Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen mieheni mielestä loinen :( Itkettää

Vierailija
29.11.2013 |

"Sulla ei ole selvästi mitään mielenkiintoa mennä töihin. Tekisit sitä vain rahan vuoksi. Tuollaiset ihmiset kyllä keksivät pian keinon lopettaa työnteon ja jäädä kotiin. Toiset vaan on loisia jotka etsivät jonkun lämpimän paikan, vaikka toisen palleista, ja jäävät siihen loppuiäkseen roikkumaan taakaksi."

Sanoin, että kyllä mä olen menossa töihin kun lapset ovat isompia. Sanoin, että tuntuu pahalta kun hän pitää minua loisena. Kasvatan kolmea yhteistä lastamme kotona ja olen mielestäni vielä hyvä ja sydämellinen äiti. En ole itkenyt aikoihin näin paljon. On tosi loukattu olo. Mies sanoi että ei hän minua suoraan loiseksi kutsunut. Täysin tunteettomasti, kovalla ja jäykällä äänellä. Minä itken tänään itseni uneen :(

Kommentit (220)

Vierailija
21/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapsia ja kuinka kauan olet ollut kotiäitinä? Tosi ilkeästi sanotti, mutta toisaalta ymmärettävää. Työssäkäyntikin on rankkaa ja silloin voi tuntua että töinen vaan "loisii" kotona ja toinen hankkii leivän pöytään.

Miehet ei osaa vaan ajatella lasten kannalta noita juttuja.

Vierailija
22/220 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 00:39"]

Miksi Suomessa ei nahda etta lasten hoitaminen kotona on aidin tyo? Asun ulkomailla ja meilla on yksi lapsi. Mies olisi pitanyt outona jos olisin mennyt toihin pian lapsen synnyttya. Ja edelleen kun lapsi on 11v olen tyossa klo 10-15. Suomalaisten lahsten laitoshoidosta ja 'isien' valinpitamattomyydesta ja rahanahneudesta johtuvat monet suomilasten ongelmat!!

[/quote]

Samaa mieltä, mutta ei sitä suomalaisille kannata selittää. Ei ne ymmärrä.

t. toinen ulkomailla asuva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 00:14"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 00:09"]

Kun kotiäitiys on työtä.

[/quote]

Eikä ole, vaan naisten harrastustoimintaa.

[/quote]

Niin ja mites ne äidit, jotka tekevät normaalia työtä ja lisäksi hoitavat lapset, ovatko he niinkuin tuplatyössä? Vai miksi ihmeessä tuon kotiäitiyden (valinta) työominaisuutta korostetaan (siis kotiäidit). 1´000 000 kertaa enemmänhän tekevät ne, jotka pitävä kotipaletin kasassa, vaikka tekevät OIKEAAKIN palkkatyötä, josta kuuluukin maksaa palkkaa (toisin kuin pelkästä lasten hoitamisesta)...

Vierailija
24/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat vielä alle kouluikäisiä mutta vanhin menee syksyllä kouluun. Kiitos teille kommenteista! Hän lisäsi "Tiedän ettet makaa koko päivää telkkarin edessä mutta muut naiset tekevät neljä kertaa enemmän. Hoitavat kodin, lapset ja käyvät töissä. Ja nauttivat työstään ja haluavat toteuttaa itseään. Toiset vain loisivat koko elämänsä." :(

Vierailija
25/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi jumalauta! Nyt ainakin lopetat sen vollottamisen ja pistät ukolles luun kurkkuun seuraavalla kerralla. Sanot, että jääköön herra kotiin lasten kanssa, niin sä painut töihin ilomielin tms. Mitä sä nyt siellä pillität? Onko ihme, että sanoo tommosia, kun tietää et saa niillä sut itkemään. Ryhdistäydy hyvänen aika, aikuinen ihminen. Miehes on muuten mulkku sika!

Vierailija
26/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 00:24"]

Lapset ovat vielä alle kouluikäisiä mutta vanhin menee syksyllä kouluun. Kiitos teille kommenteista! Hän lisäsi "Tiedän ettet makaa koko päivää telkkarin edessä mutta muut naiset tekevät neljä kertaa enemmän. Hoitavat kodin, lapset ja käyvät töissä. Ja nauttivat työstään ja haluavat toteuttaa itseään. Toiset vain loisivat koko elämänsä." :(

[/quote]

Miehesi ei taida tajuta, että jos nainenkin käy töissä, miehen on hoidettava kodista ja lapsista puolet. Ja miten häneltä on pois se, että sinä et "toteuta itseäsi"? Vai onko se kiertoilmaisu nousujohteiselle uralle?

Vierailija
27/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 00:21"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 00:14"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 00:09"]

Kun kotiäitiys on työtä.

[/quote]

Eikä ole, vaan naisten harrastustoimintaa.

[/quote]

Niin ja mites ne äidit, jotka tekevät normaalia työtä ja lisäksi hoitavat lapset, ovatko he niinkuin tuplatyössä? Vai miksi ihmeessä tuon kotiäitiyden (valinta) työominaisuutta korostetaan (siis kotiäidit). 1´000 000 kertaa enemmänhän tekevät ne, jotka pitävä kotipaletin kasassa, vaikka tekevät OIKEAAKIN palkkatyötä, josta kuuluukin maksaa palkkaa (toisin kuin pelkästä lasten hoitamisesta)...

[/quote]

Se on osa naisen biologiaa. Luonnossakin emot hoitavat poikaset.

Vierailija
28/220 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä sopii sulle, ei sovi mulle. se mikä on sun totuus ei ole mun totuus,

Tosi hyvää ja monipuolista keskustelua yleisesti ottaen aiheesta tässä, mutta ap:n jutustahan me ei oikeasti voida sanoa mitään. Tietomme ovat minimaaliset ja kuten ap ei halua muuta kertoa emme itse suoraan asiaan voi antaa mitään ohjetta. Ajattelemisen aihetta kuitenkin...

Vierailija
29/220 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nr 100 jatkaa. Mistä nämä "rusinat pullasta" -kommentit kumpuavat. Siis kotiäidit ottavat teidän mielestänne ne rusinat vai ketkä?

Mielestäni (ja miehenikin mielestä!) mieheni saa nimenomaan rusinat pullasta. Hän käy töissä. Tekee paljon töitä koska haluaa edetä urallaan (ja tällä tarkoitan ihan oikeaa uraa..). Hän EI jättäisi neljää lastaan kenenkään vieraan hoiviin useimmiksi tunneiksi (siis tämä lause kertoo sen, että hän ei ole suomalainen emmekä asu Suomessa!). Hän haluaa (ja minäkin haluan), että yksi vanhemmista on lasten kanssa kotona, vaikka he kyllä ovat aamupäivisin leikkikoulussa tai jo alakoulussakin. 

Hän saa he hemmetin rusinat pullasta; saa uran ja täyden tuen siihen kotoa (=minä hoidat lapset ja perheen asiat). Tiedän, että katuisin myöhemmin, jos en näin tekisi. En ole katkera, sillä tiedän, mitä teen nuorimman mentyä kouluun (=aloitan osapäivätyöt omalla alallani).

Miehelleni on valtavan tärkeää, että lapsillamme on turvallinen koti, jossa on oma äiti mahdollisimman paljon läsnä. Rahat ovat itsestään selvästi yhteisiä. Ei mieheni sellaista summaa pystyisi ilman minua ansaitsemaan. Mies sanoi kerran, että hänellä on huono omatunto siitä, että "elelee minun siivelläni" - ja tarkoitti ihan jotain muuta kuin rahaa.

Ap:lle pahoittelut miehesi käytöksestä.

Vierailija
30/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo nyt akka pää pois perseestä ja pistät kovan kovaa vastaan. Ei ihme, että on tuommonen, kun vaikutat (sori nyt vaan) reppanalta. Missä itsekunnioitus? Oot vahva, hieno ja hyvä äiti ja nainen. Eläkä suostukaan uskomaan mitään muuta!

Vierailija
31/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Suomessa ei nahda etta lasten hoitaminen kotona on aidin tyo? Asun ulkomailla ja meilla on yksi lapsi. Mies olisi pitanyt outona jos olisin mennyt toihin pian lapsen synnyttya. Ja edelleen kun lapsi on 11v olen tyossa klo 10-15. Suomalaisten lahsten laitoshoidosta ja 'isien' valinpitamattomyydesta ja rahanahneudesta johtuvat monet suomilasten ongelmat!!

Vierailija
32/220 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan satalkkosta, näin myös meillä mentiin, minä hoidin kodin ja lapset mies sai rauhassa luoda uraa ja tekikin pitkää päivää. Tein sen tosi mielelläni eikä kuprmitettu hoitopalveluja, ainoastaan srk kerhoa muutama kerta viikossa. Kun lapset menivät kouluun siirryi osa-aika työhön ja hyvin sujui. Ei tarvinnut lasten lähteä yksin kouluun eikä palata tyhjään kotiin. Olen nauttinut ja luullakseni koko perhe mutta tämä oli meidän yhteinen sopimus ja hyvä niin, molemmmat on arvostaneet toisen työtä. Puhuimme asiat selväksi jo naimisiin mennessämme, lapsia ei hankita toisten hoidettavaksi vaan heidät hoidetaan kotona. Mikä muka olisi hienompaa työtä, ei mikään!

Vierailija
33/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei, vaan feminismistä. Miksi miesten pitäisi rahoittaa ja elättää näitä rusinat pullasta poimijoita? Jos nainen vaatii mieheltä muslimimiehen velvollisuuksia (naisen elatus), silloin on vastavuoroisesti hyväksyttävä miehelle muslimimiehen oikeudet eli mies on perheen pää ja määrää kaikesta. Näin kärjistäen.

Vierailija
34/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kahden lapsen isä ja ollut vastikään kotona puoli vuotta hoitamassa. Lapset olivat aloittaessani 1,5 v ja 3 kk. Miehet luulevat joskus tekevänsä urotekoja pelkästään käymällä töissä. Lasten hoitaminen aamusta iltaan on voi olla henkisesti tosi haastavaa. Kerro miehellesi terveiset että lastenhoito on vähintään yhtä arvokasta työtä kuin mikä tahansa muukin. On täysin eri asia hoitaa lapsia pelkät illat kuin aamut, päivät, illat ja yöt...

Vierailija
35/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No mutta noinhan se on. Harva montaa vuotta kotona on. Oletko ollut lasten välissä yhtään töissä? Jos olet ollut 7 vuotta jo kotona, niin se on todella pitkä aika. Suuri osa ihmisistä tosiaan kaipaa elämäänsä muutakin seitsemässä vuodessa. On terveellistä ja hyväksi, että sinullakin olisi työ ja sitä kautta aikuiskontaktia päivät. Lapsille päivähoito on vallan mainio ympäristö. En usko, että kukaan teidän perheessä hyötyy ylenopalttisesta kotiin lukittautumisesta. Ihmiset kaipaavat luontaisesti toisia ihmisiä, omankin perheen ulkopuolelta. Perhekerho muutaman kerran viikossa ei ihan aja sitä asiaa.

Vierailija
36/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä käyn töissä, hoidan lapsia (vuorotyö) eivät ole olleet siis päiväkodissa, harrastan omia juttuja ja hoidan kotia. Minulta se käy kyllä, mutta ymmärrän toki sua ja ymmärrän miestäsikin..

Vierailija
37/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 00:50"]

[/quote]

Ei, vaan feminismistä. Miksi miesten pitäisi rahoittaa ja elättää näitä rusinat pullasta poimijoita? Jos nainen vaatii mieheltä muslimimiehen velvollisuuksia (naisen elatus), silloin on vastavuoroisesti hyväksyttävä miehelle muslimimiehen oikeudet eli mies on perheen pää ja määrää kaikesta. Näin kärjistäen.

[/quote]

Tässä maassa ei taideta enää käsittää sanaa "perhe". Se on yksi yksikkö eikä monta samassa.

Perheessä aikuiset vetävät samaa köyttä, eivätkä ole erillään. Perheessä ei edes mietitä, onko toinen "loinen" vai ei.

Vierailija
38/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta pointti ei ole ap:n ja hänen miehensä elämäntilanne, vaan se, miten rumasti mies puhuu vaimolleen ja lastensa äidille. Voin tavallaan ymmärtää, että voi alkaa ottaa päähän toimia perheen ainoana elättäjänä, ja voihan sitä toivoa että puoliso haluaisi olla muutakin kuin äiti ja laajentaa elämänpiiriään. Mutta ei toinen ihminen sillä muutu, että alkaa haukkua loiseksi! Parisuhteessa pitäisi osata ja jaksaa tuoda asioita rakentavasti toisen tietoon.

Vierailija
39/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 00:56"]

[/quote]

No mutta noinhan se on. Harva montaa vuotta kotona on. Oletko ollut lasten välissä yhtään töissä? Jos olet ollut 7 vuotta jo kotona, niin se on todella pitkä aika. Suuri osa ihmisistä tosiaan kaipaa elämäänsä muutakin seitsemässä vuodessa. On terveellistä ja hyväksi, että sinullakin olisi työ ja sitä kautta aikuiskontaktia päivät. Lapsille päivähoito on vallan mainio ympäristö. En usko, että kukaan teidän perheessä hyötyy ylenopalttisesta kotiin lukittautumisesta. Ihmiset kaipaavat luontaisesti toisia ihmisiä, omankin perheen ulkopuolelta. Perhekerho muutaman kerran viikossa ei ihan aja sitä asiaa.

[/quote]

Ja oikeastiko luulet, ettei kotona olevalla ole muuta kuin perhekerho? :D :D

Jooh, nyt alkaa menemään jo hulluuden puolelle.

Vierailija
40/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Oletteko keskutelleet siitä, milloin mahdollisesti palaat töihin - tai onko sinulla työpaikkaa odottamassa? 

Jos sulla ei ole tiedossa kumpaakaan -aikaa tai työpaikkaa - niin ymmärrän miehesi harmituksen. Kertoo jotain asenteestasi.