Miten paljon / kauan ihminen kestää stressiä hajoamatta???
TÖISSÄ: Aivan liikaa töitä. Osassa deadline ihan just 1-2 pv sisään, yhdenkin homman tekeminen niistä vie oikeasti 2 pv KESKEYTYMÄTÖNTÄ työaikaa.
Töitä rästissä todella monien kuukauisen ajalta, jo edeltäjältäkin. Nyt mua ahdistellaan niillä että pitää saada tehtyä. No niin pitää...
Uudemmat akuutit hommat ja projektit päälle.
(Kaikesta mistä voi, olen jo hyväksynyt ettei valmistu tänä vuonna, ja yritän kaikkeen sanoa "ei" mihin vaan suinkin voi..)
Päivästä 90% menee kuitenkin kaiken eteen tulevan uuden asian selvittelyyn, koko ajan joku kriisi jossain. Saan lähes 100 s-postia, puhelut päälle. Suurin osa vaatii vastausta ja enemmän tai vähemmän toimenpiteitä, osa paljonkin.
Muiden ihmisten hommat ei etene, kun minä "istun" sen asian päällä, joten siksi en voi kaikkea vaan jättää tekemättä.
Teen ylitöitä väh. 1-2 h joka pv (ilmaiseksi; saldot ei kerry enää kun tunnit tapissa). LIsäksi kotona iltaisin ja vk-loppuisin.
Kaiken kukkuraksi viestintä ja palaute on aika negatiivista joka taholta, eli ei mitään tsemppihenkeä. KOko ajan joku valittaa miten on kaikki niin huonosti.
KOTONA: Tulen kotiin ihan puhki ja stressattuna. Mies on kotona, makaa sohvalla, silmät toljottaa päässä, on ottanut "yhden" oluen. Hänen pitäisi hakea töitä, mutta puolet viikosta hän on masentunut, makaa, tissuttelee. HÄn kyllä hakee/vie lasta pv-kotiin (aamulla myöhässä, tukka pystyssä... hakiessa en tiedä onko aina ihan selvin päin). HÄn kyllä vie lapsia harrastuksiin, toivon mukaan selvin päin... En kestä tuota alkoholin käyttöä enää, enkä tuota asennetta. (Olen itsekin ollut irtisanottuna, työttömänä pari kertaa, hain tosi aktiivisesti töitä ja järjestelmällisesti, ja sainkin pian.)
Toisaalta ilman häntä en pystyisi tekemään töitäni, kun hän kuitenkin vähän huolehtii lapsista (ja mulla on työmatkojakin välillä, öitä pois).
KOULUSTA tulee palautteita, että milloin mikäkin vähän huonosti. Yritän vähän kertoa opettajalle tilanteestamme wilmassa; hän ei reagoi asiaan mitenkään puolella sanallakaan, mutta alkaa viestiin vastauksena puolustella kyllä itseään kovasti jostain itse hoitamatta jättäneestä hommastaan.
Valvon välillä öisin 1-4 h, kun stressaan.
SAatan herätä lauantai-aamuan klo 5 tekemään töitä.
ILtaisin en kotona jaksa mitään, kaikki on kaaoksessa, en harrasta liikuntaa, syön epäterveellisesti, lihon. Vk-loput menee pyykinpesussa ja siivotessa. Sitten taas uusi viikko ja sama rumba. MIes viikosta ehkä 3 pv ok "normaali", sitten taas ei. Jos se ottaa vähänkin alkoholia, se on masentunut mont apäivää.
Kyllä, se on alkoholisti, ei se sitä hyväksy kuitenkaan että sen pitäisi lopettaa kokonaa.
MITÄ SITTEN JOS MINÄ KOHTA SEKOAN?
Jos mies vaan ottaisi kotona vastuuta lapsistaan ja kotitöistä. onko edes se projekti järkevän kuuloinen, osaisiko mies hoitaa oman työnsä vai joutuisitko hoitaa myös sen yrityksen työt käynnistämisen jälkeen?
En minä ehkä eroaisi. Mitä mieskään masennukselleen voi. 7