Epidemia kiihtyy todella kovaa - 105 tartuntaa, kaksikertaistumisaika pudonnut viikkoon
Nyt mennään ja lujaa.
Tartuntojen määrät kymmenkertaistuneet kahdessa kuukauydessa.
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkailuperseily seis, ravintolat ja rajat on saatava kiinni NYT. HALOOOOO te perkeleen päättäjät!! Ketään ei kiinnosta miljoonavoittoja vuosikausia tahkonneet Lapin hiihtokeskukset tai yökerhojen portsarien työpaikat!
Eiköhän tällaisen vauvafoorumille kirjoitetun viestin jälkeen ala tapahtumaan kun oikeen haloota huudetaan.
Nauti persesyövästäsi.
Vierailija kirjoitti:
Onko palstan öyhöttäjämammat nyt ihan into pinkeenä.
Saa olla päivät pitkät palstalla ja kirjuuttaa tuhat öyhötysviestiä päivässä. Jeeeeee
Mua lähinnä vituttaa tämä tilanne. Olisi ollut ihan kiva käydä vielä ravintoloissa syömässä yms kuten kävin kesällä, mutta enpä nyt sitten käykään vaan odottelen aikaa parempaa.
Oulussakin pamahtaa ensi viikolla, kun 3+1 Päivien satoa aletaan niittää. Oikeasti, kuka noihin ostoskarnevaaleihin osallistuu tämmöisenä aikana? Verkkokaupatkin on keksitty. Stocka on vastuullinen kun Hullarit ovat vain verkossa.
Minäkin haluan jo normaaliarkeen mutta olen varautunut, että siihen ei ole enää koskaan paluuta.
Vierailija kirjoitti:
Paniikkipostausten sijaan tämänkin palstan kirjoittajat voisivat esittää selkeän ohjelman tilanteen korjaamiseksi ottaen huomioon sen, ettei Suomen talous kestä toista samanlaista sulkua kuin keväällä.
Hallituksella ja viranomaisilla on erittäin vaikea tilanne edessään, eikä kumpaakaan auta syyllistäminen millään tavalla.
Siksi pitäisikin himmata jo aiemmin, niin tilanne ei pääse näin pahaksi. Rajoitukset johtuvat siitä kun tilanne huononee liikaa. Miten vaikea on tajuta sitä, että sairaalapaikkoja ei haluta tukkia? Ja se aiheutuu siitä jos kaikki ovat yhtä aikaa sairaina? Voi olla, että tauti ei ole nyt niin paha kuin keväällä, tartunnat ovat lievempiä. Mutta pysyykö ne tartunnat lievinä ilmojen viiletessä? Kuka tietää.
"mutkun mä haluun olla muita lähellä"
Kyynel.
Kaikkialla läntisessä Euroopassa tartunnat menee vauhdilla ylöspäin.
Nyt voisi nuoriso lopettaa sen bilettämisen, kaikki kynnelle kykenevä aikuisväki siirtyä etätöihin ja ne, jotka ei voi, käyttää sitten maskia.
Siirtykää käyttämään paikallisia palveluita tartunnoilta suojautuen, ettei talous kyykkää.
Toukokuussa alkaa laskea. Siihen asti nousee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanna, pelasta meidät taas! Niin kuin teit lopputalvesta!
Kansa pelasti silloin itse itsensä jäämällä etätöihin ja ottamalla lapset pois koulusta. Nyt kansan pitää taas pelastaa itse itsensä. Hallitus ei olisi silloinkaan tehnyt mitään, ellei olisi ollut pakko, kun alkoivat näyttää tyhmiltä kansan tehtyä itse johtopäätökset tilanteesta.
Päätellen siitä valituksen määrästä, joka seurasi kun koulut suljettiin, aika harva taisi jo ennen sitä "ottaa lapset koulusta" kotiopetukseen. Mutta saathan sinä toki kokea, että ilman poikkeuslakia koulut olisivat joka tapauksessa olleet tyhjillään ja työnantajat olisivat kitisemättä suostuneet etätöihin. Kaikki lakkasivat oma-alotteisesti käymästä ravintoloissa ennen kuin ne suljettiin, tai siis ravintolathan ne sulkivat itse itsensä lainkaan valittamatta. Ihan samalla tavalla kuin nytkin kaikki käyttävät maskia bussissa. Ja Lapin matkailuyrittäjät rukoilevat etteivät ihmiset tulisi sinne lomalle. Eiku.
"Ei mun tavallisena kansalaisena tarvitse esittää mitään selkeitä ohjelmia. Selkeiden ohjelmien tekeminen kuuluu niille, jotka on palkattu sellaisia tekemään. Ja joilla on tarvittava asiantuntemus ja osaaminen. Ei kumpikaan mun tutkinoistani (sairaanhoitaja ja it-ala) pätevöitä mua tekemään sellaisia suunnitelmia ja päätöksiä. "
Jos/kun näin on, niin sitten on myös syytä pidättäytyä päättäjien ja viranomaisten toimien arvostelusta.
Paikalliset rajoitteet käyttöön! Pääkaupunkiseutu, Keski-Suomi, Etelä-Savo jne...
Niin pysykää nyt edelleen vain siellä kotonanne saatanana idiootit. Teillä ei ole mitään oikeutta ja syytä lähteä ryyppäämään. Kestäkää eristys kuin aikuiset. Juokaa kotona sitä viinanpaskaanne ja chatatkaa netissä. Ei voi olla noin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Paniikkipostausten sijaan tämänkin palstan kirjoittajat voisivat esittää selkeän ohjelman tilanteen korjaamiseksi ottaen huomioon sen, ettei Suomen talous kestä toista samanlaista sulkua kuin keväällä.
Hallituksella ja viranomaisilla on erittäin vaikea tilanne edessään, eikä kumpaakaan auta syyllistäminen millään tavalla.
Kerro lisää millainen sulku oli keväällä? Ravintolat ovat ehdottomasti kärsijöitä, mutta eivät nekään sentään Suomen taloutta tuhoa. Kohta loppuu ravintoloista joka tapauksessa asiakkaat kun ei niihin uskalla enää mennä kuin pieni välinpitämättömien joukko.
Joka päivä Intiassa ollut +800000 jo viikkojen ajan. Onhan siellä rajat kiinni? ;D
Vierailija kirjoitti:
Saa olla päivät pitkät palstalla ja kirjuuttaa tuhat öyhötysviestiä päivässä. Jeeeeee
Sinullahan tuo riemu näyttäisi olevan ylimmillään.
Vierailija kirjoitti:
"Ei mun tavallisena kansalaisena tarvitse esittää mitään selkeitä ohjelmia. Selkeiden ohjelmien tekeminen kuuluu niille, jotka on palkattu sellaisia tekemään. Ja joilla on tarvittava asiantuntemus ja osaaminen. Ei kumpikaan mun tutkinoistani (sairaanhoitaja ja it-ala) pätevöitä mua tekemään sellaisia suunnitelmia ja päätöksiä. "
Jos/kun näin on, niin sitten on myös syytä pidättäytyä päättäjien ja viranomaisten toimien arvostelusta.
Jos minä sössin omassa työssäni tai saan aikaiseksi huonoa laatua, joka ei tyydytä asiakasta, tottakai asiakkaani ovat silloin oikeutettuja arvostelemaan toimiani. Päättäjille ja viranomaisille maksetaan ihan samalla tavalla palkkaa, heidän asiakkaitaan ja palkkansa maksajia vaan ollaan me veronmaksajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro lisää millainen sulku oli keväällä? Ravintolat ovat ehdottomasti kärsijöitä, mutta eivät nekään sentään Suomen taloutta tuhoa. Kohta loppuu ravintoloista joka tapauksessa asiakkaat kun ei niihin uskalla enää mennä kuin pieni välinpitämättömien joukko.
Keväällähän ravintoloissa tapahtui asiakaskato, vaikka mitään rajoituksia ei ollut vielä edes suunnitelmissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö ollenkaan ,että jos ravintolat menevät kiinni/konkkaan niin se vaikuttaa myös muihin, kuin ravintolan henkilökuntaan tai yrittäjään.
Asioita pitää miettiä laaja-alaisesti ja ymmärtää, että yhden alan alasajo vaikutta myös muihin aloihin. Vain täydet idiootit eivät tätä käsitä. Ravintolat eivät pyöri itsestään,niihin ostetaan tuotteita ja palveluja mm panimoilta, elintarvikeyrityksiltä, siivousyrityksiltä jne jne. Kyse ei ole siis mistään pienestä asiasta. Tulehan sinäkin jo ulos sieltä kuplastasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa olla päivät pitkät palstalla ja kirjuuttaa tuhat öyhötysviestiä päivässä. JeeeeeeMua lähinnä vituttaa tämä tilanne. Olisi ollut ihan kiva käydä vielä ravintoloissa syömässä yms kuten kävin kesällä, mutta enpä nyt sitten käykään vaan odottelen aikaa parempaa.
Muistelen sinun öyhöämistäsi kun nautin ravintola-aterioitani ihanassa rauhassa ja hiljaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö ollenkaan ,että jos ravintolat menevät kiinni/konkkaan niin se vaikuttaa myös muihin, kuin ravintolan henkilökuntaan tai yrittäjään.
Asioita pitää miettiä laaja-alaisesti ja ymmärtää, että yhden alan alasajo vaikutta myös muihin aloihin. Vain täydet idiootit eivät tätä käsitä. Ravintolat eivät pyöri itsestään,niihin ostetaan tuotteita ja palveluja mm panimoilta, elintarvikeyrityksiltä, siivousyrityksiltä jne jne. Kyse ei ole siis mistään pienestä asiasta. Tulehan sinäkin jo ulos sieltä kuplastasi.
Ymmärrätkö ollenkaan, että ravintola-ala ei välillisten vaikutustenkaan kautta Suomen taloutta tuhoa, vaikka toki hallituksen olisi pitänyt ja pitäisi toimia paljon paremmin koronan suorien haittojen lieventämiseksi ravintola-alalla sen sijaan että jakelevat avustuksia somepersoonille ja monimiljonääreille. Ravintolabusiness ei joka tapauksessa voi ajaa kansanterveyden edelle, eikä asiakkaita tule todellakaan riittämään jos epidemia räjähtää käsiin.
Mikä on kuolinennusteesi seuraavalle 2 kuukaudelle?
Veikkaan, että Sannalla on taas kohta ”korona-altistus”, kun pitäisi ottaa näihin asioihin kantaa. En ymmärrä, että pääministerinä on ihminen, joka ei kestä paineita.