Vierailija

Onko jollakin vakuutuksia vielä Pohjolassa? Itse irtisanoin kaikki. 

Mitä sitten jos tapahtuu jokin vahinko, joudut esim. leikkaukseen tms. Ja Pohjola pakottaa sinut hoidettavaksi Omasairaalaan (Pohjolan perustama sairaala). Ja sitten jos tapahtuisi hoitovirhe tms. , niin aika huteralla pohjalla ollaan. Tietty omasairaalan lekurit "siloittelisivat vahinkoa" ja Pohjolan vakuutuksen päälääkäri päättäisi, että "mitään vahinkoa ei ole tapahtunut". 

Onko tällainen enää laillista toimintaa, että koko ketju samassa puljussa. 

Eikö EU:ssa ole joku kantelu menossa, että vakuutusyhtiöiden päätökset ovat salassa tehtyjä päätöksiä, eikä niihin ole mahdollista yleensä vaikuttaa millään tasolla. 

Eikö teillä muillakin hälytyskellot soi !

Sivut

Kommentit (44)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vakuutusyhtiöiden päätöksistä voi aina valittaa asiakasasiamiehelle.

Omasairaalasta olen tähän asti kuullut pelkkää hyvää...

Ja noi hoitovirheasioissa kaiketi toimitqan kaikissa sairaaloissa samalla tavalla... Eivät kai vakuutusyhtiöt puutu siihen ratkaisuun että onko hoitovirhe tapahtunut?

Näin sivusta seuranneena voin todeta, että ulospäin sairaala vaikuttaa aivan mahtavalta ja onkin sitä asiakkaalle. Työntekijöistä yritys ei niinkään välitä, eikä heidän hyvinvoinnista. Kuten TJ Harri Aho itsekin on kertonut että, mittari joka häntä eniten kiinnostaa on asiakastyytyväisyys ja kunhan se näyttää hyvältä niin kaikki hienosti. Tosiasiassa kun alaisten toiminta ei kiinnosta/ei ole taitoa hoitaa, niin pitkällä aikavälillä se heijastuu suoraan asiakkaisiin negatiivisena ilmiönä. Tässä taas loistava esimerkki kun yrityksen tarkoitus tahkota voittoa, eikä niinkään hoitaa potilaita. Huomaa kuinka ihmiset tulevat ahneiksi ja vähän jopa käy sääliksi näitä herroja.

Omasairaalan asiakastyytyväisyys on Suomen korkein. Erittäin pätevät lääkärit ja hoito hyvää. Hoitoon pääsy on nopeaa. Lisäksi jälkihoito on hoidettu erittäin hyvin.

Lisäksi ap. välitää virheellistä tietoa, koska asiaka saa valita itse minne hoitoon haluaa mennä, mutta jos menee Omasairaalaan hoitaa vakuutusyhtiö paperit työt ja ajanvarauksen yms. puolestasi ja takaa nopean hoitoon pääsyn.

Omasairaalahan on käytössä myös muille kuin Pohjolan asiakkaille, mutta toki tässäkin tapauksessa yhteydet vakuutusyhtiöön yms. pitää hoitaa itse.

Kokemuksieni perusteella en voi suositella Omasairaalaa kenellekään. Jouduin kyseiseen paikkaan vakuutusvirkailijan kehotuksesta, ja kysyessäni hän valehteli etten saa itse valita hoitopaikkaani. Onneksi kuitenkin ymmärsin soittaa julkisen puolen hoitavalle lääkärilleni, joka kertoi että minulla on oikeus valita hoitopaikkani.

Kyseessä oli vakava alaraajan vamma, työtapaturma. Ennnen kuin lääkäri oli edes nähnyt röntgenkuvia, hän sanoi julkisen puolen lääkärin määräämän sairauslomani olevan liian pitkä. Hän kehotti minua menemään taksilla töihin. Röntgenkuvani nähtyään hän häkeltyi ja tajusi vammani vakavuuden.

Silti puhe töihin menemisestä jatkui. Tikkejä poistaessaan hän unohti osan niistä jalkaani. Lääkäri oli ylimielinen ja välinpitämätön. Hänen vastaanottokäynnistään jäi turvaton olo.

Epämiellyttävän lääkärikäynnin jälkeen minut lähetettiin työmestarin puheille. Tämän henkilön, josta ei löydy mitään tietoa Omasairaalan sivuilta, tehtävä oli aivopestä minut mahdollisimman pian töihin, jotta vakuutusyhtiö säästyisi maksamasta korvauksia. Hän uskotteli minulle, että töihinpaluu edistäisi paranemistani, vaikka ei ole mitään syytä miksi töihinpaluu edistäisi vakavan murtuman paranemista.

Tämän sairaalan ainoa tarkoitus vapauttaa vakuutusyhtiö korvauksista, jotka sillä on velvollisuus maksaa ja joihin potilailla on täysi oikeus. Potilaat huijataan menemään töihin murtuneilla raajoilla, ja Omasairaala ylpeilee sillä, kuinka on puolittanut sairauslomat. Potilas tuntee olevansa alakynnessä, ja tuntee että hänen on suostuttava Omasairaalan ja vakuutusyhtiön vaatimuksiin, tai muuten korvausten kanssa tulee ongelmia. Moni vammautunut haluaa jopa ajatella olevansa täysin terve ja kykeneväinen töihin, vaikka ei sitä todellisuudessa olisikaan. 

Tämä tietysti sopii vakuutusyhtiölle.

Onneksi ymmärsin pitää oman hoitoni julkisella puolella, jossa se alunperin aloitettiin. Tämä hoitui pelkällä ilmoituksella vakuutusyhtiölle. Potilaalla on oikeus valita hoitopaikkansa, vaikka virkailijat eivät tätä kerrokaan. 

Vierailija

Kokemuksieni perusteella en voi suositella Omasairaalaa kenellekään. Jouduin kyseiseen paikkaan vakuutusvirkailijan kehotuksesta, ja kysyessäni hän valehteli etten saa itse valita hoitopaikkaani. Onneksi kuitenkin ymmärsin soittaa julkisen puolen hoitavalle lääkärilleni, joka kertoi että minulla on oikeus valita hoitopaikkani.

Kyseessä oli vakava alaraajan vamma, työtapaturma. Ennnen kuin lääkäri oli edes nähnyt röntgenkuvia, hän sanoi julkisen puolen lääkärin määräämän sairauslomani olevan liian pitkä. Hän kehotti minua menemään taksilla töihin. Röntgenkuvani nähtyään hän häkeltyi ja tajusi vammani vakavuuden.

Silti puhe töihin menemisestä jatkui. Tikkejä poistaessaan hän unohti osan niistä jalkaani. Lääkäri oli ylimielinen ja välinpitämätön. Hänen vastaanottokäynnistään jäi turvaton olo.

Epämiellyttävän lääkärikäynnin jälkeen minut lähetettiin työmestarin puheille. Tämän henkilön, josta ei löydy mitään tietoa Omasairaalan sivuilta, tehtävä oli aivopestä minut mahdollisimman pian töihin, jotta vakuutusyhtiö säästyisi maksamasta korvauksia. Hän uskotteli minulle, että töihinpaluu edistäisi paranemistani, vaikka ei ole mitään syytä miksi töihinpaluu edistäisi vakavan murtuman paranemista.

Tämän sairaalan ainoa tarkoitus vapauttaa vakuutusyhtiö korvauksista, jotka sillä on velvollisuus maksaa ja joihin potilailla on täysi oikeus. Potilaat huijataan menemään töihin murtuneilla raajoilla, ja Omasairaala ylpeilee sillä, kuinka on puolittanut sairauslomat. Potilas tuntee olevansa alakynnessä, ja tuntee että hänen on suostuttava Omasairaalan ja vakuutusyhtiön vaatimuksiin, tai muuten korvausten kanssa tulee ongelmia. Moni vammautunut haluaa jopa ajatella olevansa täysin terve ja kykeneväinen töihin, vaikka ei sitä todellisuudessa olisikaan. 

Tämä tietysti sopii vakuutusyhtiölle.

Onneksi ymmärsin pitää oman hoitoni julkisella puolella, jossa se alunperin aloitettiin. Tämä hoitui pelkällä ilmoituksella vakuutusyhtiölle. Potilaalla on oikeus valita hoitopaikkansa, vaikka virkailijat eivät tätä kerrokaan. 

En muuten usko tätä juttua ja jos pitää paikkansa kehoittaisin olemaan yhteydessä sekä Pohjolaan että Omasairaalaan, jos pitää. Viesti vaikuttaa kuitenkin kilpailevan yrityksen provoilulta tai muuten OP:lle katkeralta asiakkaalta, koska viestissä on selkeitä asiavirheitä ja muutama kohta jotka ovat erittäin epätödennäköisiä.

Pyydän sinua täsmentämään: mitkä kohdat tekstissäni ovat asiavirheitä tai epätodennäköisyyksiä?

Yhteydenotot Pohjolaan eivät ole auttaneet mitään, siksi ilmaisen kantani täällä. Kuulostat itse siltä, että olet Pohjolan palkkalistoilla. Olen selaillut internetistä erinäisiä Omasairaalaan liittyviä keskusteluja ja toistuvasti törmännyt niissä Omasairaalan toimintaa puolustaviin ja ylistäviin puheenvuoroihin. Pohjola tietänee itsekin konseptinsa olevan arveluttava ja epäeettinen ja siksi yrittää tilkitä rakoilevaa julkisuuskuvaansa.

Vakuutusyhtiön ja terveydenhuollon tulisi olla toisistaan irrallisia tahoja, senhän ymmärtää tyhmäkin. Ei varmaan tule kenellekään yllätyksenä se, että vakuutusyhtiö on voiton tekemiseen pyrkivä liikeyritys, mutta Pohjolan toiminta on erityisen törkeää.

Hienosti sisustetut aulat ja nettisivuilla miellyttävästi hymyilevä henkilökunta eivät riitä peittämään Omasairaalan toiminnan perimmäistä motivaatiota: Pohjola haluaa laistaa sille kuuluvasta vastuusta. Pohjola tekee rahaa ihmisten terveyden kustannuksella.

Jokainen voi itse perehtyä Omasairaalasta käytyihin keskusteluihin ja tehdä niistä omat johtopäätöksensä. Itse halusin kantaa korteni kekoon julkistamalla kokemukseni kyseisestä yrityksestä.

Vierailija

Pyydän sinua täsmentämään: mitkä kohdat tekstissäni ovat asiavirheitä tai epätodennäköisyyksiä?

Yhteydenotot Pohjolaan eivät ole auttaneet mitään, siksi ilmaisen kantani täällä. Kuulostat itse siltä, että olet Pohjolan palkkalistoilla. Olen selaillut internetistä erinäisiä Omasairaalaan liittyviä keskusteluja ja toistuvasti törmännyt niissä Omasairaalan toimintaa puolustaviin ja ylistäviin puheenvuoroihin. Pohjola tietänee itsekin konseptinsa olevan arveluttava ja epäeettinen ja siksi yrittää tilkitä rakoilevaa julkisuuskuvaansa.

Vakuutusyhtiön ja terveydenhuollon tulisi olla toisistaan irrallisia tahoja, senhän ymmärtää tyhmäkin. Ei varmaan tule kenellekään yllätyksenä se, että vakuutusyhtiö on voiton tekemiseen pyrkivä liikeyritys, mutta Pohjolan toiminta on erityisen törkeää.

Hienosti sisustetut aulat ja nettisivuilla miellyttävästi hymyilevä henkilökunta eivät riitä peittämään Omasairaalan toiminnan perimmäistä motivaatiota: Pohjola haluaa laistaa sille kuuluvasta vastuusta. Pohjola tekee rahaa ihmisten terveyden kustannuksella.

Jokainen voi itse perehtyä Omasairaalasta käytyihin keskusteluihin ja tehdä niistä omat johtopäätöksensä. Itse halusin kantaa korteni kekoon julkistamalla kokemukseni kyseisestä yrityksestä.

Omasairaalassa ei ole työmestareita (sellaista nimikettä ei ole olemassa, tarkistin sivuilta) Henkilökunta pitäisi olla listattuna sivuilla, mutta varmaan voi olla uusien henkilöiden osalta lyhytaikaisa puutteita.

Jos röntgenkuvat oli otettu omasairaalassa niin miten sinulla oli sairaslomaa jo julkiselta puolelta? Jos kuvat oli otettu julkisella puolella lääkärillä ei varmaankaan ollut kuvia heti käytössä.

Vakuutusyhtiö ei säästä sairaanihmisen töihin menosta vaan siinä että hoitoon pääsy on nopeaa. (tapaturmissa voidaan joutua odottamaan julkisella puolella esim. 6 kk leikkaukseen pääsyä ja tuo on se joka maksaa). Toki kuntoutus edistää työhön palaamista, mutta jutustasi ei saa oikein kuvaa mitä sinulle oli tehty. Käsittääkseni sinäkin sait korvaukset joten en ihan ymmärrä ketä tässä on vapautettu korvauksista.

Edelleenkään kukaan ei sinua olisi voinut pakottaa omasairaalaan vaan olit itse asiassa mennut ensiksi julkiselle ja vasta sen jälkeen yksityiselle.

Jäin vielä miettimään että omasairaala kerää palautetta todella paljon ja nopeasti, joten erikoista että sinun palautteesi olisi kokoaan hukkunut kaikissa vaiheissa ja yhteydenottoja ei olisi tullut. Lisäksi vielä Pohjolakaan ei ole käsitellyt valituksiasi. Kuulostaa oudolta.

Toki sillä voi olla vaikutusta vahinkoosi, että et halunnut käyttää vakuutusyhtiösi palveluja joten ajanvaraus yms. ei varmaankaan toimi yhtä hvyin kuin muuten, mutta ei tuokaan varmasti voi kaikkea selittää.

Olet varmaan tehnyt myös valitukset hoitovirheistä koska annat ymmärtää että sellaisia on tehty.

http://www.omasairaala.fi/fi/henkilokunta?card_id=4427

Ohessa linkki, jossa esitellään Omasairaalan työmestari. Se on näköjään lisätty sivuille äskettäin.

En tahdo kertoa minulle tehdyistä toimenpiteistä tai vammastani tarkemmin, koska minut voitaisiin sen perusteella tunnistaa.

Sain korvaukset, koska tajusin kieltäytyä jatkohoidosta Omasairaalassa sekä torjua jatkuvat ehdotukset aikaistetusta töihinmenosta vakavasti vammautuneen raajan kanssa. Luultavasti he olisivat keksineet keinon lyhentää sairauslomaani jollain tavalla.

Mutta kaikki eivät ole näin onnekkaita, vaan taipuvat vakuutusyhtiön painostuksen alla.

Miksi Omasairaalan puolustaminen on sinulle näin tärkeä asia? Kuuluuko se kenties toimenkuvaasi?

Itellä vaan hyvä kokemus omasairaalasta! Pääsin ortopediseen operaatioon reilusti nopeammin kuin julkisella puolella ja toimenpiteen teki huippukirurgi. Julkisella kun ei koskaan tiedä joutuuko harjoituskappaleeksi. Se pitää sanoa että kuntouduin nopee ja olen jo takaisin työelämässä. Mikäli julkiselle olisin päätynyt ni en ois vielä edes operaatiossa ollut.

Uskon että ne valittaa jotka haluaisivat olla mahdollisimman pitkään sairaslomalla, vaikka oman terveytensä uhalla. Itse mieluummin saan nopeeta kropan taas kuntoon kuntoutuksen ja nopean hoitoonpääsyn takia. En nauti siitä että makoilen kivuissa toimettomana ja odotan leikkaukseen pääsyä, jonka jälkeen paraneminen vasta alkaakin.

No siellä ei ainakaan leikata ketään heppoisin perustein koska maksavat viulut ja leikkauksesta koituvat saikut =sama kuin julkisella, joskus plus joskus miinus

Selvä leikkaustarve hoidetaan ripeästi ettei saikkua kulu ennen leikkausta = selvä  plussa.

Potilas ei saa itse valita hoitopaikkaa tai lääkäriään= sama kuin julkisella, selvä miinus. 

No niin

Potilas saa valita IHAN ITSE hoitopaikkansa. Kyse on siitä, että esim Pohjola, teetättää lähes kaikki etelä- suomessa olevien ortopediset toimenpiteet Omasairaalassa.
Jos haluaa muualle hoidettavaksi, kulut täytyy maksaa ensin itse ja vasta tämän jälkeen hakea kustannukset Pohjolasta. Tämä kestää nykyään 2/2016 1 -4 vkoa.
Maksusitoumuksista on siis kyse ja ainakaan itselläni ei ole varaa maksaa esim polven operointia itse. ( YLEENSÄ 2000- 4000€)

Lastenhoitaja -85

Itse olin tyytyväinen omasairaalaan, joka sijaitsee pikkuhuopalahdessa. Todella mukava henkilökunta, ottivat huomioon neulakammon ja sen että paikallispuudutus aiheuttaa migreenin, joten nukuttivat ja/mutta samalla kumminkin sain puuduttavia että ei olisi kovat kivut leikkauksen jälkeen, laittoivat myös lääkettä joka piti migreenin poissa.
Itse koin "kauhun" hetkiä kunnallisella puolella. Se että siellä operoivat ensin, jokin ei mennyt ihan nappiin, niin päädyin lopulta omasairaalaan. Olen pohjolan asiakas, joten helpotti suunnattomasti asiointia, yhtäkään laskua en edes nähnyt.
Kunnallisella puolella, eivät ottaneet tosissaan kipujani heidän leikkauksen jälkeen, vaikkakin oli kipuja vielä 5 kk jälkeen, töihin passittivat. Käski hakea saikkua jos ei pysty töissä olemaan ja syömään buranaa.Jos en olisi ottanut yhteyttä pohjolaan, ja sitä kautta saanut tietää omasairaalasta, niin saikuttaisin varmasti vieläkin joka toinen viikko!
Omasairaalan leikkauksen jälkeen, ei ollut yhtä pitkään kipuja ja parani nopeammin!

OmasairaalanUhri

Itse jouduin myös työmestarin grillattavaksi. "Usein parhaiten toipuu töissä", hän sanoi. En ymmärrä, miten toimistotöihin palaaminen edistää vaikean murtuman paranemista.

Miten nuo tyypit nukkuu yönsä?

Vierailija

Toisaalta jos jalka on murtunut, niin en ymmärrä, miksi EI voisi tehdä esim toimistotöitä. Monilla on nykyään etätyömahdollisuus tai muuten sellainen työ, ettei toimistotyö rasita esim jalkaa. Mä ainakin kokisin sairausloman todella turhana, jos vamma olisi sellaisessa paikassa, että ei haittaa työntekoa. Eri asia, jos vaikka ranne on murtunut, niin siinä ei konetta hirveästi naputella. Mulla hajois pää, jos joutuisin kotona oleilemaan, jos kokisin, että voisin tehdä töissä jotain hyödyllistä. 

23

Hei!

Tässä kokemukseni Pohjolasta ja Omasairaalasta: Erittäin asiantuntevaa ja loistavaa palvelua.

Loukkasin polveni hiljattain vapaa-ajalla ja tein vahinkoilmoituksen. Ennen kuin tein ilmoituksen, luin Pohjolan sivuilta miten toimitaan vahingon tapahtuessa. Nettisivuilla ohjattiin hakeutumaan hoitoon Omasairaalaan. Tietysti ensimmäisenä googlasin " omasairaala kokemuksia " ja luin lääkäriasemaan liittyvät kommentit myös tältä sivustolta. Olin hieman skeptinen, joten soitin vielä tutuille, jotka ovat käyttäneet Omasairaalan palveluja ja kyselin mielipiteitä. Muiden rohkaisemana päätin varata ajan kyseiseen sairaalaan (olen ennen käyttänyt lähinnä vain Dextran urheilulääkärien palveluja).

Sain varattua ajan jo seuraavalle päivälle. Pikkuhuopalahden vastaanotolla oli heti aulassa vastassa iloinen ja mukava asiakaspalvelija, joka ohjasi lääkärin vastaanotolle. Lääkäriaika oli ajallaan. Ennen kuin lääkäri/ortopedi tuli huoneeseen paikalle, hoitaja kirjasi ylös tietoja tapahtuneesta ja polven kivuista. Lääkäri teki ortopedisen tutkimuksen, jonka jälkeen ohjasi magneettikuvauksiin. Sain ajan magneettikuvauksiin heti tunnin sisään. Tässä välissä kävin Omasairaalassa Pohjolan korvaushakijan toimipisteessä, jossa laitettiin vakuutushakemukset ja maksusitoumukset kuntoon. 

Heti seuraavana päivänä lääkäri soitti magneettikuvauksen tuloksista ja jatkotoimenpiteistä. 

Joten ainakin omalla kohdalla kaikki sujui mallikkaasti ja olin positiivisesti yllättynyt, kuinka nopeaa ja vaivatonta hoidon saaminen oli. Lisäksi sairaala on viihtyisä, siisti ja kaikki näytti olevan uusinta tekniikkaa. Suosittelen kaikille lämpimästi Omasairaalaa ja Pohjolan asiakkuutta.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat