Jotkut eivät siis petaa sänkyään noustessaan???
Siis oikeesti? Jättääkö jotkut ihmiset sänkynsä siihen kuntoon mitä se yön jäljiltä on ja sitten menevät illalla sinne peittomyttyjen sekaan nukkumaan?? En voi oikeasti kuvitella että menisin nukkumaan illalla ja oma sänkyni olisi kuin pyörremyrskyn jäljiltä...
Kommentit (59)
Mä heitän täkin siihen päälle. Ei sitä petaamiseksi voi laskea, mutta ei se peitto mytyssäkään ole.
päiväpeittoa en omista. Vaan lakanat sopivat sisustuksen väriin.
Mä petaan sängyn vasta iltapäivällä kun tulen töistä. Ellei mies satu olemaan sellaisella työvuorolla, että ehtii pedata jo aamulla. En tykkää mennä petaamattomaan sänkyyn, mutta ei se minua häiritse, jos joku tekee niin. Maailmassa on paljon tärkeämpiä asioita kuin sängyn petaaminen.
Mä vien joka aamu tyynyt ja peiton ulos, oion lakanan ja ennen kun lähden töihin, petaan sängyn. Mun sänky on olohuoneessa ja koko olohuone näyttää sotkuiselta jos sänky on petaamatta.
Mä en petaa sänkyä arkisin. Mä hikoilen sen verran öisin, että on pakko antaa sängyn kuivahtaa ennen petaamista. Ja lähden töihin aamulla puoli tuntia heräämisen jälkeen, eli ei ehdi kuivua ennen sitä. Kun tulen töistä, en sitä enää viitsi pedata. Viikonloppuisin yleensä petaan pari tuntia heräämisen jälkeen.
Meidän makkari on peränurkassa ja ovi on aina kiinni eli sinne ei kukaan vahingossa eksy katsomaan petaamatonta sänkyä.
Muuten kämppä on aina siisti eli ei ole ainakaan mun kohdalla laiskuudesta kiinni tuo petaamattomuus.
Annan sängyn tuulettua pari tuntia, petaan vasta sitten. Jos nukun päiväunia, nukun päiväpeiton päällä ja torkkupeiton alla.
Minä petaan puoli tuntia nousemisen jälkeen, sänky saa tuulettua vähän aikaa. ja laitan päiväpeiton, meillä on kissoja enkä halua karvoja sänkyyni.
Porvoolainen? ?? np,minä petaan sänkyni aamulla,mutta tosiaan vasta n.2h heräämisestä. Mikä porvoolainen?
Kun herään, avaan ikkunan, ja nostan peiton sivuun. Aamuaskareiden ajan annan sängyn tuulettua, ennen kodista poistumista vain laitan peiton ja tyynyt ojennukseen ja suljen ikkunan. Toki jos meille on tulossa vieraita, levitän päiväpeiton, jota pidän pestynä makuuhuoneen kaapissa.
Olen ostanut tarkoituksella laadukkaita ja tyylikkäitä petivaatteita, jotta sisustus ei kärsi edes avonaisesta vuoteesta.
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 08:59"]
Annan sängyn tuulettua pari tuntia, petaan vasta sitten. Jos nukun päiväunia, nukun päiväpeiton päällä ja torkkupeiton alla.
[/quote]Meillä myös. Nukutaan muuten miehen kans joka päivä yhteiset päiväunet, tai ainakin katellaan telkkua sängyssä loikoillen :)
[quote author="Vierailija" time="28.11.2013 klo 21:13"]
Kun herään, avaan ikkunan, ja nostan peiton sivuun. Aamuaskareiden ajan annan sängyn tuulettua, ennen kodista poistumista vain laitan peiton ja tyynyt ojennukseen ja suljen ikkunan. Toki jos meille on tulossa vieraita, levitän päiväpeiton, jota pidän pestynä makuuhuoneen kaapissa.
Olen ostanut tarkoituksella laadukkaita ja tyylikkäitä petivaatteita, jotta sisustus ei kärsi edes avonaisesta vuoteesta.
[/quote]
Lisään vielä, ettei meillä ole koskaan oltu ulkovaatteilla sängyssä, eikä makuuhuone ole lemmikkien paikka ( tällä hetkellä niitä ei edes ole ). Pesen myös lakanat 2 kertaa viikossa, sillä minulle luksusta on mennä puhtaisiin ja mankeloituihin lakanoihin, tyynyliinat lisäksi silitän.
meillä jätetään tuulettumaan aamulla, kun tullaan takaisin pedataan, ällöttäisi ajatus nukkua suihkun jälkeen lakanoissa, joissa on pyörinyt sukkasillaan.
Kuulun ankeaan vähemmistöön: petaan sänkyni aamulla. MInusta on kiva tulla siistiin kotiin, joten ei se ole iso vaiva aamukahvin ja suihku jälkeen ennen töihinlähtöä oikaista lakanat ja laittaa päivpeite ja tyynyt siististi. En hikoile öisin niin, että petivaatteita pitäisi kuivatella koko päivä. Kerran viikossa tyynyt ja patjat ulos ja lakanoiden vaihto, se riittää minulle.
En petaa. Laitan yleensä makkarin oven päiväksi kiinni ja tuuletusikkunan auki, näin petivaatteet saa raikastuksen. Meilläkään makkarissa olla päivällä, joten en näe ongelmaa. Vierailla ei ole makkariimme mitään asiaa, joten en heidänkään takia ala petaamaan. Käsittääkseni pedattu sänky on pölypunkkien kannalta loistava juttu.
Jos on vieraita tulossa, niin ehkä petaan, tai sit pidetään ovi kiinni. Jos joku tulee yllätysvisiitille niin saatan vetää oven kiinni.
Silloin kun siivooja tulee, petaan yleensä.
Ei sänkyä kuulukana heti pedata. Sen pitää antaa kuivua ja tuulettua ensin.
Mitkä ihmeen peittomytyt, ap? Jos peitto olisikin mytyssä herättyäni, niin miten ihmeessä sitä ei saisi suoremmaksi sillä hetkellä, kun menen illalla nukkumaan?
En petaa, koska makuuhuoneessa ei oleskella päivisin. Vuodevaatteet tuulettuvat paremmin. Kun asuin yksiössä, levitin päiväpeiton, koska sänky toimitti päivisin sohvan virkaa.
petaan silloin jos nousen itse sängystä viimesenä, eli erittäin harvoin. Mies jää lähes aina nukkumaan kun nousen, eikä hän kovinkaan usein petaa sänkyä.
Välimuoto: Aamulla jätetään ja töistä tullessa oikastaan täkki. Jos lapselle on tulossa vieraita, laitetaan päiväpeitto: ne kuitenkin hyppii meidän sängyllä.
En petaa.
Annan sängyn tuulettua, petaan sitten kun muistan jos muistan, tai menen illalla nukkumaan siihen "myttyyn" mikä aamulla jäi. Jos en käy makkarissa heräämisen jälkeen koko päivänä, jää petaamatta.