Tärkeintä mitä olet elämässä oppinut?
Mä olen oppinut, että lopultakin kaikki on ihan sama. Ihan sama mitä tässä yrittää vaikuttaa, opiskella tai tehdä, lopulta se on ihan sama tekikö mitään vai ei.
Vähän pessimististä mutta elämässä ei lopultakaan ole montaa tärkeää asiaa.
Kommentit (76)
. Mikään ei ole ikuista, ei edes vaikeudet.
Asiat järjestyy aikanaan.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 15:37"]Kannattaa syntyä hyville vanhemmille.
[/quote]
Jep, totta. Harmi, kun ei itse syntynyt. Toivon lasteni syntyneen, pyrin ainakin siihen.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 15:37"]Kannattaa syntyä hyville vanhemmille.
[/quote]
Jep, totta. Harmi, kun ei itse syntynyt. Toivon lasteni syntyneen, pyrin ainakin siihen.
Vasta 40+ aloin todellakin uskomaan väitteeseen:
"elämä kantaa"
Elämä -sanan voi toki korvata Jumalallakin.
[quote author="Vierailija" time="29.11.2013 klo 17:08"]
Kehenkään ei voi eikä pidä luottaa.
[/quote]
Minä taas olen oppinut sen, etten tiedä kaikkea ja että kukaan ei voi tietää. Ja että itsensä hyväksyminen on tie onneen.
Nuorena hirveästi keskityttiin siihen koulun käymiseen ja tähdättiin opiskelupaikkaan ja työelämään - niin kuin se olisi maailman tärkein asia. Ja niin pitkään luulinkin, kunnes tajusin että koulutus on oikeasti hyvin pieni osa ihmisen onnellisuudesta. Se ei mittaa oikeastaan mitenkään elämässä "onnistumista/onnellisuutta" Onnelliseksi minut tekee perhe ja ystävät. Nyt olen ollut kotiäitinä 8 vuotta viidelle lapselleni ja tämä ollut elämäni onnellisinta aikaa. Moni vanhoista ystävistäni hämmästyy kun kuulee että minusta tuli se kotiäiti.
Muista ihmisistä välittämistä ja huolehtimista ei arvosteta tarpeeksi.
Asioita ei kannata murehtia etukäteen, jälkikäteen sitten, jos on aihetta.
Kaikki on suhteellista, ikuisuuden mittakaavassa asioiden todellinen merkityksellisyys selviää.
Tavaraa ei kannata rakastua, ihmiseen ei kannata takertua (vain vapaana olevat linnut lentävät)
Sitä saa mitä tilaa (ihmiset ovat peileinä toisillensa. Jos kohtelet muita hyvin, saat myös itse hyvää palvelua yms.)
Hermot kannattaa menettää kotona.
Liikaa ei kannata juoda.
Aina kun miettii jotain ei-niin-läheistä ihmistä, kannattaa soittaa ja kysyä muuten vain kuulumiset.
Se, että levittää iloa, ei ole itseltä pois.
Jokaisessa ihmisessä on jotain kiinnostavaa.
Asioita ei kannata murehtia etukäteen, jälkikäteen sitten, jos on aihetta.
Kaikki on suhteellista, ikuisuuden mittakaavassa asioiden todellinen merkityksellisyys selviää.
Tavaraa ei kannata rakastua, ihmiseen ei kannata takertua (vain vapaana olevat linnut lentävät)
Sitä saa mitä tilaa (ihmiset ovat peileinä toisillensa. Jos kohtelet muita hyvin, saat myös itse hyvää palvelua yms.)
Hermot kannattaa menettää kotona.
Liikaa ei kannata juoda.
Aina kun miettii jotain ei-niin-läheistä ihmistä, kannattaa soittaa ja kysyä muuten vain kuulumiset.
Se, että levittää iloa, ei ole itseltä pois.
Jokaisessa ihmisessä on jotain kiinnostavaa.
Olen oppinut, että yhdenkään ihmisen puheisiin ei pidä uskoa sokeasti. Kukaan ei ole rehellinen, en edes itse. Toinen oppimani asia on, että elämää hallitsee suurimmalta osaltaan sattuma. Mitään suurempaa tarkoitusta yksittäisellä ihmiselämällä ei ole.
-Että aikuisuutta ei ole olemassakaan. Aikuiset kiusaavat muita kuten lapset ja nauravat samoille asioille, eli kaikille pissa-kakka-navan-alus -jutuille.
-Että naiset joutuvat aina taistelemaan paikastaan auringossa. Miehet eivät koskaan anna sitä ilmaiseksi, vaan taistelu on ikuista.
-Että aina tulee löytymään miehiä, jotka vihaavat naisia ja ovat valmiita järjestäytymään sen puolesta, että naisilta viedään oikeuksia pois. Huomaan vuonna 2013 EU:n neuvosto, joka äänestyksellä päätti ettei naisella edelleenkään ole oikeutta omaan kehoonsa. Ihmisoikeuksista siis äänestetään.
-Pohjois-suomalaiset ovat selkäänpuukottajia, paskan puhujia ja hyväksikäyttäjiä.
-Pakkoruotsia ei koskaan saada pois, paitsi joutumalla Venäjän vallan alle, jolloi tulee pakkovenäjä ja suomenkieli häviää tyystin.
-Pyöräiljiät ovat kusipäitä vuodesta toiseen.
-Tärkeää ei ole kuin terveys ja oma perhe.
Tärkeintä mitä olet elämässä oppinut?
Ensin minä, sitten muut.
I'm beautiful in my way. Elämä on helpottunut huomattavasti kun oivalsin tuon ja aloin arvostaa itseäni. :)
Onneen ei ole kuin harvoin oikoteitä. Yksittäisiä lottovoittoja elämässä voi tulla mutta pitkässä juoksussa vain kova työ, omistautuminen ja periksiantamattomuus yhdistettynä lahjakkuuteen ovat avain tuloksiin.
Tämä pätee niin kouluun, työelämään kuin vaikka kuntosalillekin.
Kaikki tekevät joka tilanteessa parhaansa.
Tässä muutamia mitä olen oivaltanut, jotkut kantapään kautta, ja jotkut toisten kantapäiden kautta. Pahoittelen valmiiksi kliseisyyttä:
-Elämä kantaa, jos tekee töitä sen eteen. Niin se vain on, että kellekään ei tule työ- tai koulupaikat kolkuttelemaan oven taakse, vaikka joillain uskomaton tuuri kävisikin.
-Tiedät voitko luottaa ystävään, siitä miten hän puhuu muista ystävistään. Muutaman vuoden päästä sinäkin nimittäin saatat olla tämä "muu ystävä". Tämä kannattaa muistaa, kun haluttaa kertoa jokin asia itsestään, mitä ei halua muiden tietävän.
-Muiden mielipiteillä ei ihan toden totta ole merkitystä, mutta se ei tarkoita sitä että korvat pitäisi sulkea kritiikiltä. Päin vastoin: kritiikki kannattaa kuunnella, mutta siitä pitää myös päästää irti.
-Vain itse voi luoda onnen itselleen. Se ei ole kiinnio perheestä, ystävistä tai puolisosta. Omaa onnea ja elämää ei saisi laittaa pelkästään muiden ihmisten varaan, vaikka muut ihmiset toki ovat tärkeitä hyvinvoinnille, ja arvokkaita sellaisinaan.
-Parempi yksin kuin huonossa seurassa. Mutta seuran suhteen kannattaa puntaroida tarkkaan, onko seura oikeasti huonoa, vai onko kyse omista ongelmista joiden kanssa muilla ei oikeastaan ole mitään tekemistä.
-Maltti on valttia, varsinkin mitä tulee kihloihin, naimisiin menoon, yhteiseen asuntolainaan ja lapsiin. Erityisesti lapsiin.
-Jokainen pärjää paremmin ilman päihteitä. Ihan jokainen.
Huh huh. Katkerien ihmisten "viisauksia" täällä. Minä olen oppinut nauttimaan elämästä, rakastamaan, luottamaan ihmisiin ja yrittämään, vaikka olisi kuinka epätoivoinen tilanne. Suosittelen muillekin!
Kun on vaikeaa ja luulen etten jaksa enkä selviä, kyllä mä selviän. Pian tulee taas jotain vielä pahempaa, eikä ne koetut vaikeudet ole sen rinnalla mitään.
Minä olen huomannut, että mitä vanhemmaksi tulen sitä enemmän on opittavaa. Ei mulla ollutkaan kaikkeen oikeita vastauksia... Niin ja sen, että elämä on arvaamatonta ja ikävätkin asiat pitää hyväksyä eli tietynlainen nöyryys on oltava. Aika vähän ihminen kuitenkin pystyy elämänkulkuun vaikuttamaan, kun isoja asioita sattuu kohdalle. Ja vielä sen, että mikään ei ole ikuista.