Omasairaala Haisee
Onko jollakin vakuutuksia vielä Pohjolassa? Itse irtisanoin kaikki.
Mitä sitten jos tapahtuu jokin vahinko, joudut esim. leikkaukseen tms. Ja Pohjola pakottaa sinut hoidettavaksi Omasairaalaan (Pohjolan perustama sairaala). Ja sitten jos tapahtuisi hoitovirhe tms. , niin aika huteralla pohjalla ollaan. Tietty omasairaalan lekurit "siloittelisivat vahinkoa" ja Pohjolan vakuutuksen päälääkäri päättäisi, että "mitään vahinkoa ei ole tapahtunut".
Onko tällainen enää laillista toimintaa, että koko ketju samassa puljussa.
Eikö EU:ssa ole joku kantelu menossa, että vakuutusyhtiöiden päätökset ovat salassa tehtyjä päätöksiä, eikä niihin ole mahdollista yleensä vaikuttaa millään tasolla.
Eikö teillä muillakin hälytyskellot soi !
Kommentit (50)
duunari kirjoitti:
Jouduin työtapaturmaan työpaikalla ja menin välittömästi saamani ohjeen mukaisesti omasairaalaan Helsingissä.
Lääkäri tutki minut ja määräsi magneettikuvaan, jossa selvisi, että vammani vaatii leikkauksen. Mutta op pohjolan lääkäri taas oli todennut, että vamma on rappeuman aiheuttama, eikä kuulu vakuutusyhtiiölle!!
Todella huvittavaa tämä op pohjolan toiminta, toinen lääkäri saanoo toista ja toinen taas aivan päinvastaista.
Toinen hoitaa asiansa ja jälkimmäinen "lääkäri" huolehtii osakkaiden rahoista!!!!
Minulta pohjola ei tule saamaan senttiäkään osakkaiden rikastuttamiseen.
Näinhän se menee joka paikassa eikä vain OP:ssa. Hoitava lääkäri ja vakuutuslääkäri on aivan kaksi eri asiaa eikä se, että lääkäriaseman omistaa vakuutusyhtiö muuta asiaa mitenkään.
Jopa iso osa noista vakuutuslääkäreistä/asiantuntijalääkäreistä työskentelee jossain yksityisellä asemalla vakuutusyhtiön lisäksi. Vaikka häneltä saisit lausunnon ja toimittaisit hänen toiselle työnantajalle eli vakuutusyhtiölle niin ei se ole varmaa, että menee läpi
Joo. Minulla työtapaturmana todella vaikea ranteen ja käsivarren murtuma, sanoii leikannut kirurgi että kyllä siinä hommaa riitti että niistä sirpaleista sai vielä käsivarren kasattua. Leikkaus onnistui ihan hyvin mutta sen jälkeen alkoi ongelmat: minulle annetttin vain kerran kunnollista kipulääkettä, sen jälkeen sain selvitä käsikauppalääkkeillä. Kun sanoin, että kipu on nyt paljon kovempi kuin se oli ennen leikkausta, vihjailtiin että olisin jonkin sortin narkkari joka vingun opiaattilääkkeitä. Se kipu oli vaan niin sietämätöntä että mietin vakavissani jopa elämäni lopettamista että pääsisin heti siitä eroon.
No, pääsin sairaalasta onneksi aika pian ja sain haettua yksityisen puolen päivystyksestä toimivan kipulääkkeen. Siellä lääkärin mielestä oli melkoisen barbaarista että niiden operaatioiden jälkeen oli pistetty Buranalla ja Panadolilla pärjäämään. Leikkauskivun hoitamattomuudesta ei kuulemma ole yhtään mitään hyötyä, päinvastoin se voi häiritä paranemista.
Kivut siedettävöityi sitten parissa viikossa, mutta minulle myös tuli tuo että painostettiin töihin hyvin pian. Tosiasiassa olin niin avuton etten pystynyt omin avuin käymään edes suihkussa ja syöminenkin oli vaikeaa, kun toinen käsi oli paketissa, mutta koodaamaan olisin kuulemma pystynyt. Olihan minulla toinen käsi käyttökunnossa.
Pohjolasairaala aivan äskettäin leikkasi hermovaivan selästäni ja olen 200 % tyytväinen ! Höpö höpö, - ei mihinkään pakoiteta. Siitä hetkestä, kun lääkäri kuuli vaivastani, tutki minut, otti magneettikuvan ja pääsin leikkaukseen kului vajaa 2 viikkoa. Niin nopeasti ei ole missään hoito vielä sujunut. Kohtelias, huomaavainen ja erittäin osaavainen henkilökunta ! Meillä on varmaankin ikuinen "suhde". Moneen, paljon huonompaan asiaan kulutan rahaa kuukausittain. Terveys tulee aina ensin,- se on tärkeintä. Muusta voi tinkiä.
Omat kokemuksen Pohjolan omasairaalasta surkeita. Pohjola käytännössä pakottaa asiakaat omasairaalaan, koska eivät annan maksusitoumusta muualle.
Lapseni korvien putkitus omasairaalassa oli järkyttävä kokemus ja omassa polvileikkauksessa tehtiin hoitovirhe. Fysioterapiaa ei lisäksi määrätty, vaikka se kuuluu hoitosuosituksiin. Hieman mietityttää johtuiko tämä siitä, että vakuutusyhtiöhän sen fysioterapian maksaa.
Huonoja sattumuksia ehkä, mutta asiakaskokemus kamala. Mieluummin tulisin hoidettavaksi julkisella puolella.
Itselläni olisi vain hyvää sanottavaa Pohjolasairaalasta, jos jotain täällä haluaisin sanoa.
Kaaduin lasketellessa. Kävin eka pihlajanlinnassa, kun en tiennyt koko pohjola sairaalasta. Sen jälkeen, kun puhuttiin lääkärin hinnasta, minua kehotettiin soittamaan terveysmestarille, joka antoi suoraa luvan laskuttaa op:tä käynnistä. Seuraavana päivänä kävin kuvissa pohjolassa ja sitä seuraavana päivänä lääkärin vastaanotolla. Kaikki sujui hyvin ja käyn nyt fyssarilla vahvistamassa jalkaa, jossa meni eturistiside poikki. Jalka leikataan kunhan saan liikkuvuuden täysin takaisin. En keksi valittamisen aihetta. :)
Pelkkää hyvää sanottavaa. Tutkittu, diagnosoitu, hoidettu ja kuntoutettu ammattitaitoisesti ja nopeasti. Saikut jäi lyhyiksi, onneksi.
Hyviä uutisia ihmiskunnan kannalta! Pohjola Sairaala lopettaa.
Etsin asiasta tietoa ja kyllä on niin läpinäkyvästi Pohjolan työntekijät täällä äänessä. Huhhuh
Up