Mies ei halua kertoa asiaa menneisyydestään liittyen exäänsä
Ollaan siis miehen kanssa palattu yhteen puolen vuoden eron jälkeen, tänä aikana mies ehti seurustella toisen kanssa. Sanoin miehelle, että hän vaikuttaa erilaiselta kuin silloin, kun olimme yhdessä aikaisemmin. Hän sanoi, että johtuu asioista mitä on tapahtunut eromme aikana ja johon liittyy myös tämä exä. Mies ei halunnut asiasta minulle kertoa, ja kuulema asiasta tietää vain hänen vanhempansa ja paras ystävänsä.
Pitäisikö tästä asiasta olla huolissaan, kun jokin on häntä selvästi muuttanut, mutta ei suostu kertomaan että mikä? Sanoi vain, että jos minullekin olisi käynyt noin, niin en varmasti sitä heti unohtaisi. Eli ilmeisesti jotain todella vakavaa. Vai pitäisikö minun vaan unohtaa koko juttu, koska olimme kuitenkin erossa silloin?
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi otit hänet takaisin? Luuletko että asiat ovat nyt jotenkin paremmin kuin ennen eroanne? Vaikka mies väittääkin ettei teidän ero johtunut toisesta naisesta, niin olen satavarma että se ei pidä paikkaansa. Mies ei lähde suhteesta ellei kyseessä ole joku toinen nainen. Ja jos hän palaa takaisin, johtuu taas siitä ettei tämä uusi nainen halunnut enää miestä.
Jätin miehen itse, tyhmästä syystä tosin. Mies siis rikkoi lupauksen, mitä teki melko usein (oli luvannut viettää päivän kanssani mutta lähtikin juomaan) ja suutuspäissäni sanoin että tämä oli tässä. Ei siis usein käynyt juomassa, mutta usein rikkoi muuten lupauksia, joten siksi mulla meni tuo suuttuminen yli.
- Ap
Juoppo valehteleva äijä. Siinäpä vasta miesten mies ja ihana isi lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Me erottiin eksän kanssa täydessä sovussa enkä kyllä hänen asioistaan ja perheestää mitään kertoisi, muuta kuin sovussa erottiin, kun ei ollut enää yhteistä aikaa ja rakkaus vaan loppui. Miksi sitä suhdetta pitäisi alkaa sen enempää ruotimaan.
Koska nyt minua häiritsee tuo vakava asia, entä jos nainen todella kerkisi olla raskaana..
- Ap
Osaat varmaan itsekin päätellä mitä olisi voinut tapahtua, riippuu muutoksesta. Kuulostatte aika nuorilta.
Erosin joskus nuorena ekasta poikaystävästä, kun häneltä ei saanut läheisyyttä riittävästi eikä hän osannut vapautua seksissä. Oltiin ystäviä jatkossa ja pari kertaa mentiin sänkyyn. Se oli ihan eri maailmasta kuin meidän suhteen aikana, jos olisi aina ollut niin, ei olisi edes tarvinnut lähteä. No, en kyllä alkanut kysellä että miten ja kenen kanssa on päässyt irti estoistaan, tuskin muutos pelkästä ikävästä johtui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei teidän suhde vaan kuulosta tasapainoiselta. Tosiaan puolen vuoden ero, heti uusi kumppani, joku iso kokemus tuona aikana ja muuttunut käytös... Sinua jää kaivelemaan, mitä tuon puolen vuoden aikana tapahtui ja mies vihjailee, muttei kerro. Omituista käytöstä. En itse enää palaisi mieheni kanssa yhteen tauon jälkeen, jos olisi välissä edennyt noin nopeasti toisen kanssa ja kertonut suhteesta perheelleenkin. Selkeästi siis pitänyt suhdetta merkityksellisenä, vaikka oltu yhdessä vain kuukausia. Aikuisiällä tuollainen suhteesta toiseen hyppääminen kuulostaa epäkypsältä ja epävakaalta. Oletko varma, ettei miehellä ollut salasuhdetta ja tämä syynä eroon? Ja tämän suhteen kariutuminen syynä siihen, että kelpasitkin uudelleen? Mikset voi avata tarkemmin taustojanne, mahdoton tuon tiedon perusteella itsekään ymmärtää kaikkea säätöänne. Kauanko seurustelitte ennen eroa?
Tuossa ylempänä selitinkin miksi erottiin eli minä jätin. Tuosta en voi olla varma, palasiko yhteen vaan koska suhde loppui.. Seurustelimme 3 vuotta ennen eroa. Ja mies on 31v, minä 23v. kun sitä joku kyseli.
Miehen muuttuneella käytöksellä meinaan sitä, että ei tehdä asioita enää samalla tavalla kuin ennen. Ennen eroa käytiin usein esim. Moikkaamassa hänen vanhempiaan, tai katsottiin edes leffoja. Nykyään ei tehdä sitäkään, ollaan vaan miehen luona pari tuntia, katsotaan ehkä jotain sarjaa ja jutellaan. Mies myös vaikuttaa jotenkin välinpitämättömmämmältä. Tosin mies selitti syyksi sen, että hänestä ei ole kivaa kun olen niin epäileväinen (esim tämän exän suhteen). Ja epävarmuuteni johtuu siis tästä eron aikana olleesta suhteesta.
- Ap
Voi lapsipieni. Elät kuin 65 vuotias. Nautitko elämästäsi nyt ja onko mies toiveittesi täyttymys? Etkö saa parempaa? En olisi ikinä ollut tuollaisen tylsimyksen kanssa onnellinen ja ajatellut edes jatkoa, sillä elämäni on arvokaampaa. Sinulle on ilmeisesti ihan sama mitä sontaa päiväsi tuovat mukanaan. Minkälainen lapsuutesi on ollut, kun tyydyt noin huonoon?
Vierailija kirjoitti:
Vastuuton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa, että olisi ollut raskaana, koska tiedän että exä oli usein ryyppäämässä suhteen aikana. Toisaalta, ei kyllä tule muutakaan isoa asiaa mieleen..
- Ap
Exä petti, eikä ole päässyt siitä yli, vaikka toisin sanoo?
Voimia kuitenkin.
Mies tosiaan sanoi, että exä ei liity asiaan negatiivisesti.
En enää tiedä mitä pitäisi tehdä.. Kannattaako miehen kanssa jatkaa enää koska nyt olen vain epätiedossa koko ajan..
- Ap
Parisuhteessa pitää olla luottamus ja kunnioitus, niitä ei ole jos ei jaa tärkeitä asioita eikä ole toisilleen avoin eikä rehellinen.
Jostain syystä hän ei ole sinulle nyt avoin eikä rehellinen asiasta, joka on hänelle iso ja vaikuttaa teihin. Ei ole väliä sillä, mikä se asia on ja olisiko se sinulle kova paikka tai ei. On väliä sillä, että hän ei jaa sitä kanssasi, ei kommunikoi kanssasi, ei avaudu sinulle. Eli kommunikaatio on hänen puolelta pahasti vialla. Parisuhteeseen tarvitaan halu kommunikoida, sekä vielä taitoja ja kykyjä siihen. Hänellä ei ehkä nuoruudenkin ja mahd kotiesimerkin takia ole kommunikointaitoja, mutta tärkeämpää, hänellä ei ole HALUA kommunikoida kanssasi, selvittää asiaa kanssasi.
Mun mielestä tuossa ei ole aineksia suhteeseen, hän vaikuttaa olevan kaikella lailla sekaisin, ei näytä myöskään rakastavan sinua selkeästi, vaan siinäkin tuntuu olevan sekaisin.
Kuule, saat paljon parempaakin ja yksinkin on ihan kivaa. Mitäpä jos katselisitte niitä sarjoja kavereina ja etsisit suhteeseen uutta osapuolta.
Mies haluaa pitää oven auki eksälle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi otit hänet takaisin? Luuletko että asiat ovat nyt jotenkin paremmin kuin ennen eroanne? Vaikka mies väittääkin ettei teidän ero johtunut toisesta naisesta, niin olen satavarma että se ei pidä paikkaansa. Mies ei lähde suhteesta ellei kyseessä ole joku toinen nainen. Ja jos hän palaa takaisin, johtuu taas siitä ettei tämä uusi nainen halunnut enää miestä.
Jätin miehen itse, tyhmästä syystä tosin. Mies siis rikkoi lupauksen, mitä teki melko usein (oli luvannut viettää päivän kanssani mutta lähtikin juomaan) ja suutuspäissäni sanoin että tämä oli tässä. Ei siis usein käynyt juomassa, mutta usein rikkoi muuten lupauksia, joten siksi mulla meni tuo suuttuminen yli.
- Ap
Mies joi 3 v suhteemme aikana tasan kaksi kertaa.. siksi eilen kyselin, miksi hän nykyään juo useammin. Kuulema siksi, kun en halunnut ennen eroa että hän menisi juomaan.. ei hän nytkään kovin usein juo, mutta esim. Viime vklp oli juomassa ja mietti menevänsä tänäkin vklp.
Ja kun kysyin miksi juo nykyään, niin sanoi että "eipä moni tiedä että ei ole ollut helppoa" ja sitten vihjaili tämän asian, joka liittyy exään.
- Ap
Sanot sille "miehelle" ettei hän ole nyt oikein kunnossa suhteeseen ja ala etsiä parempaa. Jos itselläsi on lapsuustraumoja, työstä niitä samalla.
Oli ryyppäämässä? Weeteys vahvistettu :D
Mutta vakavasti ottaen, mitä virkaa on suhteella jossa ei olla avoimia ja rehellisiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ap
Mies joi 3 v suhteemme aikana tasan kaksi kertaa.. siksi eilen kyselin, miksi hän nykyään juo useammin. Kuulema siksi, kun en halunnut ennen eroa että hän menisi juomaan.. ei hän nytkään kovin usein juo, mutta esim. Viime vklp oli juomassa ja mietti menevänsä tänäkin vklp.
Ja kun kysyin miksi juo nykyään, niin sanoi että "eipä moni tiedä että ei ole ollut helppoa" ja sitten vihjaili tämän asian, joka liittyy exään.
- Ap
Jos äijä lähtee ryyppäämään, niin antaa mennä. Laitat hänelle viestin, että "Eipä moni tiedä, että tämä tarina on nyt täydellisen loppu. Kaikkea hyvää tulevalle ja moikataan jos vastakkain tullaan!". Sen jälkeen alat elämään ikiomaa elämääsi, korjaamaan pääsi kuntoon tarvittaessa vaikka ammattiauttajan kanssa ja suuntaat nenäsi kohti parempaa tulevaisuutta. Äijästä ei tarvitse enää välittää, hän on aikuinen mies ja tekee niin kuin haluaa. Jos et nyt tee eroa, niin turha sitä on asiaa enää sen jälkeen vinkua.
Vierailija kirjoitti:
Se nainen tuli raskaaksi. Keskenmeno tai abortti.
Tämä tuli minullekin mieleen.
Okei, eli salaileva, lupauksia pettävä, välinpitämätön, kännäävä mies... Ja sua huolettaa tässä kaikessa kamaluudessa ainoastaan se, mitä suhteessaan kävi eronne aikana? Ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, että jos kännäys menee teidän yhteisen ajan ja sinun edelle toistuvasti, et ole prioriteetti. Katselin pitkään nuorempana seurustelukumppanin baarisekoilua, mutta seuraahan se sieltä etsi. Vaihtoi mut lennosta toiseen. Välinpitämätön oli hänkin ja kaikki epäluuloisuus käytöstään kohtaan oli mun “hulluutta". Miehesi on välinpitämätön siksi, ettei oikeastaan välitä. Ex-seurustelukumppani edelleen mielessä ja pitää sinua varalla, kunnes löytää toisen. Eihän kauan surrut sinua edellisenkään eron jälkeen, ties vaikka olisi näillä kännäysreissuillaan jo ollut tämän eksän kanssa, kun petti lupauksiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Ap
- Ap
Jos äijä lähtee ryyppäämään, niin antaa mennä. Laitat hänelle viestin, että "Eipä moni tiedä, että tämä tarina on nyt täydellisen loppu. Kaikkea hyvää tulevalle ja moikataan jos vastakkain tullaan!". Sen jälkeen alat elämään ikiomaa elämääsi, korjaamaan pääsi kuntoon tarvittaessa vaikka ammattiauttajan kanssa ja suuntaat nenäsi kohti parempaa tulevaisuutta. Äijästä ei tarvitse enää välittää, hän on aikuinen mies ja tekee niin kuin haluaa. Jos et nyt tee eroa, niin turha sitä on asiaa enää sen jälkeen vinkua.
Öö, miksi passiivisaggressiivinen tekstiviesti olisi parempi keino jättämiseen kuin selittää suoraan miehelle, että miksi käytöksensä ei ole ok ja miksi Ap haluaa erota? Mielestäni jollain erotekstiviestillä Ap alentuu ihan miehen tasolle lapsellisuudessa. Ei aikuiset käyttäydy noin, eikä eroa tekstiviestitse, jos suhde ei toimi. Myös jätetty osapuoli (oli kuinka idiootti tahansa ja jos ei henkisen/fyysisen väkivallan mahdollisuutta) ansaitsee keskustelumahdollisuuden eron koittaessa. Muu on henkistä väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Suhteessa pitää osata olla rehellinen. Joita sille pari olutta ja pakota kertomaan? Jos ei muu auta
Rehellisyys ei tarkoita sitä että pitää kertoa kaikki mitä toinen vaatii saada tietää.
Olen monesti miehelle sanonut, että hänen käytös vaikuttaa mielestäni siltä, että hän ei välitä eikä ole tosissaan. Mies aina hermostuu ja sanoo että kyllä on tosissaan, mutta häntä ärsyttää kun olen niin epäileväinen, eikä siksi pysty olemaan suhteessa rennosti.
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Olen monesti miehelle sanonut, että hänen käytös vaikuttaa mielestäni siltä, että hän ei välitä eikä ole tosissaan. Mies aina hermostuu ja sanoo että kyllä on tosissaan, mutta häntä ärsyttää kun olen niin epäileväinen, eikä siksi pysty olemaan suhteessa rennosti.
- Ap
No jos oudosti käyttäytyvä, salaileva, välinpitämätön känniääliö sanoo olevansa suhteessa tosissaan, niin sittenhän sen on oltava totta?
Hän ehti rakastua palavasti siihen uuteen naiseen, seksi oli mahtavaa, ja sitten tuli bänks.
Nyt hän on palannut tutun ja turvallisen Ap:n luokse, tulisen suhteen uuvuttamana ja haavoittamana. Ajattelee että parempi näin kuin yksin, kun sitä tosirakkauttaan ei saa.
Olet laastari Ap.
Vierailija kirjoitti:
- Ap
Eihän tuosta nyt mitään tule, ei parisuhteen kuulu olla tuollaista tempoilua. No, tiedät sen ehkä sitten vasta, kun kohtaat henkilön, jonka kanssa asiat eivät lähtökohtaisesti ole lainkaan vaikeita.
Pääsääntöisesti anna suhteelle, jossa on "palattu yhteen" noin 3% mahdollisuudet. Lihakeitto paranee kun se on kaapissa yön yli. Suhde on enemmänkin sienirisotto...
Tuossa ylempänä selitinkin miksi erottiin eli minä jätin. Tuosta en voi olla varma, palasiko yhteen vaan koska suhde loppui.. Seurustelimme 3 vuotta ennen eroa. Ja mies on 31v, minä 23v. kun sitä joku kyseli.
Miehen muuttuneella käytöksellä meinaan sitä, että ei tehdä asioita enää samalla tavalla kuin ennen. Ennen eroa käytiin usein esim. Moikkaamassa hänen vanhempiaan, tai katsottiin edes leffoja. Nykyään ei tehdä sitäkään, ollaan vaan miehen luona pari tuntia, katsotaan ehkä jotain sarjaa ja jutellaan. Mies myös vaikuttaa jotenkin välinpitämättömmämmältä. Tosin mies selitti syyksi sen, että hänestä ei ole kivaa kun olen niin epäileväinen (esim tämän exän suhteen). Ja epävarmuuteni johtuu siis tästä eron aikana olleesta suhteesta.
- Ap