Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen mieheni mielestä loinen :( Itkettää

Vierailija
29.11.2013 |

"Sulla ei ole selvästi mitään mielenkiintoa mennä töihin. Tekisit sitä vain rahan vuoksi. Tuollaiset ihmiset kyllä keksivät pian keinon lopettaa työnteon ja jäädä kotiin. Toiset vaan on loisia jotka etsivät jonkun lämpimän paikan, vaikka toisen palleista, ja jäävät siihen loppuiäkseen roikkumaan taakaksi."

Sanoin, että kyllä mä olen menossa töihin kun lapset ovat isompia. Sanoin, että tuntuu pahalta kun hän pitää minua loisena. Kasvatan kolmea yhteistä lastamme kotona ja olen mielestäni vielä hyvä ja sydämellinen äiti. En ole itkenyt aikoihin näin paljon. On tosi loukattu olo. Mies sanoi että ei hän minua suoraan loiseksi kutsunut. Täysin tunteettomasti, kovalla ja jäykällä äänellä. Minä itken tänään itseni uneen :(

Kommentit (220)

Vierailija
1/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 18:53"]

No en mäkään kyllä jäis tuommosta miestä kattelemaan. Ja kotiäitiys kyllä tulee yhteiskunnalle halvemmaksi kuin äitien töissäkäynti sillä juuri kukaan nainen ei tuota työssä ollessaan yhteiskunnalle sitä mitä tulee lasten päivähoidolle kustannuksia eli 1000€/lapsi/kk. Kotihoidontukihan on HUOMATTAVASTI pienempi. Siksi en käsitä yhtään miksi äitien työssäkäynti on olevinaan hyvä asia.

[/quote]

OMG tätä yksinkertaisten ihmisten ajatuksenjuoksua. Työtä tekevä ihminen on aina yhteiskunnan kannalta parempi kuin kotona tukien varassa elävä. Se työnteko jo itsessään tuottaa yhteiskunnalle etua. Lisäksi palkasta, pienestäkin, maksetaan veroja. Myös nettopalkasta suuri osa palautuu yhteiskunnalle kulutusverojen ja julkisten maksujen (esim. päivähoitomaksut) kautta.

Se, että jokainen suomalainen nainen hoitaisi itse omat lapsensa kotona kouluikäisiksi on erittäin tehoton ratkaisu, kun lapsia on perheessä muistaakseni keskimäärin 1,5 kpl. Päiväkodeissa lapsia on hoitajaa kohti noin 7 kpl. Lisäksi pitkä kotiäitijakso heikentää naisten asemaa työmarkkinoilla sekä kokonaisuutena että yksilötasolla. Työurien pidentäminen pitäisi minusta aloittaa keskeltä, eli päästä eroon tällaisista turhan pitkistä poissaolojaksoista keskellä parasta työikää. Se olisi paljon tehokkaampaa kuin eläkeiän nosto.

Vierailija
2/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisko kaikille kotiäideille siivoojat ja valmiit ruuat? Lastenhoitoa varten suunnitellut tilat ja suuri aidattu piha leikkivälineineen kuten päiväkodin työntekijöille?

Suomessa suurempien lasten äitien työllisyysaste on parempi kuin muissa pohjoismaissa, vaikka täällä on pidemmät hoitovapaat. Kun äidit palaa töihin, kun lapset ei oo enää ihan pieniä, pystyy helposti heti panostamaan täysillä taas uraansa.

itse aion olla hoitovapaalla siihen asti, kun kuopus on melkein 3. Mulla on hyväpalkkainen vakivirka odottamassa ja olen täydentänyt opintojani työnkuvaani paremmin palvelevaksi hoitovapaani aikana. En koe olevani vaarassa syrjäytyä. Ja meillä kokeiltiin myös hoitovapaata lasten isällä esikoisen kohdalla. Mies ei pystynyt lastenhoidon ohella tekemään mitään kotitöitä ja nukutti lapsella niin pitkät päiväunet, että valvoi illalla sitten puolilleöin. Ja mies oli sentään koti-isänä yli vuoden

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää naiset tukeutuko liikaa miehiinne, vaikka suhteessa olisitte. Säilyttäkää oma itsenäisyys, taloudellinen riippumattomuus ja tukiverkosto.

Miehen kanssa voi elää, mutta ei kannata vain elää miestä varten.

Vierailija
4/220 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmästi ja ilkeästi sanottu. Älä välitä, et ole mikään loinen!

Vierailija
5/220 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ex aalkoi puhua mulle tollasia, oli pedannut eron jo valmiiksi. Sori, mutta oma kokemukseni on se, ettei toinen on jo tehnyt päätöksensä kun alkaa noin kuvottavaa tekstiä päästämään suustaan.

Voimia ap. Miehesi on sika.

Vierailija
6/220 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sulla ei ole selvästi mitään mielenkiintoa mennä töihin. Tekisit sitä vain rahan vuoksi. Tuollaiset ihmiset kyllä keksivät pian keinon lopettaa työnteon ja jäädä kotiin. Toiset vaan on loisia jotka etsivät jonkun lämpimän paikan, vaikka toisen palleista, ja jäävät siihen loppuiäkseen roikkumaan taakaksi."

Öh, minkä muun vuoksi töitä tehdään kuin rahan? En minä ainakaan käy töissä minkään muun takia.

Joka tapauksessa, miehesi on törppö.

Vierailija
7/220 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassahan miehesi on, mikäli elät hänen rahoillaan.

Vierailija
8/220 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

totuus satuttaa välillä. mutta pääset vain ylöspäin

Vierailija
9/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa on miehesi. Ei kotiäitiys ole työtä! 

Vierailija
10/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähtisin viimeistään seuraavan päivän aikana, jos mun mies päästäisi tuollaista suustaan.

Vierailija
11/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kotiäitiys on työtä.

Vierailija
12/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 00:05"]

Mä lähtisin viimeistään seuraavan päivän aikana, jos mun mies päästäisi tuollaista suustaan.

[/quote]

Se on aina helppo huudella, jos ei ole asuntolainaa ja lapsia. Kun on lapsia, yleens yrittää vähän enemmän kuin lähteä seuraavana päivänä. Onnee sun miehelle, jos vahingossa heittää jotain suuntasta vaikka väsyneenä.

Vierailija
13/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 00:10"]

[/quote]

Se on aina helppo huudella, jos ei ole asuntolainaa ja lapsia. Kun on lapsia, yleens yrittää vähän enemmän kuin lähteä seuraavana päivänä. Onnee sun miehelle, jos vahingossa heittää jotain suuntasta vaikka väsyneenä.

[/quote]

Sydämen kyllyydestä suu puhuu väsyneenäkin. Eikä lapsillakaan voi olla hyvä olla sellaisessa kodissa, jossa äitiä halvennetaan.

Vierailija
14/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hanen kolmen lapsen aiti ja teet arvokasta tyota! Aivan jarkyttava kommentti miehelta. Voimia!

Vierailija
15/220 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko keskustelua, mutta miksi kaikki haukkuu miestä typeräksi yms. Juu, lapsia on hyvä hoitaa kotona ja ymmärrettävää, mutta, jos jo kouluikäisiä niin kyllä voisi harkita jo työntekoa esim. Osa-aikaista. Kyllä minuakin ärsyttäisi tehdä töitä jokapv, kun toinen on kotona. Kyllä teet paljon hommia "joidat kotia ja lapsia" mutta näistä kun ei makseta niin ei varmasti mieltä lämmitä. Mitäpä, jos hakisit osa-aikaista työtä, miehesi tulisi varmasti jo siitä tyytyväisekvi ja kotityöt jaatte. Voithan mennä vailla iltatöihin, lasten kanssa päivät ja illalla muutama kerta viikossa töissä, isäkin saa lasten kanssa omaa aikaa.

Vierailija
16/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 00:09"]

Kun kotiäitiys on työtä.

[/quote]

Eikä ole, vaan naisten harrastustoimintaa.

Vierailija
17/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 00:10"]

[/quote]

[/quote]

Vain naisenko pitää yrittää? Miehenkö ei tarvitse edes vähän miettiä sananvalintojaan? Ai niin, tietysti kun ansaitsee rahaa niin voi sikailla miten huvittaa.

Vierailija
18/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö muka ole loinen? Oletko koska viimeksi ollut töissä? Minulla ei kantti kestäisi elellä muiden rahoilla.

Vierailija
19/220 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se!!!! Ei tollasesta oo mieheks!

Ps: älkää olko riippuvaisia kenestäkään!

Vierailija
20/220 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 00:13"]

Olet hanen kolmen lapsen aiti ja teet arvokasta tyota! Aivan jarkyttava kommentti miehelta. Voimia!

[/quote]

Onko isyystestit tehty kaikista lapsista?