Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuinen ostamassa pelikonsolia itselleen, mitä ihmettä?

Vierailija
29.11.2013 |

Kun tuli tuossa juteltua työpaikalla kahvipöydässä yhden työkaverin kanssa, niin hän kertoi kuinka hänen miehensä oli käynyt aamulla ennen töihin menemistä hakemassa Citymarketista jonkun uuden playstationin. Kysäisin että kenelle se on menossa lahjaksi, kun tuossa perheessä ei ole edes omia lapsia keille sitä antaa, niin kerrottiin että se on menossa miehelle itselleen.

Olisi niin kovaa tehnyt mieli nauraa asialle samantien ääneen, mutta en sitten kuitenkaan kehdannut. Mitä ihmettä kolmekymppinen mies muka tekee jollakin playstationilla? Kuka oikeasti jaksaa elää noin lapsellisen miehen kanssa yhteistä elämää? Kertokaa, en oikeasti ymmärrä.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 00:52"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 23:57"]Nyt syntyi poika, ja ne kuulemma pelaa ihan jokainen. Kauankohan saamme estettyä! Ja entäs kun emme itse tajua niistä yhtään mitään?

[/quote]

Aivan, maailma ei saa muuttua. Käpylehmät esiin!

[/quote]

Pilkatkaa vaan, kun kysyn että entäs kun emme tajua niistä itse mitään. Kuka opettaa meidät alkuun?

Konsolipeli?

Pelikonsoli?

Täh?

Vierailija
22/78 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 23:43"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 23:41"]

Onpa taas väsynyt provo.

[/quote]

Mikä tuosta tekee muka provon? En kyllä itsekään jaksaisi katsoa samassa taloudessa mitään peleihin aikaansa haaskaavaa "aikuista".

[/quote]

Mutta miehen pitää jaksaa katsoa samassa taloudessa av-palstaan aikaansa haaskaavaa "aikuista" naista, joka haukkuu muita? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 00:48"]

Voihan sitä tietysti ulkoistaa itsensä ihan kokonaan nykyaikaisesta populaarikulttuurista ja leimata sen kaikkein isoimman segmentin lapselliseksi. Ihan oman maun mukkaan, eikäs vaan? Muistakaa kuitenkin katsoa se uusin BB ja tietenkin Täydelliset Naiset, ne ne vasta laatuviihdettä onkin!

[/quote]

Komppaan täysin! Onhan se nyt hirveetä, jos nainen Salkkareiden ja Sinkkuelämän (todellista aikuisten korkeakulttuuria) tuijottamisen sijaan pelaa vähän videopelejä! Ja vielä kehtaa myöntää sen työpaikan kahvipöydässä! Ai kauheeta.

Vierailija
24/78 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 00:55"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 23:57"]Nyt syntyi poika, ja ne kuulemma pelaa ihan jokainen. Kauankohan saamme estettyä! Ja entäs kun emme itse tajua niistä yhtään mitään?

[/quote]

[/quote]

Pilkatkaa vaan, kun kysyn että entäs kun emme tajua niistä itse mitään. Kuka opettaa meidät alkuun?

Konsolipeli?

Pelikonsoli?

Täh?

[/quote]

Kyllä sitä osaa kun ostaa sen konsolin :) Ohjeet tulevat mukana jne. :)
Pelejä kun ostatte, laitatte sen vain sisälle ja seuraatte ohjeita :)

Vierailija
25/78 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konsolitumpelot, pyytäkää rohkeasti apua joltain aikuiselta sitten kun asia on teille ajankohtainen. Pelaajien keski-ikä on jo 37 vuotta ja nykyisin työpaikan kahvipöydässäkin puhutaan konsoleista. Siis muutenkin kuin "apua, Jennica-Eevertti on jo 17-vuotias ja pelaa vieläkin, toivottavasti siitä ei tule koulusurmaajaa" -yhteyksissä.

Vierailija
26/78 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 00:57"]

[/quote]

[/quote]

Konsolipeli?

Pelikonsoli?

Täh?

[/quote]

[/quote]

Kun ei kehtaa mennä kauppaan ja sanoa: Saisinko yhden konsolin! (tähän tulisi hymiö, jos niitä käyttäisin...)

Vierailija
27/78 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 00:52"][quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 23:57"]Nyt syntyi poika, ja ne kuulemma pelaa ihan jokainen. Kauankohan saamme estettyä! Ja entäs kun emme itse tajua niistä yhtään mitään?

[/quote]

[/quote]

Fakta on, että ihan jokainen poika pelaa. Paras tapa estää ko. toiminta on sulkeminen kellariin kunnes on aika lähteä sotaväkeen.

Siviiliinastumisen jälkeen opinnot sekä mahdollinen tyttöystävä pitää huolen pelittömästä elosta.

Valmistumisen jälkeen työelämän paineet, sidosryhmien sosiaalinen kontrolli sekä tuoreen vaimon biologinen kello jatkaa ansiokasta peliblokkausta.

Vierailija
28/78 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Konsolipeli?

Pelikonsoli?

Täh?

[/quote]

[/quote]

Jep. Konsolit on for dummies. PC:n ylläpitäminen siten, että hw on ajantasalla ja käyttis toimii virheittä on jo haaste. Konsoleissa riittää, ettei pidä kukkaruukkua päällä tai ainakaan kastele siirtämättä sitä ensin sivuun siitä päältä. Jos konsoli ei toimi, siitä saa luultavasti lukea tunnin sisällä kaikkien nettimedioiden etusivulta: "PS on hakkeroitu, Sonyn järjestelmät ovat kaatuneet eikä kukaan tiedä koska ne saadaan taas toimimaan" ja seuraavan aamun Hesarista.

Vierailija
29/78 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Konsolipeli?

Pelikonsoli?

Täh?

[/quote]

[/quote]

Näin juuri. Opettelette yhdessä.

Sitäpaitsi kun itse kirjoitit "kauanko saamme estettyä?", niin siitä kyllä tuli mielikuva, ettet edes halua pysyä nykyajan menossa mukana. Siksipä tuumin, että sinua saa hieman pilkata.

t: Käpylehmäkommentaattori

Vierailija
30/78 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei työpaikan kahvipöydässä ole kukaan koskaan puhunut mistään pelaamisesta, naisvaltainen työpaikka, keski-ikä ehkä 40.

Meillä on ollut muuta ajanvietettä, eivätkä pelit kiinnosta. Sitten kun se lapsi haluaa, niin kai on sitten opeteltava, ja tehtävä itsensä naurunalaiseksi kaupassa.

Kumma vain aggressio mikä tämän aiheen kyseessä ollessa aina kirjoittajilla herää.

Vierailija
31/78 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minähän en muuten ole itse koskaan pelannut konsolilla, vain muutamaa PC:llä olevaa peliä vain. Ikää yli 40v., eikä lapsia. En silti pidä pelaamista turhana tai tyhmänä.

t: Käpylehmäilijä, joka leikki lapsena kaikenlaisilla luonnosta löytyvillä aarteilla

Vierailija
32/78 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minä olen 39-vuotias ja naisvaltaisella työpaikalla, naisilla on akateeminen koulutus enimmäkseen. Kyllä puhutaan pelaamisesta, ei tosin yhtä paljon kuin verhojen vaihtamisesta tai siitä mitä kokataan viikonloppuna.

Vierailija
33/78 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 01:07"]

[/quote]

[/quote]

Konsolipeli?

Pelikonsoli?

Täh?

[/quote]

[/quote]

Näin juuri. Opettelette yhdessä.

Sitäpaitsi kun itse kirjoitit "kauanko saamme estettyä?", niin siitä kyllä tuli mielikuva, ettet edes halua pysyä nykyajan menossa mukana. Siksipä tuumin, että sinua saa hieman pilkata.

t: Käpylehmäkommentaattori

[/quote]

Unohdin että ironiaa ei voi kirjoitetussa tekstissä käyttää.

Vierailija
34/78 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, eihän ne pelit tarkoita sitä, että kaikki vapaa-aika kuluisi niiden parissa. Meidän perheessä pelaa kaikki muut paitsi tuo 3v. (lienee ajan kysymys, milloin hän keksii kyseisen laitteen). Pelaaminen on kuitenkin vain yksi ajankulu muiden joukossa. Tietysti välillä tulee kausia kun innostutaan pelaamaan paljon mutta sitten taas pelaaminen unohtuu joksikin aikaa.

Vierailija
35/78 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten, mitkä muut asiat ovat niitä, joita on tehtävä, että "pysyy nykyajan menossa mukana"? Onkohan meillä yhtään "nykyajan" asiaa tai tapaa. Meillä on varmaan museokoti.

Vierailija
36/78 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun täällä peliaiheinen keskustelu on, niin voisiko teistä joku olla niin mukava ja kertoa minulle mitä eroa näillä pleikkareilla on, kun en näistä itse ymmärrä mutta veljelle pitäisi lahjaksi hommata? Voisin sitten liikkeestä kysellä enemmän kun edes jotain noista tajuaisi:) Mikä teistä näistä olisi paras vaihtoehto ja miksi? Onko tuossa valkoisessa muuta eroa kuin että se on valkoinen, ja miten tuo slim eroaa muista? Ääk, en tajua näistä mitään, vinkkejä? :)

http://www.gigantti.fi/product/pelit-ja-konsolit/konsolit/PS3500GBEU/playstation-3-500gb

http://cdon.fi/pelit/playstation_3_slim_500gb-21388814

http://cdon.fi/pelit/playstation_3_slim_500gb_-_white_limited_edition_with_extra_dual-23996951 

Niin ja onko ne pelit usein sellaisia että yksinkin voi pelata, ettei tarvitse aina kahta pelaajaa?

Vierailija
37/78 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei PS3:a enää kannata ostaa ellette ole köyhiä. Nelonen tuli juuri ulos.

Vierailija
38/78 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaajien keski-ikä on jo yli 30 vuotta.

Vierailija
39/78 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 23:58"]

Osti Blu-ray koneen? Katsoo leffoja?

[/quote]

No ei yli 400 euroa kannatta maksaa jos ei edes pelejä pelaa, Blu-ray -soittimen saa alle 50 eurolla.

Vierailija
40/78 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 01:52"]

Ei PS3:a enää kannata ostaa ellette ole köyhiä. Nelonen tuli juuri ulos.

[/quote]

Joo kuulin että tuli se nelonen, mutta luin jostain että niissä olisi ollut paljon vikoja ja on heikosti saatavilla? Siksi ajattelin että jos tuo kolmonenkin olisi hyvä ja vaikka joskus sitten aikanaan vaihtaisi uudempaan jos se käy ikälopuksi:) En vaan tiedä miten se sitten on parempi kuin tuo kolmonen, että siitä kannattaisi se puolet enemmän maksaa? En tosiaan ymmärrä näiden päälle, tuosta kolmosesta olen lukenut että olisi suosittu mutta tiedä sitten...:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi