Mies ei halua kertoa asiaa menneisyydestään liittyen exäänsä
Ollaan siis miehen kanssa palattu yhteen puolen vuoden eron jälkeen, tänä aikana mies ehti seurustella toisen kanssa. Sanoin miehelle, että hän vaikuttaa erilaiselta kuin silloin, kun olimme yhdessä aikaisemmin. Hän sanoi, että johtuu asioista mitä on tapahtunut eromme aikana ja johon liittyy myös tämä exä. Mies ei halunnut asiasta minulle kertoa, ja kuulema asiasta tietää vain hänen vanhempansa ja paras ystävänsä.
Pitäisikö tästä asiasta olla huolissaan, kun jokin on häntä selvästi muuttanut, mutta ei suostu kertomaan että mikä? Sanoi vain, että jos minullekin olisi käynyt noin, niin en varmasti sitä heti unohtaisi. Eli ilmeisesti jotain todella vakavaa. Vai pitäisikö minun vaan unohtaa koko juttu, koska olimme kuitenkin erossa silloin?
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa, että olisi ollut raskaana, koska tiedän että exä oli usein ryyppäämässä suhteen aikana. Toisaalta, ei kyllä tule muutakaan isoa asiaa mieleen..
- Ap
Ehkä juuri sillä perusteella abortti piti tehdä. Ei tiennyt raskaudesta ja joi paljon? Iso riski kehityshäiriöihin. Ja tästä tuli kriisi parisuhteeseen.
Vastuuton kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa, että olisi ollut raskaana, koska tiedän että exä oli usein ryyppäämässä suhteen aikana. Toisaalta, ei kyllä tule muutakaan isoa asiaa mieleen..
- Ap
Exä petti, eikä ole päässyt siitä yli, vaikka toisin sanoo?
Voimia kuitenkin.
Mies tosiaan sanoi, että exä ei liity asiaan negatiivisesti.
En enää tiedä mitä pitäisi tehdä.. Kannattaako miehen kanssa jatkaa enää koska nyt olen vain epätiedossa koko ajan..
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Te olitte siis erossa ja hänellä oli uusi suhde? Miksi hän olisi mitenkään tilivelvollinen sinulle asiasta, joka tapahtui kun te ette olleet enää yhdessä?
On vain hyvä merkki, jos toinen ei avaudu edellisistä suhteistaan. Tietää ainakin, että jos nykyinen suhde päättyy, niin toinen ei ala läyhäämään teidän henk.koht. Yksityisasioista uudessa suhteessa sun selkäsi takana.
Jokainen suhde on kuin kirja. Kun kannet laitetaan kiinni, niin sen suhteen intiimit asiat ei kuulu muille, kuin sen suhteen eläneelle kahdelle osapuolelle.
Tietty eri asia on, jos suhteessa tapahtui jotain traumatisoivia juttuja niin toki niistä on hyvä mainita uudelle kumppanille, tyyliin:"mua petettiin ja valehdeltiin edellisessä suhteessa ja voin olla joskus vähän vainoharhainen, toki kävin terapiassa ja olen aika hyvin toipunut..."
Niin, avautuu vain vanhemmille ja kaverille.
Melko sukkela mies, kun puolessa vuodessa ehti päästä sinusta yli, seurustella ilmeisesti kohtuu vakavasti toisen kanssa, erota, päästä toisesta yli ja palata vielä yhteen.
Minä arvelen, että menivät naimisiin tai vähintäänkin kihloihin kun kerran vanhemmille on tiedotettu.
Vierailija kirjoitti:
Melko sukkela mies, kun puolessa vuodessa ehti päästä sinusta yli, seurustella ilmeisesti kohtuu vakavasti toisen kanssa, erota, päästä toisesta yli ja palata vielä yhteen.
Minä arvelen, että menivät naimisiin tai vähintäänkin kihloihin kun kerran vanhemmille on tiedotettu.
Voi kuule. Miehet kerkee puolessa vuodessa vaikka mitä. Se, onko se kaikki sitten hyvää tai vakavaa, niin onkin sitten eri juttu. Mutta sen tiedän kokemuksesta ettei exän kanssa uusinta kierros aina onnistu, monta asiaa on muuttunut ja niistä ei vaan päästä yli eikä ympäri.
Toisen ihmisen kanssa oleminen voi muuttaa ajattelua ilman sen kummempaa draamaakin. Mies ei ehkä halua kertoa, jottei sinulla pyöri koko ajan mielessä, mikä on eksän vaikutuksesta syntynyttä käytöstä. Kuullostaa siltä, että sinä et ole päässyt yli miehesi eksästä, vaikka mies onkin.
Lopeta asian kaivelu ja opettele tuntemaan uudenlainen mies. Äläkä vertaile vanhaan.
Nyt olisi kiva tietää miten mies muuttui.
Puolen vuoren ero ja siinä välissä ex.
Miksi ihmeessä.
Ei teidän suhde vaan kuulosta tasapainoiselta. Tosiaan puolen vuoden ero, heti uusi kumppani, joku iso kokemus tuona aikana ja muuttunut käytös... Sinua jää kaivelemaan, mitä tuon puolen vuoden aikana tapahtui ja mies vihjailee, muttei kerro. Omituista käytöstä. En itse enää palaisi mieheni kanssa yhteen tauon jälkeen, jos olisi välissä edennyt noin nopeasti toisen kanssa ja kertonut suhteesta perheelleenkin. Selkeästi siis pitänyt suhdetta merkityksellisenä, vaikka oltu yhdessä vain kuukausia. Aikuisiällä tuollainen suhteesta toiseen hyppääminen kuulostaa epäkypsältä ja epävakaalta. Oletko varma, ettei miehellä ollut salasuhdetta ja tämä syynä eroon? Ja tämän suhteen kariutuminen syynä siihen, että kelpasitkin uudelleen? Mikset voi avata tarkemmin taustojanne, mahdoton tuon tiedon perusteella itsekään ymmärtää kaikkea säätöänne. Kauanko seurustelitte ennen eroa?
Minusta olisi surullista, jos mies ei jakaisi kanssani jotakin itselleen merkityksellistä tapahtumaa. Ilmeisesti asia vaikuttaa suhteeseenne. Salaperäisyys aiheuttaa epävarmuutta. Avoimuus lisää luottamusta suhteessa.
Jos olette erossa olleet, niin sinä olet saanut hypellä siinä välissä vaikka 22 äijän ja 11 naisen kanssa ja puuhata ihan mitä vain, samoin mies, eikä asiat kuulu toiselle millään tavoin. En olisi edes kysellyt, sehän olisi jo itsensä kiusaamista ja typeryyttä. Historiaa se on ja sillä siisti, testien kautta nenä kohti uutta taas ja muistot jäävät muistoiksi.
Jos mies on muuttunut, niin ok ja hyvä, niin se pitääkin muuttua ja oppia. Elämä jatkuu.
Miksi otit hänet takaisin? Luuletko että asiat ovat nyt jotenkin paremmin kuin ennen eroanne? Vaikka mies väittääkin ettei teidän ero johtunut toisesta naisesta, niin olen satavarma että se ei pidä paikkaansa. Mies ei lähde suhteesta ellei kyseessä ole joku toinen nainen. Ja jos hän palaa takaisin, johtuu taas siitä ettei tämä uusi nainen halunnut enää miestä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi otit hänet takaisin? Luuletko että asiat ovat nyt jotenkin paremmin kuin ennen eroanne? Vaikka mies väittääkin ettei teidän ero johtunut toisesta naisesta, niin olen satavarma että se ei pidä paikkaansa. Mies ei lähde suhteesta ellei kyseessä ole joku toinen nainen. Ja jos hän palaa takaisin, johtuu taas siitä ettei tämä uusi nainen halunnut enää miestä.
Jätin miehen itse, tyhmästä syystä tosin. Mies siis rikkoi lupauksen, mitä teki melko usein (oli luvannut viettää päivän kanssani mutta lähtikin juomaan) ja suutuspäissäni sanoin että tämä oli tässä. Ei siis usein käynyt juomassa, mutta usein rikkoi muuten lupauksia, joten siksi mulla meni tuo suuttuminen yli.
- Ap
Jos ette olisi olleet aiemmin yhdessä, yksityiskohdat hänen suhteestaan exäänsä ei kuuluisi sinulle millään lailla. Miksi ne kuuluisi nytkään.
Oletteko teinejä? Älä ryhdy mieheen, joka kännäilee. Äläkä ota miestä joka jätti sinut toisen vuoksi ja sitten haluaa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätin miehen itse, tyhmästä syystä tosin. Mies siis rikkoi lupauksen, mitä teki melko usein (oli luvannut viettää päivän kanssani mutta lähtikin juomaan) ja suutuspäissäni sanoin että tämä oli tässä. Ei siis usein käynyt juomassa, mutta usein rikkoi muuten lupauksia, joten siksi mulla meni tuo suuttuminen yli.
- Ap
Ex is an ex for a reason.
Suuttumisesi ei "mennyt yli" vaan oli aiheesta, mutta läheisriippuvuutesi koukuttaa sinua palaamaan epäluotettavan kännäilijän kanssa yhteen. Lue tuo ketju läheisriippuvuudesta.
Niiniviita on nyt sellainen perso viinalle. Ja muille naisille.
Alkoholisti valehtelee AINA, muista se!
Menikö oikeasti yli vai vaaditko vaan kunnioitusta, jota et aiemmin ollut vaatinut? Ei luoausten pettämistä tarvitse sietää.
No, muten mies on muuttunut?
Joillekin intiimi läheisyys on tärkeää, toisille ei. Itse haluaisin olla sekä avoin kumppani että toinen olisi myös. Olen ollut suhteissa, joissa en osaa puhua ja suhteessa, jossa kommunikaatio toimii. Jos mies on puhunut perheelleen ja ystävilleen eikä ap:lle, suhde perustuu siihen, että ap on nainen, muttei kumppanuuden pohjalla ole ystävyyttä. Oletettavasti mies myös kohtelee ap:tä paskemmin kuin ystäviään.
Me erottiin eksän kanssa täydessä sovussa enkä kyllä hänen asioistaan ja perheestää mitään kertoisi, muuta kuin sovussa erottiin, kun ei ollut enää yhteistä aikaa ja rakkaus vaan loppui. Miksi sitä suhdetta pitäisi alkaa sen enempää ruotimaan.
Exä petti, eikä ole päässyt siitä yli, vaikka toisin sanoo?
Voimia kuitenkin.