Aikuinen ostamassa pelikonsolia itselleen, mitä ihmettä?
Kun tuli tuossa juteltua työpaikalla kahvipöydässä yhden työkaverin kanssa, niin hän kertoi kuinka hänen miehensä oli käynyt aamulla ennen töihin menemistä hakemassa Citymarketista jonkun uuden playstationin. Kysäisin että kenelle se on menossa lahjaksi, kun tuossa perheessä ei ole edes omia lapsia keille sitä antaa, niin kerrottiin että se on menossa miehelle itselleen.
Olisi niin kovaa tehnyt mieli nauraa asialle samantien ääneen, mutta en sitten kuitenkaan kehdannut. Mitä ihmettä kolmekymppinen mies muka tekee jollakin playstationilla? Kuka oikeasti jaksaa elää noin lapsellisen miehen kanssa yhteistä elämää? Kertokaa, en oikeasti ymmärrä.
Kommentit (78)
[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 13:43"]
Ei siinä mitään jos mies välillä pelaa, pelaa minunkin avokkini, mutta hyvin satunnaisesti eikä ole koukussa siihen. Sit on näitä tapauksia jotka ei tee mitään muuta kun pelaa. Ja sit on erään miehen sukulaisen kihlattu(mies) jolla on 2 XBox 360-konsolia ja 2 Playstation 3-konsolia ja nyt piti heti saada uusin Playstation 4 kun se ilmestyi. Hänellä on siis 5 konsolia samaan aikaan!! Ja ikää on 40v. Kysyttäessä miks on niin paljon konsoleita, vastaus oli ihan sanatarkkaan : "toiset kerää viinaa(???), toiset ryyppää, toiset kerää kolikoita, minä kerään konsoleita" Eikä se edes pelaa niitä paljoakaan eikä ole niin rahoissaan että olis varaa tuhlailla tuollasiin. En ymmärrä...
[/quote]eikö sitä nyt ihminen saa laittaa rahansa ihan siihen mihin haluaa? Kuten mieskin sanoi, toiset kerää mitä kukin, hän konsoleita. Kyllä monet naiset keräävät kalliita laukkuja ja kenkiä, joita käytetään harvoin, onko se jotenkin ymmärrettävämpää? Vai onko niin, ettei mies saisi kuluttaa rahoja, vaan miehen rahat=yhteiseen hyvään, naisen rahat=naisen rahat? Ja ihmettelen kyllä, että miten sinulla on niin hyvä sisäpiiritieto miehen sukulaisen kihlatun rahatilanteesta, ettei hänellä mitenkään voi olla rahaa laittaa konsoleihin? tai ei ainakaan meilläkään ole tapana ilmoitella tilien saldoja edes lähimmille, saati jollekin kummin kaimalle...
[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 03:10"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 02:52"]
On se kyllä vähän lapsellista ostaa joku pelikonsoli. Herrarotu pelaa kuitenkin PC:llä ja aikuisella luulisi olevan varaa sijoittaa se muutama satanen enemmän.
[/quote]
Menepäs takaisin shoppailemaan Steamiin
[/quote]
Yllättävän hyvä idea konsolipelaajalta. Nyt onkin syysale menossa, niin saa sieltä pelejä kolmasosalla niiden konsoliversion hinnasta, eikä tarvitse edes kärsiä mistään 30fps ja alle pyörimisestä.
Nyky-kolme-nelikymppiset, varsinkin miehet, ovat se ensimmäinen ikäluokka, jolle oli olemassa pelejä lapsuuden ja nuoruuden aikana. Mä tunnen paljon 3-kymppisiä, jotka pelaavat. Niin myös mieheni ja minä, ja kaksi konsolia löytyy tällä hetkellä. Se ei ole sen lapsellisempaa kuin muukaan ajanviete.
Jos mies (isä) pelaa kaiken vapaa-aikansa, niin se on väärin, mutta ei se peleistä johdu. Ihan yhtä väärin on jos isä on kaiken aikaa kavereittensa kanssa tai metsällä eikä koskaan lastensa kanssa.
Me pelataan yleensä lasten mentyä nukkumaan tunnin verran jotain seikkailupeliä yhdessä. Jos mä olen esim. työmatkalla niin mies voi pelata monta tuntiakin jotain omaa peliään saatuaan lapset nukkumaan. Mutta ei koskaan laiminlöisi lapsiaan pelien takia.
[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 00:57"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 00:48"]
Voihan sitä tietysti ulkoistaa itsensä ihan kokonaan nykyaikaisesta populaarikulttuurista ja leimata sen kaikkein isoimman segmentin lapselliseksi. Ihan oman maun mukkaan, eikäs vaan? Muistakaa kuitenkin katsoa se uusin BB ja tietenkin Täydelliset Naiset, ne ne vasta laatuviihdettä onkin!
[/quote]
Komppaan täysin! Onhan se nyt hirveetä, jos nainen Salkkareiden ja Sinkkuelämän (todellista aikuisten korkeakulttuuria) tuijottamisen sijaan pelaa vähän videopelejä! Ja vielä kehtaa myöntää sen työpaikan kahvipöydässä! Ai kauheeta.
[/quote]
No on kai niitä nyt muitakin vaihtoehtoja. Jotakin missä on sisältöä.
Olen 25-vuotias nainen ja menin torstaina töiden jälkeen jonottamaan erääseen kauppakeskukseen seitsemäksi tunniksi jotta sain tuon PS4:sen.
No okei, menin jonottamaan poikaystäväni puolesta (ikää 29v.!), koska hän pääsi vasta myöhemmin töistä, mutta saapui toki itsekin paikalle jonottamaan kanssani. Ja hyvää tässä oli se, että hän maksoi konsolin mutta myös minä pääsen sillä pelaamaan. Ollaankin yhdessä sitä nyt pelailtu.
Meillä on PS3, katsomme sillä Blu-ray-leffoja. Emme pelaa. Yksi peli kyllä löytyy, taisi olla joku rallipeli, joka tuli siinä samassa paketissa. Joskus joku kylävieraan muksu sillä pelaa sillä välin, kun me aikuiset kahvittelemme.
Nostetaanpa vanhaa keskustelua.
Onko vieläkin aikuisia, jotka eivät ymmärrä että pelit ovat hyvää viihdettä ja ajankulua siinä missä TV-ohjelmien ja elokuvien katselu tai netin selaaminen ja somettaminen? Onko vieläkin ihmisiä jotka pitävät konsoli ja tietokone pelaamista naurettavana ja lapsellisena?
30 vuotias on pelannut jo noin 30 vuotta, miksi siis lopettaisi ? Minä olen yli 50 vuotias ja pelaan monia pelejä, simsin lopetin kun läppäri hajosi.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 23:41"]
Onpa taas väsynyt provo.
Mikä tuosta tekee muka provon? En kyllä itsekään jaksaisi katsoa samassa taloudessa mitään peleihin aikaansa haaskaavaa "aikuista".No en mäkään olisi sellaisen miehen kanssa, joka koko ajan pelaa, mutta miksei sillon tällöin voisi pelata? Kyllä meillä minä ja mies joskus pelataan yhdessä pleikkaria, mutta luetaan myös kirjoja, käydään luonnossa patikoimassa, urheillaan, kokkaillaan, pelataan lautapelejä jne.
Pleikkari on hyvä tapa viettää aikaa, siinä kyllä viihtyy. On se nyt hiton paljon parempi tapa kuin vaikka ryyppääminen.
Pelaaminen on aivan fine, siinä missä mikä tahansa muukin harrastus. Kunhan ei ongelmaksi muodostu ja pysyy kohtuuden määrissä. Aivan samoin kuin minkä tahansa muunkin jutun kanssa. Jos naisen ensireaktio pelaamiseen on aloituksen kaltainen, niin tulee hänelle kyllä vielä ankeat tulevat vuodet eteen ja kannattaa kyseinen naikkonen kiertää kaukaa. Sen verran aika muuttuu ja pelit/laitteet kehittyy. Pelaaminen on tullut jäädäkseen.
Ostathan sinäkin AP vaippoja itsellesi, mutta loukkaannut, kun sille nauretaan?
Täällä 48-vuotias nainen, kahden lähes aikuisen lapsen äiti, joka miettii juuri, ostaisiko uuden peli-PC:n vai uuden sukupolven pelikonsolin. Itselleni siis. Olen kova pelaamaan seikkailu- ja actionpelejä. Virtuaalipelejä myös, joten VR-lasit pitää olla.
Kumpi parempi; pelaava kumppani vai baarissa juokseva kumppani?
Olen 45-vuotias nainen ja mulla on ollut pleikka 1, 2, 3, ja 4. Kaikki olen ostanut itse itselleni. Pelaan lähes päivittäin ja olen pelannut pikkutytöstä asti. Varsinkin nykyään monet pelit ovat lähes taideteoksia niin juoneltaan, tarinaltaan kuin grafiikaltaankin. Hyvän pelin maailmaan uppoutuminen on lähes sama kuin hyvään kirjaan tai elokuvaan uppoutuminen, monitasoisempaa vain.
Olemme keski-iän kynnyksellä oleva aviopari ja meillä on vaimon kanssa yhteinen harrastus. Verkkopelit.
Olemme alusta lähtien yhdessä pelanneet paljon, mutta reilu 4 vuotta sitten ostimme toisen konsolin ja telkkarin, jotta voimme pelata yhdessä verkossa. Siitä lähtien olemme säännöllisesti pelanneet toiminta painotteisia roolipelejä ja avoimen maailman sota pelejä kaksin pelinä. Erittäin mukava yhteinen harrastus.
Pelataan välillä jopa yhdessä, nytkin kesken Unravel. Meillä ikää 38 ja 41. Tule pois sieltä menneisyydestä, pelaaminen on nykyään ihan normaalia ajanvietettä kelle vaan.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 23:39"]
Kun tuli tuossa juteltua työpaikalla kahvipöydässä yhden työkaverin kanssa, niin hän kertoi kuinka hänen miehensä oli käynyt aamulla ennen töihin menemistä hakemassa Citymarketista jonkun uuden playstationin. Kysäisin että kenelle se on menossa lahjaksi, kun tuossa perheessä ei ole edes omia lapsia keille sitä antaa, niin kerrottiin että se on menossa miehelle itselleen.
Olisi niin kovaa tehnyt mieli nauraa asialle samantien ääneen, mutta en sitten kuitenkaan kehdannut. Mitä ihmettä kolmekymppinen mies muka tekee jollakin playstationilla? Kuka oikeasti jaksaa elää noin lapsellisen miehen kanssa yhteistä elämää? Kertokaa, en oikeasti ymmärrä.
[/quote]
Suurin osa pelikoneista menee aikuisille miehille.
Todennäköisesti et ymmärrä monia muitakaan asioita, keskity nyt vaan kampaukseesi.