Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkos täällä muita kenellä on oikeasti hyvä parisuhde??

Vierailija
29.11.2013 |

Tuntuu että täällä vaan valitetaan paskaa parisuhdetta ja itketään kun mies lähtee ryyppäämään.

Mulla on ihan paras mies johon luotan 100%. Hän saa mennä kavereiden kanssa niin paljon kun haluaa ja mä menen omien ystävieni kanssa, mut useimmiten mennään yhdessä. Aina ollaan tultu oman kumppanin viereen yöksi eikä kumpikaan epäile toista mistään vilpistä.

Arki menee kivasti hurtilla huumorilla höystettynä ja riitojakin on, mut nekin on lähinnä erimielisyyksiä makuasioista, joten ei niistäkään draamaa saa aikaiseksi.

Mun vaan piti käydä ensin läpi ne pettäjät ja hakkaajat, ennen kuin löysin tämän kultakimpaleeni.

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
29.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 23:56"]

Oikeasti hyvä parisuhde, se on rehellisyys :)

[/quote]

Neljältätoista komppi tälle! :)

Vierailija
42/72 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hohhoi*

vieläkö tuo 14 jaksaa mesota täällä ja kiillottaa sädekehäänsä xD Mene nyt nukkumaan sen täydellisen aviomiehes viereen. Oikeasti tuo 14 lienee sun ikäs? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 00:00"]

hohhoi*

vieläkö tuo 14 jaksaa mesota täällä ja kiillottaa sädekehäänsä xD Mene nyt nukkumaan sen täydellisen aviomiehes viereen. Oikeasti tuo 14 lienee sun ikäs? 

[/quote]

Näinpä mä taidan tehdäkin, mennä mun rakkaani viereen nukkumaan :)  Ehkä katselen vielä hetken telkkaria. Ja jos et vielä tiennyt niin tiedoksi, että Suomessa ei saa alle 18-vuotias mennä naimisiin ;)

P.S Et vieläkään kertonut mistä te miehesi kanssa riitelette.

Vierailija
44/72 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä muuten tiedä, että nukutaanko me vielä ;)

Terveisin edelleen se neljätoista

Vierailija
45/72 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 22:38"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 22:35"]

Täällä on hyvä parisuhde! Joskin joillan mittareilla katsottuna tää saattais jonkun mielestä olla ihan paskakin.. :D Mikä sitten on kenellekin hyvä. Mut ei petetä puolin ei toisin, ei väkivaltaa, ei alkoholi-ongelmia. Viihdytään kotona, lapsiakin on, ja seksiäkin piisaa. Meil on ihan hauskaa yhdessä ja luotetaan toisiimme kans 100 %. Kauhea karjuminen täältä saattaa välillä kuulua, riidellään aika äänekkäästi. 

[/quote]

miten voi karjua ja samalla sanoa, että on hyvä parisuhde? 

Minusta riitely rikkoo aina jotain. jotenkin sitä pettyy, ettei tämä ollutkaan sellaista kuin halusin.

Heh, meillä riitely päättyy useimmiten lauseeseen " tekipäs hyvää" :D. Että se siitä. Riitoja tulee, ja kunhan asiat edes kohtuullisesti selviävät sillä, se riittää. 20v yhdessä ja kaikki ok.

[/quote]

Vierailija
46/72 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeän puolestasi. 

Vierailija
47/72 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 23:05"]

Mitä feikkiä siinä on jos ei riidellä? Meillä ei riidellä ja muutenkin kaikki on ihanaa :) Miksi me riideltäisiin kun ei olla mistään eri mieltä? Mistä meidän pitäisi olla erimieltä? Maailmankatsomukset ovat samanlaiset, mielenkiinnonkohteet ovat samanlaiset. Meillä on paljon yhteistä ja viihdytään yhdessä. Nauretaan joka päivä. Ja rakastellaan! Seksi on monipuolista. Kaikkea kokeillaan ainakin kerran jos toinen ehdottaa. Miksi hyvään parisuhteeseen pitäisi kuulua riitely? Ollaan oltu 4 vuotta yhdessä josta yksi naimisissa. Kaikki on hyvin ja rakastan miestäni enemmän kuin mitään muuta.

[/quote]

4 vuotta.....:DDDDD

tuo on vielä kuherruskuukautta

Vierailija
48/72 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitely kerro mitään parisuhteen laadusta, siihen vaikuttaa niin moni asia. Ihmiset ovat tässäkin asiassa yksilöitä. Jotkut ovat temperamenttisempia kuin toiset, osin riitely on taas opittua esimerkiksi omilta vanhemmilta. Riitely tai riitelemättömyys ei määritä hyvää parisuhdetta vaan se, miten riidellään.

Edellinen parisuhteeni oli täydellinen kaikin puolin, paitsi että puolison kanssa oli mahdoton riidellä. Niin uskomattoman rauhallinen luonne joka ei koskaan suutu, ei näytä hermostumistaan vaan nielee kaiken, ei vaan sopinut minulle. Nykyisessä suhteessa riitelemme " hyvin", eli toista ei nimitellä eikä loukata, mutta joskus riitelyä tarvitaan puhdistamaan ilmaa.

Molemmat olemme oppineet pyytämään anteeksi ja myöntämään omat virheemme ja vikamme, riidan päälle halataan ja kerrotaan että rakastetaan, minä en voisi elää suhteessa jossa ei lainkaan riidellä.

Vierailija
49/72 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 22:30"]

Tuntuu että täällä vaan valitetaan paskaa parisuhdetta ja itketään kun mies lähtee ryyppäämään.

Mulla on ihan paras mies johon luotan 100%. Hän saa mennä kavereiden kanssa niin paljon kun haluaa ja mä menen omien ystävieni kanssa, mut useimmiten mennään yhdessä. Aina ollaan tultu oman kumppanin viereen yöksi eikä kumpikaan epäile toista mistään vilpistä.

Arki menee kivasti hurtilla huumorilla höystettynä ja riitojakin on, mut nekin on lähinnä erimielisyyksiä makuasioista, joten ei niistäkään draamaa saa aikaiseksi.

Mun vaan piti käydä ensin läpi ne pettäjät ja hakkaajat, ennen kuin löysin tämän kultakimpaleeni.

[/quote]

Luotan puolisooni, mutta ei ole hyvä suhde silti. Hänellä on mt-ongelmia, hän on saamaton. Hän ajautuu lojumaan sohvalla, lukee vain kirjoja. Minä kokkaan, käyn kaupassa, teen lisäksi pääosin sekä "miesten että naisten työt". Hän on lisäksi aseksuaali, eli ainoa parisuhdetta nykyään kasassa pitävä liima on lapsi.

Kumpikaan meillä ei epäile toista vilpistä, ja minulle on tarjuttu pysyvä lupa sivusuhteeseen jos sellaisen haluan. En halua. Eroan sitten ensin, jos siihen joskus päätyisin.

Mutta hän tekee erilaisia tahattoman tuntuisesti alkunsa saavia tempauksia, ymmärtämättä mihin seurauksiin ne johtavat. Niistä on seurannut minulle niin paljon tuhoa, että ne kannattaa unohtaa ja keskittyä siihen mitä on nyt. Elämä on. Mitäs olen lapsen vuoksi tätä rumbaa jäänyt katsomaan.

Ei meillä mitään väkivältaa koskaan ole. Riiteleminen ei edes onnistuisi, hän kun vaikenee, patoaa sisälleen ja pitää joskus mykkäkoulua. Se on onneksi jäänyt pois kun luetutin artikkelin kuinka törkeää ja rajua voimankäyttöä se on. Ehkä ne loputkin sietämättömyydet hioutuvat siedettäviksi seuraavan 10 vuoden aikana.

Vierailija
50/72 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen psta muuten vika kirjoittaja häpeää - voitko täsmentää, aloittajan vai jonkun "vastaväittelijän", ihan vaan selvyyden vuoksi.

Vierailija
51/72 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeän tuota 14. Kuinka tyhmä ja naiivi voi ihminen olla?

Vierailija
52/72 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hyvä suhde! :) Aviomieheni on mitä parhain isä! Kyllähän sitä riidellään (minä riitelen) mutta se on satunnaista :)

Meillä molemmat saadaan kulkea miten halutaan, luottamus on hyvä :)

Ei ole tarvinnut miettiä pettämisiä ja jättämisiä. Jos sellaista joskus pitää miettiä, niin asia on eri.

Niin kauan kuin menee hyvin, nautin siitä :)

Kotityöt tulee melkein tasan, olen kotiäitinä, joten luonnollisesti teen enemmän hommia.

Vierailija
53/72 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh, en ole 14, mutta toi hänen kertomansa on ihan kuin minun elämästä. Miksi riidaton elämä kuulostaa niin mahdottomalta? Tietenkin minulla ja miehelläni on omat eriäväisyydet tms., mutta en muista, että olisi koskaan puhjennut riidaksi asti.

Ehkä olemme vain molemmat hyperrauhallisia tai sitten olemme huomanneet, että asia menee paremmin perille rauhallisesti keskustelemalla. :)

Vierailija
54/72 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän51. Vaikuttaa siltä, että hänellä on erityisen voimakas tarve käyttää superlatiiveja suhteestaan. Minulle tulee tälläisestä kerronnasta ajatus "toivon parasta, pelkään pahinta"

Olen itse ollut parikymmentä vuotta naimisissa, lapset on jo isoja. 14llä on vielä kaikki edessä, aika näyttää. Ei meidän tarvitse hävetä, hän maksaa itse elämänsä oppikoulut aikanaan. Jokainen kuitenkin kohtaa taatusti omat haasteensa, eikä kaikki mene aina niinkuin itse kuvitteli. Toisinaan onnistutaan, aina ei, vain se on varmaa, että matkalla tulee paljon muuttujia ja paljon tahtoa tarvitaan.

Meillä riitelemme kyllä välillä, mutta kyse ei ole niin vakavista asioista, että riitely olisi vaarallista - tosinaan tuntuu, että se avaa jopa tukkeutuneet viestintä- ja naurukanavat!

Oleellista onkin pystyä unohtamaan ne erimielisyydet, asettaa omat vaatimuksensa oikeisiin mittasuhteisiin, kyetä joskus kompromisseihin, ja silloinkin kun toinen perusteelliseti kyllästyttää, muistaa että itsekin on varmasti todella tylsä joskus. Kuuluu asiaan!

Useinhan se riita lähtee toisarvoisesta pikkuseikasta, joka toimii sytytyslankana väsyneelle, ylikuormitetulle ja nälkäiselle ihmiselle.

Tunnen kyllä yhden yhtä kauan liitossa olleen parin, joka ei koskaan riitele. He ovat tasainen ja hieman harmaan lattea pariskunta minun näkökulmastani, mutta toki varmaan sitten sopivat toisilleen sellaisenaan. Ihmiset ovat erilaisia ja saattavat onnistua kaikilla metodeilla :).

Toisen hyväksyminen epätäydellisenä ja eriävine mielipiteineen on hyvän suhteen pohjapilari.

ps. Loppukevennys: Kun toinen on kiukkuinen, takuuvarma keino saada nauru irtoamaan kun pyydät vetämään lakanoita. Viimeistään kun tulee nykäisyn aika, se tulee. Tätä käyttivät omat vanhempani minuun kun olin pieni, sitä käytän omiini-ja mies minuun kun murjotan. 

Vierailija
55/72 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on myös yksi hyvässä parisuhteessa eläjä. Suorastaan liian hyvältä ja helpolta tuntuva suhde. Hyvältä tuntuu, on tässä aiemmin joutunut kärsimäänkin. Siksi kai sitä onkin aina vaan niin valtavan kiitollinen nykyisestä elämästä.

Vierailija
56/72 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 00:56"]

ps. Loppukevennys: Kun toinen on kiukkuinen, takuuvarma keino saada nauru irtoamaan kun pyydät vetämään lakanoita. Viimeistään kun tulee nykäisyn aika, se tulee. Tätä käyttivät omat vanhempani minuun kun olin pieni, sitä käytän omiini-ja mies minuun kun murjotan. 

[/quote]

Voi olla. Mun ASsi ei kyllä saa ilmettä naamallensa kovin helpolla. Ei ole lakanoista vielä irronnut. Eikä tarvitse kovin lujaa nykästä jotta hänellä ote kirpoaa ja tulee raivonpuuska siitä, että vedin liian lujaa. Eli ne pitää ripustaa ryppyisinä kun ei vetäminen tai kiskaisu ole mahdollista.

Ehkä pitäisi vaihtaa normaaliin. En muista että hän olisi nauranut vuosiin. Muuten kuin vaisusti tuskin ikinä.

Vierailija
57/72 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 täällä taas. Mitä pahaa siinä on, jos minä ja mieheni olemme eläneet riidatonta yhteiselämää jo 4 vuotta? Ei se ole keneltäkään muulta pois. En  vain näe syytä riidellä jos ollaan asioista samaa mieltä. Mulle ei tule mieleen yhtäkään riidan aiheitta. Jokainen tyylillään, eikö? 54 lainatakseni "Ihmiset ovat erilaisia ja saattavat onnistua kaikilla metodeilla :)."

Näinhän se on. En minä tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Näin olemme mieheni kanssa eläneet tähän saakka enkä minä jää pelolla odottelemaan tuleeko niitä riitoja. Jos tulee erimielisyyksiä niin ne selvitetään. Ei silti tarvitse huutaa tai mököttää. Asiat voi puhua halki.

Ihmeen negatiivinen henki täällä palstalla :( Mitään pahaa en tietenkään tarkoittanut. Kyllä tää palsta tappaa iloisuuden. No, ehkä mä en näin helposti mieltäni pahoita. :) Tai jos pahoitan niin onneksi sen tekee AV eikä mieheni <3 Kauniita unia itse kullekin.

Vierailija
58/72 |
30.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä palstan negatiivista henkeä jaksan minäkin ihmetellä. Meilläkään ei ole koskaan riitoja parisuhteessa. Miksi ihmeessä ei olisi ihan normaalia? Väkisinkö sitä pitäisi riitaa haastaa jos asioista ollaan samaa mieltä ja homma toimii.

Vierailija
59/72 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Minäkin luulin olevani oikein hyvässä suhteessa mutta niin vain sekin vaimo petti työkaverinsa kanssa.

Vierailija
60/72 |
01.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 00:13"]

[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 23:05"]

Mitä feikkiä siinä on jos ei riidellä? Meillä ei riidellä ja muutenkin kaikki on ihanaa :) Miksi me riideltäisiin kun ei olla mistään eri mieltä? Mistä meidän pitäisi olla erimieltä? Maailmankatsomukset ovat samanlaiset, mielenkiinnonkohteet ovat samanlaiset. Meillä on paljon yhteistä ja viihdytään yhdessä. Nauretaan joka päivä. Ja rakastellaan! Seksi on monipuolista. Kaikkea kokeillaan ainakin kerran jos toinen ehdottaa. Miksi hyvään parisuhteeseen pitäisi kuulua riitely? Ollaan oltu 4 vuotta yhdessä josta yksi naimisissa. Kaikki on hyvin ja rakastan miestäni enemmän kuin mitään muuta.

[/quote]

4 vuotta.....:DDDDD

tuo on vielä kuherruskuukautta

[/quote]

Tuu puhuu 20 vuoden päästä uudestaan. Neljä vuotta on vielä täysin suhteen alkuvaihetta, kuhertelua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi