Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen mieheni mielestä loinen :( Itkettää

Vierailija
29.11.2013 |

"Sulla ei ole selvästi mitään mielenkiintoa mennä töihin. Tekisit sitä vain rahan vuoksi. Tuollaiset ihmiset kyllä keksivät pian keinon lopettaa työnteon ja jäädä kotiin. Toiset vaan on loisia jotka etsivät jonkun lämpimän paikan, vaikka toisen palleista, ja jäävät siihen loppuiäkseen roikkumaan taakaksi."

Sanoin, että kyllä mä olen menossa töihin kun lapset ovat isompia. Sanoin, että tuntuu pahalta kun hän pitää minua loisena. Kasvatan kolmea yhteistä lastamme kotona ja olen mielestäni vielä hyvä ja sydämellinen äiti. En ole itkenyt aikoihin näin paljon. On tosi loukattu olo. Mies sanoi että ei hän minua suoraan loiseksi kutsunut. Täysin tunteettomasti, kovalla ja jäykällä äänellä. Minä itken tänään itseni uneen :(

Kommentit (220)

Vierailija
41/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 00:51"]

Olen kahden lapsen isä ja ollut vastikään kotona puoli vuotta hoitamassa. Lapset olivat aloittaessani 1,5 v ja 3 kk. Miehet luulevat joskus tekevänsä urotekoja pelkästään käymällä töissä. Lasten hoitaminen aamusta iltaan on voi olla henkisesti tosi haastavaa. Kerro miehellesi terveiset että lastenhoito on vähintään yhtä arvokasta työtä kuin mikä tahansa muukin. On täysin eri asia hoitaa lapsia pelkät illat kuin aamut, päivät, illat ja yöt...

[/quote]

Siis OMAA lastaan? Mitä haastavaa siinä on? Leikit, syötät, riisut, puet, peset, panet nukkumaan. Vieraan hoito toki käy työstä, muttei sekään mitään yliopistokoulutusta vaadi kuten nykyään Suomessa (yksi suurimpia käsittämättämyyksiä). Kohta täällä varmaan aletaan kouluttaa eläimiäkin, kun kukkahattutädit saavat päähänsä, etteivät ne osaa luonnostaan huolehtia poikasistaan.

Vierailija
42/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo tosi ilkeästi sanottu, mutta toisaalta olet kyllä ollut kotona jo kauan. Muuten kyllä pidän kotiäitiyttä työnä, koska maksetaanhan siitä lasten hoidosta niille päiväkodin työntekijöillekin, mutta voi olla vaikeaa palata oikeaan työelämään noin pitkän ajan jälkeen. Ja pakkohan se jossain vaiheessa on, kun ei ne lapset ikuisesti pysy lapsina. Ehkä miehesi haluaa herätellä sinua tuohon todellisuuteen. Tosin tökeröllä tavalla. Ja toivottavasti hän tajuaa, että hänen hommansa lisääntyvät, kunhan sinäkin menet töihin. Ei hän voi olettaa, että hoidat lapset ja kodin kokonaan yksin vielä töissä ollessasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas mikä pölkkypää! Ei arvosta eikä kunnioita lastensa äitiä vaan vertailee muihin naisiin ja vielä möläyttää ajatuksensa ääneen. Voin kuvitella että kun itse menet töihin niin varmaan odottaa sinun tekevän yhä kaikki kotihommatkin ja jakelee ohjeita miten täydellinen nainen kaikesta selviytyy. Tai sitten miehellä on jo joku toinen kiikarissa.... Voimia sinulle ja paljon, miehesi osaa varmasti lannistaa ja mitätöidä mutta yritä löytää se itsekunnioitus kaikesta huolimatta! 

Vierailija
44/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 23:52"]

"Sulla ei ole selvästi mitään mielenkiintoa mennä töihin. Tekisit sitä vain rahan vuoksi. Tuollaiset ihmiset kyllä keksivät pian keinon lopettaa työnteon ja jäädä kotiin. Toiset vaan on loisia jotka etsivät jonkun lämpimän paikan, vaikka toisen palleista, ja jäävät siihen loppuiäkseen roikkumaan taakaksi."

Öh, minkä muun vuoksi töitä tehdään kuin rahan? En minä ainakaan käy töissä minkään muun takia.

Joka tapauksessa, miehesi on törppö.

[/quote]

Minä kyllä käyn töissä myös siksi, että tykkään työni asettamista haasteista...

Vierailija
45/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, minkä muun vuoksi töitä tehdään kuin rahan? En minä ainakaan käy töissä minkään muun takia.

[/quote]

No vaikkapa siksi, että siellä on KIVAa? Mukavat työkaverit, riittävästi muttei liian kuormittavasti tekemistä ja aivojumppaa jne. jne ja siitä saa vielä muodollisen korvauksen palkan muodossa...

Kannattaa  harkita alan ja/tai työpaikan vaihtoa, jos työnteko kiinnostaa ainoastaan rahan vuoksi. 

Jos ap on sitä osastoa, että on sovittu etukäteen YHDESSÄ hänen olevan tietty aika suurinpiirtein kotona ja sitten palaavan töijhin, niin miehen kommentti on täysin asiaton.

Jos ap on sitä osastoa että ei ole oikein koulutusta tai se vaiheessa eikä hänellä ole MINKÄÄNLAISTA suunnitelmaa koulutuksen tai työhönpaluun osalta, niin miehen kommentti oli täysin oikeutettu - tosin rumasti muotoiltu. 

Koska faktahan tosiaan on se, että hitsin monet mammat sekä käyvät töissä ja tuovat tilipussin yhteiseen kassaan että klaaravat niistä kotihommista. Ja että on naisia, joita kiinnostaa myös kodin ulkopuoleinen elämä. 

Vanhin meni nyt ekalle? Ja olet siitä saakka ollut kotona? Jos olisin miehesi, niin kyllä muakin alkaisi nyppiä jos tuossa vaiheessa ei ole havattavissa edes minkäänsuuntaista kiinnostusta työelämää kohtaan... 

Vierailija
46/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus joskus satuttaa.

Vierailija
47/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas rumasti sanottu! Älä itke, ei se kannata. Taidat olla itsekin väsynyt. Niin varmaan miehesikin, arki kun ei ole pelkkää aurinkoa.

Älä anna puhua itsellesi noin! Asioista voi toki keskustella, ja nimenomaan keskustella. Puhutaan toiveista, haluista, perheen budjetista. 

Jos olisi mun poikani niin antaisin kyllä korvallisen.

Vierailija
48/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen on nuorin lapsi? Onko miehesi ollut aloitteellinen kotihoitomuodon valinnassa vai peesannut sinua?

Vierailija
49/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kaikki nämä asuvat väärällä aikakaudella, jotka ajattelevat että on miehen tehtävä elättää ja naisen tehtävä hoitaa lapsia.. Miksi ei AP:n mies voi vaikka hoitaa välillä niitä lapsia. Sano AP miehellesi että jää vaikka virkavapaalle ja sinä voit sitten mennä vuorostasi töihin.

Elatus ja perheenhoitovelvollisuudet tasan, niin sujuu arki ja parisuhdekin paremmin. Meillä jopa sen ansiosta sujuu taloudellisesti paremmin kuin suurimmalla osalla, kun kumpikaan ei ole jäämässä palkkakuoppaan vaan voi edetä edes tasaisesti uralla (ei ehkä nousukiitoa, mutta kuitenkin)

Vierailija
50/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 01:57"]

"Sulla ei ole selvästi mitään mielenkiintoa mennä töihin. Tekisit sitä vain rahan vuoksi. Tuollaiset ihmiset kyllä keksivät pian keinon lopettaa työnteon ja jäädä kotiin. Toiset vaan on loisia jotka etsivät jonkun lämpimän paikan, vaikka toisen palleista, ja jäävät siihen loppuiäkseen roikkumaan taakaksi."

Joka tapauksessa, miehesi on törppö.

[/quote]

Minä kyllä käyn töissä myös siksi, että tykkään työni asettamista haasteista...

[/quote]

Taidat olla ihan vitun tyhmä. Kuule ne "haasteet" ovat vain keksittyä huttua jotta kaltaisistasi orjamielisistä ihmisistä saataisiin puristettua max. tuotos.

Vierailija
51/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 02:26"]

[/quote]

No vaikkapa siksi, että siellä on KIVAa? Mukavat työkaverit, riittävästi muttei liian kuormittavasti tekemistä ja aivojumppaa jne. jne ja siitä saa vielä muodollisen korvauksen palkan muodossa...

Kannattaa  harkita alan ja/tai työpaikan vaihtoa, jos työnteko kiinnostaa ainoastaan rahan vuoksi. 

Jos ap on sitä osastoa, että on sovittu etukäteen YHDESSÄ hänen olevan tietty aika suurinpiirtein kotona ja sitten palaavan töijhin, niin miehen kommentti on täysin asiaton.

Jos ap on sitä osastoa että ei ole oikein koulutusta tai se vaiheessa eikä hänellä ole MINKÄÄNLAISTA suunnitelmaa koulutuksen tai työhönpaluun osalta, niin miehen kommentti oli täysin oikeutettu - tosin rumasti muotoiltu. 

Koska faktahan tosiaan on se, että hitsin monet mammat sekä käyvät töissä ja tuovat tilipussin yhteiseen kassaan että klaaravat niistä kotihommista. Ja että on naisia, joita kiinnostaa myös kodin ulkopuoleinen elämä. 

Vanhin meni nyt ekalle? Ja olet siitä saakka ollut kotona? Jos olisin miehesi, niin kyllä muakin alkaisi nyppiä jos tuossa vaiheessa ei ole havattavissa edes minkäänsuuntaista kiinnostusta työelämää kohtaan... 

[/quote]

Jos töissä on kivaa niin kannattaa mennä lääkäriin ASAP.

Vierailija
52/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinun kotiäitiytesi ollut yhteinen päätös? Jos on, niin turhaa mies valittaa ja haukkuu sinua. Ja oletan, että kyseessä on ollut yhteinen päätös, tuskin kukaan vastentahtoisesti elättäisi 7 vuotta perhettään ainoana palkansaajana, jos ei haluaisi. Jos haluaa muutosta nykyiseen tilanteeseen, niin asian voi ottaa asiallisesti puheeksi.

Vierailija
53/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt hiukan haisee siinä, että lieenkö ap liioitellut keskustelua. Tunnen ihmisiä, joilla on tapana hysterisoitua, kun niitä tökkää "arkaan paikkaan" ja sitten paisutellaan jotain ihan ihmeellistä toisen sanomaksi. Oikein tulkitaan väärin, poimitaan puhetta sana sieltä ja täältä + lisätään ilmaisuja. Niin saadaankin loukkaantua sille puhujalle ja vältetään itse siitä asiasta puhuminen.

Ap, palaa siihen itse asiaan! Nyt viet huomion muualle tällä. On muuten aika tyypillistä ihmisille, jotka esimerkiksi välttelee töitä olla hirveen loukkantuneita jostain, jos asian ottaa puheeksi ja alkaa veivaamaan jotain toissijaista toisen sanavalinnoissa, ettei vaan tarvi kohdata sitä asiaa.

Jos vanhin lapsi on jo koulussa, niin eiköhän sun olisi aikakin mennä töihin. Vai oletko vaan päättänyt itseksesi, että sinä istut kotona, mies tekee töitä ja sulle ei saa edes puhua työstä tai nousee perhehelvetti? Eikö se ole jonkinlaista huijaamista sekin? Harhaanjohtaa toinen sellaiseen tilanteeseen, että elämä on niukkaa, koska toinen aikuinen ihminen ei suostu töihin ja sitten on ne lapset siinä vielä.

Vierailija
54/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen lisää vielä siihen, että oikeasti me ei tiedetä, kuinka paljon ap:n mies on yrittänyt puhua asiasta, mutta toinen vaan pakoilee. Mun veljen vaimo kuuluu näihin, ettei veli enää keksi edes sanamuotoa, miten ottaa puheeksi töihin hakeutuminen. Se suuttuu aina, vaikka kuinka nätisti ottaa asian puheeksi. Veli on aika rikki asian kanssa. Kun menivät yhteen, niin vaimon piti mennä töihin, mutta opinnot oli vielä hiukan kesken. Sitten teki lapset ja yksipuolisesti päätti olla kotiäitinä. No, ei siitä kukaan vielä paheksunut, mutta kun toinen verhoutuu vaan äitiyden taakse ja pienikin keskustelunavaus aiheuttaa heti riidan, koska mikään sanamuoto ei ole tarpeeksi hienotunteinen. Lopputuloksena tulee hirveä riitä, koska aina onnistuu suuttumaan. Ja tunnen veljeni. Tosi kiltti mies ja oikein miettii etukäteen asian, ettei toinen suuttuisi. Suuttuu kuitenkin, koska nos. Minusta vaimo on huijari. Hän antoi ymmärtää jotain, mitä ei sitten olekaan. Eikä todellakaan ole ainoa nainen tuttavapiirissä, joka on samanlainen. Minä tulkitsen tuollaisen suuttumisen manipulointina. Laitetaan toinen aina helvetin läpi, jos uskaltaa edes ottaa asian puheeksi.

Vierailija
55/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta ei sinne töihin välttämättä niin vain mennä ellei ole hyvävelivirkaa minne palata tai hoitsukoulutusta.

Vierailija
56/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan teette laskelman että mitä lasten päivähoito maksaisi, paljonko voisit saada palkkaa ja mitä se vaikuttaisi miehen elämään. En minäkään loisimista arvosta mutta tuolla lapsimäärällä töissä käynti ei olisi erityisen kannattavaa.

Vierailija
57/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa nyt vielä, että minkä ikäinen se nuorin lapsesi on.

Vierailija
58/220 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 19:59"]

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 19:37"]

Ap mies pääsee selvästikin ihan liian helpolla koska veikkaan että mies vain käy töissä 8-16 ja ap taas hoitaa lapset ja kodin 24/7. Aina on siisti koti, puhtaat vaatteet miehelle, ruoka tulee valmiina ja lasten harrastukset ja sairaudet ym hoitaa vaimo ja pilluakin vielä heruu (ehkä se palvelu nyt hiipuu tämän "loinen-aivopierun jälkeen).

Sano sille ukollesi että jos tämä hotelli ei kelpaa niin tietää missä on ovi ja lapset hoidetaan sen jälkeen vuoroviikoin niin tietää ukkokin mitä se oikea vanhemmuus ja lasten kanssa eläminen on.

[/quote]

Käsittääkseni ap ei suoranaisesti raatanut otsa hiessä kotona 24/7.

[/quote]

Ai niinkö luulet kolmen lapsen kanssa?

Vierailija
59/220 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten jotkut voi verrata keskenään kotiäitiyttä ja työntekoa?

Vierailija
60/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta teet kotona kuin hoidat lapset? Siivoatko? Hoidatko vaatehuollon? Entä tiskit? Käytkö kaupassa? Teetkö ruoat? Jos asutte omakotitalossa, niin kolaatko lumet pihalta, leikkaatko nurmen jne.? 

Olin kolmen lapsemme kanssa aikanaan kahdeksan vuotta kotona yhteisestä sopimuksesta. Menin töihin kun nuorimmainen täytti kolme vuotta. Mies ei kertaakaan sanonut puolta sanaakaan, että olisin loinen. Hoidin kotona lasten lisäksi kaikki yllämainitut jutut, autoa ei käytössämme ollut. Kun mies tuli kotiin, oli sapuska odottamassa siistissä kodissa ja en vaivannut miestä turhilla ongelmilla ja tehtävillä, mitkä sain itsekin hoidetuksi.

Valoitatko siis vähän enemmän tilannettasi. Teetkö päivisin kotona kotityöt ja hoidatko kaikki niin, että miehen ei tarvitse enää kotiin tullessaan käydä kaupassa, alkaa tekemään ruokaa, kolaamaan pihaa, vaan hän voi istahtaa sohvalle juttelemaan lasten kanssa?

Mä näen myös ap:n kirjoittamassa "keskustelussa" liioittelun makua, kärjistämistä ja omaan pussiin pelaamista. Ensimmäinen kirjoitus ei oikein sovi siihen toiseen kirjoitukseen. Olisipa mielenkiintoista kuulla miehen näkemys asiasta! Se voisi olla hieman erilainen.