Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua kertoa asiaa menneisyydestään liittyen exäänsä

Vierailija
24.09.2020 |

Ollaan siis miehen kanssa palattu yhteen puolen vuoden eron jälkeen, tänä aikana mies ehti seurustella toisen kanssa. Sanoin miehelle, että hän vaikuttaa erilaiselta kuin silloin, kun olimme yhdessä aikaisemmin. Hän sanoi, että johtuu asioista mitä on tapahtunut eromme aikana ja johon liittyy myös tämä exä. Mies ei halunnut asiasta minulle kertoa, ja kuulema asiasta tietää vain hänen vanhempansa ja paras ystävänsä.

Pitäisikö tästä asiasta olla huolissaan, kun jokin on häntä selvästi muuttanut, mutta ei suostu kertomaan että mikä? Sanoi vain, että jos minullekin olisi käynyt noin, niin en varmasti sitä heti unohtaisi. Eli ilmeisesti jotain todella vakavaa. Vai pitäisikö minun vaan unohtaa koko juttu, koska olimme kuitenkin erossa silloin?

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kuulostaa siltä että se ex ei ole ex vaan parisuhteessa sinä olet se kolmas pyörä, jota mies käy ajamassa koska ei osaa päättää kumman haluaa. Vanhemmille ei viedä esille koska virallisesti ollaan yhä yhdessä sen toisen kanssa.

Voihan se toinen olla raskaanakin tosiaan ja siksi ei ero ole virallinen, vaikka väärältä tuntuisi mutta ehkä se ystäviltä ja vanhemmilta piilottelu viittaisi vähän tuohon ettei eroa ole oikeasti tapahtunut vaan mies vasta miettii kumman kanssa olisi.

Viikonloppunahan se voi hyvin olla sen "exän" kanssa kun on olevinaan ryyppäämässä tai sitten tosiaan tilanne raastaa niin että pakko nollata. Joka tapauksessa sinulla on täysi oikeus vaatia vastauksia ja jos niitä ei tule, ei miestä kannata katsella. Vaikka kyse ei olisi worst case scenariosta, toimivassa parisuhteessa puolisot luottaa toisiinsa ja jos toisella on jotain traumoja tai jokin vaivaa mieltä, siitä pitää pystyä kertomaan ettei toisen tarvitse huolehtia potentiaalisesti turhaan.

Eivät ole yhdessä enää, kerran kävin hänen vanhempien luona palattuamme yhteen ja he sanoivat, että olen parempi vaihtoehto miehelle kuin tämä ex, jo ikänikin puolesta (exä oli siis minuakin rnuorempi, eli ikäero 31 vuotiaaseen mieheen oli iso). Tällä exällä on myös ollut säätöjä ja panokavereita heidän eron jälkeen, mies on itse minulle kertonut ja kerran olen kuullut myös kun hän asiasta puhui kaverinsa kanssa.

Ja silloin kun palattiin yhteen, niin yksi miehen ystävistä sanoi minulle, että on kyllä tosissaan kansssani, on puhunut minusta paljon jne. Toki tuosta on jo pari kuukautta aikaa, kun noin sanoi.

Mies myös ehdotti minulle viikko sitten, että pitäisikö meidän keskustella siitä, että muuttaisin hänen luokseen.

- Ap

Ei ei.

Miehellä on ollut VIELÄ sinuakin nuorempi?! Millainen aikuinen mies jahtaa teinejä?

Ja ei puhu hyvää miehestä, että kaikki muut sanoo että olet hänelle oikea, paitsi HÄN ITSE.

Ja kännäilee viikonloppuisin, ja sanoo että se on sinun vika.

Ei. Sinulla pitäisi olla nyt itsesuojeluvaistoa. Ansaitset parempaa, tiedäthän sen varmasti?

Ei kännää joka viikonloppu, mutta siihen nähden useammin, kun silloin ennen eroamme joi oikeasti kolmen vuoden aikana itsensä humalaan ehkä kaksi kertaa.

Ja olen samaa mieltä miehen kanssa siinä, että olen kyllä ollut turhankin epäileväinen ja mustasukkainen. Mutta olen sentään monesti yrittänyt asioista keskustella ja selittää, miksi olen epäileväinen, mutta mies vain hermostuu joka kerta. Toivoisin häneltä kuitenkin edes vähän ymmärrystä..

- Ap

Okei, onnea tulevaan. Älkää pliis lisääntykö!!

Vierailija
82/111 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei teidän suhde vaan kuulosta tasapainoiselta. Tosiaan puolen vuoden ero, heti uusi kumppani, joku iso kokemus tuona aikana ja muuttunut käytös... Sinua jää kaivelemaan, mitä tuon puolen vuoden aikana tapahtui ja mies vihjailee, muttei kerro. Omituista käytöstä. En itse enää palaisi mieheni kanssa yhteen tauon jälkeen, jos olisi välissä edennyt noin nopeasti toisen kanssa ja kertonut suhteesta perheelleenkin. Selkeästi siis pitänyt suhdetta merkityksellisenä, vaikka oltu yhdessä vain kuukausia. Aikuisiällä tuollainen suhteesta toiseen hyppääminen kuulostaa epäkypsältä ja epävakaalta. Oletko varma, ettei miehellä ollut salasuhdetta ja tämä syynä eroon? Ja tämän suhteen kariutuminen syynä siihen, että kelpasitkin uudelleen? Mikset voi avata tarkemmin taustojanne, mahdoton tuon tiedon perusteella itsekään ymmärtää kaikkea säätöänne. Kauanko seurustelitte ennen eroa?

Tuossa ylempänä selitinkin miksi erottiin eli minä jätin. Tuosta en voi olla varma, palasiko yhteen vaan koska suhde loppui.. Seurustelimme 3 vuotta ennen eroa. Ja mies on 31v, minä 23v. kun sitä joku kyseli.

Miehen muuttuneella käytöksellä meinaan sitä, että ei tehdä asioita enää samalla tavalla kuin ennen. Ennen eroa käytiin usein esim. Moikkaamassa hänen vanhempiaan, tai katsottiin edes leffoja. Nykyään ei tehdä sitäkään, ollaan vaan miehen luona pari tuntia, katsotaan ehkä jotain sarjaa ja jutellaan. Mies myös vaikuttaa jotenkin välinpitämättömmämmältä. Tosin mies selitti syyksi sen, että hänestä ei ole kivaa kun olen niin epäileväinen (esim tämän exän suhteen). Ja epävarmuuteni johtuu siis tästä eron aikana olleesta suhteesta.

- Ap

Mies ei kyllä kuulosta rakastuneelta sinuun eikä kohtele sinua rakastavan miehen tavoin. Tällä hetkellä teidän suhde kuulostaa olevan fuckbuddies. Mies käy viettämässä aikaa jonkun verran sohvallasi (sängyssäsi?) Mutta ette seurustele, koska ei sukulaisia, ystäviä ym. Olet panokaveri.

Teillä on iso ikäero. On luonnollista että sinä vasta opettelet.

Hän on yli 30. Hänen pitäisi tietää mitä haluaa. Se on ikä jolloin perhe perustetaan, jos sitä ylipäätään on perustamassa. Se on ikä jolloin mennään naimisiin ja ostetaan yhteinen koti.

Mies on juuri tuossa iässä, mutta se ei näy millään lailla siinä miten hän suhtautuu sinuun. Hän ei kohtele sinua niin kuin naista, joka on hänen tuleva vaimonsa ja lastensa äiti. Hän kohtelee sinua kuin seksileikkikaveria. Varsinkin kun hän jo tuntee sinut, ei ole kyse että suhteessa vasta tunnusteltaisiin. Hän tuntee sinut hyvin, eikä silti kohtele sinua vakavasti otettavana.

Hänellä ei ole mitään aikomusta kanssasi naimisiin, kotia ja lapsia.

Mies on sanonut, että ei tällä hetkellä halua lapsia kanssani koska riidellään niin paljon ja olen epäileväinen. Toki en minäkään nyt heti lapsia halua, sitten lähempänä 30 vuotiaana.

- Ap

Hoida pääsi kuntoon ainakin ekana ja mieti vielä sittenkin sitä lapsiasiat. Olet itse ihan täysi lapsi vielä ja en ole varma tuoko aika ymmärrystä lisää ottaa vastuuta lapsen hyvästä elämästä. Lapsi ei ole lelu ja jos molemmat vanhemmat ovat ihan pihalla, niin siinä ei välttämättä kovin hyvää tule.

Minkälainen lapsuus sinulla on ollut ap?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestä enää lukea tätä ketjua. Ap on ihan kynnysmatto, mies jo gaslightaa tätä, ja on teinejä jahtaava luuseri. Ja ap vain miettii, onko kohtuuton, ja puolustelee, miten mies kännää "vain vähän". En pysty.

Vierailija
84/111 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei teidän suhde vaan kuulosta tasapainoiselta. Tosiaan puolen vuoden ero, heti uusi kumppani, joku iso kokemus tuona aikana ja muuttunut käytös... Sinua jää kaivelemaan, mitä tuon puolen vuoden aikana tapahtui ja mies vihjailee, muttei kerro. Omituista käytöstä. En itse enää palaisi mieheni kanssa yhteen tauon jälkeen, jos olisi välissä edennyt noin nopeasti toisen kanssa ja kertonut suhteesta perheelleenkin. Selkeästi siis pitänyt suhdetta merkityksellisenä, vaikka oltu yhdessä vain kuukausia. Aikuisiällä tuollainen suhteesta toiseen hyppääminen kuulostaa epäkypsältä ja epävakaalta. Oletko varma, ettei miehellä ollut salasuhdetta ja tämä syynä eroon? Ja tämän suhteen kariutuminen syynä siihen, että kelpasitkin uudelleen? Mikset voi avata tarkemmin taustojanne, mahdoton tuon tiedon perusteella itsekään ymmärtää kaikkea säätöänne. Kauanko seurustelitte ennen eroa?

Tuossa ylempänä selitinkin miksi erottiin eli minä jätin. Tuosta en voi olla varma, palasiko yhteen vaan koska suhde loppui.. Seurustelimme 3 vuotta ennen eroa. Ja mies on 31v, minä 23v. kun sitä joku kyseli.

Miehen muuttuneella käytöksellä meinaan sitä, että ei tehdä asioita enää samalla tavalla kuin ennen. Ennen eroa käytiin usein esim. Moikkaamassa hänen vanhempiaan, tai katsottiin edes leffoja. Nykyään ei tehdä sitäkään, ollaan vaan miehen luona pari tuntia, katsotaan ehkä jotain sarjaa ja jutellaan. Mies myös vaikuttaa jotenkin välinpitämättömmämmältä. Tosin mies selitti syyksi sen, että hänestä ei ole kivaa kun olen niin epäileväinen (esim tämän exän suhteen). Ja epävarmuuteni johtuu siis tästä eron aikana olleesta suhteesta.

- Ap

Mies ei kyllä kuulosta rakastuneelta sinuun eikä kohtele sinua rakastavan miehen tavoin. Tällä hetkellä teidän suhde kuulostaa olevan fuckbuddies. Mies käy viettämässä aikaa jonkun verran sohvallasi (sängyssäsi?) Mutta ette seurustele, koska ei sukulaisia, ystäviä ym. Olet panokaveri.

Teillä on iso ikäero. On luonnollista että sinä vasta opettelet.

Hän on yli 30. Hänen pitäisi tietää mitä haluaa. Se on ikä jolloin perhe perustetaan, jos sitä ylipäätään on perustamassa. Se on ikä jolloin mennään naimisiin ja ostetaan yhteinen koti.

Mies on juuri tuossa iässä, mutta se ei näy millään lailla siinä miten hän suhtautuu sinuun. Hän ei kohtele sinua niin kuin naista, joka on hänen tuleva vaimonsa ja lastensa äiti. Hän kohtelee sinua kuin seksileikkikaveria. Varsinkin kun hän jo tuntee sinut, ei ole kyse että suhteessa vasta tunnusteltaisiin. Hän tuntee sinut hyvin, eikä silti kohtele sinua vakavasti otettavana.

Hänellä ei ole mitään aikomusta kanssasi naimisiin, kotia ja lapsia.

Mies on sanonut, että ei tällä hetkellä halua lapsia kanssani koska riidellään niin paljon ja olen epäileväinen. Toki en minäkään nyt heti lapsia halua, sitten lähempänä 30 vuotiaana.

- Ap

Lue: ei halua lapsia. Keksii tekosyyn toisensa jälkeen, kunnes sinulle valkenee. Joka kerta kun edellinen syy poistuu, hän siirtää maalitolppia, ja uusi syy onkin joku muu, sattumoisin jälleen sinun vika.

Kokemuksella, valitettavasti. Ihan samoin sanoin.

Vierailija
85/111 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
86/111 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella oudolta kuviolta. Minusta olisi tosi nöyryyttävää kuulla juttuja miehen eksästä ja tämän panokavereista. Yksinomaan tuo tissuttelu olisi minulle pätevä syy jättää mies. Niin ja tuo teidän ikäerokin pisti silmään.

Vierailija
87/111 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa todella oudolta kuviolta. Minusta olisi tosi nöyryyttävää kuulla juttuja miehen eksästä ja tämän panokavereista. Yksinomaan tuo tissuttelu olisi minulle pätevä syy jättää mies. Niin ja tuo teidän ikäerokin pisti silmään.

Minä olen itse aika paljon exästä udellut, tosin nuo exän pano sekoilut mies kertoi kysymättä. Miehellä on aina ollut reilusti itseään nuorempia exiä. Tämä exä on 12-13 vuotta nuorempi.

- Ap

Vierailija
88/111 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen itse aika paljon exästä udellut, tosin nuo exän pano sekoilut mies kertoi kysymättä. Miehellä on aina ollut reilusti itseään nuorempia exiä. Tämä exä on 12-13 vuotta nuorempi.

- Ap

Tuo on oikeasti hälytysmerkki, miksi ei pysty normaaliin parisuhteeseen ikäisensä kanssa. Varmaan koska ei voi näyttäytyä niin ylivoimaisena. Huono itsetunto.

He haluaisivat kypsän suhteen jossa aletaan perustaa perhettä, ja hän ei halua.

Mitä lyödään vetoa että tämä mies jättää sinut viimeistään kun olet 30, ja alat haluta lasta. Ja jos olet päästänyt asian liian myöhäksi, et enää saa lapsia, ja hänellä on uusi.

Vierailija
89/111 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmi mieheksi tarjolla. Yläpeukku, jos ottaisit, alspeukku, jos et.

Vierailija
90/111 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Siis jotain 18-vuotias? Menee jo vähän epäterveen puolelle.

Vierailija
91/111 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä en menetä mitään jos nyt päätän lopullisesti erota. Mies varmaan löytää uuden teinin kainaloon nopeasti. Myönnän, että olen varmaan hänen kanssa vieläkin ainakin osittain tuon läheisriippuvuuden takia.. tiedostan itsekin että hän kohtelee minua huonosti, vaikka itse hän ei sitä myönnä. Sanoo esim aina että ei kyllä ole välinpitämätön jne.. Järjellä ajateltuna oli ihan turhaa kuvitella, että saataisiin vielä hyvä parisuhde, kun toinen on eron aikana kerinnyt rakastua uuteen. Minun on vaan pakko hyväksyä tilanne, olen kuitenkin parhaani yrittänyt.

- Ap

Vierailija
92/111 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä en menetä mitään jos nyt päätän lopullisesti erota. Mies varmaan löytää uuden teinin kainaloon nopeasti. Myönnän, että olen varmaan hänen kanssa vieläkin ainakin osittain tuon läheisriippuvuuden takia.. tiedostan itsekin että hän kohtelee minua huonosti, vaikka itse hän ei sitä myönnä. Sanoo esim aina että ei kyllä ole välinpitämätön jne.. Järjellä ajateltuna oli ihan turhaa kuvitella, että saataisiin vielä hyvä parisuhde, kun toinen on eron aikana kerinnyt rakastua uuteen. Minun on vaan pakko hyväksyä tilanne, olen kuitenkin parhaani yrittänyt.

- Ap

Kannatetaan. Varmaan kuulostaa itsestäänselvyydeltä, mutta nuorena (tai missään iässä, tietenkään) ei kannata haaskata aikaansa hankalassa ihmissuhteessa. Käytännön toteutus saattaakin olla sitten vaikeampaa, esim. läheisriippuvuudesta johtuen, mutta kun tiedostaa asian, on jo vähän helpompi hakeutua tasapainoisempiin parisuhteisiin.

Nuoruus ja ristiriitaisesti/salailevasti toimiva kumppani tuovat esiin sitä epävarmuutta itsessäsi, mutta saatat huomata, että iän karttuminen sekä avoin ja tasapainoinen kumppani hälventävät tuota pirrettä itsessäsi, mistä ilmeisesti nyt itseäsi soimaat.

Vierailija
93/111 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti mietityttää, kuvittelenko vaan itse kaiken negatiivisesti, ja negatiivisuuteni ja epäilykseni on johtanut siihen että mies kohtelee minua näin. Ja teinkö liian ison numeron tuosta aloitusviestini asiasta. Kadunko taas, jos nyt jätän miehen.

- Ap

Vierailija
94/111 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silti mietityttää, kuvittelenko vaan itse kaiken negatiivisesti, ja negatiivisuuteni ja epäilykseni on johtanut siihen että mies kohtelee minua näin. Ja teinkö liian ison numeron tuosta aloitusviestini asiasta. Kadunko taas, jos nyt jätän miehen.

- Ap

Paha sanoa, kun ei näe tilannetta. Jos utelet ja riitelet koko ajan exästä, on se varmasti kuluttavaa. Jos mies vain jotain vihjailee ja hänen kommunikaationsa on välttelevää, hänen pitäisi ymmärtää, että sellainen herättää epäilyksiä, ja jos hän todella välittää sinusta, myös näyttäisi teoin, että ei ole mitään suurta ongelmaa. Kumpikaan ei nyt tunnu tuovan parhaita puolia toisistaan esille.

Asia erikseen on kyllä myös tuo, ainakin itseäni todella epäilyttävä asia, että mies on hyvin nuorten naisten perään. Ei se nyt ihan hirveästi miehen pisteitä kohota.

Vierailija
95/111 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
96/111 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei kannata lämmittää eilisen päivän kaurapuuroa, ei se sen paremmalta maistu.

Vierailija
97/111 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Sairasta, niin sairasta.

Vierailija
98/111 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Ap

En usko että kadut. Voi olla että olet epävarma, nuorena ehkä huonosti kohdeltu, huono itsetunto. Olet altis ylireagoimaan juuri jos mies on välttelevä ja epäluotettava eikä sinulla ole turvallinen olo.

Suhteessa jossa kumppani käyttäytyisi ennakoitavasti, luotettavasti ja johdonmukaisesti, se ei triggeröisi sinun haavoja eikä nostaisi esiin traumoja ja ylireagointia.

Vierailija
99/111 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ap

Sairasta, niin sairasta.

Miten niin?

- Ap

Vierailija
100/111 |
25.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä haluaisi olla ihmisen kanssa jonka elämässä on jotain tärkeää ja merkityksellistä eikä hän haluaisi jakaa sitä elämänkumppaninsa kanssa vaan on kertonut siitä jollekin muulle.

Kumppani ei ole tilivelvollinen tietenkään, mutta miksi olla ihmisen kanssa joka huomiohuoraa omaa elämänkumppaniaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi