Mitä ajattelet, kun hedelmöityshoidoilla raskaaksi tullut nainen
saa kehitysvammaisen lapsen, jolla kuolemaan johtava vakava sairaus?
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 22:07"]
Tottakai voin saada kehitysvammaisen lapsen. Mutta en ajattele, että se lapsi olisi tekemällä tehty (vrt koeputkihedelmöitys) jos luomusti sen saisin.
Mutta jos luomusti ei voi tulla raskaaksi, niin se tarkoittaa minusta sitä, että luoja on tarkoittanut niin. Okei, monet saavat hedelmöityshoidoilla terveitä lapsia, tottakai. Mutta ei siitä nyt enempää.
Halusin vain herätellä vähän keskustelua ja oikeastaan olin vain utelias kuulemaan, ajatteleeko kukaan muu täällä samalla lailla kuin minä? :)
-ap-
[/quote]
enrä jos koeputkilapsen jälkeen saa luomulapsen? Miten tämä sopii sun sekavaan ajettelumalliin?
mä en ymmiten, miten täysin ulkopuolista voi häiritä, miten jonkin toisen lapsi on saanut alkunsa.......
Voisitkohan linkittää tänne jonkun tutkimuksen, jossa näkyy kuinka paljon IVF:ällä syntyvistä lapsista on kehitysvammaisia? Minä kun olen käsittänyt että suurin osa kehitysvammaisista saa alkunsa ihan luonnollisesti. Jos olisi jotain tilastoa, että lapsettomuushoidoilla saadut lapset ovat jotenkin sairaampia niin jotenkin ymmärtäisin. Mutta kun niin ei ole.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 22:23"]
Vammaisuus voi johtua mutaatiosta kohdussa tai geeneistä, eli munasoli ollut jo viallinen hedelmöityshetkellä (elinkelvoton).
Hedelmöityshoidoilla sitten tietentahtoen hedelmöitetään se viallinen munasolu. Jos ei luomusti pysty raskautumaan, niin joku syyhän siihen on ja minä näen tuon vammaisuuden syy-seuraussuhteena sille, että mennään puuttumaan luoja äidin tehtäviin.
[/quote]
tässä ei ole mitään järkeä, haloo.....
mitä merkitystä sillä on, miten se sun viallinen munasolu on hedelmöittynyt?
Noita miksi nainen ei raskaudu luonnollisesti voi olla esim. endo, pcos, prolaktiinin liikaeritys yms. missä kyse monesti vain ovulaatiohäiriöstä, eikä huonoista munasoluista. Jos se nainen saa avun niin että ovuloikin ja tulee raskaaksi hyvillä munasoluilla, niin miten se on sinulta pois.
Lapsettomuushoitojakaan eivät kaikki saa. Kyllä lääkärit tekevät arvioinnin, onko syytä lähteä hoitoihin. Jos lapsesta tulisi todennäköisesti hyvin sairas, niin ei silloin lähdetä edes hoitoja tekemään.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 21:54"]
Eikö kenelläkään käy mielessä, että luoja oli järjestänyt niin, että naisen ei pitäisi niitä lapsia tehdä? Luomusti ei lapsia saa ja koeputkihedelmöityksellä saa sitten kehitysvammaisen. Eli naisen sukusolut ovat viallisia, eikä ole tarkoitettu lisääntymään. Julmaa, mutta totta. Luonnonlaki. Minä ajattelen asiaa noin. Ja tämä on siis vain minun näkemykseni ja henk.koht mielipiteeni. Mielipidettä teiltäkin kysyin :)
-ap-
[/quote]
Ymmärrän pointtisi, vaikka se tietysti ihan kamalalta kuulostaakin.