollu sellanen möyryäjä ja poika taas potkiskelija, tämä on taas möyryäjä, napa on ratketa kun punkee itteensä puolelta toiselle. Ja koko maha heiluu kun potkasee. Mutta poika tuntu rauhallisemmalta masussa vaikka potkiskelikin. Se vaan taitaa olla kääntäen verrannollinen kohdun jälkeiseen elämään, tyttö on melko rauhallinen ollu ikänsä ja poika taas oikee menopeli: aina juoksemassa, potkimassa palloa, pelaamassa mailalla, kiipeämässä, pomppimassa...Nytkin tekee nojatuolilta takaperin kuperkeikkaa lattialle.

Täällä viettelen uistelulesken elämää, mies lähti Koitereelle uistelukisoihin. On yökisa joten tapaamme vasta huomenna. (Ja viime yönkin oli kahteen saakka kalassa, alkaa olla välillä aika yksinhuoltajaolo *marmattaa*). Muutenhan tää menis, mutta veivät rontit multa auton joten olen jumissa kotosalla :( TYYLIKKÄÄN TYLSÄÄ sanos serkkutyttö 12v.

PIIAS: ehdottomasti treffit!!! MISSÄ? Lasten kera? Mitä tehtäs? Harmittaa vieläkin kun en ekoille treffeille päässy. Mulla ois tietysti ens viikolla vielä mieskin lomalla joten pääsisin päivälläkin ilman kakaroita. Seuraavalla viikolla mies menee töihin, lapset molemmat kotona. Mutta mulle sopis vaikka alstenkin kera esim. jossakin Mukulakadulla? Ja jätskit päälle? Mietitään!!

Minjuska (jota hämmästyttää ajatus että 7 vkoa laskettuun...huhhuh)

Vierailija
40/43 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole varmaa havaintoa vauvan asennosta muuta kun että eilen se taas vaihtui tai sitten jäi pelkäksi yritykseksi. Muutama viikko sitten oli lääkärin mukaan pää alaspäin, mutta nyt on jo 2 päivänä nujunnut niin paljon, että luulen vauvan kääntyilleen ihan kunnolla - mihin asentoon lie päätynyt... En saa mahan päältä itse oikein selkoa miten päin se siellä napottaa. Ensi viikolla olisi taas neuvola, jospa saisivat siellä sitten selville miten päin masussa oikein asutaan.

Tänään tuntui ekaa kertaa kipua reisissä ulkosyrjillä, mistäköhän sekin johtuu. Selkä on ollut eri päivinä ja vuorokaudenaikoina kipeä eri kohdista, pitäisi vaan vaihdella asentoja. Pystyn nukkumaan vain oikealla kyljellä ja aamuyöllä heräänkin puutuneena enkä saa normaalimittaisia yöunia enää. Ei muuta kuin korjaamaan tilannetta päikkäreillä iltapäivällä :) Silti en kamalasti jaksa valittaa, kun olen täältä lukenut ja itse nähnyt millaista raskaus voi pahimmillaan olla.

Koti on siivottu ja mies tuo kohta jotain pikaruokaa kaupasta - sitten viikonlopun vapaa-ajan viettoon!