Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet, kun hedelmöityshoidoilla raskaaksi tullut nainen

Vierailija
28.11.2013 |

saa kehitysvammaisen lapsen, jolla kuolemaan johtava vakava sairaus?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen nyt että ap on aina yksinkertainen ihminen. Lapsettomuushoidoissa voidaan käydä ihan jos äidillä on pieni rakennevika ja siksi tehdään keinohedelmöitys.

Jos et pese hampaita, oletko oikeutettu hammaslääkäriin vai pitäisikö sinulta vetää hammas irti ?

Tai jos tupakoit, oletko oikeutettu saamaan syöpähoitoja ?

Kannattaa joskus poistua omalta pihapiiriltä.

Vierailija
42/65 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaisuus voi johtua mutaatiosta kohdussa  tai geeneistä, eli munasoli ollut jo viallinen hedelmöityshetkellä (elinkelvoton).

Hedelmöityshoidoilla sitten  tietentahtoen hedelmöitetään  se viallinen munasolu. Jos ei luomusti pysty raskautumaan, niin joku syyhän siihen on ja minä näen tuon vammaisuuden syy-seuraussuhteena sille, että mennään puuttumaan luoja äidin tehtäviin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 22:23"]Vammaisuus voi johtua mutaatiosta kohdussa  tai geeneistä, eli munasoli ollut jo viallinen hedelmöityshetkellä (elinkelvoton).

Hedelmöityshoidoilla sitten  tietentahtoen hedelmöitetään  se viallinen munasolu. Jos ei luomusti pysty raskautumaan, niin joku syyhän siihen on ja minä näen tuon vammaisuuden syy-seuraussuhteena sille, että mennään puuttumaan luoja äidin tehtäviin.

[/quote]

Opettele kirjoittamaan ja sitten vaikka lukemaan.

Hoidoissa valitaan parhaat yksilöt. Sun äidillä ei ollut samaa mahdollisuutta.

Vierailija
44/65 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 22:19"]

Minä tulin raskaaksi lähes heti. Sain autistisen lapsen. 

[/quote]

Minä tulin raskaaksi vahingossa. Lapsellamme on sekä ADHD että bipolaarihäiriö. Eikä johdu elintavoistani kun sitähän aina epäillään. En polttanut raskausaikana yhtäkään tupakkaa, en käyttänyt yhtään alkoholia, en juonut edes kahvia. Ja tämä on vieläpä meidän neljäs lapsemme ja ainoa niinsanotusti yllätyslapsi, kaikki muut on tehty ihan tieten tahtoen.

Että näin.

Vierailija
45/65 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjestas että täällä on mustavalkoisia ihmisiä!

Luin viestiketjun läpi ja minusta ap ei MISSÄÄN VAIHEESSA ole tuominnut hedelmöityshoitoja, luomu- tai minkä tahansa keinon kanssa saatuja lapsia?

Tai kieltänyt kys hoitoja keneltäkään?

Teille muille mietittäväksi ELÄINKUNTA, ei sielläkään vialliset yksilöt lisäänny. Samaan sarjaan kuulutaan, se nyt vaan kuuluu evoluutioon. 

Ja joo olen ateisti, kivittäkää. 

Vierailija
46/65 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 22:33"]

Luin viestiketjun läpi ja minusta ap ei MISSÄÄN VAIHEESSA ole tuominnut hedelmöityshoitoja, luomu- tai minkä tahansa keinon kanssa saatuja lapsia?

Teille muille mietittäväksi ELÄINKUNTA, ei sielläkään vialliset yksilöt lisäänny. Samaan sarjaan kuulutaan, se nyt vaan kuuluu evoluutioon. 

[/quote]

Ei ap ole sellaista sanonutkaan, mutta on täällä jo ennen sinun kommenttiasi näitä luonnonvalintaa painottavia. Eli siis mielestäsi myös vakavasti sairaiden lasten (ei sukukypsien) sairauksien hoito tulee lopettaa? Luontohan on valinnut, että he eivät ehdi lisääntyä. Nyt jos heitä hoidetaan ja he elävät lisääntymisikään asti ja saavat lapsia, niin puututaan luonnonvalintaan.

Niin ja jos joku ei hoksannut, kommentti nro 29 oli sarkasmia.

Vierailija
47/65 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ajattelen, että nuo luonnonlaki-ihmiset ovat aina niin kovin valikoivia verratessaan ihmisiä eläinkuntaan.

Vierailija
48/65 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut lapseni hedelmöityshoidoilla ja terve tyttö tuli, ja maailman rakkain. Jos olisi käynyt toisin ja lapsi olisi ollut sairas, en olisi ajatellut johtuvan hoidoista, vaan että elämässä käy vaan niin joillekkin. Lapsi olisi ollut yhtä rakas meille tietenkin, sekin olitiin mietitty etukäteen että niinkin voi käydä. Ja sehän voi käydä kenelle tahansa...mutta kun lapsen haluaa oikeasti, sitä rakastaa kaikesta huolimatta ja koskaanhan ei tiedä milloin keneltäkin elämä viedään vaikka terveenä syntyisikin.

Vierailija
49/65 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut lapseni hedelmöityshoidoilla ja terve tyttö tuli, ja maailman rakkain. Jos olisi käynyt toisin ja lapsi olisi ollut sairas, en olisi ajatellut johtuvan hoidoista, vaan että elämässä käy vaan niin joillekkin. Lapsi olisi ollut yhtä rakas meille tietenkin, sekin olitiin mietitty etukäteen että niinkin voi käydä. Ja sehän voi käydä kenelle tahansa...mutta kun lapsen haluaa oikeasti, sitä rakastaa kaikesta huolimatta ja koskaanhan ei tiedä milloin keneltäkin elämä viedään vaikka terveenä syntyisikin.

Vierailija
50/65 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 22:33"]

[/quote]

Kyllä muuten lisääntyy, miten tyhmä oikein olet? Luonnossa kylläkin  elinkelvottomat ja heikoimmat yksilöt kuolevat pois, sen mukaan mikä on ravintotilanne. Mutta, miten miten sitten viallisuus määritelläänkiin niin sellaiset kyllä lisääntyvät paljonkin. Usea "viallisuus" voi olla jopa uusi mutaatio joka taas on lajille tietyissä määrin jopa hyödyllinen.

Vierailija
51/65 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinkuntaan vertaaminen on vähän niin ja näin, sillä myös eläimille syntyy vammaisia pentuja. Ne tapetaan/hylätään tai sitten muutoin kuolevat. näinkö pitäisi ihmistenkin toimia?

Jos "luojan suunnitelmiin" ei pitäisi mennä puuttumaan hedelmöityshoidoilla, niin silloin kai ehkäisykin pitäisi kieltää? Samoin sairaanhoito, rokotukset ja d-vitamiinilisät. On luojan tahto, että näillä leveysasteilla ihmiset kärsivät riisitaudista ja keripukista. 

Vierailija
52/65 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin Janne, nyt nukkumaan!

Anteeksi, en olisi kertonut sinulle ollenkaan lapsettomuushoidoistamme jos olisin tiennyt että järkytyt siitä noin kovin :)

Itsehän voit tehdä sen päätöksen elämässäsi, ettet hankkiudu lapsettomuushoitoihin koskaan jos ei tärppää. Tai vielä parempi, älä yritä sitä lasta naisesi kanssa ollenkaan niin ei tarvitse saada kehitysvammaista lasta.

Vierailija
53/65 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 22:07"]

Tottakai voin saada kehitysvammaisen lapsen. Mutta en ajattele, että se lapsi olisi tekemällä tehty (vrt koeputkihedelmöitys) jos luomusti sen saisin. 

Mutta jos luomusti ei voi tulla raskaaksi, niin se tarkoittaa minusta sitä, että luoja on tarkoittanut niin. Okei, monet saavat hedelmöityshoidoilla terveitä lapsia, tottakai. Mutta ei siitä nyt enempää.

Halusin vain herätellä vähän keskustelua ja oikeastaan olin vain utelias kuulemaan, ajatteleeko kukaan muu täällä samalla lailla kuin minä? :) 

-ap-

[/quote]

Minulla on kolme tervettä IVF-alkuista lasta ja naapurissa on 2 kehitysvammaista lasta, joilla sairaus on perinnöllinen. Selitäpä minulle, miksi ihmeessä sain nämä kolme tervettä lasta lääketieteen avulla, mutta naapuri sai luomusti vain sairaita lapsia?

Minusta ajatusmallisi on omituinen: enkä ole "ansainnut" näitä lapsia vaan minulle olisi kuulunut sairaat lapset, koska jouduin turvautumaan hoitoihin?

Vierailija
54/65 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonvalinta alkaa olla mennyttä nykyajan lääketieteen takia. Moniko tälläkin palstalla kirjoittavista on joutunut turvautumaan antibiootteihin tai muihin lääkkeisiin, leikkauksiin yms. Kaikki on varmasti saanut myös rokotteita, jotka pitävät tappavat taudit poissa. Osa on syntynyt maailmaan sektiolla, joka sekin luonnonvalinnan mukaan olisi muinoin tarkoittanut vauvan ja/tai äidin kuolemaa. Muunmuassa erilaiset myoviyhdisteet vaikeuttavat nykyään raskaaksi tuloa. Ihminen elää niin erillään luonnosta, että hedelmöityshoitoja ei voi yhdistää luonnonvalintaan.

Vierailija
55/65 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap itse ajattelee, kun wt-perheen lapsi hukkuu sadevesikaivoon? Ettö luonto teki valinnan?  Vähän myöhässä, mutta teki silti.

PS. 33% lapsettomuuksista johtuu miehestä - voiko terve nainen silloin ikinä saada sairasta lasta?

Vierailija
56/65 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entäs abortit sitten? Pitäisi antaa äidiksi haluamattoman vaan saada lapsen, koska hänhän on nyt luonnollisesti tullut raskaaksi ja ei saa sekoittaa lääketiedettä näihin asioihin.

Ihan sama oikeus kun jollakin on aborttiin, on toisella lapsettomuushoitoihin.

Vierailija
57/65 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä ajattelet siitä jos hedelmöityshoidoissa käyvä/käynyt nainen tuleekin luonnollisesti raskaaksi ja synnyttää terveen lapsen?

Näin kävi mulle. Ei ikinä ehditty ivf-hoitoon. Tehtiin vain kaksi IUI-hoitoa, joista selkeät negat. Sitten olinkin yhtäkkiä luonnollisesti raskaana. Niin ja siinä vaiheessa kun tulin raskaaksi, ei noita hormoneja enää voinut olla elimistössä eli oli luomu.

Luomuraskauteni olisi siis pitänyt keskeyttää, koska olen niin kyvytön?

Vierailija
58/65 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

IVF:llä vauvan saanut saattaakin tulla yllättäen uudestaan raskaaksi luomusti. Tiedän parikin tapausta. Onko sillä hoidoilla alkunsa saaneella sisaruksella jotenkin huonommat geenit kuin luomusti alkunsa saaneella?

Vierailija
59/65 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että tosi rankkaa vanhemmille. Traumaattisia ja rankkoja asioita niin hoidot kuin lapsen vammaisuuskin.

Voimia heille!

Minulle (ateistille) on yksi pappi kerran sanonut lapsettomuushoidoista, että Jumala toimii lääkärien välityksellä.

Ap, toivottavasti et ikinä kerro kantaasi tuollaisessa tilanteessa olevalle ihmiselle. Pääsi sisällä (ja av:llä) sinulla on toki oikeus omaan mielipiteeseesi.

Vierailija
60/65 |
28.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kehitysvamma syntyy? Tarviiko viallisen geenin (tms?) kummaltakin vanhemmalta, vai riittääkö jos saa rupugeenin vaan jommalta kummalta? Vai syntyykö/kehittyykö kehitysvamma jollakin muulla tavalla? 

T: kouluajoista jo aikaa...